Jump to content

2009.09.19 Wigan Atheltic H


Mr Chapman

Hvem vinner?  

29 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Wigan gjester Emirates

 

5kncza.jpg

 

Det så lenge stygt ut, men med 3-2 over Standard Liege i midtuka er det et Arsenal-lag tilbake på rett spor som er verter for Wigan på lørdag.

 

Skader, skader og atter skader, og i dag kom Arsene Wenger med nyhetene om at Denilsons skade er alvorlig, brasilianeren må holde seg unna fotball i noen uker. De gode nyhetene er at Robin van Persie «most likeley» er tilbake igjen, Andrey Arshavin har en 10%-sjanse til å rekke kampen. Men Arsenal er fortsatt uten Theo Waloctt, Samir Nasri, Carlos Vela, Johan Djourou, Lukasz Fabianski og Manuel Almunia. Det betyr at Vito Mannoen fortsetter som vokter av Arsenal-buret.

 

Wigan har bare en skade, og det er Olivier Kapo, han mister Arsenal-kampen.

 

Mulige lagoppstillinger:

 

Vito Mannone

Bacary Sagna – Thomas Vermaelen – William Galas – Gäel Clichy

Alex Song – Cesc Fabregas – Abou Diaby

Nicklas Bendner – Robin v Persie – Tomas Rosicky

 

Chris Kirkland

Mario Melchiot – Emmerson Boyce – Titus Bramble – Maynor – Figueroa

Paul Scharner

Jason Koumas – Jordi Gomez – Mohamed Diame – Charles N'Zogbia

Hugo Rodallega

 

Ser man bort fra den imponerende seieren i serieåpningen over Aston Villa, har det vært en tragisk start på sesongen for the Latics. Etter Villa-kampen tapte de hjemme både for Wolverhampton og Manchester United, før de ble knust etter alle kunstens regler av lille Blackpool i Ligacupen. Så gikk laget på et 1-2-tap på Goodison Park for Everton, men etter 1-0 over West Ham på JJB er de kanskje tilbake på rett spor, nå venter Arsenal og Chelsea, borte og hjemme.

 

Wigans manager Roberto Martinez var veldig klar i sin sak torsdag; Wigan reiser til Emiartes for å vinne! Martinez og Arsene Wenger er to managere som begge liker å undeholde supportere med god fotball, og Martinez håper nå at spillerne presser alle grenser, og er spent på hvor det fører hen. Wigans nylig ansatte trener fortalte også at han var imponert over måten Arsenal snudde 0-2 til 3-2 over Standard Liege. "It's also important to show the same levels of concentration for the full 90-minutes and use the experience as a step forward. It's a huge task, but we'll go there with a clear mentality and try to win the game."

 

Arsene Wenger har en lengre pressekonferanse fredag morgen, men var fornøyd etter gårsdagens seier som han mener styrker troen i stallen. "We were caught cold by a team who were really ready and started out of the blocks at full power. When you go 2-0 down after five minutes, you know you have a big task in front of you. To win away from home in the Champions League and score three goals, you know it will be tough.

 

Det var kanskje typisk at det var Eduardo da Silva som ble Arsenals matchvinner i går. Kroaten har vært i hardt vær de siste ukene, etter situasjonen mot Celtic, han har måttet tåle mye pes fra engelske supportere, og ble kanskje snytt for straffe i både kampen mellom England og Krotatia og Man City og Arsenal. I går måtte han ta skylda for 1-0-scoringen, men Eduardo ga ikke opp og ble altså mannen som satte inn den viktige 3-2-scoringen.

Tidligere møter mellom lagene: forrige gang Arsenal og Wigan møttes tok Wigan ledelsen 1-0 på JJB ved Mido, men Arsenal scoret fire ganger etter det og vant kampen 4-1. Tilsvarerende møte ifjor på Emirates endte 1-0 til the Gunners, Emmanuel Adebayor ble matchvinner med en scoring i første omgang. Wigan har aldri slått Arsenal i Premier League, og har bare tatt poeng fra de en gang, våren 2008. Sist gang Latics slo londonerne var i Ligacup-semifinalen 2006, Paul Scharner scoret det eneste målet i den kampen. Wigan tok seg for øvrig til finalen det året selv om de tapte 2-1 på Highbury.

Arsenal FC – Wigan Athleic, Barclays Premier League

Emirates Stadium, lørdag 19. september kl 16:00

Canal + Sport 1, Kom: Thor-Rune Haugen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Blir dødelig fornærmet dersom vi ikke drar i land tre poeng hjemme mot Wigan.

 

Klarer ikke helt å se for meg de store endringene. Til det er skadelisten altfor lang. Sagna fikk sin hvile i midtuka, og er dermed selvskreven til denne kampen. En som ikke burde være selvskreven, er Clichy. Han fortjener en pause etter en svak start. Slipp til Gibbs.

 

Van Persie bør få noen minutter hvis han er klar igjen.

 

2-0 til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Igjen en flott kamptråd unitedfan...NOT! På Lørdag forventer jeg et Arsenal lag som spiller "Arsenal-fotball". Ikke for å undervurdere Wigan på noen som helst måte, men denne kampen her bør være bankers H om vi skal ha håp om medalje i år. Det skal bli meget spennende å igjen se Mannone i buret. Personlig tror jeg ikke han har en særlig stor framtid i Arsenal, men jeg har tatt feil tidligere. Håper å se Rosicky fra start igjen, var utrolig hyggelig å se han starte for Arsenal i midtuka. Hans føringer, uforutsigbarhet, passninger og kreativitet kan komme godt med mot et lag som Wigan, som helt sikkert blir å prøve å ri på et uavgjortsresultat. Martinez kan si så mye han vil om at de kommer til å gå i strupen på Arsenal, og kommer til å spille offensiv fotball, for å si det sånn, den har jeg hørt før...MANGE ganger.

 

Håper å se Gibbs fra start, lite sannsynlig, men Clichy har vært dårligere enn det Hoyte ofte var på backen for noen år siden. Sagna har heller ikke imponert meg, men tipper han blir å se fra start i dag, ettersom han ikke fikk spille fra start mot Standard. På midtbanen bør Fabregas ta mer ansvar enn han har gjort de to siste kampene. Dette er en kamp han liker seg i, en kamp der han kan åpne rom, og dra av et par man om det er nødvendig. Song er nok ganske selvskreven, men den siste plassen på midtbanen er mer åpen. Personlig håper jeg på Ramsey fra start. Diaby er ikke akkurat min favoritt, og jeg var ikke imponert over det han leverte både mot Shitty og mot Standard. Mot Standard hadde han, etter mitt syn, en god involvering, nemlig assisten til det første målet. Resten av kampen var han dritelendig rett og slett, og slet med både passninger og mottak. Syns Ramsey satt mer fart på laget, og viste at han tør å vise seg fram, og tør å avfyre distanseskudd. Håper inderlig at Van Persie er tilbake. Det ville vært enormt viktig. Krysser også fingrene for at Bendtner IKKE spiller kant i denne kampen. I en slik kamp trenger vi han i boksen, hvor han kan få duellere litt med de store stopperne.

 

Tipper 3-0 til Arsenal, men frykter verre. Uavgjort eller tap blir det hvertfall ikke, det bør det hvertfall ikke bli! :P

Link to comment
Share on other sites

Håper på disse 11 (dersom AA23 og RvP rekker kampen):

 

----------------------------------------

- Arshavin --- Bendtner ----- Rvp --

----------------------------------------

---- Rosicky --------------Cesc ------

---------------- Song -----------------

----------------------------------------

Gibbs - Vermaelen - Gallas - Sagna

----------------------------------------

-------------- Mannone --------------

----------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

RVP er klar, men ikke Arshavin og Almunia:

 

"Robin van Persie has been passed fit to face Wigan Athletic at the weekend.

 

The Dutch international missed the midweek win at Standard Liege with a knee injury but he will make an immediate return on Saturday"

 

"Andrey Arshavin – given a 10 per cent chance of facing Wigan when Arsène Wenger spoke to Arsenal TV Online yesterday - will not play on Saturday. And Manuel Almunia is not match fit, although he is back in training after a chest infection. "

Link to comment
Share on other sites

Dette er kamper vi skal vinne, men det blir i beste fall en sliteseier. Wigan blir ikke noen dans på roser. Vi har mange skader, og tror vi kan komme til å få problemer med Mannone bakerst. Faktisk så tror jeg at vi blir å savne Almunia i morgen, utrulig nok. Det er på tide at Clichy settes på plass igjen, for nå begynner det å bli lenge siden han presterte sist. Gibbs fortjener absolutt sjansen i denne kampen, og jeg håper samtidig at vi får se Rosicky igjen i morgen, men jeg skulle helst sett han spille maks 30 minutter. Synes vi skal se det an, og heller få inn hans kreativitet om vi sliter med å få hull på byllen.

 

Mannone

Sagna-Gallas-Vermaelen-Gibbs

Fabregas-Song-Denilson

Diaby

Bendtner-Eduardo

Blir en slags 4-3-3/4-3-1-2 der jeg vil se Diaby bevege seg over hele linjen mellom midtbanen og spissene. Tror det ender med at vi vinner 1-0, etter at Gallas stanger inn et frispark mot slutten av kampen. Det er bare å brette opp ermene!

Link to comment
Share on other sites

Positivt at van Persie er tilbake til denne kampen. Det er en typisk kamp han kan være god i. Vi får håpe på at Wenger fortsetter med Bentner i midten og setter van Persie ut på vingen.

 

Som vanlig tror jeg Scharner putter mot oss, men jeg tror ikke det vil ha noen konsekvenser for resultatet. Wigan har vært ustabile i år og jeg føler meg trygg på at vi skal klare seier. Jeg tror midtuke-kampen gav Arsenal en løft med tanke på at laget snudde kampen på en dårlig dag. Gleder meg til kampen!

Link to comment
Share on other sites

Gruer meg faktisk veldig til denne, Wigan er uberegnelige og det er søren meg Arsenal også. Etter en imponerende start har vi virkelig kommet ned på jorda igjen, med typisk rufsete Arsenal-forsvar.

Midtstopperne spiller stort sett veldig bra, men backene ligger feilplassert gang på gang.

 

Wigan hjemme skal være 3 poeng, mister vi poeng her og Chelsea og united vinner, ja så seiler de fra oss allerede. Her må alle spillerne gå ut i hundre og gi 200 %.

 

Håper Wenger setter ut Clichy (Gibbs inn), Gael har vært meget dårlig i det siste og bare å innse at han har vært mange klasser dårligere enn A.Cole og Evra de siste åra. Skjerpings Clichy.

Håper Diaby også blir benka, men det skjer ikke.

 

Håper vi stiller slik:

Mannone (huff?)

Sagna

Gallas

Vermaelen

Gibbs

Wilshere

Song

Cesc

Rosicky

Eduardo

Van P

 

Benk: Scezne...., Silvestre, Diaby, Bendtner, Ramsey,Merida og Watt

Klovnen Eboue ønsker jeg vekk, så han får ikke plass på min benk.

 

Men selvfølgelig starter Diaby foran Wilshere, diaby har klippekort uansett hvor elendig han spiller.

 

Tips 2-1 i en spennende kamp. Van P og Gallas scorer.

Come on you gunners!!!

Link to comment
Share on other sites

1253366500154638.jpg

Hadde vært spennende med dette laget. Hvis Wilshere ikke for spille i slike kamper, hvilke kamper kommer han til å spille da? Kunne godt byttet ut Clichy og Sagna med Gibbs og Eboue. Clichy har skuffa stort i det siste, men vi vet alle at han en gang var verdens beste venstre back, og jeg har troa på at han kommer tilbake sterkt. Håper Wigan tørr å angripe slik de sier de skal, men tviler dog litt på det.

Tips: 3-1.

 

Edit: Laget:

Vito Mannone

Bacary Sagna

Thomas Vermaelen

William Gallas

Gael Clichy

Emmanuel Eboue

Alex Song

Cesc Fabregas ©

Abou Diaby

Eduardo

Robin Van Persie

Link to comment
Share on other sites

laget:

 

Arsenal: Mannone, Sagna, Gallas, Vermaelen, Clichy, Eboue, Song, Fabregas, Diaby, Eduardo, Van Persie. Subs: Szczesny, Rosicky, Ramsey, Silvestre, Wilshere, Gibbs, Bendtner.

 

Edit:

Blir spennende og se om dette er en 4-4-2 eller 4-3-3 og hvem som spiller hvor. Syntes det er bedre balanse i dette laget enn i laget i midtuken. Håper Eboue spiller kant og Abou spiller sentralt. Syntes forresten snart at Wilshere og Ramsey kan få starte

Link to comment
Share on other sites

Dette bør og skal bli seier! Håper våre største stjerner viser seg fram idag, vi må "få igang" dem.

 

Tror vi opptrer med stødig defensivt idag og at Mannone holder buret rent. Det hadde hvertfall gjort godt for tippekassa ;) Opp mot 2 i odds på ingen innslupne! Så håper jeg det første målet kommer tidlig og at vi kan kontrollere, briljere og gjøre seieren komfortabel.

 

Håper å se Wilshere idag!!

 

EDIT De utvalgte

 

Vermealen Gallas Clichy Sagna

 

Eboue Fab Song

 

Diaby RVP Eduardo

Link to comment
Share on other sites

En ok første omgang. Fabregas skuffer stort er min mening utenom 2 passninger mistar han ballen og har masse feilpassninger, siden vi kritiserer andre fortjener han kritikk nå. Van Persie sløser med sjanser. Ellers så er Vermalen Eboue Diaby gode og clichy har hevet seg. Forsette i andreomgang og få et mål til så spillet får roa seg litt. Wigan spiller organisert og disiplinert

Link to comment
Share on other sites

Håper vi går ut i andre omgang med et sakte tempo med mye pasninger i forsvar-midtbaneleddet, da får vi presset Wigan lengere opp så får vi heller kjøre på deretter. Har spådd en sliteseier til oss, men vi har hatt sjanser i massevis til å kunne ledet både 3 og 4-0. Faktisk burde Wigan hatt et mål de også.

 

Fortsetter det som nå så vil vi ha feilpasninger og de vil forstatt sparke oss ned. Regner med at de får minst ett rødt kort i dag. Fabregas fortjener en oppkvikker i pausen. Han virker ganske uinteressert i dag, og det skal han ikke være som kaptein. Kanskje han ikke har dagen, men dette er for dårlig. Van Persie er ikke en ren midtspiss, så jeg håper han og Eduardo bytter posisjon nå. Regner med at Bendtner kommer inn og at vi legger om til 4-4-2/4-5-1 mot slutten. Tror hans styrke kunne gjort oss godt mot slutten når Wigan vil presse på.

 

Dette ror vi i land. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...