Jump to content

Mamadou Sakho


Rødøy

Recommended Posts

  • 3 months later...

liker dette rykte MYE bedre en vermaelen, sakho var kaptein for paris i en alder av 17 år, og skal være en ledertype..

 

må jo være det største forsvars talentet på lang tid i frankrike, og de franske som wenger henter pleier og slå til..

 

håper på denne

Link to comment
Share on other sites

liker dette rykte MYE bedre en vermaelen, sakho var kaptein for paris i en alder av 17 år, og skal være en ledertype..

 

må jo være det største forsvars talentet på lang tid i frankrike, og de franske som wenger henter pleier og slå til..

 

håper på denne

 

 

Er dette snakk om å "låne" kapteinsbindet? Etter hva jeg vet er Makelele kaptein.

Link to comment
Share on other sites

liker dette rykte MYE bedre en vermaelen, sakho var kaptein for paris i en alder av 17 år, og skal være en ledertype..

 

må jo være det største forsvars talentet på lang tid i frankrike, og de franske som wenger henter pleier og slå til..

 

håper på denne

 

 

Er dette snakk om å "låne" kapteinsbindet? Etter hva jeg vet er Makelele kaptein.

 

"Sakho also captained the side on his debut[2]making him the youngest ever captain of Paris Saint-Germain at the age of 17 years and 8 months and also the youngest player to ever captain a side in Ligue 1"

 

Dette var forøvrig før Makelele kom til PSG, men han "lånte" det nok bare ja ;)

Link to comment
Share on other sites

Høres jo ut som en meget god spiller denne Sakho, kan det tenkes at Vermaelen kommer til å vår def. midt? Vil helt klart heller ha Sakho i midtforsvaret enn Vermaelen, ikke det at han ikke er god nok, men etter det jeg har hørt av Sakho, så er jeg ganske så overbevist om at han ville blitt en stor hit i Arsenaltrøya. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes strengt talt ikke at en ny 19 åring er det vi trenger, nå må vi sikte høyere! Vi har Djourou, Hoyte, Nordtveit, Song og alle er store talenter som kan spille stoppere. Det vi trenger er en som kan gå rett inn, ta plassen sin og styrke.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Som alle vet er det pre-season og også i år er det Sakho rykter:

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...rmain-exit.html

 

Og i den daglige ryktespalten hos nettavisen står det:

 

Arsenal-manager Arsène Wenger vil i sommer ta en ny vurdering av den franske U21-kapteinen Mamadou Sakho.

 

Jeg har ikke sett Sakho så mye i aksjon, men den 20 årige sengalfødte franskmannen, høres for meg ut som en spennende spiller.

Link to comment
Share on other sites

Sakho høres ut og ser ut til å være et av de største stoppertalentene i verden!

 

Hvis han er et av verdens største stopper talent tar jeg gjerne imot han til Arsenal, men da vil jeg i tilleg ha en eldre og rutinert stopper.

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne at Wenger henter inn Sakho. Et av de største talentene, allerede kaptein på aldersbestemt landslag for frankrike.

Står mye godt om Sakho i media, og at Wenger viser interesse for ham må vel bare bety en ting. Et STORT talent.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke ut som om Sakho kommer til sommer iallefall.

 

“No, Mamadou Sakho will stay in Paris. He will not leave the club this summer. The club do not want to sell him this summer. It is simple, they want to wait another year."

 

http://www.sport.co.uk/news/Football/38683...25_million.aspx

 

Om Sakho får et tilbud av Arsenal, blir han vel ikke særlig fornøyd om klubben sier nei. De kommer nok til å selge han om de får en riktig pris. Dette er nok kun noe de sier for å holde interessen borte

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Exclusive: Wenger refuses to budge on Sakho valuation

 

Hvorvidt dette stemmer kan man bare spekulere i, men det er jo typisk at Wenger ikke vil bruke en million eller tre på å møte klubbens krav og at vi dermed da ender med et dårligere alternativ eller rett og slett ikke velger å forsterke i det hele tatt.

 

Uansett etter hva jeg har hørt og fått med meg tidligere så var visstnok ikke Sakho interessert i å diskutere en mulig overgang mtp. at han ville spille Champions League med PSG før han forlot de visstnok..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Et uhyrlig spennende utsagn av Sakho: http://www.skysports.com/story/0,19528,11669_6932313,00.html?

 

Er dette så spennende utsagn da? Virker jo ikke som han er villig til å forlate PSG i sommer ihvertfall.

Og hinter vel ingenting om Arsenal f.eks....heller Chelsea :)

 

Ser forøvrig litt på cupfinalen mellom Lille og PSG.

Sakho er definitivt en koloss baki forsvaret der. Ligner litt på Samba i kroppsbygning og spillestil egentlig.

Kan se for meg han som framtidig Arsenal-spiller, men det kommer an på Wenger, PSG og Sakho selv da..

 

Ellers viser Hazard stor hurtighet kombinert med slepen teknikk.

Link to comment
Share on other sites

Har sett særdeles lite av Sakho egentlig, men hver eneste gang jeg har sett han så tenker jeg i ettertid at han er jævlig god. For å si det pent.. :)

 

Er ikke uten grunn til at han har blitt sammenlignet med Thuram og hittil ser det ut til at han er i ferd med å leve opp til forventningene. Eneste spørsmålet er hvor han ender opp hen.

 

Ender han opp i Manchester United ved siden av Vidic eller i Chelsea ved siden av Terry/Luiz så blir jeg litt smålei meg :P

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 14 2011, 09:27 PM) 224203[/snapback]

Har sett særdeles lite av Sakho egentlig, men hver eneste gang jeg har sett han så tenker jeg i ettertid at han er jævlig god. For å si det pent.. :)

 

Er ikke uten grunn til at han har blitt sammenlignet med Thuram og hittil ser det ut til at han er i ferd med å leve opp til forventningene. Eneste spørsmålet er hvor han ender opp hen.

 

Ender han opp i Manchester United ved siden av Vidic eller i Chelsea ved siden av Terry/Luiz så blir jeg litt smålei meg :P

 

Han er jo fransk, må ende opp i Arsenal da vel :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...