Jump to content

2005.05.21 Manchester United N


Guest Highbury Heroes

Recommended Posts

Guest espenstoele

Ja,det var herlig...Var helt innstilt på tap når jeg så kamputviklingen...Visste at ManUre har mange bra straffeskyttere og at vi måtte ty til en del mer urutinert folk i straffekonk'en (f x van Persie). Gleden ble desto større når Vieira klinka inn den siste straffen!! Herlig!!

 

Nå gjelder det å holde gjengen samlet foran neste sesong. Teamspirit'en er høy! Har gitt opp Edu, men håper at SAMTLIGE andre blir (gjerne også Edu for den saks skyld): Bergkamp, Pires, Cole, Reyes, Campbell, Lauren og Ljungberg...og ikke minst Arsene Wenger som jeg dessverre ser at det spekuleres i at kan slutte når vi flytter til Ashburton Grove..Det ville vært synd..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply
Guest fakey

Ja det hadde dere også vært. Hvis dere hadde sett Arsenal overkjøre United helt i 120 min for å så tape på straffer. Da hadde du vært bitter. promise u

Link to comment
Share on other sites

Når Vieira satte den skallet jeg i taket,

når Scones bommet, fridde jeg til Lehmann!

 

FY FAEN FOR EN DAG, FY FAEN FOR EN MORGEN, FY FAEN FOR EN HELG!

 

Så må jeg bare si en ting til som er typisk manure! når de ikke har noe annet å skylde på skylder de på dommern!

Dette var nicket til en manurefan på msn i går:

"Ikke rart AFC er fattige... De bruker alle pengene på å kjøpe dommerne!"

 

:D

 

Dommern igår var den beste som noensinne har dømt en kamp mellom disse! det er jeg sikker på!

Link to comment
Share on other sites

Dunkende hode, tørr munn, lysskye øyne tyder på at det ble fuktig i går.

God følelse i magen tross fylla, minner om den herlige seieren.

Blå skulder, tyder på at jeg traff Manure fans ute og var en anelse dryg :D

 

For en herlig fyllesjuke!

Link to comment
Share on other sites

I 99 scorte jo faktisk United målene i kampen. De fikk ikke hjelp via bingo metoden.

9583[/snapback]

 

Det var i 99 :D Året er 2005, om dere manurefans ikke kjører ett annet system?

 

Ja det hadde dere også vært. Hvis dere hadde sett Arsenal overkjøre United helt i 120 min for å så tape på straffer. Da hadde du vært bitter. promise u

9591[/snapback]

 

Vi har sett Arsenal overkjøre united 4 ganger denne sesongen!

3 ganger har det endt med tap!

Vi har vært ENDEL bitre her også serru!

Så ikke kom her å lær OSS!

Link to comment
Share on other sites

Når Vieira satte den skallet jeg i taket,

når Scones bommet, fridde jeg til Lehmann!

 

FY FAEN FOR EN DAG, FY FAEN FOR EN MORGEN, FY FAEN FOR EN HELG!

 

Så må jeg bare si en ting til som er typisk manure! når de ikke har noe annet å skylde på skylder de på dommern!

Dette var nicket til en manurefan på msn i går:

"Ikke rart AFC er fattige... De bruker alle pengene på å kjøpe dommerne!"

 

:D

 

Dommern igår var den beste som noensinne har dømt en kamp mellom disse! det er jeg sikker på!

9592[/snapback]

heheeh ja..det virker som at MANu fansen ikke er så smarte.......men å skylde på dommeren er helt på jordet...,og at Arsenal er fattige? jajaja...jeg sier ikke mer

Link to comment
Share on other sites

...sier dere, mine herrer??? Man våkner, skrur på TV`en, og hva ser man på SKY News? Joda, godguttene med pokalen!  :D Samt en bråte av Jensemann sine redninger! Og Paddy sin avgjørende straffe. "You must be strong in your mind" sa Paddy, og visst pokker var han strong!  :D

 

Oh what a beautiful morning, oh what a beautiful day...........

9539[/snapback]

Hvordan har du fått SKY news? Sinnsykt deilig dag ja...helt ubeskrivelig...

Link to comment
Share on other sites

Dette var en utrolig triumf og tårene til Rio og Ronaldo etter kampen er jo priceless. Det gikk en kule varmt i stua på 5-4 og for ikke å snakke om når Jensemann endelig redda en ball.

 

 

MEN!

Jeg er redd at denne finalen vil bli husket for ManUs til de grader rundspilling av Arsenal og deres vanvittige sjansesløseri.

 

Arsenal var uten plan, uten rytme og veldig svake i 120 minutter. Det faktum at de da stikker av med pokalen vitner om en enorm styrke, men kampen igår gir grunn til bekymring.

 

Et skudd på mål i 120 minutter og en corner, et snitt på 6,6 på Sky Sports sin børs sier noe om prestasjonen igår. Skjønner ikke helt hva planen til Wenger var, men den fungerte ihvertfall ikke. Fremover var vi direkte elendig! Pires, Bergkamp og Lauren får jo kun for oppmøte på børsen.

 

Jeg skal ikke ødelegge festen for noen og vi husker jo godt kampen i Cardiff mot Liverpool der vi spillte utrolig godt og endte med ingenting. Seiren var fantastisk!! En gooner liker aldri å bli rundspillt og utspillt, men det ble vi igår...

Link to comment
Share on other sites

Fakey; ta tapet som en mann, og slutt å syt så jævlig. Dere har vunnet 3 kamper i år. Fortjent? Me thinks not.

 

For å være helt ærlig, dette var en herlig måte å ta rotta på dere på!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Er det noen som har prøvd seg på en analyse av Arsenals spill?

 

Etter det jeg forstår prøvde Wenger seg på 4-5-1 med kun Bergkamp på topp. Det skal visstnok være en formasjon som Wenger vurderer å bruke i CL!

 

Nå kan det være flere årsaker til at spillet ikke fungerte. Det kan f.eks. være

1. at Arsenal bare hadde en dårlig dag,

2. at formasjonen enda ikke er innøvd ordentlig, slik at spillerne ikke er vant til nye bevegelsesmønster,

3. at formasjonen ikke fungerer for Arsenal, eller

4. et utall andre årsaker som jeg akkurat nå ikke kommer på

 

I denne kampen skjedde det så mye rart at jeg pt. ikke er i stand til å skille mellom "symptomer" og "sykdom". En ting er hvertfall sikkert: Spillet fungerte ikke.

 

Defensivt la jeg spesielt merke at våre sidebacker ble utfordret uten at Arsenal klarte å få sikringsspiller på plass. Vanligvis er det "selvmord" mot så gode flanker som Ronaldo og Giggs.

 

Vi hadde for få offensive pasningsalternativ, og i de fleste tilfellene bidro ikke pasningene til til fremdrift i det hele tatt. Det er lenge siden jeg har sett at Arsenal ikke har vært i stand til å gjennomføre kontringer, når kontringssjansene foreligger.

 

Er det noen som har synspunkter?

 

 

ar3_ap.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest fakey

Hva har du røyka a?

 

La oss si det sånn..

 

1 kampen hvor United vant 2 - 0. Fortjent? Tja, filming av rooney, men united skulle uansett ha straffe senere i kampen pga. at ronaldo ble klippet ned.

 

2 kampen var jo den hvor arsenal spillerne var i prosessen hvor de lærte seg å gå. Ihvertfall reservelagsspillerne, her var det en like dårlig kamp av begge.

 

3 kampen var dere garantert best i 1 omgang, mens united spilte best mot slutten av 1 omg og i 2 omg.

 

4 kampen var i går hvor United overkjørte dere fullstendig. Dere vinner, ufjortjent. Ikke noe mer å si om det.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en utrolig triumf og tårene til Rio og Ronaldo etter kampen er jo priceless. Det gikk en kule varmt i stua på 5-4 og for ikke å snakke om når Jensemann endelig redda en ball.

 

 

MEN!

Jeg er redd at denne finalen vil bli husket for ManUs til de grader rundspilling av Arsenal og deres vanvittige sjansesløseri.

 

Arsenal var uten plan, uten rytme og veldig svake i 120 minutter. Det faktum at de da stikker av med pokalen vitner om en enorm styrke, men kampen igår gir grunn til bekymring.

 

Et skudd på mål i 120 minutter og en corner, et snitt på 6,6 på Sky Sports sin børs sier noe om prestasjonen igår. Skjønner ikke helt hva planen til Wenger var, men den fungerte ihvertfall ikke. Fremover var vi direkte elendig! Pires, Bergkamp og Lauren får jo kun for oppmøte på børsen.

 

Jeg skal ikke ødelegge festen for noen og vi husker jo godt kampen i Cardiff mot Liverpool der vi spillte utrolig godt og endte med ingenting. Seiren var fantastisk!! En gooner liker aldri å bli rundspillt og utspillt, men det ble vi igår...

9599[/snapback]

 

Jeg kan berolige deg med at jeg ihvertfall, kun husker hvem som vant ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Ja det hadde dere også vært. Hvis dere hadde sett Arsenal overkjøre United helt i 120 min for å så tape på straffer. Da hadde du vært bitter. promise u

9591[/snapback]

 

Ikke at det har stor betydning, men frem til ca. 20 minutter av kampen hadde United ikke noe overtak.

 

Jeg forstår for øvrig at United fansen er bitter, ettersom United spillemessig var det klart beste laget. Jeg hadde nok vært like bitter dersom det hadde vært Arsenal som hadde tapt på samme måte.

 

Når det er sagt så er jeg enig med flere andre på forumet, at Arsenal opplevde tilnærmet samme skjebne mot United i PL! Det var defenitivt to kamp som Arsenal utfra spill og sjanser ikke skulle tapt.

 

Jeg regner derfor med at deres skuffelse og bitterhet kan sammenlignes med den vi følte 24. oktober, etter at Rooney lurte dommeren til å dømme straffe og Uniteds ran av Arsenal 1. februar.

 

;) Dere bør jo heller se det positive i kampen. Det er lenge siden United har spilt en så god kamp mot Arsenal.

 

Jeg vil også gi deg et vennskapelig råd og minne deg om at du som Unitedfans må anses å være på besøk. Det er vanlig folkeskikk å behandle vertskapet med en viss respekt.

Link to comment
Share on other sites

Blåser fremdeles blanke f i underholdningsverdien, så lenge vi slo Man U. Greit nok at Arsenal hadde en imponerende dårlig dag når det gjaldt det offensive spillet. Bakover fungerte det bedre, til tross for at marginene var på vår side.

 

At Man U føler seg snytt får stå for deres regning. Poenget at de ikke klarte å få ballen i mål, mye takket være en solid keeperinnsats fra Lehmann. I går var Lehmann like viktig for oss som Rooney & co burde ha vært for Man U. Derfor ble det straffesparkkonkurranse, og der holdt virkelig Arsenal-spillerne hodet kaldt. Alle straffene satt til de grader.

 

Flaks og uflaks jevner seg ut over tid. Arsenal har gått på et par smertelige nederlag til tross stor dominans. Derfor har jeg ingen problemer med å akseptere at flaksen denne gangen var på vår side. Man U har selvsagt også hadde sin porsjon med flaks tidligere, selv om noen fans har problemer med å akseptere det. Flaks og uflaks er en del av fotballen.

 

Gårdagens kamp går nå inn i historiebøkene. Der står Arsenal som vinnere!! Til syvende og sist er det nettopp det som teller!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal hadde en dårlig dag ja. Jeg synes vi også hadde alt for mye respekt for dette laget som vi normalt sett er mye bedre enn. Når vi kjørte kontringer var det ikke flere enn 1 mann på topp ofte.

 

Vi slet med kantene ja. De kjørte Ronaldo på venstrekanten helt sikkert fordi de vet at han er sjanseløs mot Ashley.

 

Jeg synes også at Spillere som Pires feks. "labbet" rundt på banen og var ikke helt med.

 

men men... uansett vi vant kampen.. det er det viktigste

Link to comment
Share on other sites

United er så mye bedre enn Arsenal. Alle de 100% sjansene United hadde, det er surt ass. Nå ihvertfall hele verden at Manchester United er bedre enn Arsenal.

9411[/snapback]

 

meg i ræva. Arsenal har rundspilt Manshit de seneste åra. vi har bare tapt på¨dårlige dommere.

 

vil bare si en ting:"til lykke med Glazer".

Link to comment
Share on other sites

Hva har du røyka a?

 

La oss si det sånn..

 

1 kampen hvor United vant 2 - 0. Fortjent? Tja, filming av rooney, men united skulle uansett ha straffe senere i kampen pga. at ronaldo ble klippet ned.

 

2 kampen var jo den hvor arsenal spillerne var i prosessen hvor de lærte seg å gå. Ihvertfall reservelagsspillerne, her var det en like dårlig kamp av begge.

 

3 kampen var dere garantert best i 1 omgang, mens united spilte best mot slutten av 1 omg og i 2 omg.

 

4 kampen var i går hvor United overkjørte dere fullstendig. Dere vinner, ufjortjent. Ikke noe mer å si om det.

9602[/snapback]

Arsenal har jo kommet foran Manu to år på rad nå. Det viser jo bare en ting: At Arsenal er et bedre fotballag en Manchester United. Enkelt og greit

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...