Jump to content

2009.05.16 Manchester United B


pekkiry

Holder vi Manchester United på pinebenken til siste slutt?  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi spilte en god kamp i dag og jeg synes det er gledelig å se at forsvaret inkl. keeper gjorde en meget god kamp.

Satt med en følelse at vi skulle dra dette i land, men den følelsen forsvant med Wengers horrible bytter.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Vi spilte en god kamp i dag og jeg synes det er gledelig å se at forsvaret inkl. keeper gjorde en meget god kamp.

Satt med en følelse at vi skulle dra dette i land, men den følelsen forsvant med Wengers horrible bytter.

 

BE

 

hehe, så; hvilke bytter var feil?

Gibbs som ba om å bli byttet ut, siden han tydeligvis fikk en smell i et taklingsforsøk/avklaringforsøk, eller hva det var.

Walcott? Feil å kaste inn han, i håp om at friske og ikke minst raske bein kunne fått en åpning på slutten?

Bendtner, som har god hodestyrke og ikke minst vært i knallform de siste ukene?

 

Du må bare være negativ, ikke sant?

Link to comment
Share on other sites

Walcott? Feil å kaste inn han, i håp om at friske og ikke minst raske bein kunne fått en åpning på slutten?

Bendtner, som har god hodestyrke og ikke minst vært i knallform de siste ukene?

 

Du må bare være negativ, ikke sant?

 

Walcott: Var totalt usynlig.

Bendtner: Ja helt enig, for en slik hodestyrke trenger man på høyrekanten...not.

 

Negativ er han ikke, prøv heller realist. Wenger bommet med byttene sine.

Link to comment
Share on other sites

Vi spilte en god kamp i dag og jeg synes det er gledelig å se at forsvaret inkl. keeper gjorde en meget god kamp.

Satt med en følelse at vi skulle dra dette i land, men den følelsen forsvant med Wengers horrible bytter.

 

BE

 

hehe, så; hvilke bytter var feil?

Gibbs som ba om å bli byttet ut, siden han tydeligvis fikk en smell i et taklingsforsøk/avklaringforsøk, eller hva det var.

Walcott? Feil å kaste inn han, i håp om at friske og ikke minst raske bein kunne fått en åpning på slutten?

Bendtner, som har god hodestyrke og ikke minst vært i knallform de siste ukene?

 

Du må bare være negativ, ikke sant?

Nei, jeg må ikke bare være negativ. Det er vel heller det at du må lese alt jeg skriver i den tro at det skal være negativt.

Når han bytter ut Nasri og Arshavin med Walcott og Bendtner så ødelegger han vårt momentum i kampen. Midtbanen vår var så teknisk overlegen Man U at de knapt fikk lov til å være borti ballen.

 

Du fikk vel med deg de byttene?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vi spilte en god kamp i dag og jeg synes det er gledelig å se at forsvaret inkl. keeper gjorde en meget god kamp.

Satt med en følelse at vi skulle dra dette i land, men den følelsen forsvant med Wengers horrible bytter.

 

BE

 

hehe, så; hvilke bytter var feil?

Gibbs som ba om å bli byttet ut, siden han tydeligvis fikk en smell i et taklingsforsøk/avklaringforsøk, eller hva det var.

Walcott? Feil å kaste inn han, i håp om at friske og ikke minst raske bein kunne fått en åpning på slutten?

Bendtner, som har god hodestyrke og ikke minst vært i knallform de siste ukene?

 

Du må bare være negativ, ikke sant?

Nei, jeg må ikke bare være negativ. Det er vel heller det at du må lese alt jeg skriver i den tro at det skal være negativt.

Når han bytter ut Nasri og Arshavin med Walcott og Bendtner så ødelegger han vårt momentum i kampen. Midtbanen vår var så teknisk overlegen Man U at de knapt fikk lov til å være borti ballen.

 

Du fikk vel med deg de byttene?

 

BE

 

Jepp, og for meg virket både AA og Nasri slitene utover 2.omgangen. Kanskje Wenger hadde samme inntrykk, og ville ha inn friske bein?

Link to comment
Share on other sites

"Adebayour missed out with a groin injury", er det å lese fra matchrapportern på arsenal.com nå.

 

Og Kenneth Fredheim som virket så sikker i sin sak at han ikke spilte fordi han skulle selges...

Link to comment
Share on other sites

United var såpass konsentrert defensivt at jeg tror ikke de ville latt seg vippe av pinnen så lett og hadde brukbar kontroll på Nasri og Arshavin når de nærmet seg mål. Walcott og Bendtner er to spillertyper som fort kunne skapt ubalanse for United defensivt enten ved farta til Walcott eller hodestyrken til Bendtner, så jeg føler ikke at det var så fryktelig mye galt i at Wenger byttet ut Nasri og Arshavin. Vi hadde fortsatt Fabregas og Denilson på banen som kunne slått den avgjørende pasningen, sammen med RVP.

 

Skulle man heller byttet ut Diaby og Denilson så ville vi fort mistet kontroll på den sentrale midtbanen som kunne gitt oss større problemer defensivt.

 

En annen ting, hvis vi neste år i store og viktige kamper sliter med midtstoppere så bør Song brukes der. Han har en ro og skaper mer trygghet i forsvaret enn Silvestre og Djourou har gjort den siste tiden. Imponert over hvordan Song har utviklet seg utover i denne sesongen. Tar han enda noen skritt fremover i løpet av sommeren så kan han bli veldig viktig for oss neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Må vel si at jeg ikke helt skjønte de byttene,spesielt dette med å putte Bendtner på høyre.

Måtte nu i såfall være bedre å bytte plass med Persie ,han har nå spilt endel der for landslaget.

Tror jeg hadde sjangset litt å byttet theo med Denilson for så å flytte Nasri inn sentralt.

Alt i alt så var det en god kamp av guttene,,kanskje spesielt midstopperene for en gangs skyld :P

Link to comment
Share on other sites

Og der vant United ligaen.... Føkk

Liverpool har fortjent å vinne serien i år, slik gikk det dessverre ikke! Både Manu og Pool har mange ganger i år scoret i sluttminuttene, men United har hatt laaaaangt flere dommeravgjørelser med seg enn Pool...

United har fortjent å vinne. Tabellen lyver ikke.

Det er en oppbrukt klisje som ofte er feil. Når det er slik at om det hadde vært en helt rettferdig dommer i alle kampene, hadde ting vært annerledes

Nja, synes både Liverpool og Manu (ikke minst villa) hadde mest flaks og da skulle vel etter din logikk Chelsea ha fortjent gullet? Evnen til å score i sluttminuttene går ikke bare på flaks, men å ha det lille ekstra, det har Manu og Liverpool hatt i år og ikke vi

Som du nok ser er det ikke det jeg kaller flaks (om man scorer i sluttminuttene). Å ha dommern med seg derimot...

Link to comment
Share on other sites

United var såpass konsentrert defensivt at jeg tror ikke de ville latt seg vippe av pinnen så lett og hadde brukbar kontroll på Nasri og Arshavin når de nærmet seg mål. Walcott og Bendtner er to spillertyper som fort kunne skapt ubalanse for United defensivt enten ved farta til Walcott eller hodestyrken til Bendtner, så jeg føler ikke at det var så fryktelig mye galt i at Wenger byttet ut Nasri og Arshavin. Vi hadde fortsatt Fabregas og Denilson på banen som kunne slått den avgjørende pasningen, sammen med RVP.

Det er forsåvidt greit nok. Men hva er det som har skjedd med Wenger de siste månedene. Hvorfor skal han på død og liv ha spillere på "feil" posisjoner. Hvorfor skal en enorm danske på 2 meter uten videre fart og teknikk gjemmes på kanten. Mens Van Persie med fart og teknikk spille targetman, noe som i mine øyne ikke fungerte veldig bra. Og hvorfor ikke ha 2 spisser på topp den siste halvtimen? Hva hadde vi hatt og tape på det? En annen ting som kanskje burde diskuteres litt nærmere er spillestilen vi har fått. Hvor effektiv og bra er denne possesionfotballen? Jeg synes det går fryktelig mye på tvers og bakover.

 

Ellers var det vel en helt grei kamp. Ikke noe mer. Toure Arsenals desidert beste. Lyste vilje av han idag.

 

Jeg er veldig glad for at sesongen er over og vi forhåpentligvis stiller sterkt til høsten. Med både innsats og evne. For de siste kampene har vært innsatsløse og kjedelige. Med umotiverte spillere som ser ut som de gleder seg til ferien.

 

Siste kampen håper jeg reservene får sjansen igjen

Link to comment
Share on other sites

Tja det var det, nå er det bare en kamp igjen av denne begredelige sesongen. Skal vi være avhengig av Denilson og Song på midtbanen neste sesong også, så blir det samme leksa over igjen.

 

Når det gjelder insats på topp, så er nok Bendtner ett bedre valg enn Hadebayor. Når det gjelder ferdigheter generelt er vel Hadebayor vassere ennå, men Bendtner kommer han, synes han har tatt store steg i riktig retning, samme har Denilson og Song gjort, men de er ennå noen nummer for små for å være bankers på et mesterlag. Her må vi inn med en solid forsterking.

 

Klarer liksom ikke helt skjønne hvordan vi kan gå fra å være et superlag til nesten en middelmådighet. Noe eller noen har sviktet underveis. Siste store helten som har vunnet noe med Arsenal er Patrick Vieira, og hva erstattet vi han med? Tony Adams, Sol Campbell og Martin Keown er spillertyper som aldri ble erstattet, og prisen for det har vært fatal. Når etablerte spillere har begynte å vise seg skikkelig frem, har de forsvunnet til andre klubber. Så noe må jo være feil noen sted. Og prinsippet til Wenger med å kun tilby 1års kontrakter til spillere over 30, kostet oss Robert Pires, og så hentet Wenger inn Silvestre av alle personer. Er nesten villig til å påstå at det var respektløst å ikke tilby Pires det han forlangte, han var tross alt en av våre viktigste bidragsytere i gull sesongene han var hær. Men nå ser det ut som vi har fått en ny "Robert Pires" i Samir Nasri, og Andrey Arshavin kan vise seg å bli vår nye "Dennis Bergkamp", da er det bare å finne våre nye "Patrick Vieira", "Tony Adams" og "Thierry Henry".

 

Om dette er en begredelig sesong for deg, så lurer jeg på, hva du krever for at denne sesongen hadde vært:

1: Ok

2: Bra/god

3: Glimrende

 

Og, er vi et middelmådig lag?

 

Jeg forstår så godt Wenger når han går ut å sier:

“When you look now at people assessing the situations of the clubs, it has become ridiculous in fairness," said Wenger.

 

"You sit here, you are in the last four in Europe, and every day, you feel you have killed someone. It is unbelievable.

 

"If you do not take a distance with it, you think 'what kind of world do we live in?

 

Vi har vært stabile i toppen år etter år, og sloss mot klubber med enorme ressurser. (Utd og Chelsea)

Wenger jobber systematisk for en fremtid, og uten at det strømmer inn pokaler de siste sesongene, så har vel strengt tatt planen vært god? Stabil økonomi, og klubben er i en posisjon de aller fleste misunner oss. Det er lite som skal til før vi når enda et hakk høyere i nivå, og det tror jeg vil skje med et par spillerkjøp og mindre skader på nøkkelspillere neste sesong.

 

Kampen idag:

En jevn kamp på OT.

Vi spiller bra mot mesterene, og jeg synes formasjonen fungerer veldig bra på bortebane mot gode offensive lag.

God arbeidsmoral på alle spillerene, tendenser til mye fint spill, men Utd var gode til å demme opp defensivt. Toure spiller en meget god kamp, og jeg må si at Gibbs imponerer meg nok en gang.

 

Song spilte meget bra, og det er ikke noen spillere idag som er under pari.

Bra kamp og innsats av laget.

 

Gratulerer med tittelen Utd, vell fortjent. De har ikke mer flaks eller dommermarginer med seg, enn det Liverpool har hatt denne sesongen. De har hatt en ny fantatsisk sesong, og de har en god bredde offensivt som de fleste lag kan misunne. (det har kostet mye, men de har råd til dette)

Skal bli spennende å se hva som skjer med Tevez og Ronaldo i sommer, for det kan være vanskelig å erstatte disse, samt at Giggs og Scholes snart må vel dale i nivå???

Nei, pokalen gikk til riktig klubb etter mitt syn denne sesongen.

 

 

 

Stolt Gooner!

 

samler man på fjerdeplasser og er fornøyd med det, ja da har sesongen vært en kjempesesong. Enten så vinner man, eller så vinner man ikke. Vi var sjanseløse i kampen om ligatrofeet, vi var sjanseløse i kampen om ligacupen, vi var sjanseløse i kampen om FA cupen, og vi var sjanseløse i kampen om champions league titelen også. Så er det vel noen som heller vil spille "The Arsenal way" enn å vinne titler, vell vi var sjanseløse der også, med unntak om enkeltkamper hvor vi faktisk var imponerende gode. Dessuten så sa jeg ikke vi var en middelmådighet, men nesten en middelmådighet, og sammenlignet med de tidligere utgavene vi har hatt, så er dette laget langt unna å være på samme nivå.

Når det gjelder ambisjoner og forventninger, så kan Wenger klage så mye han bare vil, men når han proklamerer med at vi er en tittelutfordrer og ikke innfrir klart det blir rettet kritiske blikk på laget. Det er bare sunt.

Link to comment
Share on other sites

Vi spilte en god kamp i dag og jeg synes det er gledelig å se at forsvaret inkl. keeper gjorde en meget god kamp.

Satt med en følelse at vi skulle dra dette i land, men den følelsen forsvant med Wengers horrible bytter.

 

BE

 

hehe, så; hvilke bytter var feil?

Gibbs som ba om å bli byttet ut, siden han tydeligvis fikk en smell i et taklingsforsøk/avklaringforsøk, eller hva det var.

Walcott? Feil å kaste inn han, i håp om at friske og ikke minst raske bein kunne fått en åpning på slutten?

Bendtner, som har god hodestyrke og ikke minst vært i knallform de siste ukene?

 

Du må bare være negativ, ikke sant?

Nei, jeg må ikke bare være negativ. Det er vel heller det at du må lese alt jeg skriver i den tro at det skal være negativt.

Når han bytter ut Nasri og Arshavin med Walcott og Bendtner så ødelegger han vårt momentum i kampen. Midtbanen vår var så teknisk overlegen Man U at de knapt fikk lov til å være borti ballen.

 

Du fikk vel med deg de byttene?

 

BE

 

Jepp, og for meg virket både AA og Nasri slitene utover 2.omgangen. Kanskje Wenger hadde samme inntrykk, og ville ha inn friske bein?

 

AA og Nasri er vel bortimot det nærmeste du kommer duracellkaniner i laget vårt. Jeg synes ikke de så nevneverdige slitne ut, og synes byttene var helt feil.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Og de som rakker ned på eget lag etter dette er ikke fans, ordentlig fans støtter spillere i medgang og motgang(og dette er vel egentlig ikke en sesong i motgang, se på spurs, de har motgang, vi har hatt medgang siden Wenger tok over i 96)

 

Det er håpløst å sammenligne oss med Spurs, de har et dårlig lag og vet det, derfor er det mer rolige med tanke på håpløse plasseringer, de er vant til det. Sist de vant noe av betydning var det vel ikke kommet farge tv :-)

 

Du kan gjerne hakke litt på "oss" som "rakker" ned på eget lag, men saken er det at vi som supportere har vel like mye rett til å kritisere som å til juble når det er på sin plass. Og du sier det ikke er fans, hva begrunner du det med ?

Selv om folk er kritisk til eget lags prestasjoner, og vel begrunnet også, så stiller vi opp for eget lag, kamp etter kamp. Da kan man heller være enda mer krasse mot disse overbetalte fotballspillerne som ikke gidder å løpe etter ballen en gang, og her sitter det 60000 på stadion, som har betalt dyre penger for å se litt innsats om ikke annet, og det kan umulig være for mye forlangt. Da kan de heller tjene det samme som meg i grunnlønn, så kan de få resten etter hva de presterer. At vi skal støtte laget i motgang som medgang, vel ser ikke noen som ikke gjør det, det er fulle hus hver eneste helg vi spiller hjemme. Supportere her hjemme følger med hver eneste kamp, så ofte de bare klarer uansett hvor begredelig de spiller til tider.

 

Synes ikke du at man har litt rett til å være kritisk til egne spillere når man bruker rundt 10000 vis av kroner for å komme seg på Arsenal kamp, med overnatting og hele pakka, så kommer du å ser 11 Arsenal spillere som knapt gidder å jogge etter ballen. Og noen av dem tjener som en som meg en god årslønn i uka !!!!

Hva skal til for at en sånn som meg skal ha rett til å utale meg negativt om spillere som ikke gidder jobbe for lønna si ??

 

Hvor mange 3-4 plasser skal vi ha før man kan si at vi ikke er gode nok for gull?? Gjør det meg en dårlig supporter om jeg brukker halve månedslønna på å se en Arsenal kamp? Og selv hvor dårlig de spilte den kampen, neste sjanse man får så drar man på kamp igjen, bruker mye tid og penger på det, er det da ikke lovt å være litt kritisk når multimillionærer bare smiler seg igjennom en kamp de taper 4-1 ??

Forventer ikke vinne hver eneste kamp, men forventer 100% innsats hver eneste kamp. Det er mye lettere å svelge et tap om gutta har gitt alt, men når de da bare loffer rundt og kan hente sin fete lønnsjekk uansett, vel da synes jeg man kan få lovt å si fra. Gjør jeg en dårlig jobb, så før jeg beskjed om det, og det synes jeg jaggu Arsenal spillere skal få høre også, gjør de en dårlig jobb, så burde de få høre det, så får de ta det til etteretning å gjøre det mye bedre neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Og de som rakker ned på eget lag etter dette er ikke fans, ordentlig fans støtter spillere i medgang og motgang(og dette er vel egentlig ikke en sesong i motgang, se på spurs, de har motgang, vi har hatt medgang siden Wenger tok over i 96)

 

Det er håpløst å sammenligne oss med Spurs, de har et dårlig lag og vet det, derfor er det mer rolige med tanke på håpløse plasseringer, de er vant til det. Sist de vant noe av betydning var det vel ikke kommet farge tv :-)

 

Du kan gjerne hakke litt på "oss" som "rakker" ned på eget lag, men saken er det at vi som supportere har vel like mye rett til å kritisere som å til juble når det er på sin plass. Og du sier det ikke er fans, hva begrunner du det med ?

Selv om folk er kritisk til eget lags prestasjoner, og vel begrunnet også, så stiller vi opp for eget lag, kamp etter kamp. Da kan man heller være enda mer krasse mot disse overbetalte fotballspillerne som ikke gidder å løpe etter ballen en gang, og her sitter det 60000 på stadion, som har betalt dyre penger for å se litt innsats om ikke annet, og det kan umulig være for mye forlangt. Da kan de heller tjene det samme som meg i grunnlønn, så kan de få resten etter hva de presterer. At vi skal støtte laget i motgang som medgang, vel ser ikke noen som ikke gjør det, det er fulle hus hver eneste helg vi spiller hjemme. Supportere her hjemme følger med hver eneste kamp, så ofte de bare klarer uansett hvor begredelig de spiller til tider.

 

Synes ikke du at man har litt rett til å være kritisk til egne spillere når man bruker rundt 10000 vis av kroner for å komme seg på Arsenal kamp, med overnatting og hele pakka, så kommer du å ser 11 Arsenal spillere som knapt gidder å jogge etter ballen. Og noen av dem tjener som en som meg en god årslønn i uka !!!!

Hva skal til for at en sånn som meg skal ha rett til å utale meg negativt om spillere som ikke gidder jobbe for lønna si ??

 

Hvor mange 3-4 plasser skal vi ha før man kan si at vi ikke er gode nok for gull?? Gjør det meg en dårlig supporter om jeg brukker halve månedslønna på å se en Arsenal kamp? Og selv hvor dårlig de spilte den kampen, neste sjanse man får så drar man på kamp igjen, bruker mye tid og penger på det, er det da ikke lovt å være litt kritisk når multimillionærer bare smiler seg igjennom en kamp de taper 4-1 ??

Forventer ikke vinne hver eneste kamp, men forventer 100% innsats hver eneste kamp. Det er mye lettere å svelge et tap om gutta har gitt alt, men når de da bare loffer rundt og kan hente sin fete lønnsjekk uansett, vel da synes jeg man kan få lovt å si fra. Gjør jeg en dårlig jobb, så før jeg beskjed om det, og det synes jeg jaggu Arsenal spillere skal få høre også, gjør de en dårlig jobb, så burde de få høre det, så får de ta det til etteretning å gjøre det mye bedre neste gang.

Meget bra innlegg, og jeg er 100% enig. Spillerne skal ikke være fredet og aldri få kritikk selv om de spiller på laget vi alle elsker. Full innsats er et minimumskrav og spillerne som ikke viser dette bør få høre det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er mange som krever full innsats etc, og det er vel og bra. Men jeg synes det blir rart å kommentere det i denne kamptråden siden vi i denne kampen viste meget god innsats kampen igjennom. I dag var vi helt fantastiske til å bryte foran, og vi vant det measte av både 1. og 2. dueller.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er mange som krever full innsats etc, og det er vel og bra. Men jeg synes det blir rart å kommentere det i denne kamptråden siden vi i denne kampen viste meget god innsats kampen igjennom. I dag var vi helt fantastiske til å bryte foran, og vi vant det measte av både 1. og 2. dueller.

 

BE

 

Joda det kommer litt feil ut med tanke på kampen i dag, ikke mye utsette på den, men nå skal det sies at United spilte på reserve gear i dag, tror de kunne gitt mere hadde de trengt det. Det satt nok CL finale i bakhuet på de fleste der. Men uansett, hadde vi hatt en innsats som i dag sesongen igjennom, så hadde det ikke vært mye å spille for de andre lagene, da hadde vi tatt rubel og bit :-)

 

Innlegget mitt var ment som et svar på et annet, og du vet når man først begynner å skrive, så ramler det bare ned en masse ord.

Link to comment
Share on other sites

Og de som rakker ned på eget lag etter dette er ikke fans, ordentlig fans støtter spillere i medgang og motgang(og dette er vel egentlig ikke en sesong i motgang, se på spurs, de har motgang, vi har hatt medgang siden Wenger tok over i 96)

 

Det er håpløst å sammenligne oss med Spurs, de har et dårlig lag og vet det, derfor er det mer rolige med tanke på håpløse plasseringer, de er vant til det. Sist de vant noe av betydning var det vel ikke kommet farge tv :-)

 

Du kan gjerne hakke litt på "oss" som "rakker" ned på eget lag, men saken er det at vi som supportere har vel like mye rett til å kritisere som å til juble når det er på sin plass. Og du sier det ikke er fans, hva begrunner du det med ?

Selv om folk er kritisk til eget lags prestasjoner, og vel begrunnet også, så stiller vi opp for eget lag, kamp etter kamp. Da kan man heller være enda mer krasse mot disse overbetalte fotballspillerne som ikke gidder å løpe etter ballen en gang, og her sitter det 60000 på stadion, som har betalt dyre penger for å se litt innsats om ikke annet, og det kan umulig være for mye forlangt. Da kan de heller tjene det samme som meg i grunnlønn, så kan de få resten etter hva de presterer. At vi skal støtte laget i motgang som medgang, vel ser ikke noen som ikke gjør det, det er fulle hus hver eneste helg vi spiller hjemme. Supportere her hjemme følger med hver eneste kamp, så ofte de bare klarer uansett hvor begredelig de spiller til tider.

 

Synes ikke du at man har litt rett til å være kritisk til egne spillere når man bruker rundt 10000 vis av kroner for å komme seg på Arsenal kamp, med overnatting og hele pakka, så kommer du å ser 11 Arsenal spillere som knapt gidder å jogge etter ballen. Og noen av dem tjener som en som meg en god årslønn i uka !!!!

Hva skal til for at en sånn som meg skal ha rett til å utale meg negativt om spillere som ikke gidder jobbe for lønna si ??

 

Hvor mange 3-4 plasser skal vi ha før man kan si at vi ikke er gode nok for gull?? Gjør det meg en dårlig supporter om jeg brukker halve månedslønna på å se en Arsenal kamp? Og selv hvor dårlig de spilte den kampen, neste sjanse man får så drar man på kamp igjen, bruker mye tid og penger på det, er det da ikke lovt å være litt kritisk når multimillionærer bare smiler seg igjennom en kamp de taper 4-1 ??

Forventer ikke vinne hver eneste kamp, men forventer 100% innsats hver eneste kamp. Det er mye lettere å svelge et tap om gutta har gitt alt, men når de da bare loffer rundt og kan hente sin fete lønnsjekk uansett, vel da synes jeg man kan få lovt å si fra. Gjør jeg en dårlig jobb, så før jeg beskjed om det, og det synes jeg jaggu Arsenal spillere skal få høre også, gjør de en dårlig jobb, så burde de få høre det, så får de ta det til etteretning å gjøre det mye bedre neste gang.

Meget godt innlegg! 100% enig med deg.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i hva Jokke sier, men det jeg har reagert på dette forumet, og også generelt er på måten det kritiseres på.

Det brukes svært usaklige ord, kommentarer, beskrivelser av spillere/manager, og en beskrivelse at alt er så svart og mørkt i klubben.

 

Jeg mener også at 100% innsats er et must, og at dette ikke alltid forekommer. Likevel; med så mange skader og en så ung stall, så hadde vi aldri nådd en 4.plass i PL, semifinale i FA, og semifinale CL uten kamper hvor laget faktisk gir det de kan. Selvfølgelig er det spillere som ikke er like ærlige i sin innsats som enkelte andre, men helhetlig burde aldri dette laget få oppleve så mye kritikk (usaklig) både på spillere og managere med tanke på at vi er Goonere.

Vi skal være for gode til å gå ned på dette nivået hvor vi bare slenger dritt, og er usaklige.

 

Kritiser det man mener, men gjør det på en ordentlig måte.

Kanskje det er lag som faktisk er bedre enn oss?

 

Vi er i toppen, og da er ikke alt svart.

 

Proud Gooner!

 

 

Er enig i hva Jokke sier, men det jeg har reagert på dette forumet, og også generelt er på måten det kritiseres på.

Det brukes svært usaklige ord, kommentarer, beskrivelser av spillere/manager, og en beskrivelse at alt er så svart og mørkt i klubben.

 

Jeg mener også at 100% innsats er et must, og at dette ikke alltid forekommer. Likevel; med så mange skader og en så ung stall, så hadde vi aldri nådd en 4.plass i PL, semifinale i FA, og semifinale CL uten kamper hvor laget faktisk gir det de kan. Selvfølgelig er det spillere som ikke er like ærlige i sin innsats som enkelte andre, men helhetlig burde aldri dette laget få oppleve så mye kritikk (usaklig) både på spillere og managere med tanke på at vi er Goonere.

Vi skal være for gode til å gå ned på dette nivået hvor vi bare slenger dritt, og er usaklige.

 

Kritiser det man mener, men gjør det på en ordentlig måte.

Kanskje det er lag som faktisk er bedre enn oss? (3. og 4.plasser er kanskje bra i denne perioden???)

 

Vi er i toppen, og da er ikke alt svart.

 

Proud Gooner!

Link to comment
Share on other sites

En kamp hvor guttene viser tross alt hva som bor i dette laget.

Sesongen har ikke vært skuffende,men heller ikke optimal. Det var ikke

mange månedene siden en del trodde dette laget ville havne langt vekke fra topp 4.

Wenger fikk dette laget på rett vei og kampen mot United viste at

med de rette spillerne og en skikkelig arbeidsinnsats over hele banen

kan dette laget gå hvor det vil.

 

Synd Arshavin kom så sent som i januar....lurer på hvor vi hadde vært med Arshavin i laget fra sesongstart?

 

Det er ikke mange lag som klarer å presse MU på OT som vi gjorde igår.

Song er for meg spilleren som virkelig har tatt steget denne sesongen.

Ikke bare er han vår beste defensive midtbanespiller. Igår var han sannsynligvis vår beste defensive spiller også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er mange som krever full innsats etc, og det er vel og bra. Men jeg synes det blir rart å kommentere det i denne kamptråden siden vi i denne kampen viste meget god innsats kampen igjennom. I dag var vi helt fantastiske til å bryte foran, og vi vant det measte av både 1. og 2. dueller.

 

BE

 

 

Helt enig med deg. Forsvaret satt meget godt igår - og jeg tørr påstå at vi kan legge mye av æren i dette til Song. Han har posisjonering, timing og taklingskvaliteter som ingen andre i klubben har akkurat idag. Og det virket som om Toure var "tryggere" med Song ved siden av seg. Gibbs spilte også en god kamp og hadde relativt god kontroll på Ronaldo. Må si jeg ELSKET at Gibbs hælet seg forbi Ronaldo i 1. omgang.

 

 

Som du sier over her så var byttene veldig feil. At Gibbs signaliserte at han ville ut er greit - men å ta ut Nasri og putte Bendtner inn på høyre side - det er vel en forferdelig taktisk vurdering. Arshavin ut og Walcott inn.. Ikke stort bedre.

 

 

Jeg kunne heller tenkt meg å se Bendtner inn for RvP - så vi hadde hatt en annen å spille opp på. Byttet ut Diaby og inn med Walcott - Og satt Nasri inn sentralt med Walcott på høyre.

 

Med andre ord hatt en slik lagoppstilling etter byttene:

 

Fabianski

 

Sagna - Toure - Song - Eboue

 

Denilson - Nasri

 

Walcott - Fabregas - Arshavin

 

Bendtner

 

 

Hvis det først var de som skulle inn, så tror jeg det hadde gitt bedre resultater.

 

Men gjort er gjort.

Link to comment
Share on other sites

Innsatsen i går var iallefall upåklagelig. Setter likevel spørsmål til valg av taktikk fra Wengers side. RvP jobbet bra som enslig spiss, men bør rett og slett ikke spille i en slik posisjon siden han ikke er god nok som targetmann. Skal han spille der oppe bør han iallefall slippe å få lange høye baller mot hodet. Tapte vel så å si samtlige hodedueller mot manu forsvaret.

 

Byttene av Gibbs og Arshavin er greie, dersom Gibbs gav signal om å bli byttet? fikk ikke dette med meg. Skjønner derimot ikke byttet av Nasri når Diaby fikk lov til å fortsette. Diaby sleit mer enn Nasri.

 

Likevel skal Wenger ha honnør for at han endelig har innsett at Cesc bør slippe å spille i en posisjon som bindeledd mellom en enslig spiss og vår midtbane.

 

Song virker å bli bare bedre og bedre og jeg begynner å lure på, som flere andre har nevnt, om det kanskje er midtstopper han bør spille. Sammen med Kolo virket han veldig bra. Flink til å bryte foran, god på hodet og bedre enn noen av våre andre stoppere til å distribuere ballen forover. Wenger bør iallefall overveie om han bør la Song spille stopper og hente inn en skikkelig kriger på midten, eller å hente inn en stopper som innehar pasningsferdigheter som overgår resten av midtstopperne våre.

 

Er fornøyd med resultatet, men likte ikke at Manu vant seriegullet mot oss. Ble ikke akkurat lenge på puben etter at dommeren blåste av kampen...

Link to comment
Share on other sites

Mitt forslag er at vi kloner Song og setter den ene på midtbanen og den andre Song på stopperplassen. Per dags dato er han nesten den beste spilleren på begge de to plassene...

 

Haha ja :D vi får se hva Wenger gjør her, enten henter han en stopper som f.eks. Hangeland i sommer, eller en terrier på midten (Lorik Cana, Flamini osv). Uansett så har Wenger tidligere uttalt at Song er en midtstopper, men han vært veldig veldig god på midtbanen også så der har Wenger et dilemma :P

Link to comment
Share on other sites

Og de som rakker ned på eget lag etter dette er ikke fans, ordentlig fans støtter spillere i medgang og motgang(og dette er vel egentlig ikke en sesong i motgang, se på spurs, de har motgang, vi har hatt medgang siden Wenger tok over i 96)

 

Det er håpløst å sammenligne oss med Spurs, de har et dårlig lag og vet det, derfor er det mer rolige med tanke på håpløse plasseringer, de er vant til det. Sist de vant noe av betydning var det vel ikke kommet farge tv :-)

 

Du kan gjerne hakke litt på "oss" som "rakker" ned på eget lag, men saken er det at vi som supportere har vel like mye rett til å kritisere som å til juble når det er på sin plass. Og du sier det ikke er fans, hva begrunner du det med ?

Selv om folk er kritisk til eget lags prestasjoner, og vel begrunnet også, så stiller vi opp for eget lag, kamp etter kamp. Da kan man heller være enda mer krasse mot disse overbetalte fotballspillerne som ikke gidder å løpe etter ballen en gang, og her sitter det 60000 på stadion, som har betalt dyre penger for å se litt innsats om ikke annet, og det kan umulig være for mye forlangt. Da kan de heller tjene det samme som meg i grunnlønn, så kan de få resten etter hva de presterer. At vi skal støtte laget i motgang som medgang, vel ser ikke noen som ikke gjør det, det er fulle hus hver eneste helg vi spiller hjemme. Supportere her hjemme følger med hver eneste kamp, så ofte de bare klarer uansett hvor begredelig de spiller til tider.

 

Synes ikke du at man har litt rett til å være kritisk til egne spillere når man bruker rundt 10000 vis av kroner for å komme seg på Arsenal kamp, med overnatting og hele pakka, så kommer du å ser 11 Arsenal spillere som knapt gidder å jogge etter ballen. Og noen av dem tjener som en som meg en god årslønn i uka !!!!

Hva skal til for at en sånn som meg skal ha rett til å utale meg negativt om spillere som ikke gidder jobbe for lønna si ??

 

Hvor mange 3-4 plasser skal vi ha før man kan si at vi ikke er gode nok for gull?? Gjør det meg en dårlig supporter om jeg brukker halve månedslønna på å se en Arsenal kamp? Og selv hvor dårlig de spilte den kampen, neste sjanse man får så drar man på kamp igjen, bruker mye tid og penger på det, er det da ikke lovt å være litt kritisk når multimillionærer bare smiler seg igjennom en kamp de taper 4-1 ??

Forventer ikke vinne hver eneste kamp, men forventer 100% innsats hver eneste kamp. Det er mye lettere å svelge et tap om gutta har gitt alt, men når de da bare loffer rundt og kan hente sin fete lønnsjekk uansett, vel da synes jeg man kan få lovt å si fra. Gjør jeg en dårlig jobb, så før jeg beskjed om det, og det synes jeg jaggu Arsenal spillere skal få høre også, gjør de en dårlig jobb, så burde de få høre det, så får de ta det til etteretning å gjøre det mye bedre neste gang.

 

Gratulerer med dagen alle sammen.

 

Skal støtte deg i noe, men er helt uenig i andre deler av innlegget ditt.

Innsats må man forvente, men hvis man tror at alle spillere kan yte maks i 60 kamper per sesong tar man grundig feil. Jeg jobber med mange av disse gutta til vanlig. Jeg tester dem og vurderer dem i forhold til andre idretter. Senker de nivået 5% er de ingenting. Hvor mange ganger har ikke du selv senket nivået ditt 5% på jobb? Det er så lite at du ikke er i stand til å merke det selv. Vi supportere har blitt noen bortskjemte personer som forventer at alle skal ha toppformen inne i 9 mnd. Ingen har det. Ingen er i nærheten av å ha det. Bare tanken på at Nordtug eller Bjørndalen skal ha toppform i 9 mnd er direkte latterlig. De hopper av flere renn i løpet av en sesong for å bygge formtopper. Dette kan ikke fotballspillere tillate seg. De må prestere, de må kunne mobilisere hver eneste kamp. De fleste av dem stiller med småskader hver eneste uke og har vondter og småskader etter hver eneste kamp.

 

Hva du bruker av penger og egen investering på dette har forsvinnende lite å si. Hvis du er så misfornøyd med hva du får igjen for pengene mener jeg at det er du som må revurdere hva du har råd til. For å spørre litt retorisk og litt provoserende; Yter du like mye hver gang du er på Emirates, eller lar du din innsats spore av hva som skjer på banen? Uten å vite vil jeg tro det siste. Det gjelder også for spillerene. De blir påvirket av pressen, supporterene og omgivelsene. Dette er et samspill mellom alle.

 

Hvis vi sammenligner hva pressen skrev om United i år og Arsenal i fjor er det ganske illustrerende: Ingen trodde Arsenal skulle vinne i fjor og disset laget ved enhver anledning. De søkte etter feil og mangler hele tiden. I tunge perioder godtet pressen seg og hånet laget og spes Wenger fordi han trodde på laget. I samme periode skrev de side opp og side ned om United og deres fantastiske styrke. De var på den tiden 8 poeng bak, men hadde all goodwill både fra pressen og supporterene.

I år har United hatt støtte fra pressen hele veien og har kunnet surfe på en bølge av positivitet i forhold til Liverpool som hele tiden har møtt overskrifter som "Når sprekker Benitez?" og "Var dette siste sjanse for `pool"- selv da de ledet med 6-7 poeng. Dette påvirker mye mer enn hva man skulle tro. `pool ble pepet av banen etter 0-0 mot West Ham i en periode da de ledet ligaen klart. Hvilket signal gir dette til spillerene, er det noe man har rett til å gjøre fordi man har brukt mange penger på billett og reise? Gjør en slik tilbakemelding at de orker å heve seg de siste %`ene?

 

Dette påvirker ethvert lag og enhver spiller. I år har de disset oss fra første stund og prøvd å rive oss ned fra topp 4. Wenger har svart med å føre laget til topp 4 i Europa, topp 4 i FA cupen og topp 4 i verdens beste liga. Kun etter at Villa viste sitt sanne jeg og 4. plassen var sikret har det kommet noen ord om hva dette laget egentlig har prestert denne sesongen. Sir Alex lovpriser jobben Wenger har gjort i intervjuet før matchen på OT. Han presiserer endog hvor nære og hvor uheldig laget var i CL-semien. Det er noe vi skal ta med oss, men vi skal også ta med oss at vi ikke klarte å være på topp i de tre mest avgjørende kampene i år. Innsats har ingenting med dette å gjøre. Evne til å prestere mot topp under press er noe helt annet og der har vi sviktet. Er det spillerene eller er det manager med hjelpere som sviktet? Det må analyseres internt og jeg tror alle vil komme styrket ut av de to siste sesongene. I fjor møtte vi motstand sent og klarte ikke å snu det, i år har vi møtt motstand tidlig og deretter snudd alt til vår fordel. Summen av dette blir positivt. Nå har vi lært oss å snu vanskelige perioder og vi har lært oss å komme tilbake etter en tung start. Nå må vi lære å prestere topp under ekstremt press. Snittalderen er fortsatt utrolig lav og hvis vi beholder alle spillerene vil laget utvikle seg til nest år.

 

Vi har tapt 2 fler enn United. Vi har 9 poeng mot deres 5 i kamper mellom topp 4. Det er ikke toppnivået vårt som er for dårlig, det er stabiliteten og evnen til å kunne matche alle typer lag. Hvis dagens gutter får ytterligere ett år å utvikle seg på og laget holdes samlet i minst en sesong til vil mye være gjort. Gutta må lære seg å takle alle typer motstand og de må lære seg til å hente ut toppnivået i de kampene som krever det. Hvis disse forutsetningene oppfylles neste sesong tror jeg vi kan oppleve enormt mye glede med Arsenal allerede i mai neste år.

 

Så Joppe; jeg gir deg all honnør for din support. Jeg gir deg all rett til å kritisere. Men, jeg ber deg tynt om å forstå at det er hårfine forskjeller mellom suksess og tap og at 100% innsats ikke er noe man kan bestille/forlange i hver kamp. Det er fysisk ikke mulig. Støtt Arsenal videre, klubben trenger supportere som deg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...