Jump to content

2009.01.31 West Ham United H


pekkiry

Tror du Arshavin er klar før lørdagens kamp?  

50 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Persie på benken!? Nå har det klikka fullstendig for fyren...

Van Persie er omtrent den eneste på dagens Arsenal som innhar gode offensive kvaliteter, vi skal være glad vi har han ellers kunne det sett enda styggere ut.. Men jeg tror ikke Wenger har klikka, det har heller med at han har stor tro på Bendtner og Adebayor, men det gir oss ingen mål :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Leit å si det , men Wenger er i ferd med å ødlegge arsenal...

Helt riktig. Wenger har betydd mye godt for Arsenal, men nå betyr han begynnelsen på slutten av vår storhetstid. I dag har vi faktisk ingen profiler på banen. Wenger er nødt til å se det som skjer, så at han ikke gjør noe med det må jo bety at han ikke VIL at Arsenal skal gjøre det bra.

her tror jeg dere tar EKSTREMT feil, Wenger ødelegger ikke Arsenal, det JEG tror er at Arsenal kommer til å Skinne og være verdens beste lag om ca 2 år... Mange Unge og lovende spillere på banen, med ett sånt mannskap nå så er vi kanskje verdig 5 plassen..

 

Wenger har jo nesten byttet ut hele "the Unbeaten" laget med ett nytt Arsenal lag, da er det ikke noe rart at det går dårlig..

 

For de som har tålmodighet og trua på dette unge mannskapet så mener jeg at fremtiden ser lys ut!

 

MEN for å holde oss blant de øverste lagene til den tid, så må wenger handle inn Litt Rutine:)

For å si det sånn: Det der innlegget ditt så jeg mange ganger skrevet, av ulike mennesker, for ca.2 år siden. "Om et par år er Arsenal best igjen, vi har jo så mange gode unge spillere". Vet du hvem de unge spillerne fra den tiden er? Jo Diaby, Song, Denilson osv. Og skal vi være helt ærlige så har ikke akkurat de blitt verdenstjerner. Det er faktisk DU som tar feil, eller ekstremt feil, som du sier. Vi kommer ikke til å være best om 2 år, i alle fall ikke om vi ikke finner på noe nytt

For å si det slik, BEDRE å tenke positivt enn å være Pessimist som deg;)

Du må også tenke over at vi mangler en del sentrale spillere på laget også:)

Sant som du sier, at vi har sagt det i flere år, men hvorfor grine over dette:S? Tenk positivt, si til deg selv at vi kommer til å bli verdens beste lag så går det nok Bra:)

Link to comment
Share on other sites

Vi får ta med oss det positive i hvert fall, West Ham hadde ingenting å by på! Og West Ham er i form. Vi gjorde det stort sett veldig bra defensivt i dag.

 

Det er frustrerende å se på at laget virker så lite interessert i målet, men det at vi faktisk har ballen på West Hams banehalvdel omtrent hele kampen gjør at vi ikke er så langt unna som resultatet tilsier. Vi trenger bare den ene kreative kraften...

Link to comment
Share on other sites

Leit å si det , men Wenger er i ferd med å ødlegge arsenal...

Helt riktig. Wenger har betydd mye godt for Arsenal, men nå betyr han begynnelsen på slutten av vår storhetstid. I dag har vi faktisk ingen profiler på banen. Wenger er nødt til å se det som skjer, så at han ikke gjør noe med det må jo bety at han ikke VIL at Arsenal skal gjøre det bra.

her tror jeg dere tar EKSTREMT feil, Wenger ødelegger ikke Arsenal, det JEG tror er at Arsenal kommer til å Skinne og være verdens beste lag om ca 2 år... Mange Unge og lovende spillere på banen, med ett sånt mannskap nå så er vi kanskje verdig 5 plassen..

 

Wenger har jo nesten byttet ut hele "the Unbeaten" laget med ett nytt Arsenal lag, da er det ikke noe rart at det går dårlig..

 

For de som har tålmodighet og trua på dette unge mannskapet så mener jeg at fremtiden ser lys ut!

 

MEN for å holde oss blant de øverste lagene til den tid, så må wenger handle inn Litt Rutine:)

For å si det sånn: Det der innlegget ditt så jeg mange ganger skrevet, av ulike mennesker, for ca.2 år siden. "Om et par år er Arsenal best igjen, vi har jo så mange gode unge spillere". Vet du hvem de unge spillerne fra den tiden er? Jo Diaby, Song, Denilson osv. Og skal vi være helt ærlige så har ikke akkurat de blitt verdenstjerner. Det er faktisk DU som tar feil, eller ekstremt feil, som du sier. Vi kommer ikke til å være best om 2 år, i alle fall ikke om vi ikke finner på noe nytt

For å si det slik, BEDRE å tenke positivt enn å være Pessimist som deg;)

Du må også tenke over at vi mangler en del sentrale spillere på laget også:)

Sant som du sier, at vi har sagt det i flere år, men hvorfor grine over dette:S? Tenk positivt, si til deg selv at vi kommer til å bli verdens beste lag så går det nok Bra:)

Høres ut som at det er du som skriver "manuset" på hva Wenger skal si etter kampene :P . Husk at det er forskjell på å være optimist og å være overoptimist (dum). Jeg mener at det er bedre å være realist enn meget urealistisk

Link to comment
Share on other sites

Viktig å ta det positive med seg ja. West Ham skaper kun to sjanser på feil av Almunia og Clichy. Ellers har vi veldig god kontroll bakover.

 

Vi eier kampen, og burde ha scoret minst to. Vela er positiv, det samme er faktisk også Eboue, og Nasri er etter min mening vår beste sammen med Gallas/Toure som gjør en god defensiv kamp.

 

Synd Eboue måtte gi seg, siden han var en som turte sette fart fremover. Men som vanlig i år er resten av laget så stillestående at det blir umulig for spillere med ball i beina å slå gode pasninger til disse.

 

Får håpe Eduardo kan tilføre dette laget killerinstinkt med avslutningsevne i verdensklasse og fart...

Link to comment
Share on other sites

Vi får ta med oss det positive i hvert fall, West Ham hadde ingenting å by på! Og West Ham er i form. Vi gjorde det stort sett veldig bra defensivt i dag.

 

Det er frustrerende å se på at laget virker så lite interessert i målet, men det at vi faktisk har ballen på West Hams banehalvdel omtrent hele kampen gjør at vi ikke er så langt unna som resultatet tilsier. Vi trenger bare den ene kreative kraften...

Og den ene kreative kraften er i Barcelona og trener seg opp igjen.. Vi er nok mer avhengig av Cesc en vi liker å tro..

Link to comment
Share on other sites

Leit å si det , men Wenger er i ferd med å ødlegge arsenal...

Helt riktig. Wenger har betydd mye godt for Arsenal, men nå betyr han begynnelsen på slutten av vår storhetstid. I dag har vi faktisk ingen profiler på banen. Wenger er nødt til å se det som skjer, så at han ikke gjør noe med det må jo bety at han ikke VIL at Arsenal skal gjøre det bra.

her tror jeg dere tar EKSTREMT feil, Wenger ødelegger ikke Arsenal, det JEG tror er at Arsenal kommer til å Skinne og være verdens beste lag om ca 2 år... Mange Unge og lovende spillere på banen, med ett sånt mannskap nå så er vi kanskje verdig 5 plassen..

 

Wenger har jo nesten byttet ut hele "the Unbeaten" laget med ett nytt Arsenal lag, da er det ikke noe rart at det går dårlig..

 

For de som har tålmodighet og trua på dette unge mannskapet så mener jeg at fremtiden ser lys ut!

 

MEN for å holde oss blant de øverste lagene til den tid, så må wenger handle inn Litt Rutine:)

For å si det sånn: Det der innlegget ditt så jeg mange ganger skrevet, av ulike mennesker, for ca.2 år siden. "Om et par år er Arsenal best igjen, vi har jo så mange gode unge spillere". Vet du hvem de unge spillerne fra den tiden er? Jo Diaby, Song, Denilson osv. Og skal vi være helt ærlige så har ikke akkurat de blitt verdenstjerner. Det er faktisk DU som tar feil, eller ekstremt feil, som du sier. Vi kommer ikke til å være best om 2 år, i alle fall ikke om vi ikke finner på noe nytt

For å si det slik, BEDRE å tenke positivt enn å være Pessimist som deg;)

Du må også tenke over at vi mangler en del sentrale spillere på laget også:)

Sant som du sier, at vi har sagt det i flere år, men hvorfor grine over dette:S? Tenk positivt, si til deg selv at vi kommer til å bli verdens beste lag så går det nok Bra:)

Høres ut som at det er du som skriver "manuset" på hva Wenger skal si etter kampene :P . Husk at det er forskjell på å være optimist og å være overoptimist (dum). Jeg mener at det er bedre å være realist enn meget urealistisk

Sutre så mye du vil, gå og hei på Manchester united, du høres ut som en medgangssupporter:)

Imens skal jeg tenke på at vi har ett ungt lag og erfaring får de over tid, ikke over natten:)

 

YOU GO GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Dårlig balltempo av Diaby og spesielt Denilson kombinert med dårlig bevegelse spesielt av Adebayor gir null mål. Når så spesielt Clichy fortsetter med null effekt offensivt (i tillegg til skummel effekt defensivt) blir det heller begredlige greier.

 

Eventyret begynte og sluttet med Dennis Bergkamp. Er Arshavin en halv Bergkamp er han glatt verdt £20 millioner for Arsenal nå.

 

Bergkamp var fantastisk han, men for meg begynte og sluttet det med Vieira. Det er litt artig å tenke på at hans siste spark på ballen for oss var straffen som avgjorde FA cupen til vår fordel Etter det har vi vunnet nada.

 

Ang. kampen i dag så syns jeg den var enda et sted i riktig retning og vi har nå et tosiffret antall kamper uten tap. Jeg er positiv med tanke på resten av sesongen og er litt overrasket over at folk her på forumet er så negative til det som foregikk ute på banen i dag.

Link to comment
Share on other sites

Spillemessig synes jeg denne kampen var oppløftende. I starten av det 60. minutt hadde vil vet det peneste angrepet vi har hatt på 2 måneder. Skjønner ikke helt hvordan Ade klarte å sende ballen utenfor der. Veldig leit at vi spiller uavgjort, når vi hadde hatt muligheten til å ta innpå Villa i dag med deres poengtap. Vi får håpe dette er det første av mange poengtap for Villas del.

 

Nasri synes jeg gjorde en god kamp. Jeg følte meg trygg på at han skulle være involvert i målet, men til min store forbauselse klarte vi ikke å få ballen i nettet. Ade hadde mange gode sjanser til å score, men klarte det ikke. La han starte på benken neste kamp. Ade gjør sjelden en svak kamp når han kommer innpå. Ellers ble både Vela mer usynlig i andre omgang, mens Bendtner var fram og tilbake. På backene var det fortsatt ikke godt nok. Clichy skjerpet seg dog i andre og hadde en oppløftende avslutning på kampen.

 

Sentralt på midten synes jeg vi var bedre til å krige enn på lenge. Særlig Diaby viste framgang ved defensiv jobbing. Videre hadde han som alltid fine vendinger, men han trenger fortsatt å bli bedre til å levere fra seg ballen tidligere. Før skaden sin husket jeg han ikke som en spiller som var treig til å levere fra seg ballen. Leit å se at han hittil ikke har utviklet seg så mye som vi ønsket.

 

Det største lyspunktet i kampen er at Gallas og Toure gjorde begge en god kamp. Ikke det at de ble så mye testet, men de brøt spillet godt og la til rette for at spillerne foran dem skulle drepe kampen. Jeg setter pris på at Toure gikk en del framover i andre omgang. West Ham skapte ikke en eneste stor sjanse i kampen. Det synes jeg midtstopperne våre skal ha skryt for.

 

På flere områder var denne kampen et skritt framover. På en annen side sier jo det desverre også hvor svake vi har vært den siste tiden. Nå håper jeg vi forbedrer spillet ytterligere på tirsdag og hevner oss for sist poengtap mot spurvene. I mine øyne var det nettopp den kampen som var starten på den lille forsvarskrisen var har opplevd denne sesongen. Nå har det heldigvis blitt bedre der bak, men nå er det framover som er problemet. Måtte ketchup-effekten slå til fortest mulig.....

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

1 Ord om denne kampen: KJEDELIG!

 

Når det gjelder de som tviler på Wenger eller de som sier at han fører Arsenal til grunne. Hva er det som tilsier at han gjør det? Sånn jeg ser det er det vel mere spillerene og IKKE trenerteamet som er dårlige. Det og sitte å se på Diaby en hel fotballkamp er jo rein og skjær tortur, og for ikke å snakke om makkværke adebayor. Spillerne ofrer INGEN VERDENS TING for klubben. Ingen absolutt ingen for godkjent hos meg i dag, men de som sier at det er Wenger sin skyld at vi gjør det dårlig er vel mere frustrert over overgangsvindue og at vi ikke har fått Arshavin enda.

 

Men jeg begynner og bli jævlig frustrert over Adebayor. Det at Wenger ikke starter med V-Persie og Bendtner er for meg helt latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Leit å si det , men Wenger er i ferd med å ødlegge arsenal...

Helt riktig. Wenger har betydd mye godt for Arsenal, men nå betyr han begynnelsen på slutten av vår storhetstid. I dag har vi faktisk ingen profiler på banen. Wenger er nødt til å se det som skjer, så at han ikke gjør noe med det må jo bety at han ikke VIL at Arsenal skal gjøre det bra.

her tror jeg dere tar EKSTREMT feil, Wenger ødelegger ikke Arsenal, det JEG tror er at Arsenal kommer til å Skinne og være verdens beste lag om ca 2 år... Mange Unge og lovende spillere på banen, med ett sånt mannskap nå så er vi kanskje verdig 5 plassen..

 

Wenger har jo nesten byttet ut hele "the Unbeaten" laget med ett nytt Arsenal lag, da er det ikke noe rart at det går dårlig..

 

For de som har tålmodighet og trua på dette unge mannskapet så mener jeg at fremtiden ser lys ut!

 

MEN for å holde oss blant de øverste lagene til den tid, så må wenger handle inn Litt Rutine:)

For å si det sånn: Det der innlegget ditt så jeg mange ganger skrevet, av ulike mennesker, for ca.2 år siden. "Om et par år er Arsenal best igjen, vi har jo så mange gode unge spillere". Vet du hvem de unge spillerne fra den tiden er? Jo Diaby, Song, Denilson osv. Og skal vi være helt ærlige så har ikke akkurat de blitt verdenstjerner. Det er faktisk DU som tar feil, eller ekstremt feil, som du sier. Vi kommer ikke til å være best om 2 år, i alle fall ikke om vi ikke finner på noe nytt

For å si det slik, BEDRE å tenke positivt enn å være Pessimist som deg;)

Du må også tenke over at vi mangler en del sentrale spillere på laget også:)

Sant som du sier, at vi har sagt det i flere år, men hvorfor grine over dette:S? Tenk positivt, si til deg selv at vi kommer til å bli verdens beste lag så går det nok Bra:)

Høres ut som at det er du som skriver "manuset" på hva Wenger skal si etter kampene :P . Husk at det er forskjell på å være optimist og å være overoptimist (dum). Jeg mener at det er bedre å være realist enn meget urealistisk

Sutre så mye du vil, gå og hei på Manchester united, du høres ut som en medgangssupporter:)

Imens skal jeg tenke på at vi har ett ungt lag og erfaring får de over tid, ikke over natten:)

 

YOU GO GUNNERS!

Hva er det med folk som absolutt skal si at folk skal gå og heie på Man Utd?? Hva er vitsen med det? Håpløst altså. Dette har ingenting med å være medgangssupporter å gjøre. For å ta et eksempel: For to år siden spilte Arsenal hjemme mot West Ham og tapte 0-1. Da var jeg skuffet etterpå, men litt fornøyd også. Arsenal spilte veldig bra, og skapte mange sjanser. I dag var spillet svakt og Arsenal hadde 3-4 egentlige sjanser, og nå er jeg mye mindre fornøyd enn jeg var da de tapte.

Så hvis du vil kalle meg medgangssupporter fordi at jeg synes Arsenal spiller rævva fotball, så er du ikke helt god. Alle ser at noe er galt, og naivitet gjør ikke at ting løser seg.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke Wenger sin feil at spillerne ikke blør for drakta.

 

Håper spillere som Wilshere, Randall, G Hoyte og Ramsey slår igjennom i klubben. De har iallefall den britiske fighterviljen i seg, selv om de ikke er av de største og sterkeste spillerne spiller de iallefall med hjertet utenpå drakta...

Link to comment
Share on other sites

Dårlig balltempo av Diaby og spesielt Denilson kombinert med dårlig bevegelse spesielt av Adebayor gir null mål. Når så spesielt Clichy fortsetter med null effekt offensivt (i tillegg til skummel effekt defensivt) blir det heller begredlige greier.

 

Eventyret begynte og sluttet med Dennis Bergkamp. Er Arshavin en halv Bergkamp er han glatt verdt £20 millioner for Arsenal nå.

 

Bergkamp var fantastisk han, men for meg begynte og sluttet det med Vieira. Det er litt artig å tenke på at hans siste spark på ballen for oss var straffen som avgjorde FA cupen til vår fordel Etter det har vi vunnet nada.

 

Ang. kampen i dag så syns jeg den var enda et sted i riktig retning og vi har nå et tosiffret antall kamper uten tap. Jeg er positiv med tanke på resten av sesongen og er litt overrasket over at folk her på forumet er så negative til det som foregikk ute på banen i dag.

 

Man kan ikke være fornøyd når man knapt skaper sjanser hjemme mot West Ham. Vi er tannløse offensivt. Det går altfor seint i alle ledd og kreativiteten/overraskelsesmomentet er ikke tilstede i særlig grad. Og hva med å prøve et skudd iblant? Vi skal tråkle oss gjennom for nesten enhver pris.

 

Absolutt ingen oppløftende kamp. Det hjelper lite å spille kamper uten tap når det kun er 1 poeng for seier. Hadde vel ikke vært fornøyd med 1 seier og 2 tap på tre kamper? Uten tap høres bra ut, men det er poengene som teller..

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke Wenger sin feil at spillerne ikke blør for drakta.

 

Håper spillere som Wilshere, Randall, G Hoyte og Ramsey slår igjennom i klubben. De har iallefall den britiske fighterviljen i seg, selv om de ikke er av de største og sterkeste spillerne spiller de iallefall med hjertet utenpå drakta...

 

Hei Simbad.

 

Jeg skjønner ikke hva britisk fightervilje er jeg. Er det anderledes enn fransk fightervilje, norsk fightervilje eller kamerunsk fightervilje?

 

Er denne fighterviljen du snakker lik i hele storbritannia eller er den forskjellige i Wales og Nord Irland? Er det regionale forskjeller også? Kanskje fighterviljen er enda sterkere i f. eks nordvest England?

 

Takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke Wenger sin feil at spillerne ikke blør for drakta.

 

Håper spillere som Wilshere, Randall, G Hoyte og Ramsey slår igjennom i klubben. De har iallefall den britiske fighterviljen i seg, selv om de ikke er av de største og sterkeste spillerne spiller de iallefall med hjertet utenpå drakta...

 

Hei Simbad.

 

Jeg skjønner ikke hva britisk fightervilje er jeg. Er det anderledes enn fransk fightervilje, norsk fightervilje eller kamerunsk fightervilje?

 

Er denne fighterviljen du snakker lik i hele storbritannia eller er den forskjellige i Wales og Nord Irland? Er det regionale forskjeller også? Kanskje fighterviljen er enda sterkere i f. eks nordvest England?

 

Takker for svar :)

Typisk britisk fightervilje er den man ser i spillere som Gerrard, Terry, Carragher. Spillere som trør knallhardt til i taklinger.

 

Tror du skjønner hva jeg mener... Vi mangler den bautaen i midtforsvaret. Senderos er en slik spiller. Gallas er det ikke. Gallas har vinnervilje, men trekker seg en del unna dueller som Senderos hadde gått inn i med dødsforakt.

Djourou KAN bli en slik spiller. Og jeg synes han burde være fast innslag i forsvarsrekka vår videre fremover.

 

På midtbanen hadde vi Flamini som trøkket til i taklingene i fjor, og han var ikke noen typisk fransk spiller...

 

Diaby og Denilson er heller ikke slike spillere. Men det var mer lovende i dag, siden de turte å gå inn i taklinger iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at vi ikke klarer å få en scoring i dag, med tanke på hvor mye vi har ballen og at vi helt klart burde klart å skape flere store sjanser.

 

Det er ingen tvil om at skal vi først ha en spiller nå i Januar så bør det bli en som Arshavin. Det er den siste fasen av spillet hvor vi trenger noe helt spesielt som kan bryte igjennom forsvaret til motstanderlaget.

 

Jeg tror litt friskt blod kan løsne opp en del knuter i dette laget nå og skaffe laget en ny giv. Snart er Eduardo tilbake også, og det gir oss ytterligere en forsterkning på topp. Defensivt har vi klart oss relativt bra en god stund nå, så det gjelder bare å få alt på skinner igjen offensivt. :)

Link to comment
Share on other sites

Leit å si det , men Wenger er i ferd med å ødlegge arsenal...

Helt riktig. Wenger har betydd mye godt for Arsenal, men nå betyr han begynnelsen på slutten av vår storhetstid. I dag har vi faktisk ingen profiler på banen. Wenger er nødt til å se det som skjer, så at han ikke gjør noe med det må jo bety at han ikke VIL at Arsenal skal gjøre det bra.

her tror jeg dere tar EKSTREMT feil, Wenger ødelegger ikke Arsenal, det JEG tror er at Arsenal kommer til å Skinne og være verdens beste lag om ca 2 år... Mange Unge og lovende spillere på banen, med ett sånt mannskap nå så er vi kanskje verdig 5 plassen..

 

Wenger har jo nesten byttet ut hele "the Unbeaten" laget med ett nytt Arsenal lag, da er det ikke noe rart at det går dårlig..

 

For de som har tålmodighet og trua på dette unge mannskapet så mener jeg at fremtiden ser lys ut!

 

MEN for å holde oss blant de øverste lagene til den tid, så må wenger handle inn Litt Rutine:)

For å si det sånn: Det der innlegget ditt så jeg mange ganger skrevet, av ulike mennesker, for ca.2 år siden. "Om et par år er Arsenal best igjen, vi har jo så mange gode unge spillere". Vet du hvem de unge spillerne fra den tiden er? Jo Diaby, Song, Denilson osv. Og skal vi være helt ærlige så har ikke akkurat de blitt verdenstjerner. Det er faktisk DU som tar feil, eller ekstremt feil, som du sier. Vi kommer ikke til å være best om 2 år, i alle fall ikke om vi ikke finner på noe nytt

For å si det slik, BEDRE å tenke positivt enn å være Pessimist som deg;)

Du må også tenke over at vi mangler en del sentrale spillere på laget også:)

Sant som du sier, at vi har sagt det i flere år, men hvorfor grine over dette:S? Tenk positivt, si til deg selv at vi kommer til å bli verdens beste lag så går det nok Bra:)

Høres ut som at det er du som skriver "manuset" på hva Wenger skal si etter kampene :P . Husk at det er forskjell på å være optimist og å være overoptimist (dum). Jeg mener at det er bedre å være realist enn meget urealistisk

Sutre så mye du vil, gå og hei på Manchester united, du høres ut som en medgangssupporter:)

Imens skal jeg tenke på at vi har ett ungt lag og erfaring får de over tid, ikke over natten:)

 

YOU GO GUNNERS!

Hva er det med folk som absolutt skal si at folk skal gå og heie på Man Utd?? Hva er vitsen med det? Håpløst altså. Dette har ingenting med å være medgangssupporter å gjøre. For å ta et eksempel: For to år siden spilte Arsenal hjemme mot West Ham og tapte 0-1. Da var jeg skuffet etterpå, men litt fornøyd også. Arsenal spilte veldig bra, og skapte mange sjanser. I dag var spillet svakt og Arsenal hadde 3-4 egentlige sjanser, og nå er jeg mye mindre fornøyd enn jeg var da de tapte.

Så hvis du vil kalle meg medgangssupporter fordi at jeg synes Arsenal spiller rævva fotball, så er du ikke helt god. Alle ser at noe er galt, og naivitet gjør ikke at ting løser seg.

 

 

Helt enig Ravengost!

Vi har helt definitivt god grunn til å klage på dagens Arsenal. Hvorfor enkelte alltid skal beskylde engasjerte debatanter for å være medgangssupportere synes jeg er rart. Greit nok at mange her inne går litt vel mye av skaftet i blant, men det må være lov å være litt negativ da det er grunn til det.

Ta dere en tur på engelske forum så skal dere få se at vi på gunners.no er snille som lam. Det er helt vanvittig hvilke karakteristikker blant annet Song, Almunia og Wenger blir utsatt for. Jeg sier ikke at det er OK, men en mellomting er til syvende og sist det mest fornuftige. Det skaper debatt og det er derfor vi sitter foran tastaturet og diskuterer.

 

Måten klubben behandler oss supportere på i øyeblikket er meget kritikkverdig. Vi har verdens dyreste billettpriser og vi pøser ut tusenvis av hardt opptjente penger for å se våre helter live. I tillegg kjøper vi supportereffekter og tv-pakker etc. som alt er med på å finansiere driften av klubben. Det er VI som er Arsenal Football Club. Derfor er det det er krav at de høye herrer på AFCs lønningsliste gjør sitt ytterste for å vise ambisjoner og igjen gjør sitt beste for å oppnå disse. Akkurat nå synes jeg ikke signalene fra klubben tyder på dette. Direktør Peter Hill-Wood er det beste eksempelet på dette. Han presterte å lire av seg det verste pisset jeg har hørt på lenge da han langt på vei innrømmet at CL-fotball ikke var en nødvendighet for oss. Hvilke signaler sender dette til spillere som RvP og Cesc?? Og ikke minst, hvilke opfatning tror de vi supportere får av denne typen kommentarer?

Nei, få av dere silkehanskene og slutt å telle penger. Alle ser at Song, Bendtner og Eboue med flere lett kan erstattes med bedre spillere. Invester i laget, vis at dere ønsker det samme som fansen og brorparten spillerne, nemlig spotrslig suksess. Protestaksjonene er nær, det spekuleres og planlegges aktivt blant engelske supportere. Første grep på veien bør være å få inn Arshavin. Dette vil ikke på langt nær friskemelde oss, men det vil gi et enormt løft.

 

 

Følgende krav bør ytres fra supporterne i retning styrerommet og Arsene Wenger:

 

FOOTBALL NOT BUISNESS!!!

 

TROPHIES NOT PROFIT!!!

 

 

Dagens kamp var et langt gjesp. Vi mangler kreativitet og bevegelse offensivt og jeg synes enkelte spillere virker fullstedig uten futt og vilje til å blø for vår vakre drakt. En Arshavin ville helt klart være behjelpelig. Til tross for at han evt. må tilpasse seg for å nå sitt toppnivå så er jeg rimelig sikker på at han vil forbedre oss kraftig offensivt, spesielt med tanke på alle skadene.

 

Adebayor må få sitt eget avsnitt. Jeg har vært en av få som har støttet han denne sesongen, men det han har vist de siste kampene er uakseptabelt av en Arsenalspiller, spesielt med 800 000kr i uka. Han gjør for øyeblikket skam på Arsenal-navnet. Maken til latsekk har jeg vel aldri sett spille for AFC. Skjerpings.

 

Noe positivt er det allikevel å trekke ut av dagens kamp. Toure, Diaby og Denilson hadde alle tre en sterk kamp, sterkere enn på veldig lenge. Synd Abou måtte gå av med skade. Tviler imidlertid sterkt på at Denilson og Diaby ville stått frem på samme måte mot et lag som gir oss mer kamp i mitbaneleddet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk bare sett starten av kampen. Det virker ikke som om jeg gikk glipp av stort men likevel ville jeg ha satt pris på om noen kunne fortelle litt om kampen, de viktigste situasjonene og hvordan hver enkelt presterte.

 

På forhånd takk.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

jeg kan VIRKELIG ikke se for meg eboue, diaby eller denilson score ett mål.

det er bare van persie som er vant til å score mål.

nasri kan score ett mål (eller to) innimellom, men det ser ut til å være så utrolig og spesielt når adebayor eller bendtner scorer fordi de nesten aldri scorer.. (bendtner må i allefall byttes inn først)

 

så van persie er jo den eneste målscoreren i hele laget, det blir ikke titler av det. :P

 

diaby, denilson, walcott, djorou og song var jo de store talentene for noen år siden, de som skulle hente inn trofene.. det er vel bare en av fem som har (nesten) slått gjennom av dem.

 

men jeg har stor tro på ramsey! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kort fortalt, så var dette en helt vanlig kamp etter dagens Arsenal standard, du gikk ikke glipp av så mye. Eneste var at Diaby og Eboue var friske, men typisk nok er de ute med skade, uvist i skrivende stund hvor alvorlig det er. Bendtner var den friskeste på topp i tospann med Adebayor, og når det gjelder Adebayor, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si......SELG, faenskapet!!!!! Han har fått sin kontrakt og er fornøyd med det virker det som. Fjern 70% av fastlønna hans og gjør den bonus relatert, så han må JOBBE for lønna si!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

jeg kan VIRKELIG ikke se for meg eboue, diaby eller denilson score ett mål.

det er bare van persie som er vant til å score mål.

nasri kan score ett mål (eller to) innimellom, men det ser ut til å være så utrolig og spesielt når adebayor eller bendtner scorer fordi de nesten aldri scorer.. (bendtner må i allefall byttes inn først)

 

så van persie er jo den eneste målscoreren i hele laget, det blir ikke titler av det. :(

 

diaby, denilson, walcott, djorou og song var jo de store talentene for noen år siden, de som skulle hente inn trofene.. det er vel bare en av fem som har (nesten) slått gjennom av dem.

 

men jeg har stor tro på ramsey! :P

 

Rvp har 13 mål totalt i år, mot Adebayors 12 ;)

 

http://www.arsenal.com/first-team/first-team-stats

Link to comment
Share on other sites

Viktig å ta det positive med seg ja. West Ham skaper kun to sjanser på feil av Almunia og Clichy. Ellers har vi veldig god kontroll bakover.

 

Vi eier kampen, og burde ha scoret minst to. Vela er positiv, det samme er faktisk også Eboue, og Nasri er etter min mening vår beste sammen med Gallas/Toure som gjør en god defensiv kamp.

 

Synd Eboue måtte gi seg, siden han var en som turte sette fart fremover. Men som vanlig i år er resten av laget så stillestående at det blir umulig for spillere med ball i beina å slå gode pasninger til disse.

 

Får håpe Eduardo kan tilføre dette laget killerinstinkt med avslutningsevne i verdensklasse og fart...

 

Da kan vel du si hva som var så positivt med Vela? ;)

 

Bendtner var den friskeste på topp i tospann med Adebayor, og når det gjelder Adebayor, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si......SELG, faenskapet!!!!! Han har fått sin kontrakt og er fornøyd med det virker det som. Fjern 70% av fastlønna hans og gjør den bonus relatert, så han må JOBBE for lønna si!!!!!!!

 

Støttes 100%

Link to comment
Share on other sites

Persie på benken!? Nå har det klikka fullstendig for fyren...

Van Persie er omtrent den eneste på dagens Arsenal som innhar gode offensive kvaliteter, vi skal være glad vi har han ellers kunne det sett enda styggere ut.. Men jeg tror ikke Wenger har klikka, det har heller med at han har stor tro på Bendtner og Adebayor, men det gir oss ingen mål ;)

 

"stor tro på Bendtner og Adebayor" - ja det er det ikke mange andre som har. Jeg kan inntil videre leve med Bendtner i troppen så lenge han aldri spiller mer enn de siste 25 min. Ade er det mange andre som har sagt noe om i denne tråden...

 

RvP hadde hatt gode muligheter til å putte her om han hadde spilt 90 min. Tragisk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...