Jump to content

Philippe Mexes


Fredriktc

Recommended Posts

Får vi Mexes i januar, tror jeg jeg begynner å gråte av glede. En fantastisk spiller på sitt beste, og mitt difinitive førstevalg når vi skal ha inn ny midstopper. God på hodet og god fysikk.

 

Ellers er også Defour nevnt i samme artikkel. Også det ville vært en glimrende signering.

Link to comment
Share on other sites

Mexes er absolutt en stopper jeg har sansen for, og jeg tror han ville fungert glimrende sammen med Djourou. Philippe er en veldig spillende stopper, samtidig som han er et rivjern bak i forsvaret. Av det jeg har sett så har han absolutt alt! Men jeg har hørt at han mangler en smule på konsentrasjonen. I tillegg er han jo 27 år gammel, også omtalt som en av de beste alderne i fotballen.

 

Men Gallas har jo ikke vært så aller værst etter at han mistet kapteinsbindet. Kanskje han har nok med å organisere forsvaret?

Link to comment
Share on other sites

La også merke til at Real Madrid og Manchester City var ute etter Lassana Diarra. Hvorfor solgte vi han? Han og Cesc ville ha dannet den beste midtbaneduoen ever!

 

Han ville ha en fast plass i startelleveren, noe Wenger ikke kunne gi han akkurat da pga. Flamini sitt storspill, og han var dermed så utrolig utålmodig at han ville vekk fra klubben.. og Wenger er ikke akkurat kjent for å holde igjen spillere siden dette ødelegger moralen i laget..

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 14 2008, 02:58 PM) 151528[/snapback]

La også merke til at Real Madrid og Manchester City var ute etter Lassana Diarra. Hvorfor solgte vi han? Han og Cesc ville ha dannet den beste midtbaneduoen ever!

 

Han ville ha en fast plass i startelleveren, noe Wenger ikke kunne gi han akkurat da pga. Flamini sitt storspill, og han var dermed så utrolig utålmodig at han ville vekk fra klubben.. og Wenger er ikke akkurat kjent for å holde igjen spillere siden dette ødelegger moralen i laget..

Men det hadde jo vært en fordel å sikre at Flamini skrev under før han slapp Diarra, hvis Flamini da hadde sakt at han ikke var sikker enda, skulle vi gitt plassen til Diarra.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Gallas blir så ser jeg ikke et eneste argument for å kjøpe Mexes. Den store forskjellen på disse to spillerne er at Gallas er mye bedre.

 

Da vil jeg gjerne spørre hvor mye du følger med på Serie A? Mexes er en klassestopper, og i mine øyne langt bedre enn Gallas, ihvertfall før han mistet kapteinsbindet. At vår mann blir valgt foran Phillipe på landslaget kan kun begrunnes med uvitenheten til idiotiske Dumme Nek i sjefsstolen.

 

Og om Mexes ikke er bedre enn Gallas, utfyller han ihvertfall Toure (som jeg heller vil se på førstelaget enn Gallas, hvis han finner igjen formen) langt bedre enn Billy. Mexes er egentlig ganske lik Djourou i spillestilen, bare mye bedre.

 

Edit: Der sa du det, unitedfan_NOT.

Link to comment
Share on other sites

Toure og Mexes som stopperpar, og Gallas på midten, defensivt ved side for Fabregas?

 

Da ville jeg heller sett Toure ved siden av Cesc. Kolo har erfaring med spill lenger opp på banen, og kunne nok gjort en god jobb ved Cesc' side.

 

Toure kommer aldri til å bli plassert ved siden av Cesc. Wenger har uttalt at Toure rett og slett ikke har utholdenhet til å spille sentralt på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Gallas blir så ser jeg ikke et eneste argument for å kjøpe Mexes. Den store forskjellen på disse to spillerne er at Gallas er mye bedre.

 

Da vil jeg gjerne spørre hvor mye du følger med på Serie A? Mexes er en klassestopper, og i mine øyne langt bedre enn Gallas, ihvertfall før han mistet kapteinsbindet. At vår mann blir valgt foran Phillipe på landslaget kan kun begrunnes med uvitenheten til idiotiske Dumme Nek i sjefsstolen.

 

Og om Mexes ikke er bedre enn Gallas, utfyller han ihvertfall Toure (som jeg heller vil se på førstelaget enn Gallas, hvis han finner igjen formen) langt bedre enn Billy. Mexes er egentlig ganske lik Djourou i spillestilen, bare mye bedre.

 

Edit: Der sa du det, unitedfan_NOT.

 

Jeg ser ikke mye på Serie A, men har sett Mexes spille noen kamper. Han du kaller Dumme Nek har blant en sølvmedalje i VM som trener, jeg er ikke så sikker på om en fjortenåring som har ønsket seg nesten alt som finnes på fotball manager til Arsenal har så mye mer peiling.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Gallas blir så ser jeg ikke et eneste argument for å kjøpe Mexes. Den store forskjellen på disse to spillerne er at Gallas er mye bedre.

 

Da vil jeg gjerne spørre hvor mye du følger med på Serie A? Mexes er en klassestopper, og i mine øyne langt bedre enn Gallas, ihvertfall før han mistet kapteinsbindet. At vår mann blir valgt foran Phillipe på landslaget kan kun begrunnes med uvitenheten til idiotiske Dumme Nek i sjefsstolen.

 

Og om Mexes ikke er bedre enn Gallas, utfyller han ihvertfall Toure (som jeg heller vil se på førstelaget enn Gallas, hvis han finner igjen formen) langt bedre enn Billy. Mexes er egentlig ganske lik Djourou i spillestilen, bare mye bedre.

 

Edit: Der sa du det, unitedfan_NOT.

 

Jeg ser ikke mye på Serie A, men har sett Mexes spille noen kamper. Han du kaller Dumme Nek har blant en sølvmedalje i VM som trener, jeg er ikke så sikker på om en fjortenåring som har ønsket seg nesten alt som finnes på fotball manager til Arsenal har så mye mer peiling.

 

Tapapa, nå er det faktisk ingen tvil om at Domenech faktisk er en utrolig sær person!

Blant annet har han unnlatet å ta med spillere pga. at de var født i et stjernetegn han ikke likte.

 

Samtidig så kan man bare se på resultatene til Frankrike etter VM 06, er ikke veldig bra resultater han har fått til med et så godt lag. Kan godt hende han er en god klubbtrener, men som Hareide så er han ingen god landslagstrener.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 15 2008, 02:47 PM) 151602[/snapback]

Hvis Gallas blir så ser jeg ikke et eneste argument for å kjøpe Mexes. Den store forskjellen på disse to spillerne er at Gallas er mye bedre.

 

Da vil jeg gjerne spørre hvor mye du følger med på Serie A? Mexes er en klassestopper, og i mine øyne langt bedre enn Gallas, ihvertfall før han mistet kapteinsbindet. At vår mann blir valgt foran Phillipe på landslaget kan kun begrunnes med uvitenheten til idiotiske Dumme Nek i sjefsstolen.

 

Og om Mexes ikke er bedre enn Gallas, utfyller han ihvertfall Toure (som jeg heller vil se på førstelaget enn Gallas, hvis han finner igjen formen) langt bedre enn Billy. Mexes er egentlig ganske lik Djourou i spillestilen, bare mye bedre.

 

Edit: Der sa du det, unitedfan_NOT.

 

Jeg ser ikke mye på Serie A, men har sett Mexes spille noen kamper. Han du kaller Dumme Nek har blant en sølvmedalje i VM som trener, jeg er ikke så sikker på om en fjortenåring som har ønsket seg nesten alt som finnes på fotball manager til Arsenal har så mye mer peiling.

 

Tapapa, nå er det faktisk ingen tvil om at Domenech faktisk er en utrolig sær person!

Blant annet har han unnlatet å ta med spillere pga. at de var født i et stjernetegn han ikke likte.

 

Samtidig så kan man bare se på resultatene til Frankrike etter VM 06, er ikke veldig bra resultater han har fått til med et så godt lag. Kan godt hende han er en god klubbtrener, men som Hareide så er han ingen god landslagstrener.

 

Frankrike imponerte ikke under EM, men det skal sies at de hadde litt uflaks også. Jeg kjenner også til at det har vært skriverier i avisene om at han velger spillere etter stjernetegn, men tror ærlig talt ikke noe på det.

 

Det har vært mye hets mot Domenech her på forumet, mye fordi Clichy og Sagna ikke ble tatt ut til EM. Jeg hadde også valgt Evra før Clichy hvis jeg var landslagstrener for Frankrike og Sagna var faktisk skadet i tiden før og under EM.

 

Domenech er ikke min personlige favoritt akkurat, men jeg tror han er en smart mann som kan mye fotball.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 14 2008, 02:58 PM) 151528[/snapback]

La også merke til at Real Madrid og Manchester City var ute etter Lassana Diarra. Hvorfor solgte vi han? Han og Cesc ville ha dannet den beste midtbaneduoen ever!

 

Han ville ha en fast plass i startelleveren, noe Wenger ikke kunne gi han akkurat da pga. Flamini sitt storspill, og han var dermed så utrolig utålmodig at han ville vekk fra klubben.. og Wenger er ikke akkurat kjent for å holde igjen spillere siden dette ødelegger moralen i laget..

Men det hadde jo vært en fordel å sikre at Flamini skrev under før han slapp Diarra, hvis Flamini da hadde sakt at han ikke var sikker enda, skulle vi gitt plassen til Diarra.

Litt Off Topic, men er helt enig med deg der Utne. Men man skal ikke gråte over spilt melk :)

Link to comment
Share on other sites

Vil si dette holder rimelig høyt nivå!

 

Mexes holder da et gjevnt høyt nivå, han er vell bortimot det beste vi kan forvente fra Wengers side! Jeg har også sett han i noen kamper og de kampene har han prestert veldig godt. Jeg er ganske sikker på at dette er en spiller som hadde passet veldig bra ved siden av Toure i stopperparet.

 

Ser også noen av dere nevner en mulighet for å sette Gallas opp på midtbanen. Det er jeg ganske så sikker på at vi bare kan glemme, er det noen av stopperne som får en midtbanerolle så er jeg ganske så sikker på at det er Toure. Han har de beste offensive ferdighetene i tillegg til at han innehar bedre teknikk og skuddbein enn noen av de andre midtstopperne våre.

 

Tapapa, må nesten gratulere deg for en fantastisk oppførsel! :)

Link to comment
Share on other sites

Vil si dette holder rimelig høyt nivå!

 

Mexes holder da et gjevnt høyt nivå, han er vell bortimot det beste vi kan forvente fra Wengers side! Jeg har også sett han i noen kamper og de kampene har han prestert veldig godt. Jeg er ganske sikker på at dette er en spiller som hadde passet veldig bra ved siden av Toure i stopperparet.

 

Ser også noen av dere nevner en mulighet for å sette Gallas opp på midtbanen. Det er jeg ganske så sikker på at vi bare kan glemme, er det noen av stopperne som får en midtbanerolle så er jeg ganske så sikker på at det er Toure. Han har de beste offensive ferdighetene i tillegg til at han innehar bedre teknikk og skuddbein enn noen av de andre midtstopperne våre.

 

Tapapa, må nesten gratulere deg for en fantastisk oppførsel! :)

Var det ment positivt eller negativt?

Jeg kan ikke si annet enn at Tapapa har argumentert på en sakelig, seriøs og voksen måte.

Link to comment
Share on other sites

Var det ment positivt eller negativt?

Jeg kan ikke si annet enn at Tapapa har argumentert på en sakelig, seriøs og voksen måte.

 

jeg er ikke så sikker på om en fjortenåring som har ønsket seg nesten alt som finnes på fotball manager til Arsenal har så mye mer peiling.

 

Er vell noe vi enkelt og greit kan kalle hersketeknikk. Syns ikke det er så ekstremt hyggelig at de eldre på dette forumet til enhver tid skal heve seg over de yngre. Prøv å se verdiene i de yngre her, Helmik`n har faktisk enromt god peiling på hva fotball innebærer og følger godt med. Tviler på at hans fotballkunnskaper og antagelser er tatt ut av FootballManager!

 

Men skal ikke lage stort bråk ut av det, syns bare det var unødvendig.

 

Bortsett fra det så ser jeg opp til Tapapa som en ekstremt god debutant, desto værre er det å bruke sånne flåserier i sin argumentasjon! :)

Link to comment
Share on other sites

Var det ment positivt eller negativt?

Jeg kan ikke si annet enn at Tapapa har argumentert på en sakelig, seriøs og voksen måte.

 

jeg er ikke så sikker på om en fjortenåring som har ønsket seg nesten alt som finnes på fotball manager til Arsenal har så mye mer peiling.

 

Er vell noe vi enkelt og greit kan kalle hersketeknikk. Syns ikke det er så ekstremt hyggelig at de eldre på dette forumet til enhver tid skal heve seg over de yngre. Prøv å se verdiene i de yngre her, Helmik`n har faktisk enromt god peiling på hva fotball innebærer og følger godt med. Tviler på at hans fotballkunnskaper og antagelser er tatt ut av FootballManager!

 

Men skal ikke lage stort bråk ut av det, syns bare det var unødvendig.

 

Bortsett fra det så ser jeg opp til Tapapa som en ekstremt god debutant, desto værre er det å bruke sånne flåserier i sin argumentasjon! :)

Jeg synes kommentaren til tapapa var "spot on". Jeg reagerer også på at Helmik'n sin løsning alltid er å kjøpe, og ja takk er vel noe av det han har skrevet oftest.

 

Jeg er også tilhenger av å la barn være barn, og Helmik'n er jo bare 14 år, og tatt alderen i betraktning har han mange svært gode sider.

 

konklusjon: Helmok'n er en grepa kar, men det var fullt fortjent at han fikk en smekk på fingeren denne gang

 

BE

Link to comment
Share on other sites

jeg har sett alle serie a kampene på canal + så langt, og det jeg har sett av mexes, er mer enn godt nok til å kunne ta plassen til gallas. mexes er nok en av de 4-5 beste midtstopperene i serie a. men når vi diskuterer kvalitetsstoppere i den italienske serien, må jeg fortelle at jeg heller ønsker juves nr 3 til arsenal. tviler på at han blir solgt, men det er lov å håpe...

 

i denne tråden diskuterer dere to andre ting også, og de kommenterer også jeg gjerne. frankrikes sjef, er nok mer omstridt enn åge hareide. svært rare uttak og ekstremt spesielte uttalelser har bidratt til det.mulig han kan fotball, men hans vurderinger i forbindelse med uttak, er til stadighet tema for diskusjon i hans hjemland.

 

når det gjelder helmiken, så er det klart at han vil se ting annerledes enn oss litt eldre her på forumet. men, han har mye fornuftig å komme med, og jeg synes det virker som han følger godt med. til tross for at jeg fikk min første arsenaldrakt tidlig på 80 tallet, synest også jeg at det er ok å komme med forslag til drømmekjøp som naturlig nok kan virke mer realistisk i fm. (blir redd når jeg tenker på timene jeg har brukt på spillet siden den første cm;-)) ingen skal heve seg selv over andre som arsenalsupportere. om noen har vært supportere i 40 eller 6 år betyr lite. det de yngre på forumet derimot må forstå, er at vi som er litt eldre, har vært med på flere nedturer enn de kunne ha opplevd som spurs fans.

 

stå på karer. artig med diskusjoner. selv om vi av og til blir frustrert over spillere som song, eboue, denilson, vivas, morrow, linighan, helder, mcgoldrick osv og uttrykker dette på forumet, elsker vi klubben og dens spillere.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Gallas blir så ser jeg ikke et eneste argument for å kjøpe Mexes. Den store forskjellen på disse to spillerne er at Gallas er mye bedre.

 

Da vil jeg gjerne spørre hvor mye du følger med på Serie A? Mexes er en klassestopper, og i mine øyne langt bedre enn Gallas, ihvertfall før han mistet kapteinsbindet. At vår mann blir valgt foran Phillipe på landslaget kan kun begrunnes med uvitenheten til idiotiske Dumme Nek i sjefsstolen.

 

Og om Mexes ikke er bedre enn Gallas, utfyller han ihvertfall Toure (som jeg heller vil se på førstelaget enn Gallas, hvis han finner igjen formen) langt bedre enn Billy. Mexes er egentlig ganske lik Djourou i spillestilen, bare mye bedre.

 

Edit: Der sa du det, unitedfan_NOT.

 

Jeg ser ikke mye på Serie A, men har sett Mexes spille noen kamper. Han du kaller Dumme Nek har blant en sølvmedalje i VM som trener, jeg er ikke så sikker på om en fjortenåring som har ønsket seg nesten alt som finnes på fotball manager til Arsenal har så mye mer peiling.

 

Hehe, ser det blir diskutert litt vel mye person her, så jeg vil ha sjansen til å forsvare meg...

 

Det blir tåpelig å plutselig begynne å lovprise Domenech etter at så godt som hele forumet ville ha hodet hans på et fat etter en rekke rare avgjørelser. Det at Clichy og Sagna gang på gang har blitt utelatt fra kamptroppene har skapt store reaksjoner her inne. Dermed blir det tullete å plutselig skryte av ham bare fordi det passer deg i denne diskusjonen. Ellers ville jeg sett den treneren som ikke hadde tatt medalje i VM 06 med den troppen han da hadde til disposisjon.

 

Å si at jeg ønsker meg spillere fra FM mener jeg er totalt respektløst.

 

Jeg har forøvrig blitt stor gutt nå, og er hele 15 år, ikke 14 slik det blir nevnt. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei mei

 

La meg forklare dette litt nærmere.

 

Jeg syns generelt at for mange ser noen kamper/skrytevideoer /eller spiller på FM og konkluderer med at alle andre er så mye bedre enn våre gutter. Der er Helmik'n en av verstingene på forumet syns nå jeg. Bare i denne tråden vil han ha to spillere (Defour i tillegg til Mexes). Skulle vært interessant om noen hadde orket å telle hvor mange spillere han har ønsket seg bare denne sesongen.

 

Legg også merke til argumentasjonen, som jeg har kommentert en gang før.

 

Mexes er en klassestopper, og i mine øyne langt bedre enn Gallas

 

Dette er helt greit å mene, men så kommer forbeholdet.

 

ihvertfall før han mistet kapteinsbindet.

 

La oss si at dette også er greit, Helmik’n mener Gallas spilte dårligere som kaptein enn hva han gjør nå, men åpner selv for at Gallas er like god eller ikke så mye dårligere enn hva Mexes er nå som han ikke lenger er kaptein. Allikevel klarer han i neste setning å skrive

 

At vår mann blir valgt foran Phillipe på landslaget kan kun begrunnes med uvitenheten til idiotiske Dumme Nek i sjefsstolen.

 

Domenech kan i følge Helmik’n ikke ha rett, fordi han er en uviten idiot. Santini valgte heller ikke Mexes, han var sikkert en uviten idiot han også. Dette i likhet med undertegnede som også syns Gallas er en bedre spiller. Helmik’n åpner selv for at de er jevngode og klarer å konkludere at den eneste grunnen til at Mexes ikke velges skyldes uvitenhet!

 

Etter å ha godt hardt og bestemt ut med at Mexes er så mye bedre klarer Helmik’n å legge inn enda et forbehold

 

Og om Mexes ikke er bedre enn Gallas, utfyller han ihvertfall Toure (som jeg heller vil se på førstelaget enn Gallas, hvis han finner igjen formen) langt bedre enn Billy.

 

Etter å ha snakket litt med seg selv, så ender hans samtale med seg selv med at Mexes kanskje ikke er bedre enn Gallas! Til sist i setningen kommer tilleggsargumentet om at han utfyller Toure bedre enn hva Gallas gjør!

 

Kanskje han utfyller Toure bedre, det tror jeg ikke og det vet ikke Helmik’n.

 

Slik jeg ser det så er det mange likheter mellom disse tre stopperne. De er ganske kortvokste til å være stoppere (Mexes er 182 cm), jeg syns de er best med ballen langs bakken, de er spillende stoppere. Jeg syns ikke Gallas og Toure utfyller hverandre godt nok og tror ikke Mexes er en spillertype som ville fungert optimalt verken med Gallas eller Toure.

 

Hvis vi først skulle kjøpe en ny stopper så ville jeg hatt en annerledes spillertype enn disse tre, en ”no nonsense” slugger som dominerer luftrommet. Det mener jeg er spesielt viktig for oss siden vi etter mitt syn har en keeper som er for passiv i feltet.

 

Bare så det er sagt så ønsker jeg meg ingen ny stopper i det hele tatt. Jeg ønsker å satse videre på Djourou og mener at stopperplassen er den plassen vi har flest gode spillere. Det vi trenger er etter mitt syn å få kjørt inn et stopperpar som må få spille seg ”varme” sammen og jeg foretrekker Djourou sammen med Gallas til den plassen.

 

 

Hvis Gallas blir så ser jeg ikke et eneste argument for å kjøpe Mexes. Den store forskjellen på disse to spillerne er at Gallas er mye bedre.

 

Da vil jeg gjerne spørre hvor mye du følger med på Serie A? Mexes er en klassestopper, og i mine øyne langt bedre enn Gallas, ihvertfall før han mistet kapteinsbindet. At vår mann blir valgt foran Phillipe på landslaget kan kun begrunnes med uvitenheten til idiotiske Dumme Nek i sjefsstolen.

 

Og om Mexes ikke er bedre enn Gallas, utfyller han ihvertfall Toure (som jeg heller vil se på førstelaget enn Gallas, hvis han finner igjen formen) langt bedre enn Billy. Mexes er egentlig ganske lik Djourou i spillestilen, bare mye bedre.

 

Edit: Der sa du det, unitedfan_NOT.

 

Jeg ser ikke mye på Serie A, men har sett Mexes spille noen kamper. Han du kaller Dumme Nek har blant en sølvmedalje i VM som trener, jeg er ikke så sikker på om en fjortenåring som har ønsket seg nesten alt som finnes på fotball manager til Arsenal har så mye mer peiling.

 

Hehe, ser det blir diskutert litt vel mye person her, så jeg vil ha sjansen til å forsvare meg...

 

Det blir tåpelig å plutselig begynne å lovprise Domenech etter at så godt som hele forumet ville ha hodet hans på et fat etter en rekke rare avgjørelser. Det at Clichy og Sagna gang på gang har blitt utelatt fra kamptroppene har skapt store reaksjoner her inne. Dermed blir det tullete å plutselig skryte av ham bare fordi det passer deg i denne diskusjonen. Ellers ville jeg sett den treneren som ikke hadde tatt medalje i VM 06 med den troppen han da hadde til disposisjon.

 

Å si at jeg ønsker meg spillere fra FM mener jeg er totalt respektløst.

 

Jeg har forøvrig blitt stor gutt nå, og er hele 15 år, ikke 14 slik det blir nevnt. :)

 

Hei Helmik'n

 

Dette er ren stråmannsargumentasjon fra din side. Dette skrev jeg litt lenger ned i samme tråd:

 

Det har vært mye hets mot Domenech her på forumet, mye fordi Clichy og Sagna ikke ble tatt ut til EM. Jeg hadde også valgt Evra før Clichy hvis jeg var landslagstrener for Frankrike og Sagna var faktisk skadet i tiden før og under EM.

 

Domenech er ikke min personlige favoritt akkurat, men jeg tror han er en smart mann som kan mye fotball.

 

Gratulerer med at du har blitt 15 år Helmik'n

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...