Jump to content

Tottenham, H, 31.10.09


ted_uh

Recommended Posts

ARSENAL-spurs

Emirates, lørdag 31. oktober klokka 13:45

Canal + Sport 1

 

klart for eit av sesongens aller største høgdepunkt, heimekampen mot spurs.

 

fire siste ligakampane mellom Arsenal og spurs:

2008-09:

0-0 B, Eboue vart utvist tidleg, og vi var vel fornøgde med 1 poeng

4-4 H, Silvestre, Gallas, Adebayor, van Persie. Her presterte vi på utruleg vis å rote vekk poeng etter å ha leda 4-2 rett før slutt.

2007-08:

2-1 H, Adebayor, Bendtner. Bendtner scora med sitt første touch på ballen rett etter at Almunia hadde redda straffe.

3-1 B, Adebayor 2, Fabregas

 

spurs har hatt sin beste sesongstart sidan fargefjernsynet kom og er likt med oss på poeng etter 10 runder, men med 1 kamp meir spelt.

 

Startoppstilling for spurs i forrige kamp: gomes, corluka, woodgate, bassong, assou-ekotto, lennon, huddlestone, palacios, kranjcar, crouch, keane.

 

av desse er lennon no ute med skade, defoe er framleis suspendert.

 

Arsenal 5 siste kampar:

Liverpool H, 2-1, Merida, Bendtner

West Ham B, 2-2, van persie, Gallas

Alkmaar B, 1-1, Fagregas

Birmingham H, 3-1, van Persie, Diaby, Arshavin

Blackburn H, 6-2, vermaelen, van Persie, arshavin, cesc, walcott, bendtner

 

Startoppstilling i forrige ligakamp: Mannone, Sagna, Gallas, Vermaelen, Clichy, Song, Cesc, Diaby, Eboue, van Persie, Arshavin.

 

Rekner med at Almunia får tilbake keeperplassen, og at Bendtner kanskje tar Eboues plass. Elles blir det vel likt.

 

stoler på at vi sørger for at spurs fortsetter klatringa ned mot sin vanlige 10. plass på tabellen.

 

Resultattips: 3-1, FM: Gallas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Gleder/gruer meg helt sinnsykt til kampen. Man vet aldri hva utfallet av disse kampene blir men jeg tror selvfølgelig på en fin fin 4-2 seier. Det kommer garantert til å bli et svært tett og spennende oppgjør og jeg håper virkelig alle spillerne blør for drakta!

Link to comment
Share on other sites

Nøkkelen til denne kampen er Palacios. Spiller han en god kamp, kommer vi til i slite. Dersom han ikke får tak på Fabregas & co, føler jeg det blir en grei seier. At Lennon er ute er veldig positivt for oss, da han ofte er god i storkampene. Bentley gjorde vistnok en god kamp i midtuken, og innleggsfoten hans kombinert med Crouch i feltet kan være skummelt. Verminator må time hoppene sine perfekt for å ta den hengslete spissen.

 

van Persie spilte en strålende kamp i tilsvarende kamp i fjor. Denne gangen tror jeg det blir Fabregas eller Arshavin som kommer til å skinne. Det viktigste blir at vi vinner, hvem som gjør det bra bryr meg egentlig ikke så mye. Mange mål kan det i alle fall bli, både når man tenker på de siste kampene mellom lagene og form på målfronten. Vi har scort minst 3 mål på hjemmebane i ligaen i år. Klarer vi det i morgen også, SKAL det være nok.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette blir laget imorgen:

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Gael Clichy

Cesc Fabregas - Alexandre Song - Abou Diaby(Rosicky)

Nicklas Bendtner(Eboué) - Van Persie - Andrej Arsjavin

 

Benk: Mannone, Senderos, Gibbs, Rosicky, Eboué, Nasri, Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Dette blir sinnsykt spennende! Heldigvis slipper vi Defoe og Lennon. Tror virkelig vi har det som skal til for å vinne, en uavgjort er en nedtur og et tap er utenkelig. Vi kan virkelig ikke tape denne kampen!

Link to comment
Share on other sites

Nøkkelen til denne kampen er Palacios. Spiller han en god kamp, kommer vi til i slite. Dersom han ikke får tak på Fabregas & co, føler jeg det blir en grei seier. At Lennon er ute er veldig positivt for oss, da han ofte er god i storkampene. Bentley gjorde vistnok en god kamp i midtuken, og innleggsfoten hans kombinert med Crouch i feltet kan være skummelt. Verminator må time hoppene sine perfekt for å ta den hengslete spissen.

 

van Persie spilte en strålende kamp i tilsvarende kamp i fjor. Denne gangen tror jeg det blir Fabregas eller Arshavin som kommer til å skinne. Det viktigste blir at vi vinner, hvem som gjør det bra bryr meg egentlig ikke så mye. Mange mål kan det i alle fall bli, både når man tenker på de siste kampene mellom lagene og form på målfronten. Vi har scort minst 3 mål på hjemmebane i ligaen i år. Klarer vi det i morgen også, SKAL det være nok.

 

Palacios har aldri vært spesielt god mot oss før. Tror litt av grunnen er at han er en kriger, men ingen spesielt god tackler. Er ofte for sent inne og får tidlig kort. Da er han temmet. Når ballen flyttes raskt rundt ham er han ikke like god som når ballen blir ført av en spiller eller man prøver med lange oppspill og kjemping. Nøkkelen blir tempo. Da henger hverken Palacios eller Huddelstone med. Tipper vi ser Jenas på midten sammen de to andre for å gi litt fart fremover. Crouch blir nok enslig spiss.

 

Bentley er god til å slå innlegg og må ikke få tid eller rom til å gjøre det. Clichy må være tett på ham hele tiden. Bentley har spillt en kamp i år og det var hjemme mot et meget svakt Everton som ikke har selvtillit i det hele tatt. Han bør ikke ha tempoet inne til å dominere i dag.

 

Når de gjelder Gallas/Vermaelen vs Crouch så tror jeg nøkkelen er å ta ham ut tidlig. Ingen av dem kan ta ham i en ren duell, men får man stoppet tilløpet hans er han ikke sterk nok til å fullføre. Stoke lærte etter første omgang, hvor de prøvde å ta ham i luften, og kom ut i andre omgang med beskjed om å markere tett og ikke la ham få starte løpet sitt. Derifra og ut var Crouch akkurat så hjelpesløs som han var det meste av tiden i Liverpool. Klarer vi det har vi eliminert den aller største trusselen de har fremover.

 

Når det gjelder vårt eget lag føler jeg at Almunia er tryggere tiltross for at han er defensiv i feltet. Tror en for offensiv keeper vil bli straffet av Tottenhams mange legg mot en stor spiss som skal stusse ballen videre. Men, ingen av våre keepere har imponert nevneverdig over tid denne sesongen, så det blir ingen stor forskjell uansett hvem som står.

De fire bak bør være selvskrevne.

Tror Diaby starter sammen Fab og Song på midten. Nasri var god mot Liverpool, men tipper han merker det godt i lårene enda etter å ha spillt 90 min i meget høyt tempo for kun få dager siden. God å ha på benken.

van Persie og Arshavin starter sikkert. Så er valget mellom Eboué og Bendtner. Assou-Ekotto? på Spurs er hurtig og angriper villig, det taler for Eboué. Vi får i tillegg mer bevegelse fremover med ivorianeren på banen. Bendtner var ikke veldig trygg bakover mot Liverpool, men den kampen var såpass spesiell at man nok ikke skal legge for mye vekt på det. Vi mister dog luftstyrke på dødball både fremover og bakover ved å sette ut Bendtner, samt at han i større grad kan rullere på plassene fremme sammen de to andre. Jeg vet sannelig ikke hva jeg foretrekker på hjemmebane. Hadde kampen vært på WHL hadde jeg helt klart gått for Eboué.

 

Gleder meg og gruer meg. Klam i hendene allerede. Dette kan bli himmel eller helvete, nå må gutta vise at de har vokst siden i fjor. Vinner vi er vi med helt i toppen, taper vi frykter jeg starten på black november med dårlig selvtillit og tapte poeng i kampen om ligatittel..

 

Lykke til alle sammen og måtte lykken stå oss bi

Link to comment
Share on other sites

Årets kamp denne sesongen og jeg håper gutta blør for drakta idag.

Vil se 11 spillere som gir alt idag. Dette er kampen vi skal og må vinne.

Almunia får tilitt idag og han må overbevise skikkelig idag.

Tipper laget blir:

 

Almunia

 

Sagna Gallas Vermaelan Clichy

 

Diaby Song Fabregas

 

Bendtner VP Arshavin

 

Gleder meg sinnsykt til denne kampen.

 

Lykke til alle Goonere.

Link to comment
Share on other sites

Takker ted_uh!

 

Merket nervene allerede i går kveld, og nå er de i helspenn. Blir en utrolig spennende kamp som kommer til å vinnes av det laget som vil mest.

 

Blir spennende å se om Wenger treffer med taktikken i dag.

 

Håper på dette:

 

Almunia

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Diaby

Bendtner-RvP-Arshavin

 

Da har vi luftstyrken til både Diaby og Bendtner på dødball i tillegg at jeg håper Nicklas kan bevege seg mye(da må Sagna holde seg tilbake) over på andre kanten og inn i midten. Klarer han det vil vi få se en mer målfarlig danske.

 

Dette er en kamp jeg tror Arshavin våkner til live i! og han kan fort ende opp med å bli matchvinner.

Vi trenger to fightere på midten i Song og Diaby, hvis ikke vil vi tape midtbanekrigen for lett.

 

Come On You Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Simbad: hvilken luftstyrke innehar diaby?

Hvis wenger spiller med almunia i dag så er han jævlig feig

 

Almunia starte. Hele laget: Almunia, Sagna, Gallas, Vermaelen, Clichy, Song, Diaby, Fabregas ©, Arshavin, Van Persie, Bendtner

 

Benken: Mannone, Senderos, Gibbs, Eboue, Ramsey, Nasri, Eduardo

 

EDIT: Beklager dobbelpost.

Link to comment
Share on other sites

Lilleputtlaget fra andre siden av nord-London er helt sjanseløs mot oss idag. I tillegg har de visstnok 2-3 av sine beste ute med skade.

 

Arsenal kommer til å lage kylling-kebab av den fuglen i klubbmerket deres idag :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Årets kamp denne sesongen og jeg håper gutta blør for drakta idag.

Vil se 11 spillere som gir alt idag. Dette er kampen vi skal og må vinne.

Almunia får tilitt idag og han må overbevise skikkelig idag.

Tipper laget blir:

 

Almunia

 

Sagna Gallas Vermaelan Clichy

 

Diaby Song Fabregas

 

Bendtner VP Arshavin

 

Gleder meg sinnsykt til denne kampen.

 

Lykke til alle Goonere.

 

 

Du traff lagoppstillingen og så håper jeg vi evner å vinne kampen. Drit i gull og medaljer... dette er årets kamp! Den må vi vinne!

Link to comment
Share on other sites

Tidenes svakeste avslutning av vPersie. Han er en svak avslutter hva presisjon angår. Kraft har han nok av, men presisjon er det mindre av...

 

Sikkert derfor han scorer i hver kamp eller?

 

1-0 Herlig

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...