Jump to content

2009.01.31 West Ham United H


pekkiry

Tror du Arshavin er klar før lørdagens kamp?  

50 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

0,,12562~4251571,00.jpg

Arsenal v West Ham United

 

Viste du at?

Det er 53% sannsynlighet for at Arsenal vinner når Arsenal spiller hjemme mot West Ham.

Det scores i gjennomsnitt 2.61 mål per kamp når disse lagene møtes på Arsenals hjemmebane i Premier League.

Når Arsenal slipper inn først på hjemmebane ender 34.78% av kampene siden 2004 med seier til Arsenal.

Når West Ham ligger under med 2 mål til pause, har de ikke klart å snu kampen på 7 forsøk siden 2005.

Arsenal har tapt 4 av 20 kamper mot West Ham i denne turneringen med Arsène Wenger som trener.

Arsenals største seier på hjemmebane mot West Ham kom i 1976 da laget vant 6-1.

 

 

Dommer

Kommer

 

TV Kanaler/Streams

 

Før kamp: Arsenal

Du prøver vel å glemme dagen vi tapte vår første kamp på Emirates, men det er ikke så alt for lett. Det var vel nærmere over overtid i 1. omgang da Bobby Zamora ble spilt igjennom. Fra TV kamera til folk bak målet fra motsatt side så at det var offside. Alle unntatt linjedommeren. Dermed rushet Zamora fremover og satte ballen imål. Dermed vant de 1-0. Vi var slått på vårt nye palass! Heldigvis har de siste tre kampene mot West Ham gått bedre og endt med seier. Dermed bør Arsenal nok en gang vise at de er bedre enn byrivalen, og ikke minst bør luken opp til Villa tettes så fort som mulig. Etter en veldig skuffende forestilling mot Everton forventer publikum at laget reiser seg flere hakk. Skadesituasjonen er nogenlunde den samme. Mikael Silvestre kan være tilbake fra sin skade. Det blir en tett kamp, men forhåpentligvis trekker Arsenal det lengste strået.

 

Pre match news:

Kommer

 

Mulig lagoppstilling:

Almunia

Sagna--Gallas--Djourou--Clichy

Eboue--Diaby--Denilson--Nasri

Van Persie--Adebayor

 

Arsenals utilgjengelige spillere før kamp:

Theo Walcott, Type skade: Skulder, Expected return: 21st Feb 09

Cesc Fabregas, Type skade: Korsbånd i kneet, Expected return: Apr 09

Thomas Rosicky, Type skade: Bakside av lår/kne, Expected return: 10th Mar 09

Mikael Silvestre (usikker), Type skade: Bakside av lår, Expected return: 14th Feb 09

Alle skader i Premier League trykk her

 

Før kamp: West Ham

Etter en god avslutning på 2008 og en god start på 2009 har West Ham snappet opp 13 poeng på de fem siste kampene. Det virker som at Zola endelig begynner å få laget på rett spor og ligger nå som nr 8 i Premier League. Zola fortalte at laget nå er sterkt mentalt, teknisk og fysisk, og at det begynner å bygge seg opp til å bli veldig bra. Spissen Di Michele har vært i meget god form den siste tiden og kan bli en farlig trussel for Arsenal forsvaret sammen med Charlton Cole på topp.

 

Pre match news:

Kommer

 

Mulig lagoppstilling

Green

Neill--Collins--Upson--Ilunga

Behrami--Collison--Parker--Noble

Di Michele--Cole

 

West Hams utilgjengelige spillere før kampen

D Ashton, Typer skade: Os Trigonum Syndrome, Expected return: no return date

D Gabbidon, Type skade: Groin/Pelvis Injury, Expected return: no return date

Alle skader i Premier League trykk her

 

Tabellposisjon

5.Arsenal 23 38-25 42

8.West Ham 23 31-31 32

 

Current form:

Arsenal: D D W W W D Poeng: 12

West Ham: L W W D W W Poeng: 13

 

Arsenal på Emirates hittil i sesongen

16/08 Arsenal - West Bromwich Albion 1-0

30/08 Arsenal - Newcastle United 3-0

28/09 Arsenal - Hull 1-2

18/10 Arsenal - Everton 3-1

30/10 Arsenal - Tottenham Hotspur 4-4

08/11 Arsenal - Manchester United 2-1

15/11 Arsenal - Aston Villa 0-2

06/12 Arsenal - Wigan 1-0

21/12 Arsenal - Liverpool 1-1

28/12 Arsenal - Portsmouth 1-0

10/01 Arsenal - Bolton Wanderers 1-0

--------------------------------------------------------------------------------

Hjemmeseire: 7

Uavgjort: 2

Hjemmetap: 2

Målforskjell: 18:11

 

West Ham på bortebane hittil i sesongen

25/08 Manchester City - West Ham United 3-0

13/09 West Bromwich Albion - West Ham United 3-2

27/09 Fulham - West Ham United 1-2

19/10 Hull - West Ham United 1-0

30/10 Manchester United - West Ham United 2-0

01/11 Middlesbrough - West Ham United 1-1

23/11 Sunderland - West Ham United 0-1

02/12 Liverpool - West Ham United 0-0

14/12 Chelsea - West Ham United 1-1

26/12 Portsmouth - West Ham United 1-4

10/01 Newcastle United - West Ham United 2-2

--------------------------------------------------------------------------------

Borteseire: 3

Uavgjort: 4

Bortetap: 4

Målforskjell: 15:13

 

Siste 5 kamper mellom lagene

26/10-08 West Ham United-Arsenal 0-2

01/01-08 Arsenal-West Ham United 2-0

29/09-07 West Ham United-Arsenal 0-1

07/04-07 Arsenal-West Ham United 0-1

05/11-06 West Ham United-Arsenal 1-0

 

Head2Head

Fra 1999 til nå:

Totalt Arsenal seire: 8

Totalt uavgjort: 3

Totalt West Ham United seire: 4

 

Arsenal-West Ham United: 5 0 2

West Ham United-Arsenal: 2 3 3

 

Arsenal : Alle statistikker

West Ham: Alle statistikker

 

Litt om West Ham United

Trener/Manager: Alan Parew & Glenn Roeder | Hjemmeside: http://www.whufc.com/ | Stadion: Upton Park | Kapasitet: 35595 | Supporterklubb: Scandinavian Hammers | Stiftet: 1895 | Kallenavn: The Hammers eller The Irons | Titler: 3 FA cup pokaler og 1 Cupvinnercup seier |

 

Husk!

 

Div. endringer kan skje underveis! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Det blir spennende å se hvordan det ender her. Jeg ser for meg en komfortabel 2-0 seier.

 

Starter Diaby? Etter hans forestilling i går så vil jeg heller hatt Eboue på kanten. Song og Denilson er i alle fall temmelig satt sentralt på midten.

 

Jeg håper og tror Adebayor vil heve seg til denne kampen og sette et hver med vPersie.

 

Min tenkelige lagoppstilling:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

Eboue - Song - Denilson - Nasri

vPersie - Adebayor

 

Tenk at det er denne dagen vi sikrer underskriften til Arsjavin :)

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende kamp. Tror det kan bli ganske jevnt ettersom arsenal er i ganske dårlig form, mens west ham er i en bedre form. Litt synd Arshavin sannsyneligvis ikke blir klar til denne kampen. Skal selv til Emirates og se på så hadde jo vært artig og fått med seg arshavin også.

Link to comment
Share on other sites

Keeperplassen er lite å si på selv om Almunia er langt fra overbevisende.

 

Forsvarsrekka begynner også å ta form. Sagna på høyreback er bankers. Det samme er stopperne Gallas og Djourou selv om også Tourè har vist gradvis bedre form. På venstrebacken virker Clichy å ha en "down"-periode. Hvis Silvestre blir klar til lørdag vil jeg nesten heller ha han på denne plassen. Tror Clichy har godt av en liten pause.

 

Midtbanen har vært et uromoment med så mange ute. Med lite annet å by på håper jeg Ebouè starter på høyre. Tror en sentral midtbane komponert av Song og Nasri kan funke bra. Og selv om det neppe skjer, håper jeg på første starten til Vela i PL. Eventuelt kan Ramsey byttes med Ebouè, men det kan kanskje skape en litt dårlig balanse mellom det offensive og defensive på midten.

 

De to spissene Van Persie og Adebayor er de omtrent eneste spissene vi har om dagen som kan starte. Bendtner har vist seg å være bedre som en Super Sub. Kunne også tenke meg å se Diaby som hengende spiss som mot ManU hjemme. Dette kan tillate en midtbane med litt mer offensive ferdigheter.

 

Kort sagt:

Almunia

 

Sagna - Djourou - Gallas - Silvestre/Clichy

 

Ebouè/Ramsey - Nasri - Song - Vela

 

Van Persie - Adebayor/Diaby

Link to comment
Share on other sites

Keeperplassen er lite å si på selv om Almunia er langt fra overbevisende.

 

Forsvarsrekka begynner også å ta form. Sagna på høyreback er bankers. Det samme er stopperne Gallas og Djourou selv om også Tourè har vist gradvis bedre form. På venstrebacken virker Clichy å ha en "down"-periode. Hvis Silvestre blir klar til lørdag vil jeg nesten heller ha han på denne plassen. Tror Clichy har godt av en liten pause.

 

Midtbanen har vært et uromoment med så mange ute. Med lite annet å by på håper jeg Ebouè starter på høyre. Tror en sentral midtbane komponert av Song og Nasri kan funke bra. Og selv om det neppe skjer, håper jeg på første starten til Vela i PL. Eventuelt kan Ramsey byttes med Ebouè, men det kan kanskje skape en litt dårlig balanse mellom det offensive og defensive på midten.

 

De to spissene Van Persie og Adebayor er de omtrent eneste spissene vi har om dagen som kan starte. Bendtner har vist seg å være bedre som en Super Sub. Kunne også tenke meg å se Diaby som hengende spiss som mot ManU hjemme. Dette kan tillate en midtbane med litt mer offensive ferdigheter.

 

Kort sagt:

Almunia

 

Sagna - Djourou - Gallas - Silvestre/Clichy

 

Ebouè/Ramsey - Nasri - Song - Vela

 

Van Persie - Adebayor/Diaby

 

Tror du kan stryke ut Silvestre han blir ikke spille klar.

 

Link: http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...hree-more-weeks

Link to comment
Share on other sites

Uff, jeg frykter Green har nok en super dag på jobben. Hans ferdigheter på strek er det ikke så alt for mange andre keepere i verden som har. På den andre føler jeg meg trygg på at vi holder nullen. Ashton er ute og vi har sluppet inn færre mål en periode nå. Clichy må dog som nevnt av andre her skjerpe seg. Sett sesong under ett har han vært en av de bedre. I de siste har han derimot ikke vært så god. Innleggene sitter ikke, han er ikke med nok framover og han virker ganske ukonsentrert. Likevel føler jeg meg mer trygg på Clichy på venstrebacken framfor Silvestre. Grunnen er at Silvestre blir så til de grader parkert hvis han møter en rask spiller.

 

På midtbanen MÅ det omrokkeres. Denilson og Diaby kommer ikke til rette på vingene, da de verken slår gode innlegg, setter fart framover eller tar gode intiativ framover. Nasri fungerer greit der, men han bør inn i midten for å få inn noe bevegelse og intiativ på midten. Song kan fortsette som DM, men trenger å gjøre seg mer spillbar for andre på laget. Inn på vingene ønsker jeg å se Eboue og Vela. Sistnevnte tviler jeg på at starter, men førstnevnte kan nok fort bli en realitet. Man kan kritisere Eboue for visse svakheter, men han er sammen med Nasri (ser bort ifra Vela siden han sjelden får spille) den eneste midtbanespilleren som angriper boksen med fart.

 

På topp skulle jeg gjerne sett en annen spiller enn en Ade som trenger å bli benket, men Bendtner fungerer ikke fra start. Som innbytter er Bendtner god, fra start skuffer han stadig. van Persie er selvskreven.

 

Når det gjelder kampen tror jeg West Ham legger seg skikkelig bakpå og vi sliter kampen gjennom. De få gangene vi skaper sjanser, redder Green. Helt på slutten får vi en scoring, enten av van Persie eller Nasri tror jeg. Det resultatet står ut kampen og vi har kjempet oss til 3 nye poeng. Det blir neppe mange mål i dette oppgjøret. Eneste muligheten for det er hvis vi scorer tidlig og West Ham må ut og presse. Vi var meget gode de 5 første minuttene mot Everton, men etter det stoppet det. Vi bør i alle fall klare 10 minutter med godt press.

 

Forventet lagoppstilling:

Almunia

Sagna Gallas DJ Clichy

Eboue Denilson Diaby Nasri

RvP Ade

Link to comment
Share on other sites

Aller helst håper jeg at Clichy blir benket et par kamper på rad av en annen grunn enn skader. Han sliter enormt med konsentrasjonen og er involvert i altfor mange baklengsmål for tiden. Han er langt fra god på det defensive for tiden heller. Så Gallas på venstreback? Han har spilt der før...

Midtbanen med Song/Denilson/Diaby samtidig fungerer ikke, men det kan være lurt å la Diaby få se at han har tillit. Kanskje selvtilliten får et oppløft da? Håper Denilson blir benket. Ellers blir det Eboue fra start på høyrevingen. På topp håper jeg Ade blir benket og fortalt at han MÅ begynne å jobbe mer, ellers tar Vela/Bendtner plassen din! Det mest ideelle hadde vært om Eduardo var tilbake. Tror han vil føle at plassen er mer truet når Dudu er spilleklar igjen...

 

Håper på dette:

 

Almunia

Sagna-Kolo-Djourou-Gallas

Eboue-Song-Diaby-Nasri

RvP-Bendtner/Vela

Link to comment
Share on other sites

Mitt drømmelag til WH-matchen:

 

Fabianski

 

Sagna - Djorou - Toure - Gallas

 

Wilshere - Song - Nasri - Vela

 

v. Persie - Bendtner

 

Aller helst ville jeg hatt Arshavin i tospann med Robin, men blir kanskje i overkant usannsynlig i likhet med resten av laget jeg har satt opp. Men dette laget hadde sendt West Ham hjem i skam, garantert :-|

 

Mer sannsynlig lag:

 

Almunia

 

Sagna - Djorou - Gallas - Clichy

 

Eboue - Denilson - Song - Nasri

 

Adebayor - v. Persie

 

Resultat: 2-0, Van Persie- brace!

Link to comment
Share on other sites

Uff og uff! Ny hjemmekamp mot et lag som plasserer samtlige spillere foran egen keeper. Det lover ikke godt med tanke på Arsenals mindre imponerende spill om dagen. I utgangspunktet skal Arsenal være favoritter i denne kampen, men West Ham har plutselig fått litt dreisen på det hele nå. Heldigvis er de kvitt Bellamy.

 

Satser på at Arsenal går i seg selv og slår tilbake etter en rekke flaue forestillinger. Tror laget kommer til å se slik ut:

 

Almunia

 

Sagna, Djourou, Gallas og Clichy

Eboue, Denilson, Song og Nasri

Adebayor og van Persie

 

Skulle ha vært spennende å sett Vela fra start, men det ligger nok heller an til et innhopp.

 

Ellers håper jeg Wenger har noe å vise frem før kampstart.

 

1-0 til Arsenal. Mål av Eboue. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

Almunia

Sagna-Gallas-Djorou-Glichy

Eboue-Toure-Nasri-Vela

Van Persie-Bendtner

 

 

Tipper 3-0 med mål av Van Persie Bendtner og Kolo Toure tror dette vil bli denne kampen vi virkelig viser fram hva vi er gode for.

Link to comment
Share on other sites

Litt rotasjon til denne kampen håper jeg på:

 

Almunia

Sagna Gallas Toure Clichy

 

Eboue Nasri Song Vela

 

Van Persie Bendtner

 

Midtbanen bør roteres, men Wenger fortsetter nok med Diaby. Av han,Denilson og Song syns jeg sistnevnte klarte seg best sist.

Dermed bør han få fortsette. Vi trenger Nasri sentralt for å få hull på byllen mot et ultra defensivt West Ham.

Det viktigste er egentlig at Vela får starte, det er på høy tid! Han som flyr frem og tilbake

mellom landslagsamlinger og Arsenal, bare for å sitte på benken, det må være litt frustrerende. Og med Eboue

og Vela på kant, har vi i hvertfall forutsetninger for spillere som setter fart mot mål, og ikke slår tonnevis med

støttepasninger. Jeg sier forutsetninger, for man vet liksom aldri helt hva man får fra Eboue.

 

Van Persie er vår viktigste spiller om dagen, mens Adebaoyr sin innsats på onsdag bør belønnes med benkeplass. Skulle gjerne hatt Eduardo nå, men Bendtner er i en slags flyt, selv om han sjelden har gode starter. Satser på 3-0!

 

Go gunners!

Link to comment
Share on other sites

Blir nok en vanskelig kamp dette... Slik form vi er i om dagen.

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Djourou - Gibbs

 

Wilshere - Denilson - Song - Nasri

 

Van Persie - Vela

 

 

Det kunne jeg godt tenkt meg... men det skjer nok ikke...

 

ja faen den der kunne jeg og tenkt meg

Link to comment
Share on other sites

Van Persie på benken fra start :D

 

Og Diaby er fortsatt på banen, mens Song er på benken.. men iallfall så er det greit med litt kreativitet siden van Persie er på benken, men hvis Diaby fortsetter som han har gjort i det siste går den midtbanen iallfall til helvete.

Link to comment
Share on other sites

1 Almunia

22 Clichy

10 Gallas

3 Sagna

5 Toure

27 Eboue

2 Diaby

8 Nasri

15 Denilson

25 Adebayor

26 Bendtner

 

 

Grusomt lag. Laguttaket er i mine øyne helt hårreisende. Bendtner og Adebayor sammen på topp??

Link to comment
Share on other sites

Får en følelse av at det er et feigt midtstoppervalg av Wenger. Djourou har gjort sine saker ok, og Wenger har selv sagt at Kolo og Gallas ikke passer sammen.

 

Nydelig heading av Diaby. Dette vinner vi 2-0 (selv med dette merkelige laget)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...