Jump to content

Kåringer - 2008


The Gunner

Recommended Posts

Nå begynner året 2008 å nærme seg slutten, så jeg tenkte vi kunne ta noen kåringer innen Arsenal-laget.

 

Årets spiller:

Francesc Fàbregas

 

Årets unge spiller:

Francesc Fàbregas

 

Årets ungdomslag/reservelagsspiller:

Jack Wilshere, uten at jeg har sett så alt for mange reservekamper i år.

 

Årets kjøp:

Samir Nasri. Han har ikke spilt mye, men han har spilt bra. Jeg tror han har en lysende fremtid i vente.

 

Årets bomkjøp:

Mikael Silvestre, selv om han har spilt relativt bra. Vi har egentlig ikke gjort noen store bomkjøp i år.

 

Årets bomsalg:

Mathieu Flamini

 

Årets overraskelse:

Jack Wilshere som hoppet omtrent rett fra ungdomslaget til førstelagsstallen.

 

Årets skuffelse:

Nicklas Bendtner. Jeg trodde han endelig skulle få sitt gjennombrudd denne sesongen, men jeg begynner å miste tålmodigheten nå.

 

Årets prestasjon:

Walcott mot Liverpool i CL.

 

Årets mål:

Jeg kommer ikke på noen i farten...

 

Kom gjerne med flere forslag til kategorier, så skal jeg få lagt dem til i førsteposten.

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Emmanuel Adebayor

 

Årets unge spiller:

Cesc Fabregas

 

Årets reservelagsspiller:

Jay Simpson

 

Årets ungdomsspiller:

Jack Wilshere

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

 

Årets bomkjøp:

Mikael Silvestre

 

Årets overraskelse:

Jack Wilshere.

 

Årets skuffelse:

Mikael Silvestre

 

Årets mål:

Adebayor/Walcott mot Liverpool i Champions League

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Cesc Fabregas

 

Årets unge spiller:

Cesc Fabregas

 

Årets reservelagsspiller:

Rhys Murphy

 

Årets ungdomsspiller:

Jack Wilshere

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

 

Årets bomkjøp:

Amaury Bischoff (Gratis, er 21 år, var skadet da han ble hentet og har ikke vært til noe bruk for a-laget foruten om lite innhopp i ligacupen)

 

Årets overraskelse:

Jack Wilshere

 

Årets skuffelse:

Nicklas Bendtner på 1, 2 og 3 plass

 

Årets prestasjon

Walcott mot Liverpool i Champions League

 

Årets mål:

Cesc Fabregas mot Milan i Champions League

 

719407067.jpg

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Cesc Fabregas

 

Årets unge spiller:

Wilshere

 

Årets reservelagsspiller:

Hoyte

 

Årets ungdomsspiller:

Wilshere

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

 

Årets bomkjøp:

Bischoff

 

Årets overraskelse:

Djourou

 

Årets skuffelse:

Almunia

 

Årets prestasjon

Walcott mot Liverpool i Champions League

 

Årets mål:

Cesc Fabregas mot Milan i Champions League

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Fabregas

 

Årets unge spiller:

Ramsey

 

Årets reservelagsspiller:

Merida

 

Årets ungdomsspiller:

Wilshere

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

 

Årets bomkjøp:

Bischoff (selv om han var gratis)

 

Årets overraskelse:

Djourou

 

Årets skuffelse:

Bendtner

 

Årets prestasjon

Walcott mot Liverpool i Champions League

 

Årets mål:

Adebayor mot Liverpool i Champions League (fantastisk kontring og fantastisk løp av Walcott)

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Adebayor

 

Årets unge spiller:

Theo Walcott

 

Årets reservelagsspiller:

Jack Wilshere

 

Årets ungdomsspiller:

Jack Wilshere

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

 

Årets bomkjøp:

Amaury Bischoff

 

Årets overraskelse:

Kjøpet av Silvestre

 

Årets skuffelse:

Nicklas Bendtner

 

Årets prestasjon

Walcott mot Liverpool i Champions League

 

Årets mål:

Flamini mot Newcastle i Premier League

Link to comment
Share on other sites

Er ikke dette noe som egentlig burde vært gjort etter sesongslutt? Vel, her er mine ....

 

 

 

Årets spiller:

Cesc Fabregas er spilleren Arsenal er bygget rundt og han har til tider båret laget fremover nesten alene. Cesc er fullstendig i egen klasse.

 

Årets unge spiller:

Theo Walcott har i år etablert seg i førstelaget og gjort sine saker bra. Han er ennå ikke et ferdig produkt, men han har gjort store steg fremover i år.

 

Årets reservelagsspiller:

Nacer Barazite som viste seg som en målfarlig playmaker med enormt potensial. Er sammen med Jack Wilshere og Carlos Vela den mest spennende spilleren blandt juniorer og reserver.

 

Årets ungdomsspiller:

Jack Wilshere er et utolig spennende talent. Han har pøset på med pasninger og scoringer på U-18 laget og vist seg frem så til de grader at han ble gitt drakt nr. 19 før sesongen.

 

Årets kjøp:

Vi har i praksis kun kjøpt to spillere. Mikael Silvestre for en slikk og ingenting og Samir Nasri som erstatter for Alex Hleb. Det er kun et valg mellom dem. Jeg velger Nasri som har vist at han har egenskapen til å avgjøre fotballkamper i motsetning til sin forgjenger.

 

Årets bomkjøp:

Ingen kan kalles det ut fra motivene de ble kjøpt inn etter. Årets bomkjøp er vel heller den eller dem som ikke ble kjøpt.

 

Årets overraskelse:

Johan Djourou som har kommet tilbake fra et heller middels utlån i Birmingham, en langvarig skade og deretter danket ut både Phillipe Senderos og Mikael Silvestre som klubbens tredjevalg som midtstopper. Han truer nå med å bryte opp paret Kolo Toure/William Gallas.

 

Årets skuffelse:

Emmanuel Adebayor som sørget for årets sommersirkus eller William Gallas som har hatt for dårlig selvdisiplin? Vel, Gallas fakter kommer fra et ønske om at Arsenal skal gjøre det bra, mens Adebayor var mest opptatt av seg selv. Adebayor skuffet meg mest.

 

Årets mål/prestasjon:

Emmanuel Adebayor mot Liverpool i Champions League, men det er Theo Walcotts forarbeid som er prestasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Cesc Fabregas

 

Årets unge spiller:

Cesc Fabregas (hvis dette er mulig, da)

 

Årets reservelagsspiller:

Vanskelig denne, Gavin Hoyte kanskje? Vito Mannone?

 

Årets ungdomsspiller:

Jack Wilshere

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

 

Årets bomkjøp:

Syntes Wenger har truffet godt med kjøpene sine i år, men kanskje Silvestre eller Bischoff

 

Årets overraskelse:

At Theo Walcott plutselig ble god! Jack Wilshere har imponert

 

Årets skuffelse:

Kolo Habib Toure eller avslutningen på 07/08-sesongen

 

Årets prestasjon

Må vel bli Theo Walcott mot Liverpool, eller Eduardo's relativt raske tilbakekomst

 

Årets mål:

Har blitt noen godbiter i år, det har. Det/de deiligste var faktisk Walcott's snuoperasjon borte mot Birmingham. Men så har du jo Fabregas borte mot Milan, Walcott/Adebayor mot Liverpool, Flamini mot Newcastle

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Cesc Fabregas

 

Årets unge spiller:

Aaron Ramsey

 

Årets ungdomslagsspiller:

Jack Wilshere

 

Årets reservelagsspiller

Simpson og Merida

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

 

Årets bomkjøp:

Ingen

 

Årets overraskelse:

Silvestre - som har spilt veldig mye og gjort verken mer eller mindre enn helt greit

 

Årets skuffelse:

Almunia

 

Årets prestasjon:

Walcott på Anfield i CL

 

Årets mål:

Veldig mange bra! Samir Nasris andre mål mot Man Utd i høst kommer på toppen, om enn noe preget av følelser.

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Cesc Fabregas ~ Han har vist hvor viktig han er for laget. Har et helt spesielt overblikk og ro når han har ballen i beina.

 

Årets unge spiller:

Theo Walcott ~ Har en fart som matcher de fleste. Er stadig en trussel, men kan ofte bli overivrig og miste ballen. Han er på rett vei. Synd med skaden.

 

Årets ungdomslagsspiller:

Jack Wilshere ~ Det jeg har sett av han er intet annet en imponerende til å være 16 år. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

 

Årets reservelagsspiller

Gavin Hoyte

 

Årets kjøp:

Samir Nasri ~ Viste allerede i debuten at han kan score mål. Hardtarbeiden og scorer en del mål. Synd med alle skadene.

 

Årets bomkjøp:

Ingen ~ Mener Wenger ikke har gjort noen bomkjøp dette året.

 

Årets overraskelse:

Johan Djourou ~ Kom tilbake fra lån i januar. Ble fort skadet. Har denne sesongen imponert mye, og har spilt seg til fast plass.

 

Årets skuffelse:

Toure ~ Har ikke vore på sitt beste. Mye opp og ned. Det kan også skyldes en del skadet. Håper han kommer seg og får en bra vårsesong.

 

Årets prestasjon:

Walcott ~ Det lange løpet på Anfield i CL. Rå prestasjon!

 

Årets mål:

Flamini ~ Langskudd mot Newcastle. Link: http://www.youtube.com/watch?v=mSrUp9we66E

 

Btw. Enig med dere som syntes denne kåringen burde komme etter sesongen. Men pytt, pytt...

Link to comment
Share on other sites

Først så må jeg si meg uenig med dere som mener denne burde komme etter sesongslutt. Her kårer vi årets (......), ikke sesongens. Vi kårer jo hvilke spillere som har vært best under sine kategorier igjennom året 2008! :(

 

Årets spiller:

Gael Clichy

Syns Clichy har vært enorm, Fabregas har selvsagt vært god. Men Clichy har gjort omtrent alt riktig i sin posisjon, og jeg syns han skal krones med årets spiller!

 

Årets unge spiller:

Jack Wilshere

Begrunnesle trengs ikke

 

Årets ungdomslag/reservelagsspiller:

Jack Wilshere

Siden Jackie er årets unge, så må han vell vinne dene kategorien også!

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

Hvem andre?

 

Årets bomkjøp:

Ingen

Kan ikke annse noen av våre kjøp som bomkjøp!

 

Årets overraskelse:

Silvestre

Syns han har vært overaskende god i sine innhopp. Ble også en overaskelse rundt Wengers valg av Silvestres spillertid!

 

Årets skuffelse:

Adebayor

Makan til hengehue og giddalaus spiller siste halvdelen av detta året!

 

Årets prestasjon:

 

 

Årets mål:

Velger å bruke Jazzes signatur:

081216122429909198.gif

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Flamini

 

Årets unge spiller:

Theo Walcott :(

 

Årets ungdomslag/reservelagsspiller:

Jack Wilshere

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

 

Årets bomkjøp:

- - - - - -

 

Årets overraskelse:

Samir Nasri, hadde aldri trodd han skulle blomstre slik med en gang

 

Årets skuffelse:

Nicklas Bendtner. Rett og slett en elendig spiller etter min mening.

 

Årets prestasjon:

Walcott mot Liverpool i CL.

 

Årets mål:

Cesc Fabregas mot Milan, rett og slett fantastisk!

 

Årets bomsalg:

Jens Lehmann...

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Francesc Fabregas. Hjerten i Arsenallaget. Har også kommet seg i det siste. ;) Fenomenal forrige sesong

 

Årets unge spiller:

Vanskelig. Men det må vel kanskje bli Walcott, for han har for alvor etablert seg nå.

 

Årets reservelagsspiller:

Følger ikke reservelaget spesielt tett for å være ærlig, men får med meg resultater. Men Nacer Barazite har vel de sterkeste kortene. Tett forfulgt av Mannone og Wilshere

 

Årets ungdomsspiller:

Det må vel helt uten tvil bli Jack Wilshere. Er helt sykt hvor mange bra pasninger, skudd og involveringer han har gjort til tross for sin meget unge alder. Stor respekt, og jeg tviler ikke på at han kommer til å klubbens beste med årene. Fabregas arvtager når han drar til Barca

 

Årets kjøp:

Har ikke gjort så mange kjøp at det gjør noe, og dermed må Nasri selvsagt bli vinneren her. Viser at han har mye inne, og har prestert bra i sin første sesong. Desverre skadeplaget.

 

Årets bomkjøp:

Klarer ikke å finne noen å sette under her.

 

Årets overraskelse:

Må jo stå mellom Silvestre og Djourou. Kjøpet av Silvestre var overraskende nok i seg selv, men at han har spilt så mye(og heller ikke gjort seg bort akkurat) er mer overraskende. Står også respekt for Djourous "comeback".

 

Årets skuffelse:

Adebayor i form av sommersagaen og hans holdninger denne sesongen. Hadde håpet på at han skulle fulge opp med storspillet han hadde under "rastatidene", men den gang ei. Sutrete og setter seg selv forran laget, uten tvil. Håper han forsvinner i Januar mot en god penge.

 

Årets mål:

Vanskelig. Det står mellom Fabregas mot Milan, Flamini mot Newcastle, Nasri mot Man Utd eller Walcotts forarbeid før Adebayors scoring mot Liverpool. Som sagt veldig vanskelig

 

Årets prestasjon:

Walcott mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Flamini

 

Årets unge spiller:

Cesc Fàbregas

 

Årets ungdomslag/reservelagsspiller:

Jack Wilshere

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

 

Årets bomkjøp:

Ingen

 

Årets bomsalg:

Mathieu Flamini

 

Årets overraskelse:

Jack Wilshere

 

Årets skuffelse:

Nicklas Bendtner

 

Årets prestasjon:

Walcott mot Liverpool

 

Årets mål:

Cesc mot Milan

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller: Clichy

Vår mest stabile spiller - til tross for få glipper. Løper mye, er lynkjapp og starter mange av angrepen våre. I tilegg har han en veldig undervurdert pasningfot. Umulig å ikke like franskmannen! Fabregas på en god andreplass.

 

Årets unge spiller:Walcott

I likhet med andre, satte jeg spørsmåltegn til hans fotballhjerne. Det virket som at han tok mange rare valg og var veik i duellene. Etter hvert vokste selvtilliten hans og han fikk flere kamper på rad for førstelaget. Før skaden sin, hadde han en stabil og god form, noe som tyder på at vi forhåpentligvis får mange gode stunder med Walcott framover.

 

Årets ungdomsspiller: Wilshere

Viste i pre-season hvorfor han har steget gradene så fort. Det jeg liker best med han er at han er ydmyk, jobber hradt på banen og vil alltid ha ballen - uansett om han har en dårlig dag eller ikke. Med slike egenskaper kommer man langt som fotballspiller. Kombinert med hans andre ekstremferdigheter som overblikk. fotballforståelse, teknikk og tyngeoverføringer, har man med en kommende verdensstjerne å gjøre. Kun skandaler og stygge skader kan ødelegge for han. Det er dog viktig at vi fansen er tålmodige med han. Unggutten kommer til å variere i prestasjonene, og han må nok finne seg i å bli behandlet dårlig av motspillerne. Man kan faktisk tippe på om han får en landslagskamp før han fyller 19 (altså om cirka 2 år!), det sier sitt om hvor store forhåpninger man har til han. Vi fpr håpe at han ikke får den samme knekken som Walcott fikk av alt presset. I etterkant har det nok vært bra for Walcott, men det bremset framskrittene hans en lengre periode.

 

Årets reservelagsspiller: Mannone

Har valgt å se bort ifra de var utlånt i løpet av året + Wilshere som vanligvis ville vært selskreven. Ramsey har også imponert, men han har kun vært hos oss i et halvt år.

 

Årets kjøp: Nasri

Godt skudd. Scorer viktige mål. Har vært mye skadet, men har likevel levert godt.

 

Årets bomkjøp: Midtbanespilleren som aldri kom

Man kan jo spørre seg om hvorfor Denilson, Diaby eller Song ikke skulle slå til i år, når plutselig Flamini gjorde det i fjor? Mye er nok avhengig av hvilke egenskaper midtbanepartneren til Fab trenger. I det siste, har nok selv Wenger måttet innse at vi trenger en defensiv midtbanespiller. Denilson, Diaby og Song kan likevel fortsatt bli nøkkelspillere for oss om noen år.

 

Årets overraskelse: Kjøpet av Silvestre

Lyn fra klar himmel. DJ har hevet seg stort de siste månedene, men han har vist tidligere hvor stort potensiale han har, så jeg er ikke så overasket over formen hans som andre er.

 

Årets skuffelse: Manglende vilje og bevegelser i laget!

Velger å ikke henge ut enkelspillere (selv om jeg føler at Bendtner, Toure, Diaby og Ade har underpresert). Gjør spillerne det lettere for hverandre, kommer flere av de utskjelte spillerne til å heve seg, da de får flere pasningsalternativer.

 

Årets mål:

Flamini mot Newcaslte.

 

Årets prestasjon:

Raidet til Walcott mot Liverpool

Link to comment
Share on other sites

Årets spiller:

Francesc Fàbregas

 

Årets unge spiller:

Francesc Fàbregas

 

Årets ungdomslag/reservelagsspiller:

Jack Wilshere

 

Årets kjøp:

Samir Nasri

 

Årets bomkjøp:

bishoff

 

Årets bomsalg:

diarra

 

Årets overraskelse:

Jack Wilshere

 

Årets skuffelse:

Nicklas Bendtner.

 

Årets prestasjon:

Walcott mot Liverpool i CL.

 

Årets mål:

Flamini sitt mål mot newcaslte. (satt på emirates den kvelden :) )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...