Jump to content

Philippe Mexes


Fredriktc

Recommended Posts

Hei mei

 

La meg forklare dette litt nærmere.

 

Jeg syns generelt at for mange ser noen kamper/skrytevideoer /eller spiller på FM og konkluderer med at alle andre er så mye bedre enn våre gutter. Der er Helmik'n en av verstingene på forumet syns nå jeg. Bare i denne tråden vil han ha to spillere (Defour i tillegg til Mexes). Skulle vært interessant om noen hadde orket å telle hvor mange spillere han har ønsket seg bare denne sesongen.

 

Legg også merke til argumentasjonen, som jeg har kommentert en gang før.

 

Mexes er en klassestopper, og i mine øyne langt bedre enn Gallas

 

Dette er helt greit å mene, men så kommer forbeholdet.

 

ihvertfall før han mistet kapteinsbindet.

 

La oss si at dette også er greit, Helmik’n mener Gallas spilte dårligere som kaptein enn hva han gjør nå, men åpner selv for at Gallas er like god eller ikke så mye dårligere enn hva Mexes er nå som han ikke lenger er kaptein. Allikevel klarer han i neste setning å skrive

 

At vår mann blir valgt foran Phillipe på landslaget kan kun begrunnes med uvitenheten til idiotiske Dumme Nek i sjefsstolen.

 

Domenech kan i følge Helmik’n ikke ha rett, fordi han er en uviten idiot. Santini valgte heller ikke Mexes, han var sikkert en uviten idiot han også. Dette i likhet med undertegnede som også syns Gallas er en bedre spiller. Helmik’n åpner selv for at de er jevngode og klarer å konkludere at den eneste grunnen til at Mexes ikke velges skyldes uvitenhet!

 

Etter å ha godt hardt og bestemt ut med at Mexes er så mye bedre klarer Helmik’n å legge inn enda et forbehold

 

Og om Mexes ikke er bedre enn Gallas, utfyller han ihvertfall Toure (som jeg heller vil se på førstelaget enn Gallas, hvis han finner igjen formen) langt bedre enn Billy.

 

Etter å ha snakket litt med seg selv, så ender hans samtale med seg selv med at Mexes kanskje ikke er bedre enn Gallas! Til sist i setningen kommer tilleggsargumentet om at han utfyller Toure bedre enn hva Gallas gjør!

 

Da vil jeg gjerne spørre hvor mye du følger med på Serie A? Mexes er en klassestopper, og i mine øyne langt bedre enn Gallas, ihvertfall før han mistet kapteinsbindet. At vår mann blir valgt foran Phillipe på landslaget kan kun begrunnes med uvitenheten til idiotiske Dumme Nek i sjefsstolen.

 

Imponerende hvordan du plukker det hele ifrahverandre! Men syns fortsatt det var idiotisk å måtte bruke "Football Manager-metoden" for å bevise at du hadde rett! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Imponerende hvordan du plukker det hele ifrahverandre! Men syns fortsatt det var idiotisk å måtte bruke "Football Manager-metoden" for å bevise at du hadde rett! :rolleyes:

 

Jeg syns jo det er flere som bruker FM metoden på dette forumet! Kjøp den, selg han, omrokker laget! Det er faktisk noen som har argumentert for kjøp på forumet her basert på at de har vært gode på FM (husker ikke om Helmik'n var en av dem).

 

Mexes er 26 år gammel og har kun spilt 10 landskamper, det er nok ikke helt tilfeldig.

 

Ps, jeg så feil. Han er faktisk 187 cm høy. Sorry!

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra argumentasjon, Tatapa. Orker, og klarer ikke å forsvare meg her, så jeg må gratulere med seieren.

 

Mener forøvrig ennå at Mexes er en bedre spiller enn Gallas, og at du kunne holdt deg for god til å komme med FM-kommentaren.

 

PS: Helt enig i at Evra er bedre enn Clichy for øyeblikket. Problemet er at Domenech bruker Abidal.

 

Edit: Ser at det glapp et innlegg imellom her. Dette du sier med å kjøpe og selge er helt latterlig i denne sammenhengen. Du sier at løsningene mine alltid er å kjøpe? Jeg må ha lov til å foreslå spillere i den såkalte "Ønskelisten" uten at jeg mener at løsningen på problemene alltid er å hente nye spillere.

 

Jeg er mer enn villig til å se omrokkeringer på dagens tropp, som kunne styrket laget. For eksempel ville jeg prøvd Djourou ved siden av Cesc på midtbanen og Van Persie på høyrevingen, i tillegg til å prøve ut et par nye formasjoner. Her er problemet bare at Wenger aldri prøver ut nye ting med spillerne han har til disposisjon, og dermed føler jeg at dagens lag skriker etter forsterkninger. Hvis du ser på ønskene mine, er det de samme posisjonene som går igjen. Altså ønsker jeg meg ikke både Yaya Toure, Miguel Veloso og Gareth Barry i januar, selv om jeg sikkert har nevnt dem, men èn av dem, og ingen av dem på grunn av at de er gode på FM. Rett og slett siden vi helt åpenbart mangler en skikkelig god partner til Cesc. Hvorfor dette er så forferdelig galt, skjønner ikke jeg.

 

Edit2: Selvsagt er det ikke om å vinne eller tape på et forum, jeg tok det bare med for å vise at jeg ga opp i den delen av diskusjonen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra argumentasjon, Tatapa. Orker, og klarer ikke å forsvare meg her, så jeg må gratulere med seieren.

 

Mener forøvrig ennå at Mexes er en bedre spiller enn Gallas, og at du kunne holdt deg for god til å komme med FM-kommentaren.

 

PS: Helt enig i at Evra er bedre enn Clichy for øyeblikket. Problemet er at Domenech bruker Abidal.

 

Dette er et debattforum og det er ikke om å gjøre å vinne eller tape, men å debattere!

 

Jeg kommer helt sikkert til å være enige med deg til tider, uenig andre ganger.

 

Sånn bør det også være på et debattforum syns nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns jo det er flere som bruker FM metoden på dette forumet! Kjøp den, selg han, omrokker laget! Det er faktisk noen som har argumentert for kjøp på forumet her basert på at de har vært gode på FM (husker ikke om Helmik'n var en av dem).

 

Om folk mener at spillere fra andre klubber kan løse våre problemer argumentert igjennom en god post så kan ikke det gå under FM-metoden. Spesielt når mange av disse postene kommer under tråder som "Ønskelisten" "Hvor er dette laget på vei?" "Er det på tide å skifte formasjon" o.l. Dette kommer faktisk på grunn av at dette er et debattforum, alle har sine meninger rundt det å løse de problemene vi har i dag. Om noen mener det kan løses med å kjøpe så har det ingenting med FM å gjøre. For det eneste Wenger ikke har gjort siden forrige seriegull er et eller flere sikkelige kvalitetskjøp i form av erfarene og spillere på høyt inernasjonalt nivå! Dette gjør vell at det ikke har noe med FM og FMs filosofier å gjøre at folk her på formuet vil løse problemene med en av de få tingene vi ikke har prøvd sikkelig.

 

Men jeg er enig med deg i at mange av meningene rundt spillere som Veloso, Moutinho og Defour i mange tilfeller er basert på FM. Jeg vil si spesielt mange av dem som kommenterer Velosos ferdigheter er basert på FM. Jeg har spilt såpass mye FM at jeg veit hvor enormt god han er der, men jeg tviler også på at dette er reelt. Jeg tviler på at Veloso er så god at han kan gjøre midtbanen til City komplett så de er med å kjempe om seriegull. Det er ikke så sannsynelig som mange av oss vil påstå. At man da kommenterer Veloso som en spiller som kan være så enormt god at han vil gå under "Verdensklasse kjøp" er jeg tvilende til. For han har ikke bevist på andre plan enn den portugiske seriesystemet. Dette gjør at jeg ihvertfall ikke vil omtale han som et verdensklasse kjøp i Diarra, Yaya Toure klasse. Dette er det jeg vil legge under FM metodene.

 

Men nå har denne tråden gått langt vekk fra temaet, sorry dette er min feil! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Siden tråden allerede er på vei ut i skogen, så vil jeg kommentere ett par ting her...

 

De spiller-rokkeringene Helmik til stadighet har nevnt, er faktisk til posisjoner spillerne fra før har spilt i. Djourou har bekledd DM rollen i Sveits, og RvP spiller vel nesten aldri noe annet enn høyre ving på Nederland?

 

Diskusjon og meninger er alltid bra, men som andre har sagt, den FM kommentaren var unødvendig.

 

 

Forøvrig så ville jeg heller hatt Alex enn Mexes. Ganske enkelt fordi Alex har vist mer enn ham.

Link to comment
Share on other sites

Siden tråden allerede er på vei ut i skogen, så vil jeg kommentere ett par ting her...

 

De spiller-rokkeringene Helmik til stadighet har nevnt, er faktisk til posisjoner spillerne fra før har spilt i. Djourou har bekledd DM rollen i Sveits, og RvP spiller vel nesten aldri noe annet enn høyre ving på Nederland?

 

Diskusjon og meninger er alltid bra, men som andre har sagt, den FM kommentaren var unødvendig.

 

 

Forøvrig så ville jeg heller hatt Alex enn Mexes. Ganske enkelt fordi Alex har vist mer enn ham.

siste linjen der er jeg helt enig i. Jeg har sett få hamle opp og "uskadeliggjøre" henry som han gjorde i CL den gangen mot oss. Riktignok er det noen år siden, men jeg tror allikevel han kan komme tilbake til dette nivået som han var på den gangen. Dessuten har han noen susere av noen frispark fra såpass langt unna at Van Persie ikke tar de! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Var det ment positivt eller negativt?

Jeg kan ikke si annet enn at Tapapa har argumentert på en sakelig, seriøs og voksen måte.

 

jeg er ikke så sikker på om en fjortenåring som har ønsket seg nesten alt som finnes på fotball manager til Arsenal har så mye mer peiling.

 

Er vell noe vi enkelt og greit kan kalle hersketeknikk. Syns ikke det er så ekstremt hyggelig at de eldre på dette forumet til enhver tid skal heve seg over de yngre. Prøv å se verdiene i de yngre her, Helmik`n har faktisk enromt god peiling på hva fotball innebærer og følger godt med. Tviler på at hans fotballkunnskaper og antagelser er tatt ut av FootballManager!

 

Men skal ikke lage stort bråk ut av det, syns bare det var unødvendig.

 

Bortsett fra det så ser jeg opp til Tapapa som en ekstremt god debutant, desto værre er det å bruke sånne flåserier i sin argumentasjon! :rolleyes:

Jeg synes kommentaren til tapapa var "spot on". Jeg reagerer også på at Helmik'n sin løsning alltid er å kjøpe, og ja takk er vel noe av det han har skrevet oftest.

 

Jeg er også tilhenger av å la barn være barn, og Helmik'n er jo bare 14 år, og tatt alderen i betraktning har han mange svært gode sider.

 

konklusjon: Helmok'n er en grepa kar, men det var fullt fortjent at han fikk en smekk på fingeren denne gang

 

BE

 

Jasså ja BE, du mener Helmik'n fortjener smekk på fingrene? Med tanke på din reaksjon mot Joppe i kamptråden i går, så er det rart at du støtter Tapapas fremgangsmåte. Slik jeg ser det, er Tapapas fremgangsmåte like mye angrep på person som det jobbe kom med mot deg.

Link to comment
Share on other sites

Var det ment positivt eller negativt?

Jeg kan ikke si annet enn at Tapapa har argumentert på en sakelig, seriøs og voksen måte.

 

jeg er ikke så sikker på om en fjortenåring som har ønsket seg nesten alt som finnes på fotball manager til Arsenal har så mye mer peiling.

 

Er vell noe vi enkelt og greit kan kalle hersketeknikk. Syns ikke det er så ekstremt hyggelig at de eldre på dette forumet til enhver tid skal heve seg over de yngre. Prøv å se verdiene i de yngre her, Helmik`n har faktisk enromt god peiling på hva fotball innebærer og følger godt med. Tviler på at hans fotballkunnskaper og antagelser er tatt ut av FootballManager!

 

Men skal ikke lage stort bråk ut av det, syns bare det var unødvendig.

 

Bortsett fra det så ser jeg opp til Tapapa som en ekstremt god debutant, desto værre er det å bruke sånne flåserier i sin argumentasjon! :ph34r:

Jeg synes kommentaren til tapapa var "spot on". Jeg reagerer også på at Helmik'n sin løsning alltid er å kjøpe, og ja takk er vel noe av det han har skrevet oftest.

 

Jeg er også tilhenger av å la barn være barn, og Helmik'n er jo bare 14 år, og tatt alderen i betraktning har han mange svært gode sider.

 

konklusjon: Helmok'n er en grepa kar, men det var fullt fortjent at han fikk en smekk på fingeren denne gang

 

BE

 

Jasså ja BE, du mener Helmik'n fortjener smekk på fingrene? Med tanke på din reaksjon mot Joppe i kamptråden i går, så er det rart at du støtter Tapapas fremgangsmåte. Slik jeg ser det, er Tapapas fremgangsmåte like mye angrep på person som det jobbe kom med mot deg.

Kim, når du og Piscator kan komme og si at jeg har en annen virkelighetsoppfatning enn dere, når Joppe kan skrive at jeg er latterlig og veldig mange andre kan komme med noe jeg anser som personangrep på meg, uten at det får konsekvenser, og jeg gjentatte ganger spør deg om det er greit med slike angrep eller ikke, og mitt inntrykk av dine svar er at det er greit, vel da ser ikke jeg heller noen grunn til å ikke angripe personer på dette forumet. Det er lite hyggelig, jeg er klar over det, men det er vel ikke noe verre for Helmik'n enn det er for meg?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kim, når du og Piscator kan komme og si at jeg har en annen virkelighetsoppfatning enn dere, når Joppe kan skrive at jeg er latterlig og veldig mange andre kan komme med noe jeg anser som personangrep på meg, uten at det får konsekvenser, og jeg gjentatte ganger spør deg om det er greit med slike angrep eller ikke, og mitt inntrykk av dine svar er at det er greit, vel da ser ikke jeg heller noen grunn til å ikke angripe personer på dette forumet. Det er lite hyggelig, jeg er klar over det, men det er vel ikke noe verre for Helmik'n enn det er for meg?

 

BE

 

Jeg har da vel aldri sagt at det er greit med personangrep. Jeg har sågar beklaget kommentaren om det med virkelighetsoppfatning, da jeg innså i ettertid at det var dårlig bruk av ord.

 

Og hva vet du om jeg har tatt tak i saken med Joppe eller ikke? Som jeg skrev i Middlesbrough-tråden, så kommer ikke vi til å ilegge straff offentlig, så derfor må du stole på at vi faktisk gjør den jobben vi er satt til å gjøre.

 

Jeg synes det iallefall blir totalt feil å reagere på at noen gjennomfører ett personangrep på deg, for så å støtte personangrep på andre. Det vitner i mine øyne om grov dobbeltmoral

Link to comment
Share on other sites

jeg er vel ingen moderator,ei heller en som kaster seg inn i de fleste diskusjoner her på forumet..

men dette blir for drøyt gutter og jenter..det dere snakker om er way off-topic,og slikt finner vi et annet sted..dette er en tråd om mexes-ryktet,og ikke NOE annet..

 

skjerpings

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Roma-forsvarer Philippe Mexes, sliter med å spille seg inn i førsteelleveren, og knyttes til Manchester City (Daily Mail).

 

Jeg har alltid hatt sansen for Mexes, og hvis det har seg slik at han er overflødig i Roma og at han kan komme til en rimelig penge så er jeg absolutt for det. En teknisk briljant midtstopper som i tillegg er beinhard i duellene. Kan tenke meg at han er rundt 1.90 høy og er i sin beste alder med sine 27 år på baken. Tror han ville fungert godt sammens med Vermaelen, men de er begge angrepsvillige, så Wenger må nesten banke det inn at begge midtstopperne ikke bare stormer i angrep.

 

Gallas begynner å bli gammel, mens jeg tror dette er siste sesongen Campbell har kapasitet til å prestere på et høyt nok nivå. Jeg sier ikke at vi bare skal kaste han ut etter sesongen, men noe annet enn 4. valg på stopperplass burde han ikke være. Silvestre er rævva og Djourou har vært skadet veldig lenge nå, og jeg tror ikke han vil få sitt gjennombrudd neste sesong heller.

 

Vi har vel også talenter som er på vei oppover, men jeg tror desverre det ikke gror godt nok i forsvarsrekkene helt ennå. Toget til Nordtveit begynner å kjøre nå som han ikke engang spiller fast på Nürnberg. De har byttet trener ja, men jeg ville forventet at han herjet hvis jeg skulle stolt på han i Premier League neste sesong.

 

Slenger på et videoklipp av Philippe. :P

http://www.youtube.com/watch?v=gjopt-Q83Rg

 

Men ja, man kan sette spørsmålstegn til hvorfor han er blitt satt på benken nå for tiden. Jeg snakker også om en Mexes ett-to år tilbake i tid, så jeg aner egentlig ikke hvor han står pr dags dato.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tviler sterkt på dette ryktet, men om vi skulle få Mexes er vi såpass godt rustet der bak at jeg er småfornøyd med Almunía, fordi han tar stort sett det enkle som kommer, og om vi har et så bra forsvar kommer det ikke forbi så mye mer. Hadde aldri sagt nei takk til denne karen, er en fyr som er villig til å trå til og spille stygt for laget. Hadde selvfølgelig ikke takket nei til en bedre keeper i tillegg!

Link to comment
Share on other sites

Mexes er vel kansje også en spiller som har ikke har hatt altfor mye spilletid de siste sesongene og er giret på å bevise noe? Da kommer han hvertfall til rett klubb og sammen med Vermalen kan forsvaret vårt bli skuddsikkert :)

Har aldri skjønt hva folk ser i denne spilleren. Ikke er han spesielt god, samtidig som han er en hoven blei!

Link to comment
Share on other sites

Mexes var en ung talentfull stopper, men har vist mye svakheter de siste 2-3 årene og har stagnert mye syns jeg.

Har jo fortsatt visse kvaliteter, men han sitter på benken i Roma, kom ikke med til VM og var vel ikke veldig imponerende mot Norge heller. Streva med å få has på Huseklepp ihvertfall.

Han kan jo kanskje heve seg igjen i Roma eller en ny klubb, men jeg ser det ikke helt for meg.

 

Er nok bedre i FM enn "in real life" ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...