Jump to content

Vårt største problem


Torstein182

Recommended Posts

Ikke for å starte en ny keeperdiskusjon, men jeg syns ikke stopperne våre er vårt største problem.

 

De blir nesten aldri utspilt langs bakken og bidrar masse i angrep.

 

De fleste av målene vi slipper inn kommer fra langskudd (utenfor stoppernes område) eller på innlegg i hodedueller hvor keeper skulle vært og plukket ned ballen.

 

Jeg syns ikke vi har et stopperproblem, men et keeperproblem.

 

Jeg vet faktisk ikke om hvorvidt jeg skal le eller grine.

 

Jeg håper for guds skyld Wenger henter en verdensstjernekeeper iløpet av kort tid, slik at det går an å få banket inn i hodet til folk at vi har ett like stort stopperproblem som keeperproblem

Link to comment
Share on other sites

Syns egentlig det er meget bemerkelsesverdig at her sitter en og tenker at keeperen er vårt store problem.

Keeperen er faktisk noe av det som bekymrer meg minst akkurat nå.

 

Vi har manglet guts blant midtstopperne sine Campbell sine dager,MEN

det som virkelig bekymrer er at vi har ikke noe særlig spill til tider.

Vi mangler til tider det fine offensive spillet som har preget Arsenal i flere år nå.

 

Vi mangler innsats og tæl i kamper. Mangler vi vinnervilje i laget?

Gallas sitt utbrudd viser nå at alt er ikke som det skal være i Arsenalleiren.

Nå kommer det fram at det er store motsetninger i troppen og krangling i pausen i Spudz kampen.

Dette bekymrer ihvertfall meg stort.

Link to comment
Share on other sites

det som virkelig bekymrer er at vi har ikke noe særlig spill til tider.

Vi mangler til tider det fine offensive spillet som har preget Arsenal i flere år nå.

 

Det er akkurat det som er poenget Morten! Mange av oss som er kritiske til Almunia er det blant annet for at han i motsetning til Lehmann ikke klarer å sette spillet raskt i gang og at vi derfor ikke får til overgangene vi hadde på vårt beste. Lehmann langt ute i sekstenmeteren og plukker ned ballen, kaster den til Pires som spurter framover og sender den videre til Henry som bredsider den forbi motstanderkeeperen. Dette ca 7 sek etter at Lehmann plukket ned ballen. Sukk, det var tider det....

 

Myles Palmer har kalt Wenger for "the ayatollah of football", en fotballfundamentalist som ikke endrer seg okke som, men skal spille fotball akkurat som han liker det. Før hadde vi et fast mønster vi spillte etter, samme om motstanderen var Reading eller Manu. På den tid fikk han kritikk for at han ikke hadde noen plan b. Nå har vi ikke en plan a engang, vi har ikke lenger disse raske overgangene lenger. Dette kulminerte i kampen mot Villa hjemme hvor vi spiller 4-5-1! En defensiv oppstilling mot et lag som BURDE frykte oss på vår hjemmebane!

 

Denne usikkerheten sprer seg selvfølgelig til laget, og jeg liker ikke det som skjer for tiden.

 

Vi kan kritisere mange på laget, men for meg så er hovedproblemet keeperen som skal sette i gang det hele raskt. Når ikke det skjer så får det konsekvenser for hele vårt spill.

Link to comment
Share on other sites

Sjølv om både du Tapapa og Ben Elfen har skreve mange gode innlegg angåande keepersituasjonen, så syns eg kritikken din byrjer å bli på kanten til usakleg. Me har ikkje lenger gode kontringar nei, men å skylde på Almunia på dette feltet også er heilt feil. Eg syns heller ikkje at Almunia er ein god keeper, og håper han vert skifta ut fortast mogleg, men akkurat her er han fritatt.

 

Tilbake til kontringane. Me kjem ikkje fort nok etter med midtbanen, og Fabregas/Nasri/Denilson bruker ofte alt for lang tid med ballen, og det renn ut i sanden. Me har heller ikkje spelarar som trur bakrom skikkeleg, som både Ljungberg og Henry gjorde kvar einaste gong. Me har ikkje dei samme arbeidsjerna på midten, og vinner veldig sjelden ballen høgt i banen, noko me gjorde ofte då Vieira og Gilberto/Edu var utpå. Back/kant/spiss samarbeidet som Henry/Pires/'Hole hadde eksisterer ikkje lenger, og me har ingen relasjonar av samme klasse i dag.

Hurtige utkast kan absolutt vere ein faktor i suksessfulle kontringar, men ikkje når det kladder så kraftig på alle andre områder.

Link to comment
Share on other sites

Sant nok...men alle de raske angrepene våre før startet ikke bare med Lehmann.

Vi hadde flere ballvinnere før i laget. Der startet også mange av våre angrep.

Før hadde vi en sentrallinje som var utrolig bra. Campbell(muskler)-Vieira(hjerte)-Bergkamp(hjerne). Det mangler vi nå.

 

Og det er helt riktig det du sier. Før dominerte vi lag pga at vi var gode.

Nå klarer vi ikke det i like stor stor grad. Vi er alt for ustabile i prestasjonene...det er et kjempeproblem.

Så for meg er ikke keeperen hovedproblemet. Det er andre grep Wenger må ta først...først og fremst å få til et samspill innad i laget igjen..

Link to comment
Share on other sites

Sant nok...men alle de raske angrepene våre før startet ikke bare med Lehmann.

Vi hadde flere ballvinnere før i laget. Der startet også mange av våre angrep.

Før hadde vi en sentrallinje som var utrolig bra. Campbell(muskler)-Vieira(hjerte)-Bergkamp(hjerne). Det mangler vi nå.

 

Og det er helt riktig det du sier. Før dominerte vi lag pga at vi var gode.

Nå klarer vi ikke det i like stor stor grad. Vi er alt for ustabile i prestasjonene...det er et kjempeproblem.

Så for meg er ikke keeperen hovedproblemet. Det er andre grep Wenger må ta først...først og fremst å få til et samspill innad i laget igjen..

 

Enig i det du skriver. Nest etter keeperplassen så er midtbanen vår det største problemet. Savnet etter Flamini har vist seg til å være veldig stort. Vi taper defensivt for forsvarsfireren får mindre støtte, vi taper offensivt for Fabregas får flere defensive oppgaver og at vi får færre kontraangrep som Cesc kan diktere med sine utsøkte pasninger.

 

Jeg har registrert at Cesc har fått en del kritikk på forumet og jeg syns mye er ufortjent. Under hans nåværende arbeidsforhold har han gjort en meget god innsats.

Link to comment
Share on other sites

Etter mitt syn beherskar me framleis kontringsfotball, slik som t.d. i bortekampen mot Fenerbache og Man. Utd.-kampen. Hovedproblemet er at så godt som alle andre lag no har skjønt at mot Arsenal er det berre å leggje seg bakpå med alle mann. Det eksisterer frå vår side ikkje lengre idear eller evner til å trengje gjennom, og difor er det oftast motstandaren som profiterer på sine kontringar, og me gjer det tilmed ganske lett for dei med vårt uhyggeleg dårlege forsvarsspel.

 

Difor set eg mi lit til duoen Ramsey/Wilshere. Dei har etter mitt skjøn begge ein giftigare pasningsfot enn det Fabregas har per i dag, og eg kan knapt vente til desse to opererer saman på midtbanen, helst begge sentralt. Saman med to habile kantspelarar har dei potensiale til å handtere sjølv den mest negative anti-fotball. Det vil nok sikkert gå eit par år enda, men eg tek gjerne eit par "dårlege" sesongar med på kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Her er vårt største problem tenker jeg.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1955180.ece

 

Største problemet er han nok ikke, fordi han er det bare å bytte ut dersom man ønsker det. Men at han som kaptein tar slikt i media er uhyre uproffesjonelt.

 

BE

 

Nå tenker jeg mer på hvis det er tilfelle at det er så store konflikter innad i laget da.

Link to comment
Share on other sites

Her er vårt største problem tenker jeg.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1955180.ece

 

Største problemet er han nok ikke, fordi han er det bare å bytte ut dersom man ønsker det. Men at han som kaptein tar slikt i media er uhyre uproffesjonelt.

 

BE

 

Nå tenker jeg mer på hvis det er tilfelle at det er så store konflikter innad i laget da.

Ok, da misforstod jeg deg. Beklager det. Konfliktene kommer nok selvsagt grunnet skuffende resultater. De forsvinner nok med tider og stunder når vi begynner å levere på banen igjen. Dette er et tegn på at vi har mange dårlige tapere i klubben

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Konfliktene kommer nok selvsagt grunnet skuffende resultater. De forsvinner nok med tider og stunder når vi begynner å levere på banen igjen. Dette er et tegn på at vi har mange dårlige tapere i klubben

 

Enig med dette, konflikter i motgang er ikke nødvendigvis ødeleggende. Men også enig i at det er uprofft av Gallas å ta dette ut i media. Det er ikke slik en kaptein bør fremstå. Han skal være samlende, men jeg kan vanskelig se at det å dra dette ut i media fungerer særlig bra i så henseende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror skuffelse over 4-5 år uten trofèer, kulturkollisjoner mellom spillere med en god dose temperament og ego, er deler av årsakene til at det forekommer gnisninger i troppen.

Samtidig hvis de ikke er enig i hvordan ting skal gjøres på banen blir det mye tull.

Kan jo oppfattes som dårlige tapere, men ligger nok mer til grunn.

 

Nå er dette konflikter som kan løses, men hvis det skjer over lang tid og vi ikke ser bedring, ja, da er det Wenger som må gjøre noen grep.

Om det er spillere som oppfører seg egoistisk og respektløst ovenfor hverandre i klubben vet ikke jeg, men jeg mener det bør få konsekvenser for den enkelte hvis det ødelegger lagmoralen.

Bøter er ikke løsningen. Det merkes jo knapt på kontoen deres.

Kan man ikke oppføre seg er det mener jeg løsningen er "bye, bye" og på hode og ræva ut av klubben...uansett stjernestatus.

 

ja, vi har forsvarsproblemer, kanskje noe keeperproblemer og sliter med spillet offensivt til tider, men hovedsaklig ligger problemet i topplokket hos spillerne som tydelig er rådvill og frustrert og utpå banen. Noen kamper gir de alt og er strålende, men noen dager senere kan de finne på å falle ned på et usikkerhetsnivå igjen og prestere særdeles svakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok helt riktig at vi har et stort problem på midtstopper plassen. Vi har tapt alt for mange poeng på at spesielt Gallas slipper markering på dødball. Skulle tro at en midtstopper med den erfaringen kunne gjøre det bedre. Synes ikke kjøpet av Sylvestre var så galt, med tanke på at han er en bedre backup en de andre alternativene vi har for øyeblikket. Selv synes jeg at Villas Martin Laursen til tross for alderen hadde vært perfekt ved siden av Kolo. Men jeg vet at det ikke kommer til å skje. siden laursen er for dyr og for gammel etter wengers smak. Men ny midtstopper må vi nok hente uansett

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Er litt over to år sidan eg laga denne tråden, men diverre er problemet aktuelt som aldri før. Navna er bytta ut, men me fortsetter å sleppe inn mål som dei andre topplaga aldri hadde gjort. 19 mål har me fått i trynet i år, og det er elendig på kun 17 kampar. Chelsea har sluppe inn 12, og Man City 13. Og sistnevnte slapp inn 3 av dei mot oss!

 

Wenger famlar totalt i blinde når det kommer til forsvarsleddet. Både når det gjeld organisering, og kjøp av spelarar. Det skal seiast at Vermaelen har vore ute heile sesongen med skade, men ein klubb som ynskjer å kjempe i verdstoppen, skal ha backup på samme nivået

 

Sebastien Squilacci er ein middelmådig midtstoppar. Han er ikkje rask, ikkje veldig god i lufta, og han svikter til tider i markeringsspelet. Det eg lurer på er kva Wenger forventer, når han kjøper ein spelar som satt på benken for Sevilla? Det er Silvestre ein gong til. Eit hastekjøp på slutten av vinduet, etter at han har foretatt seg minimalt tidligare i ferien.

 

Koscielny har og til gode å imponere meg. Han er veik, prøver å bryte foran i idiotiske tilfeller, og er alt anna enn rask. Det at han kosta 10 mill £ er det verste. For då dett økonomi ut av bildet. Me kunne kjøpt så mykje kvalitet for den prisen.

 

Det er mange begrensa spissar som til tider har herja med oss denne sesongen. Andy Caroll såg jo ut som Zlatan på ein god dag når me møtte Newcastle, for ikkje å snakka om Peter "Maradona" Odemwingie i kampen mot West Brom. Ein rusten Rooney løyste oppgava mot oss strålande i går, og fekk gjere som han ville med ballen.

 

Me har for store avstandar mellom spelarane, lar spissane vende opp for enkelt, og me tapar det som er av viktige duellar. Squilacci står ein meter unna Park i går, og håper på det beste. Me kjem aldri til å vinne med den kvaliteten me har på stopparplass. Djourou har til tider imponert, og han må få sjangsen framover. Om ikkje han heller er god nok, er det bare ein ting å gjere. KJØP. Og då snakker eg ikkje om stallfyll i Nancy eller ein unngutt fra Notts County. Men ein etablert midtstoppar som har gode ferdigheter. Han må gjerne vere godt over 1.90 og, så kanskje me og kan få ein "Vidic"

Link to comment
Share on other sites

Koscielny har og til gode å imponere meg. Han er veik, prøver å bryte foran i idiotiske tilfeller, og er alt anna enn rask. Det at han kosta 10 mill £ er det verste. For då dett økonomi ut av bildet. Me kunne kjøpt så mykje kvalitet for den prisen.

 

Alt anna enn rask??? Koscielny er faktisk den raskeste midtstopperen vi har. Dersom du så kampen mot Liverpool på Anfield i sesongens første kamp, så fikk du kanskje med deg en Koscielny som klarte å holde Torres i en løpeduell. Og Torres er ikke akkurat noen sinke i trafikken.

 

Det er greit nok å være kritisk til spillere, men det kan være greit å gjøre dette ved bruk av fakta.

Link to comment
Share on other sites

Alt anna enn rask??? Koscielny er faktisk den raskeste midtstopperen vi har. Dersom du så kampen mot Liverpool på Anfield i sesongens første kamp, så fikk du kanskje med deg en Koscielny som klarte å holde Torres i en løpeduell. Og Torres er ikke akkurat noen sinke i trafikken.

 

Det er greit nok å være kritisk til spillere, men det kan være greit å gjøre dette ved bruk av fakta.

 

Jepp. Kos er raskere enn Vermaelen, Djourou og Squillaci. Djourou er vel kanskje vår nest raskeste midtstopper (var hvertfall). Husker han nesten løpte opp Cristiano Ronaldo når ManU kontret oss i senk i Champions League. Dessverre har han vel mistet litt fart etter å ha vært skadet så lenge, men man kan se at det er fart i den store sveitseren også.

 

Når det gjelder Koscielny syntes jeg han har vært god for det meste, men partnerskapet med Squillaci har vært håpløst. Virker ikke som om det er noe kommunikasjon i det hele tatt. Har forøvrig lest et par steder av folk som har vært på Emirates at Squillaci ikke er særlig verbal og istedet for å bruke stemmen så peker han og gestikulerer mer. For Koscielny har vært lang mer solid når han har spilt sammen med Djourou enn når han har spilt med Squillaci. Det samme gjelder forøvrig Squillaci også når han har spilt med Djourou.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.onlinegooner.com/article.php?se...clusive&id=2016

 

Anbefaler sterkt at dere leser denne artikkelen her.

 

Lite utdrag: All of our defeats have come when Squillaci and Koscielny have been the centre backs.

The Squillaci-Koscielny partnership has been responsible for 77% of our total goals conceded.

The only clean sheet when the French maestros have been on the pitch came against West Ham, which was – amazingly – almost our only 0-0 of the season.

We have won less than one-third of the games when these two have been on the pitch.

And, we have a 100% record when Djourou has been on the pitch. I know that won’t last, but having the Swiss giant there certainly seems to help.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...