Jump to content

Tottenham, H, 31.10.09


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Fantastisk kamp, har ikke noe å utsette på denne kampen. Sist helg ga jeg Wenger litt kjeft, trekker det som alltid tilbake igjen. Hvordan Wenger har utviklet denne taktikken. Klart å få det beste ut av alle spillere. Clichy var som en ny spiller i dag. Sagna var klasse igjen, Slapp ikke til noe på venstre siden og to assist. Og ja, alle mann gjorde jobben sin. GRATULERE ALLE MED GOONERE.

Link to comment
Share on other sites

Simbad: hvilken luftstyrke innehar diaby?

Hvis wenger spiller med almunia i dag så er han jævlig feig

 

Synes det er litt kvalmt av deg å kalle Wenger for feig.

Han er i mine øyne den modigste manageren i hele premier league!

 

Forøvrig en herlig seier idag ,og ikke minst gledelig at vi holder nullen :)

Link to comment
Share on other sites

For en fantastisk følelse det er å slå Tottenham! En meget solid gjennomført kamp på alle mulig måter (kanskje litt i gledesrus fortsatt :) ) Er det flere enn meg som er overasket at det faktisk er liv i Bently? Var overbevist om at Vermaelen skulle takle han hele veien hjem til WHL. Vermaelen, Gallas, Fabregas og RvP gjør en fantastisk kamp! Men hva var det Wenger var så irritert over?

Link to comment
Share on other sites

Deilig at vi drar i land seieren, men syns vi tildels gjør mye rart i dag. Mange feilpasninger og mange rare løp som ødelegger en del angrep. Allikevel godt å se at vi scorer tre mål, holder nullen og at forsvaret gjør en god jobb.

 

Fabregas sitt mål var ren og skjær klasse. Godt å se Almunia tilbake. Mannone har fått prøvd seg i flere kamper nå, så syns det var greit at han fikk hvile i dag og at vi gikk for det "sikre" i en slik kamp.

 

Fryktelig synd at Bendtner drar på seg en skade, og blir vel sikkert borte i 3-4 uker. Trodde Tottenham skulle by på mer enn de gjorde, de var litt overraskende tamme i dag syns jeg.

 

Pussig å se hvordan Wenger var selv om vi ledet 3-0. Kaster jakka og er drit forbannet, men det er slik det skal være. En kamp er aldri vunnet før dommeren blåser, det har vi sett flere ganger i det siste. Så det er godt å se at det er viktig for han at informasjonen han prøver å gi blir fulgt av spillerne og at han ikke tålererer noe mer tull. :)

Link to comment
Share on other sites

til gjengjeld gjør han en meget viktig defansiv jobb, som gjør at Cesc får boltre seg mye mer fremover.. fotball kan sammenlignes med håndball, man trenger noen spillere som gjør en fantastisk forsvars jobb, for at de offansive kan få gjøre en fantastisk angreps jobb

 

En "fantastisk forsvars jobb" var en morsom beskrivelse av Diaby`s kamp i dag..

 

Ellers var det surt at jeg velvillig ble enig med fruen om å ta jobben i dag mot at hun sørget på "død og liv" å ta opp kampen. Etter jeg kom hjem var hun og svigers i full sving med oppusning av tredje etage med..RADIOEN på full guffe. Surt var det da fjotten på radioen anonserte resultatet på Emirates :blink:

En flott kamp var det og 3 meget viktige poeng! Song, Gallas, Vermaelen var utrolig gode mens Van Persie og Fabregas avgjorde kampen. Ser ut som Van Persie har begynt å bli varm i trøyen som fremste spiss, noe som er gledelig for resten av sesongen. Synd det ikke ble noe Nasri i dag men det vil vi nok se på onsdag.

Ha en flott helg videre!

Link to comment
Share on other sites

Flott seier og en fantastisk innsats fra alle spillerne våre!!! Herlig å se at alle gir 110% i taklingene og jeg håper vi fortsetter på samme spor.

 

Noen som vet hvorfor forumet begynner å bli så "dødt"? Har vært slik i et par uker nå og det kan godt hende at det er pga cover it live, men jeg synes f.eks kamptråden kom ganske sent og det har vært lite aktivitet her inne.

Link to comment
Share on other sites

For en herlig seier, for en herlig dag. for en fantastisk manager, for ett komplett lag dette begynner å bli...

 

Jeg synes det var helt riktig av Wenger å sette inn Almunia igjen. Han er den beste keeperen vår pr dags dato. (Jeg vil fortsatt ha en ny keeper i januar)

 

Cesc begynner å nærme seg klodens beste spiller, desidert. Han briljerer gang på gang, uten noe fix fakkeri.

 

Kan egentlig ikke klage på noe idag, men en ting må jeg få ut, og det er Diaby. Han var en vandrende katastrofe idag, spesielt i første omgang...

Men han ble reddet av ett magisk minutt, og en overlegen andre omgang....

 

Forøvrig hærlig å se Wenger kaste jakka på 3-0, er sikker på at det var fordi ikke Eduardo scora. Selv om han sa en annen grunn. Så tror jeg han var like besatt som oss av og knuse tottene....

Link to comment
Share on other sites

For en herlig seier, for en herlig dag. for en fantastisk manager, for ett komplett lag dette begynner å bli...

 

Jeg synes det var helt riktig av Wenger å sette inn Almunia igjen. Han er den beste keeperen vår pr dags dato. (Jeg vil fortsatt ha en ny keeper i januar)

 

Cesc begynner å nærme seg klodens beste spiller, desidert. Han briljerer gang på gang, uten noe fix fakkeri.

 

Kan egentlig ikke klage på noe idag, men en ting må jeg få ut, og det er Diaby. Han var en vandrende katastrofe idag, spesielt i første omgang...

Men han ble reddet av ett magisk minutt, og en overlegen andre omgang....

 

Forøvrig hærlig å se Wenger kaste jakka på 3-0, er sikker på at det var fordi ikke Eduardo scora. Selv om han sa en annen grunn. Så tror jeg han var like besatt som oss av og knuse tottene....

 

diaby er tragedie i dag også. song gjør en god kamp bakover, men er like dårlig som diaby fremover. de pasningene de klarer å sende fra seg, havner like bak medspillere. song har flere gode taklinger, men taper alt for mange dueller i dag(noterte alle berøringer i dag også).

arshavin får det fortsatt ikke helt til. dansken viser gode tendenser. rvp, cesc og vermaelen er meget gode, og det begynner å ligne godt backspill igjen;-)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig seier!! Gøy å se at vi ikke la oss tilbake selv på 2-0 men fortsatte å gå for mål. Almunia hadde noen bra kjappe utkast i dag, og var god i målet.

Deilig mål av Cesc, hvor han først preller av Palacios før han slår tunnel på King og deretter setter ballen iskaldt i nærmeste! Var ikke stygge mål de to til RvP heller. Vi kom bra rundt på kantene i dag og skapte mye farligheter.

Veldig bra defensiv jobbing i dag, og det nærmeste Scums kom var vel et par headinger nesten midt på Almunia og et frispark som også kom rimelig midt på Manuel...

 

Gallas og Vermaelen var veldig flinke til å gå tidlig inn i Crouch inne i feltet vårt. Var litt dårligere mer midt på vår banehalvdel, men han skapte veldig lite takket være bra jobbing fra forsvaret vårt. Tottene skapte egentlig veldig lite mot vårt veldig gode forsvar i dag. Song var bare konge på midten, og Diaby jobbet bra sammen med ham. Alt i alt en veldig god lagprestasjon dette her.

 

Simbad: hvilken luftstyrke innehar diaby?

Hvis wenger spiller med almunia i dag så er han jævlig feig

Diaby innehar iallefall mer lufstyrke enn Ramsey, Denilson, Rosicky, Wilshere, Nasri, Merida, Cesc og Eboue.

Han er veldig ofte først på ballene, og det er som regel positivt. Hadde han bare vært enda litt bedre til å sikte på ballen når han header hadde han vært målfarlig på offensive dødballer også. Ellers en bra kamp defensivt av Diaby.

 

Wenger spilte med Almunia i dag, og han var god. Bra valg av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

For meg var det mest positive i dag det vi viste i forsvar. Crouch var det første store testen på hvordan vårt nye forsvar takler gode targetmen. Tidligere har dette noe vi har slitt stort med. Kan det bety at vi faktisk kan begynne å tette igjen mot spillere som Drogba, Rooney og Davies? Verminator var i mine øyne vår beste. Klassekamp fra hans side med masse herlig taklinger (det gule kortet var egentlig en klassetakling som ville ført til en god kontring) og mange viktige headinger. Det var tydelig at Crouch ønsket å legge seg på Sagna og Gallas, noe han klarte til en viss grad. Heldigvis var resten av Yidsa helt tannløse. Bortsatt fra hodeduellene mot Crouch var Gallas og Sagna gode.

 

Det offensive bidraget fra backene våre er noe som har manglet mest hvis man sammenligner med tidligere sesonger der vi har hevdet oss i ligaen de siste årene. I dag fikk Sagna 2 assist. Den siste var kanskje noe heldig, men det viktigste er at han kom fram og fikk lagt inn - ikke minst raskt nok til at motstanderlaget fikk etablert seg skikkelig. Clichy hadde to gode ballvinninger i første som minte meg om den glimrende 07/08 sesongen hans. Som følge av disse to ballerobringene, kom det to gode sjanser. Mer av dette takk!

 

Ellers fortjener Song mye skryt for sitt defensvie arbeid. Taklingen i første viser hva vi manglet i fjor: En midtbanespiller som faktisk kan komme inn og sikre for midtstopperne våre. Alt for mange mål i fjor kom som følge av at midtbanen ikke kom ned og hjalp til! Fantastisk med en ny clean sheet. Det trengte vi etter mye slapt bakover i det siste.

 

Alle målene våre kom som følge av glipp i konsentrasjonen hos motstanderen. Bra at vi klarte å utnytte det. I år har vi vært flinkere til spille i lengderetning når mulighetene byr seg, så det er ikke helt uten grunn at vi har scort minst 3 mål på hjemmebane i ligaen i hver eneste kamp denne sesongen. Enda mer utrolig er at Bendtner, Eduardo og Arshavin fortsatt har mye å gå på når det kommer til scoringer. Det at vi har så mange målscorere på laget gjør laget mer uforutsigbart og det er mye vanskeligere å forsvare seg når det faktisk ikke kun er én eller to spillere som står for så å si alle målene.

 

Vi var nærmere 6 - 0 enn de var 3 - 1. Det sier sitt om hvor overlegne vi var. Men vi må huske at det er ingen grunn til å ta helt av enda. Tidsene var uten viktige spillere som Defoe, Modric og Lennon. Det er liten tvil om at vi ville hatt en vanskeligere jobb defensivt med disse spillerne på mostatt banehalvdel. Likevel, dette er en herlig seier som skal nytes. God helg :blink:

Link to comment
Share on other sites

Var på kurs med jobben og fikk dessverre ikke sett kampen. Redningen ble hyppige oppdatering via wap og sms.

 

Utrolig deilig å få vist hvem som er størst i nabolaget. Spudz ble parkert, noe som smakker godt etter diverse oppgulp fra Cunt #2, Robbie Keane.

 

Fint å ha Almunia tilbake. Selv om Mannone har gjort mye bra, så tror jeg at Almunia er det beste alternativet vi har. Det er ikke dermed sagt at keeperplassen er i skjønneste orden.

 

Fine mål av van Persie og Fabregas.

 

Ser ut til at reprisen av kampen ikke vises før på tirsdag...

Link to comment
Share on other sites

Hotspur ble til sviddstekt spur igår :)

 

Hvis Eduardo hadde hatt mer matchtrening etter skadene sine, hadde vi glatt vunnet 5-0.

 

Må være utrolig flaut å være Tottenham-supporter idag etter de psykotiske kommentarene til Redknapp og Keane før matchen.

Link to comment
Share on other sites

Noen som las VG-sporten i dag?

 

Kom tilfeldigvis over avisen i familieselskap og la faktisk merke til den lille svarte ruta hvor det sto at Arsenal slo Spurs.

 

Har ikke lest VG mye tidligere, pga nettopp ting som dette, men nå skal jeg aldri mer røre avisen! Et NLD må da være viktigere enn Hangeland og Nevland mot Liverpool (og alt det andre våset)...

 

Ble faktisk irritert. :)

Link to comment
Share on other sites

Imponert over VG! Dette var jo en klar bedring siden ligacupen mot Pool. Da var ikke kampen engang nevnt. Mulig jeg ser litt dårlig, men jeg fant ingen ting. :)

Kampen var nevnt i vg jeg leste den ;)

 

Linken: http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/art...hp?artid=582390

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...