Jump to content

Arsenal FC appoint new Chief Executive


Frank

Recommended Posts

Arsenal are delighted to announce that after a thorough recruitment process, Ivan Gazidis has been appointed the new chief executive officer, taking up the position in January 2009.

 

Gazidis, 44, is presently Deputy Commissioner for Major League Soccer (MLS) in the USA where he provides vision on all the key strategic and business decisions made by the league and its marketing arm, Soccer United Marketing. He oversees all aspects of MLS competition, including negotiation of the transfer and employment contracts of all the players in the league, managing stadium events, security issues and player, coaching and refereeing matters.

 

In addition to his MLS duties, Mr Gazidis was the president of Soccer United Marketing’s international division between 2002 and 2006 where he developed and implemented winning strategies for the Mexican Soccer Federation and the CONCACAF Gold Cup as well as innovative new concepts such as American tours for the England national team, Barcelona and Real Madrid amongst others.

 

Arsenal Chairman Peter Hill-Wood said: “Ivan’s credentials are first class. It is evident that he has a wealth of business acumen together with a broad knowledge of football that will not only help to maintain Arsenal’s pre-eminent standing but enhance our reputation within the football community and international commercial markets.”

 

Ivan Gazidis said: “I have been privileged in my 14 years with MLS to have worked with and for some of the best sports executives and owners in the world, whose vision, commitment and expertise have taken the league from strength to strength and provided a solid platform for its future growth. I am delighted to be offered the opportunity to bring that experience to bear at Arsenal - a club rich in heritage and tradition - that is superbly positioned for success in the modern era. I relish the prospect of working with the key stakeholders to further propel the Club forward. It is nearly 16 years since I left the UK but I’m very much looking forward to returning in January.”

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...chief-executive

Link to comment
Share on other sites

Tro om ansettelsen av Stan Kroenke har hatt litt å si for denne ansettelsen. Kroenke eier jo to lag innenfor amerikansk idrett, og har dermed ett ganske bredt kontaktnett innenfor amerikansk idrett.

 

Ansettelsen av ny Chief Executive Officer, er vel kanskje det vi trenger for å kunne slå fra oss på transfermarkedet igjen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Store omveltinger i Arsenal styret. Ivan Gazidis går inn i styret.

Lady Nina Bracewell-Smith og Richard Carr går ut.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...d-restructuring

 

Hmmm, det står at Lady Nina Bracewell-Smith will be leaving the Boards of the Company and the Club with immediate effect. Betyr det at hun har solgt sine akjser eller er i ferd med å gjøre det? Det har lenge vært spekulert i at hun kom til å selge seg ut.

Link to comment
Share on other sites

Store omveltinger i Arsenal styret. Ivan Gazidis går inn i styret.

Lady Nina Bracewell-Smith og Richard Carr går ut.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...d-restructuring

 

Hmmm, det står at Lady Nina Bracewell-Smith will be leaving the Boards of the Company and the Club with immediate effect. Betyr det at hun har solgt sine akjser eller er i ferd med å gjøre det? Det har lenge vært spekulert i at hun kom til å selge seg ut.

 

Det kan jo tyde på at hun har tenkt å selge. Pga styret sin lock-down avtale kunne hun ikke selge så lenge hun satt i styret. Så spørs det hvem som står i kulissene og vil kjøpe. Jeg frykter en viss Uzbekisk banditt.

Link to comment
Share on other sites

Store omveltinger i Arsenal styret. Ivan Gazidis går inn i styret.

Lady Nina Bracewell-Smith og Richard Carr går ut.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...d-restructuring

 

Hmmm, det står at Lady Nina Bracewell-Smith will be leaving the Boards of the Company and the Club with immediate effect. Betyr det at hun har solgt sine akjser eller er i ferd med å gjøre det? Det har lenge vært spekulert i at hun kom til å selge seg ut.

 

 

Den brå avgangen, som heller ikkje er grunngjeven, kan tyde på usemje i styret. Slik eg forstår det er ho ikkje lengre bunden av styrets avtale om ikkje å selje eigne aksjar, og kan i prinsippet selje sine 15,9 % til kven det skal være. Også Usmanov.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at aksjene hennes i såfall blir kjøprt av noen av de andre i styret, men man vet jo aldri. Kan jo hende andre aktører presser på også når de ser en liten mulighet.

 

Jeg tror vel ikke at hun og familien som er Arsenal supportere vil selge, men det er jo vanskelig å vite hva folk tenker. Vi får bare avvente og se, men dette skaper jo usikkerhet i alle fall - det er det ingen tvil om. Det værste er hvis Usmanov klarer å få tak i disse aksjene ved et evt salg.

Link to comment
Share on other sites

Først Double D på hue og ræva ut. Så Edelman ut tilsynelatende minnelig, men jeg undres. Så rulles stolen til gamle Carr ut tett fulgt av Lady'en med en fot i ræva. Det vil si at diamanthandleren nå har fjernet styremedlemmer med kontroll over tilsammen over 35% av aksjene i løpet av relativt kort tid.

 

Når det gjelder salg av Lady Nina's aksjer kan en frykte at det bare er et tidsspørsmål. Disse aksjene vil i tilfelle bringe oligarken opp på 40% eller amerikaneren opp til nærmere 30%. Det første er nok det mest sansynlige scenariet i og med at Kroenke må ha deltatt i å fjerne henne fra klubben. Usmanov har også penger hinsides det Kroenke rår over. Andre i styret hverken kan eller vil kjøpe denne aksjeposten i sin helhet.

 

Hva skjer?

Link to comment
Share on other sites

Først Double D på hue og ræva ut. Så Edelman ut tilsynelatende minnelig, men jeg undres. Så rulles stolen til gamle Carr ut tett fulgt av Lady'en med en fot i ræva. Det vil si at diamanthandleren nå har fjernet styremedlemmer med kontroll over tilsammen over 35% av aksjene i løpet av relativt kort tid.

 

Når det gjelder salg av Lady Nina's aksjer kan en frykte at det bare er et tidsspørsmål. Disse aksjene vil i tilfelle bringe oligarken opp på 40% eller amerikaneren opp til nærmere 30%. Det første er nok det mest sansynlige scenariet i og med at Kroenke må ha deltatt i å fjerne henne fra klubben. Usmanov har også penger hinsides det Kroenke rår over. Andre i styret hverken kan eller vil kjøpe denne aksjeposten i sin helhet.

 

Hva skjer?

 

Ja, hva skjer? Det er en meget tvilsom utvikling. Uansett hvor mye supporter Bracewell-Smith er så er det jo klart nærliggende å selge seg ut når hun ikke lenger har noen innflytelse. Og som du sier, det er vel tvilsomt om noen av de andre som representerer det "tradisjonelle" har penger til å kjøpe aksjene. Til det har verdien rett og slett blitt for høy.

 

Litt usikker på ditt resonnement rundt hvem som eventuelt kommer til å kjøpe opp aksjene. Er det logisk at Kroenke ville fjerne B-S fra styret, hvis det ville føre til at aksjene hennes havnet hos Usmanov? Ville ikke i så fall det være en slags "selvmords"-strategi fra Kroenke sin side? Hvis det faktisk er amerikaneren som er arkitekten bak disse omstruktureringene i styret virker det derfor mer nærliggende på meg at det er Kroenke som forsøker å styrke sin posisjon i klubben, som en motvekt til Usmanov. Time will show.

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på ditt resonnement rundt hvem som eventuelt kommer til å kjøpe opp aksjene. Er det logisk at Kroenke ville fjerne B-S fra styret, hvis det ville føre til at aksjene hennes havnet hos Usmanov? Ville ikke i så fall det være en slags "selvmords"-strategi fra Kroenke sin side? Hvis det faktisk er amerikaneren som er arkitekten bak disse omstruktureringene i styret virker det derfor mer nærliggende på meg at det er Kroenke som forsøker å styrke sin posisjon i klubben, som en motvekt til Usmanov. Time will show.

 

Ja, en skulle tro det, men den godeste Danny er den som trekker i trådene og Kroenke var tilstede. Fløy inn ens ærend fra statene til et styremøte som spekulasjonene ville ha det til skulle dreie seg om transfermidler. Det var det altså ikke. Hvor sansynlig er det at en fly forbanna Lady ønsker å selge til dem som hun føler har behandlet henne som luft og fjernet henne mot sin vilje. Slikt er direkte naturstridig. Hun selger til best pris? Kanskje, men den prisen kan ingen av gutta betale hvis oligarken virkelig vil ha de samme aksjene. Eller har Silent-Stan klart å posisjonere seg slik at han bare står på sidelinjen med uskyldsrene bambiøyer og er klar til hugg. En kan bare spekulere, og tiden vil vise som du sier.

Link to comment
Share on other sites

Det er trist at en er kommet dit hen at Kroeneke fremstår som vårt håp med tanke på ett ok eierskap.

 

Jeg og mange med meg var svært skeptiske til Kroeneke når han først kom inn. I ettertid har det kommet ett så dårlig alternativ at min interesse for klubben nesten er i ferd med å kjølne. Interne stridigheter og stadige spekulasjoner, med ett utfall jeg er meget redd er dømt til å være negativt, påvirker hele klubben i negativ forstand.

 

Det er bare å håpe å krysse fingrene for at Hillwood og co vet hva de gjør, men må si at jeg er skeptisk.

 

Den dagen Usmanov tar over er jeg fryktelig redd min lidenskap får seg en voldsom knekk.

Link to comment
Share on other sites

 

Litt usikker på ditt resonnement rundt hvem som eventuelt kommer til å kjøpe opp aksjene. Er det logisk at Kroenke ville fjerne B-S fra styret, hvis det ville føre til at aksjene hennes havnet hos Usmanov? Ville ikke i så fall det være en slags "selvmords"-strategi fra Kroenke sin side? Hvis det faktisk er amerikaneren som er arkitekten bak disse omstruktureringene i styret virker det derfor mer nærliggende på meg at det er Kroenke som forsøker å styrke sin posisjon i klubben, som en motvekt til Usmanov. Time will show.

 

Enig her. Det virker helt meningsløst å kaste ut en person med så høy aksjeandel uten "grunn". Det ligger nok mer bak dette enn at de høye herrer kun ville ha henne ut av styret, men hva?

 

Et annet sentralt poeng i hvorvidt Usmanov nå kommer på banen igjen, er jo at han, hvis han får hånd om aksjene til Bracewell-Smith, er forpliktet til å komme med et bud på HELE klubben. En ting er om han har råd til de aktuelle aksjene, en annen er om han kan stable på beina nok til et slikt bud i disse tider.

 

Liker ikke det her altså..dette uroer meg langt mer enn lagets prestasjoner i høst..

Link to comment
Share on other sites

Det virker helt meningsløst å kaste ut en person med så høy aksjeandel uten "grunn". Det ligger nok mer bak dette enn at de høye herrer kun ville ha henne ut av styret, men hva?

Fullstendig meningsløst. Ville ikke nikkedukken nikke lenger? Eller er det rett og slett det Fiszman som reder grunnen for salg? Noe Arseblogger funderer på. Ikke vet jeg.

 

En ting er om han har råd til de aktuelle aksjene, en annen er om han kan stable på beina nok til et slikt bud i disse tider.

Det kan han nok og vel så det, men om det anses som fornuftig pengebruk i dagens situasjon er en annen sak. Det er ikke fullt så gøy å være styrtrik lenger, for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke helt måten folk forsvinner fra klubben på. Virker som det alltid er noe uoverenskomster som ligger bak og det blir gjort kort prosess og de er ute på dagen.

Skaper jo mer spekulasjoner og misnøye..

Virker jo som det er Fiszmann styrer det meste av dette, men Hill-Wood er jo også ganske "gammeldags" i stilen.

 

På en annen side er det kanskje på tide med litt forandringer?

Jeg bare stiller spørsmålet..

At noen byttes ut i et styre kan jo være bra for business'n også.

 

Blir spennende å se om Bracewell-Smith selger aksjene sine. Og eventuelt hvor de havner..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ennå tilgode å lese noe sted hvor det faktisk står beskrevet at hun er "presset" ut av styret. Husker da Dein ble kastet ut av klubben, så sto det å lese på arsenal.com at Dein og klubben hadde skillt lag pga uenigheter som gjorde at man ikke hadde noe annet valg enn å skille lag.

 

Når det gjelder Lady Nina, så står det bare at hun har trukket seg fra styret. Kan det være at Lady Nina faktisk har gjort dette på frivillig basis? Kanskje hun mener at hun ikke har noe mer å tilføye klubben, og at hun føler at vår nye sportsdirektør kan tilføye mer?

 

Det kan jo faktisk hende at dette bare er som storm i vannglass å regne. Når det gjelder å kjøpe hennes aksjer, tror jeg faktisk ikke vi skal undervudere vår godeste Danny boy's kjøpekraft.

 

Jeg synes iallefall det er ett meget merkelig trekk å kaste henne ut av styret (hvis det er tilfelle), med tanke på at hun har såpass stor aksjeandel, og med tanke på at hun da ikke lenger er bundet av salgsforbudet man selv har satt i styret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ennå tilgode å lese noe sted hvor det faktisk står beskrevet at hun er "presset" ut av styret. Husker da Dein ble kastet ut av klubben, så sto det å lese på arsenal.com at Dein og klubben hadde skillt lag pga uenigheter som gjorde at man ikke hadde noe annet valg enn å skille lag.

 

Når det gjelder Lady Nina, så står det bare at hun har trukket seg fra styret. Kan det være at Lady Nina faktisk har gjort dette på frivillig basis? Kanskje hun mener at hun ikke har noe mer å tilføye klubben, og at hun føler at vår nye sportsdirektør kan tilføye mer?

 

Det kan jo faktisk hende at dette bare er som storm i vannglass å regne. Når det gjelder å kjøpe hennes aksjer, tror jeg faktisk ikke vi skal undervudere vår godeste Danny boy's kjøpekraft.

 

Jeg synes iallefall det er ett meget merkelig trekk å kaste henne ut av styret (hvis det er tilfelle), med tanke på at hun har såpass stor aksjeandel, og med tanke på at hun da ikke lenger er bundet av salgsforbudet man selv har satt i styret.

 

Jeg har da lest at hun følte seg presset ut på minst et dusin steder jeg.... :lol:

 

Nina Bracewell-Smith last night hit out at her "appalling" treatment by Arsenal's directors after leaving the club's board following months of dispute over who controlled policy at the club.

 

Rumours abound that Lady Bracewell-Smith had discussed selling her shares to Alisher Usmanov, the Russian oligarch who owns 24.9% of Arsenal's shares, but sources say that is not what precipitated the schism culminating in her dismissal as a director on Wednesday night.

 

On the contrary, it is believed to have been Bracewell-Smith's dissatisfaction at a lack of influence within the club that led to her departure. "I'm in total shock and very upset about the appalling way I have been treated," she said. "The board have no manners whatsoever and my views were ignored on many occassions.

 

"I can't understand why I have been removed in such a ruthless fashion. I have had no proper explanation as to why they wanted me out so much. It is very difficult to accept especially after what my family has done for Arsenal for so many years. "

 

http://www.guardian.co.uk/football/2008/de...n-arsenal-board

Link to comment
Share on other sites

Ja, at damen er fjernet er vel det eneste som virker klart. Den eneste årsaken som er kommet opp er at hun (i likhet med David Dein) hadde andre meninger enn Danny Fiszman. Richard Carr stod kun i veien for stemmegivningen i the company, og dett var dett. I veien kan alstå ikke Stan Kroenke har vært. Det hele er smått absurd. Ut fra det lille jeg kan fatte og begripe er det kun to som kan være fornøyde med dette. Diamanthandleren som regisserer hele greia og oligarken som "elsker" klubben. Har de et felles mål? Hvor i helvete passer amerikaneren inn i dette spillet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ennå tilgode å lese noe sted hvor det faktisk står beskrevet at hun er "presset" ut av styret. Husker da Dein ble kastet ut av klubben, så sto det å lese på arsenal.com at Dein og klubben hadde skillt lag pga uenigheter som gjorde at man ikke hadde noe annet valg enn å skille lag.

 

Når det gjelder Lady Nina, så står det bare at hun har trukket seg fra styret. Kan det være at Lady Nina faktisk har gjort dette på frivillig basis? Kanskje hun mener at hun ikke har noe mer å tilføye klubben, og at hun føler at vår nye sportsdirektør kan tilføye mer?

 

Det kan jo faktisk hende at dette bare er som storm i vannglass å regne. Når det gjelder å kjøpe hennes aksjer, tror jeg faktisk ikke vi skal undervudere vår godeste Danny boy's kjøpekraft.

 

Jeg synes iallefall det er ett meget merkelig trekk å kaste henne ut av styret (hvis det er tilfelle), med tanke på at hun har såpass stor aksjeandel, og med tanke på at hun da ikke lenger er bundet av salgsforbudet man selv har satt i styret.

 

Jeg har da lest at hun følte seg presset ut på minst et dusin steder jeg.... :lol:

 

Nina Bracewell-Smith last night hit out at her "appalling" treatment by Arsenal's directors after leaving the club's board following months of dispute over who controlled policy at the club.

 

Rumours abound that Lady Bracewell-Smith had discussed selling her shares to Alisher Usmanov, the Russian oligarch who owns 24.9% of Arsenal's shares, but sources say that is not what precipitated the schism culminating in her dismissal as a director on Wednesday night.

 

On the contrary, it is believed to have been Bracewell-Smith's dissatisfaction at a lack of influence within the club that led to her departure. "I'm in total shock and very upset about the appalling way I have been treated," she said. "The board have no manners whatsoever and my views were ignored on many occassions.

 

"I can't understand why I have been removed in such a ruthless fashion. I have had no proper explanation as to why they wanted me out so much. It is very difficult to accept especially after what my family has done for Arsenal for so many years. "

 

http://www.guardian.co.uk/football/2008/de...n-arsenal-board

 

Takk for oppklaring Tapapa. Har faktisk ikke fått med meg dette. Hvis så er tilfelle, kan man virkelig begynne å lure på hva som skjer bak lukkede dører. Kanskje Danny Boy har en avtale med enten Usmanov eller Kroenke om å få bli styreformann dersom de får kjøpt aksjene til Bracewell-Smith.

 

Vi får bare håpe at Lady Nina's forhold til Arsenal er så sterkt at hun velger å beholde aksjene sine.

Link to comment
Share on other sites

Dette begynner å likne mer og mer på en farse. Uff dette liker jeg ikke i det hele tatt, og det verste er at hele sturkturen i styret nå virker uforutsigbar, og DET er det siste klubben trenger, den trenger stabilitet og en klar fremtidsplan. Det virker vanskelig å få til per i dag, og er neppe mulig før maktkampen i styret er over, og man sitter igjen med en "vinner" eller eventuelt en felles forståelse mellom eierne om hvordan klubben skal drives. Jeg frykter det verste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...