Jump to content

Arsenal FC appoint new Chief Executive


Frank

Recommended Posts

Litt mer om det som angivelig har foregått i styret.

 

Bracewell-Smith did not name anybody when she delivered a scathing account of her “appalling” treatment by the board but it is understood that her ire was directed mainly at Danny Fiszman, the influential director who is said by insiders to unofficially “run the club” from his home in Geneva.

 

Fiszman and Bracewell-Smith had conducted a running war of words for six to eight months. She was annoyed at the absence of any real debate at board level, how much power Fiszman exerted and the hold he had over the septuagenarian Old Etonian directors. Bracewell-Smith also disagreed strongly with the appointment last month of Ivan Gazidis as chief executive (despite being part of the four-member committee involved in interviewing candidates) and felt her voice wasn’t being heard on other corporate matters.

 

According to sources, Fiszman felt that Bracewell-Smith - who was appointed to the board when agreement was needed to vote through motions to build the stadium - had “served her purpose”.

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/foo...icle5375438.ece

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Leste akkurat en tekst der en har skrevet hva han synes oppdraget til Ivan Gazidis skal være fremover.

 

Ikke så dumt å ta en titt.

 

Is it Mission Impossible for new Gunners chief?

 

Hadde faktisk vært litt mer orginalt av Arsenal å sette historiske navn på de forskjellige delene av stadion isteden for fargekodene som de har nå. Det skal jeg være enig med han i.

Link to comment
Share on other sites

Ja, han får få ræva i gir. Tomrommet etter David Dein har kostet denne klubben dyrt er jeg redd, både i form av kontrakter og signeringer som ikke er blitt noe av. Utrolig å tenke på at DD etter sigende ble sparket fordi han ønsket at Lady Nina skulle byttes ut med (selge til) Stan Kroenke. I dag er Ladyen også fjernet og Kroenke er inne likevel. Et helvetes surr i styrerommet har det vært.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Han sier bare at det er ikke slik media får det til å fremstå med at det har vært "on" off" "on" "off" hele tiden. Det var aldri "on" før i det siste minutter. Det var aldri "on" før i siste del av vinduet. Samtidig sier han at det var høy prio å få Arshavin til klubben, fordi Wenger så på han som den rette for klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Ganske mange historier om Arsenals såkalte transfermidler idag.

Synes kommentarene fra Gazidis er helt ok. Er i utgangspunktet

skeptisk til Usmanov.

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...15875-21505789/

 

http://www.irishtimes.com/newspaper/sport/...4250317843.html

Link to comment
Share on other sites

Ganske mange historier om Arsenals såkalte transfermidler idag.

Synes kommentarene fra Gazidis er helt ok. Er i utgangspunktet

skeptisk til Usmanov.

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...15875-21505789/

 

http://www.irishtimes.com/newspaper/sport/...4250317843.html

 

 

Er i utgangspunktet enig med deg men vi må ikke glemme at Arsenal-styret er en gjeng ultrakonservative mennesker som også ønsker å værne seg selv og sine interesser.

Alle, inkludert Wenger, har vel uttrykt behovet for minst en forsvarsspiller og en defensiv midtbanemann. Dersom det viser seg at Arsenal ikke har råd til den siste brikken og dette tilslutt får konsekvenser for lagets prestassjoner så kan en jo stille seg noen spørsmål?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

I disse tider da Wenger ser ut til å være den store skyteskiven for både Arsenal fans og de fleste i media, hva har Ivan Gazidis bidratt med i sin tid i Arsenal?

 

Såvidt jeg kjenner til, minimalt. Utifra hva jeg kan lese er han muligens ansvarlig for vår hårreisende lønnspolitikk som innebærer at middelmådige spillere og talenter har så høye lønninger at vi ikke får solgt de. Samtidig er disse lønningene med på å begrense mulighetene for at de beste kan ha konkurransedyktige lønninger. Jeg kan ikke se at det er gjort spesielt gode/effektive forhandlinger vedrørende spiller salg. Når det gjelder kjøpene tar det langt tid, men er muligens til gode priser. Dette er dog vanskelig å bedømme da det stort sett er ukjente spillere som vi ikke kjenner nivå eller prisnivå på.

 

Må, til tross for noe begrenset kunnskap, si at jeg hadde forventet mer. Mye mer, både med tanke på forhandlinger, spiller kjøp og avlasting for Wenger.

Link to comment
Share on other sites

I disse tider da Wenger ser ut til å være den store skyteskiven for både Arsenal fans og de fleste i media, hva har Ivan Gazidis bidratt med i sin tid i Arsenal?

 

Såvidt jeg kjenner til, minimalt. Utifra hva jeg kan lese er han muligens ansvarlig for vår hårreisende lønnspolitikk som innebærer at middelmådige spillere og talenter har så høye lønninger at vi ikke får solgt de. Samtidig er disse lønningene med på å begrense mulighetene for at de beste kan ha konkurransedyktige lønninger. Jeg kan ikke se at det er gjort spesielt gode/effektive forhandlinger vedrørende spiller salg. Når det gjelder kjøpene tar det langt tid, men er muligens til gode priser. Dette er dog vanskelig å bedømme da det stort sett er ukjente spillere som vi ikke kjenner nivå eller prisnivå på.

 

Må, til tross for noe begrenset kunnskap, si at jeg hadde forventet mer. Mye mer, både med tanke på forhandlinger, spiller kjøp og avlasting for Wenger.

+1

 

BE

Link to comment
Share on other sites

I disse tider da Wenger ser ut til å være den store skyteskiven for både Arsenal fans og de fleste i media, hva har Ivan Gazidis bidratt med i sin tid i Arsenal?

 

Såvidt jeg kjenner til, minimalt. Utifra hva jeg kan lese er han muligens ansvarlig for vår hårreisende lønnspolitikk som innebærer at middelmådige spillere og talenter har så høye lønninger at vi ikke får solgt de. Samtidig er disse lønningene med på å begrense mulighetene for at de beste kan ha konkurransedyktige lønninger. Jeg kan ikke se at det er gjort spesielt gode/effektive forhandlinger vedrørende spiller salg. Når det gjelder kjøpene tar det langt tid, men er muligens til gode priser. Dette er dog vanskelig å bedømme da det stort sett er ukjente spillere som vi ikke kjenner nivå eller prisnivå på.

 

Må, til tross for noe begrenset kunnskap, si at jeg hadde forventet mer. Mye mer, både med tanke på forhandlinger, spiller kjøp og avlasting for Wenger.

Kan godt være,men problemet mitt er at vi vet relativt lite om hva som skjer bak i kulissene.

Arsenal er ikke akkurat en kjempeåpen klubb på dette.

Derfor er det vanskelig egentlig å si hverken det ene el andre.

For det jeg vet kan Gaz gjøre en fremragende jobb. Men hva kan en måle det mot?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

HER er litt om Arsenal utenfor banen sett fra andre siden av atlenteren.

 

Utifra denne artikkelen, kan det virke som Arsenal nå er helt gjeldsfri. Er det noen som har sett noe informasjon om dette tidligere? Siste oppdatering jeg har sett, var da regnskapet ble offentliggjort mot slutten av 2010. Den gangen hadde vi redusert stadiongjelden fra £457 millioner til £ 135 millioner. Har klubben nå klart å betale ned £135 millioner til i løpet av denne perioden? Hvis så er tilfelle, er det ingenting annet enn helt sinnsykt. Det skal jo nesten ikke være mulig å betale ned en gjeld på £457 millioner på 5-6 år.

Link to comment
Share on other sites

HER er litt om Arsenal utenfor banen sett fra andre siden av atlenteren.

 

Dette var utrolig interessant lesning! Jeg synes det er utrolig å lese at en bedrift som Arsenal ikke hadde en egen HR-avdeling (human resources) - det er jo smått utrolig. Samtidig belyser artikkelen meg når det gjelder hva Gazidis har gjort siden han kom til klubben - han har ikke hatt flust av fritid! Jeg ser jo også hvorfor vi har begynt å reise til Asia i pre-season - det er vel på grunn av Fox. At Kroenke tok over klubben var nok mer tilfeldig i denne sammenhengen, siden Fox og Gazidis beskriver det hele som en del av en 5 års plan (som man forøvrig ligger ann til å nå målene til før tiden).

 

Arsenal gjør noe utrolig smart nå, når de forsøker å øke den generelle populæriteten og verdien på klubben. Det er ingen tvil om at klubben har et ekstremt potensiale der, og når man ser at vår draktsponsor Fly Emirates gir oss under halvparten av hva Aon gir Man united... ja det sier sitt.

 

Drømmen måtte vel nå være å få inn Dein til å håndtere den delen av finansene som omhandler spillerkjøp? For jeg synes det virker som om Gazidis og Fox er på rett spor nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...