Jump to content

2005.05.21 Manchester United N


Guest Highbury Heroes

Recommended Posts

Er det noen som har prøvd seg på en analyse av Arsenals spill?

 

Etter det jeg forstår prøvde Wenger seg på 4-5-1 med kun Bergkamp på topp. Det skal visstnok være en formasjon som Wenger vurderer å bruke i CL!

 

Nå kan det være flere årsaker til at spillet ikke fungerte. Det kan f.eks. være

1. at Arsenal bare hadde en dårlig dag, 

2. at formasjonen enda ikke er innøvd ordentlig, slik at spillerne ikke er vant til nye bevegelsesmønster,

3. at formasjonen ikke fungerer for Arsenal, eller

4. et utall andre årsaker som jeg akkurat nå ikke kommer på

 

I denne kampen skjedde det så mye rart at jeg pt. ikke er i stand til å skille mellom "symptomer" og "sykdom". En ting er hvertfall sikkert: Spillet fungerte ikke.

 

Defensivt la jeg spesielt merke at våre sidebacker ble utfordret uten at Arsenal klarte å få sikringsspiller på plass. Vanligvis er det "selvmord" mot så gode flanker som Ronaldo og Giggs.

 

Vi hadde for få offensive pasningsalternativ, og i de fleste tilfellene bidro ikke pasningene til til fremdrift i det hele tatt. Det er lenge siden jeg har sett at Arsenal ikke har vært i stand til å gjennomføre kontringer, når kontringssjansene foreligger.

 

Er det noen som har synspunkter?

 

 

ar3_ap.jpg

9601[/snapback]

 

 

Poenget til Wenger var vel å ikke slippe til manure så lett i midten. Derimot var det jo backene som fikk gjennomgå. Min personlige mening er at slike ting ikke trenger å prøves i en cupfinale. Grunnen til at vi vant var en sinnsykt god keeper og en mindre porsjon flaks. Å møte Rooney og Ronaldo krever at vingene hjelper bedre til defensivt. Offensivt ble det rett og slett for spinkelt. for lite folk, lite plass, lite bevegelse osv...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply
lurer også på en ting. hvorfor må dere Manshit-supportere komme å ødelegge forumet vårt? det viser bare hvor store tapere dere er.

9641[/snapback]

 

Så sinnsykt enig!

Tenk på hvor annerledes denne tråden hadde vært hvist Fakey eller hva han nå kaller seg ikke hadde vært hær...

 

Takk.

Link to comment
Share on other sites

Herlig morgen, men en smule bakrus.

Vi feiret som galne på Ålgård.

Vi danset rundt på golvet og feiret, vi vant

om det var fortjent er en annen sak, men vi scorte et

mål mer enn United og det er det som teller ;)

Dommeren var grei han.

Link to comment
Share on other sites

En nervepirrende kamp som var forholdvis jevn i 1. omg.

I 2 var det United, men imponerende defensivt spill av gutta.

Rart at Arsenal satset så defensivt, men drit i. Vi vant og

det er det som teller. ;)

En takk til fantastiske Lehmann

Vieira Kongen

Ljungberg som reddet på streken

og STORE Senderos.

Link to comment
Share on other sites

Til alle våre "venner" på besøk her i tråden:

Se meg dypt inn i øynene og se om jeg bryr meg ;)

 

Like lite å finne der som i målprotokollen deres etter 120?

Like lite som trofeer i årets skap?

Exactly.

 

Ta løpefart og ...

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg endelig landa etter gårsdagens feiring ;)

 

Kampen er det ikke så mye å si om egentlig, bortsett fra at vi blir rævkjørt i 120 minutter + tillegg.

 

Endelig fikk vi hevn for semifinalene i 99 og 2004. Og endelig vant Arsenal en straffekonkurranse i en finale.

 

Gratulere alle Goonere :D ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Så sinnsykt deilig å vinne over Manshit. På straffer til og med! Hadde ingen god følelse under hele kampen, og satt med hendene foldet under hele kampen. Da det ble straffer tenkte jeg: "Jaja, det var hyggelig at vi holdt ut så lenge mot United". Trodde United var bedre enn oss på straffer, men nei.

 

Gleder meg til å plage vennene mine i morgen! Noen som har tips om hva jeg bør si til dem? Er ikke så flink til å finne på kommentarer selv :D

 

Lehmann er helt konge! Trekker tilbake det meste jeg har sagt om tyskeren. Jeg er heldig som har Lehmanns autograf, og Lehmann har samme hårsveis som meg :D . Krøller altså.

 

Må heller ikke glemme vår spanske venn Almunia. Uten ham hadde dette aldri skjedd. Vi har verdens to beste keepere på straffespark!

 

Våre to utskjelte keepere har hevet seg betraktelig!

 

Nå ser jeg fram til sommeren, til spillerkjøp og spillersalg. Blir spennende!

 

STOLT ;) ;) :D !

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele

JA, det var herlig med seier! Hvis Lehmann får greie på feltarbeidet sitt så blir han helt konge som keeper. På streken er han helt konge..Spørmålet er om en 35-åring fortsatt kan lære?

Link to comment
Share on other sites

Endelig fikk vi hevn for semifinalene i 99 og 2004. Og endelig vant Arsenal en straffekonkurranse i en finale.

9705[/snapback]

 

Og når man endelig vinner en straffesparkkonkurranse, gjør man det med stil. Har man sett en bedre straffekonk noen gang; fire skudd i vinkelen, og en iskald "lompe" midt i mål!? ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr. Arsenal

Tror kanskje dette er det største jeg har opplevd med Arsenal til dags dato. Helt sykt altså. Utrolig deilig å se Rio ferdinand gråte-og så dere trynet til af?

Link to comment
Share on other sites

Ble veldig overrasket over hvor gode straffer gutta skjøt. Spesielt Lauren og Van Persie skjøt særdeles sikre straffer.

9748[/snapback]

 

Lauren veit me er ein kald fisk, men han imponerer kvar gong han får sjansen frå krittmerket. van Persie tok forresten sin første straffe.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har prøvd seg på en analyse av Arsenals spill?

 

Etter det jeg forstår prøvde Wenger seg på 4-5-1 med kun Bergkamp på topp. Det skal visstnok være en formasjon som Wenger vurderer å bruke i CL!

 

Nå kan det være flere årsaker til at spillet ikke fungerte. Det kan f.eks. være

1. at Arsenal bare hadde en dårlig dag, 

2. at formasjonen enda ikke er innøvd ordentlig, slik at spillerne ikke er vant til nye bevegelsesmønster,

3. at formasjonen ikke fungerer for Arsenal, eller

4. et utall andre årsaker som jeg akkurat nå ikke kommer på

 

I denne kampen skjedde det så mye rart at jeg pt. ikke er i stand til å skille mellom "symptomer" og "sykdom". En ting er hvertfall sikkert: Spillet fungerte ikke.

 

Defensivt la jeg spesielt merke at våre sidebacker ble utfordret uten at Arsenal klarte å få sikringsspiller på plass. Vanligvis er det "selvmord" mot så gode flanker som Ronaldo og Giggs.

 

Vi hadde for få offensive pasningsalternativ, og i de fleste tilfellene bidro ikke pasningene til til fremdrift i det hele tatt. Det er lenge siden jeg har sett at Arsenal ikke har vært i stand til å gjennomføre kontringer, når kontringssjansene foreligger.

 

Er det noen som har synspunkter?

 

 

ar3_ap.jpg

9601[/snapback]

Jeg er så enig! Tror de spilte 4-4-1-1 med Reyes på høyre/venstre flanke og Bergkamp på topp. Vi bør bruke denne formasjonen i bortekamper i CL. evt 4-5-1

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Er det noen som har prøvd seg på en analyse av Arsenals spill?

 

Etter det jeg forstår prøvde Wenger seg på 4-5-1 med kun Bergkamp på topp. Det skal visstnok være en formasjon som Wenger vurderer å bruke i CL!

 

Nå kan det være flere årsaker til at spillet ikke fungerte. Det kan f.eks. være

1. at Arsenal bare hadde en dårlig dag,

2. at formasjonen enda ikke er innøvd ordentlig, slik at spillerne ikke er vant til nye bevegelsesmønster,

3. at formasjonen ikke fungerer for Arsenal, eller

4. et utall andre årsaker som jeg akkurat nå ikke kommer på

 

I denne kampen skjedde det så mye rart at jeg pt. ikke er i stand til å skille mellom "symptomer" og "sykdom". En ting er hvertfall sikkert: Spillet fungerte ikke.

 

Defensivt la jeg spesielt merke at våre sidebacker ble utfordret uten at Arsenal klarte å få sikringsspiller på plass. Vanligvis er det "selvmord" mot så gode flanker som Ronaldo og Giggs.

 

Vi hadde for få offensive pasningsalternativ, og i de fleste tilfellene bidro ikke pasningene til til fremdrift i det hele tatt. Det er lenge siden jeg har sett at Arsenal ikke har vært i stand til å gjennomføre kontringer, når kontringssjansene foreligger.

 

Er det noen som har synspunkter?

 

 

ar3_ap.jpg

9601[/snapback]

 

 

Poenget til Wenger var vel å ikke slippe til manure så lett i midten. Derimot var det jo backene som fikk gjennomgå. Min personlige mening er at slike ting ikke trenger å prøves i en cupfinale. Grunnen til at vi vant var en sinnsykt god keeper og en mindre porsjon flaks. Å møte Rooney og Ronaldo krever at vingene hjelper bedre til defensivt. Offensivt ble det rett og slett for spinkelt. for lite folk, lite plass, lite bevegelse osv...

9648[/snapback]

 

 

Her tror jeg wurku treffer en innertier.

Jeg håper å aldri se denne defensive formasjonen noen gang mere i mitt liv.

Den stinket!!!

Vi spilte med fem mann på midtbanen og med Reyes i en fri rolle.

Dette førte faktisk til at vi ble dårligere både offensivt og defensivt.

Mot Ronaldo er det vår kantspiller som skal være førsteforsvarer og med vår høyreback som sikringsspiller.

Det som skjedde var imidlertid at stakkars Lauren ble overlatt til seg selv gang på gang uten sikring bak mot hurtigtoget Ronaldo.

Jeg tror at Reyes frie rolle førte til at man ikke hadde klare, definerte roller defensivt.

Fabregas trekker veldig mye inn i midten og gjorde ingen god jobb mot Ronaldo.

Samtidig ble vi veldig stillestående når vi hadde ballen, og uten vilje til å kjøre overgangene vi er så berømte for.

Tror at mye av årsaken til dette lå i et ukjent mønster og utgangspunktet til hver enkelt spiller i det øyeblikket at vi vant ballen.

Beklager å måtte si det men her må jeg gi strykkarater til vår kjære manager.

Slike ideer skal man ikke prøve ut i en cupfinale mot man u.

Sir huba-buba derimot gjorde et smart trekk da han flyttet Ronaldo over på venstre kant til den tregere Lauren, Ashley Cole har jo kledd av ham hver gang de har møttes.

Link to comment
Share on other sites

Guest Re9es

Fy f*** så hærlig det var å se Arsenal vinne på straffespark på lørdag. Dette kan være nok til at vi får en edge over dem i nærmeste fremtid. Det at Arsenal spilte en dårlig kamp offensivt, gjorde sieren EXTRA god. Senderos har vært en åpenbaring i innspurten, og hvem snakker om at vi trenger en midtstopper idag??? Må si Reyes gjorde en veldig god figur også. Selv om han ble utvist, og ikke kom til noen store avslutninger så spiller han med stor selvtillit, jobber 100 % og med hjerte for klubben.....ser ut som han blir værende. Hjemlengsel, radiospøk, kjærlighetssorg, akklimatisering samt Real Madrid (guttedrøm) har gjort at han har slitt noe i mid-season. Han kan komme til å bli en fantastisk spiller for fremtiden. Er jo bare 21 år.

 

..men som først nevnt- FY F**N SÅ SINNSYKT HÆRLIG DET VAR Å VINNE MOT UNITED!!!!

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvor deilig seieren var, så kan jeg ikke skjønne at dere finner seieren deiligere ved at United rundspilte oss i 120 minutter. Jeg synes det er bekymringsverdig at vi ikke greier å heve oss mer enn det vi gjør når det tross alt er snakk om FA-cup finalen. Og vi har sjeldent sett så sterkt hvor avhengige vi er av Henry i det offensive. Lehmann og Senderos, og delvis Kolo, synes jeg spilte bra i dag, resten var en stooor skuffelse. Vi må få hentet inn minst to offensive spillere av godt kaliber skal vi ha mulighet på ligaen neste år.

 

Sorry for at jeg er så negativ. Mulig at det bare er jeg som ikke greier å sleppe meg helt løs pga eksamenen jeg har. Ikke meningen å være en festbrems....

9484[/snapback]

 

må si meg enig med makrellen her. det var for det første sjokkerende at vi la om til et system vi ikke kjenner og at vi hold på det 120 minutter når vi så etter 10 at det ikke funka overhodet! det var hovedsakelig 4-5-1 og ikke mangelen på henry som var problemet offensivt. dvs. det er 4-5-1 med db10 på topp. dennis suger når det ikke finnes løp han kan spille på, desverre.

og at spillerene lot seg overkjøre etter det som skjedde på highbury er også skummelt.

men,men... hvem teller vel de tapte slag på seierens dag? ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvem er Rix og han var vel ikke i Arsenal troppen på lørdag ????

9830[/snapback]

 

Graham Rix var spilleren som brant den avgjørende straffen da Arsenal tapte Cup Winners Cup Finalen mot Valencia i 1980. ;)

 

Straffespark

Mario Kempes misser

Liam Brady misser

1 - 0 Daniel Solsona

1 - 1 Frank Stapleton

2 - 1 Pablo Rodriquez

2 - 2 Alan Sunderland

3 - 2 Angel Castellanos

3 - 3 Brian Talbot

4 - 3 Rainer Bonhof

4 - 4 John Hollins

5 - 4 Ricardo Arias

Graham Rix misser

Link to comment
Share on other sites

Det var veldig ufortjent. Men når MANU ikke klarer å sette sjansene, kan de bare skylde på seg selv.

 

hadde barcelona møtt Arsenal derimot, hadde Lehmann måtte hente ballen ut av nettet flere ganger. og da snakker jeg ikke om straffesparkkonkurranse.

 

DA snakker vi KLASSEFORSKJELL!

 

Bør kanskje nevne at jeg håpet Man. Utd skulle vunnet...

men, men..

 

Nå bli i alle fall LIVERPOOl slaktet!

Link to comment
Share on other sites

Det var veldig ufortjent. Men når MANU ikke klarer å sette sjansene, kan de bare skylde på seg selv.

 

hadde barcelona møtt Arsenal derimot, hadde Lehmann måtte hente ballen ut av nettet flere ganger. og da snakker jeg ikke om straffesparkkonkurranse.

 

DA snakker vi KLASSEFORSKJELL!

 

Bør kanskje nevne at jeg håpet Man. Utd skulle vunnet...

men, men..

 

Nå bli i alle fall LIVERPOOl slaktet!

10048[/snapback]

Liverpool blir ikke slaktet så der tok du Ahmad feil. Dessuten er ikke Barcelona noe klasselag. Arsenal hadd kjørt over de, spilt seg gjennom det elendige forsvaret til Barca.....5-0 til Arsenal hadde det blitt da:)

Link to comment
Share on other sites

På pressekonferansen etter kampen sa Wenger at Reyes sitt røde kort kanskje avgjorde straffesparkkonkurransen. Han skulle nemlig ha tatt en av straffene. Spørsmålet blir: Vet dere hvem som tok ”straffen” til Reyes?

 

PS! Over en uke siden denne triumfen var i boks. Nyter fremdeles straffene!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
På pressekonferansen etter kampen sa Wenger at Reyes sitt røde kort kanskje avgjorde straffesparkkonkurransen. Han skulle nemlig ha tatt en av straffene. Spørsmålet blir: Vet dere hvem som tok ”straffen” til Reyes?

 

PS! Over en uke siden denne triumfen var i boks. Nyter fremdeles straffene!!

10442[/snapback]

Robin tipper jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...