Jump to content

Wengers merkeligste handel


Ravenghost

Recommended Posts

Wenger har gjort mye fantastisk når det gjelder å hente inn spillere, men noen ganger kan man virkelig lure på hva i all verden han tenkte på. Hvem mener dere er det merkeligste kjøpet/handelen han har gjort? Jeg tenker ikke på hva som er det dårligste kjøpet, men hvem som er det merkeligste.

Min favoritt må være Joe O´Cearuill. Kom til Arsenal som 19-åring i 2006, spilte ingenting, ble leid ut, for så å bli frigitt i 2007. Spilte så en sesong i Barnet. Nå spiller han i irsk fotball (!!!)

Link to comment
Share on other sites

Estlandske Mart Poom, som kom til klubben som fjerdevalg på keeperplass og vel akkurat hadde rundet 67 år når Wenger hentet ham, er min favoritt.

Enig i at det var et rart kjøp, men han var 3.valg da han ble hentet.

 

3., 4. eller 5. valg, likefullt er det den mest spesielle signeringen Wenger noen gang har gjort, slik jeg ser det. Vanvittig rart kjøp.

 

O'Cearuill kom faktisk som et noe ettertraktet talent, som faktisk kunnen utvikle seg i mange retninger. I dette tilfellet pekte pila nedover, noe Wenger ikke kunne forutse. Ingen spesielt dårlig eller merkelig signering i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Estlandske Mart Poom, som kom til klubben som fjerdevalg på keeperplass og vel akkurat hadde rundet 67 år når Wenger hentet ham, er min favoritt.

Enig i at det var et rart kjøp, men han var 3.valg da han ble hentet.

 

3., 4. eller 5. valg, likefullt er det den mest spesielle signeringen Wenger noen gang har gjort, slik jeg ser det. Vanvittig rart kjøp.

 

O'Cearuill kom faktisk som et noe ettertraktet talent, som faktisk kunnen utvikle seg i mange retninger. I dette tilfellet pekte pila nedover, noe Wenger ikke kunne forutse. Ingen spesielt dårlig eller merkelig signering i mine øyne.

Vil vel si at det er noe sært å kalle noen talent når man ikke får en eneste a-kamp for Watford i Championship som 19åring, men må ta til takke med reservekamper... Men men, "hver sin smak"

Link to comment
Share on other sites

Det er en signering som spesielt skiller seg ut, Francis Jeffers. Da skjønte jeg lite og ingenting. Det skulle jo også vise seg at det var velbegrunnet.

 

Det kjøpet tolket jeg som at Wenger ga etter for "må ha engelske spillere på laget" press som han til stadighet blir utsatt for. Jeg vil ha gode spillere på laget mitt, samme hvor de kommer fra og skulle det vise seg at vi da ikke har en eneste engelskmann så er det like greit for meg.

Link to comment
Share on other sites

tror jeg plusser på nelson vivas,vist det var det han heter :P

Wreh var et merkelig kjøpt,men han hadde faktisk noen skåringer som ble avgjørende for ligamesterskapet vårt :)

 

En argentinsk landslagsback som spilte fast i La liga. Gjorde mange gode kamper for Arsenal både som venstreback, midtback og midtbane. Ikke helt enig i at det var et merkelig kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Francis Jeffers skulle jo være et av Englands største angrepstalenter, og kom vel heller ikke for lommerusk. Så ut til å bli et bra kjøp, men han floppet. Av den grunn ser jeg ikke på det som et merkelig kjøp av Wenger, da det var Jeffers som ikke slo til, for han var jo god i Everton.

Link to comment
Share on other sites

Det var en halpsyko som spilte noen kamper for oss, Cabellero tror jeg han het. Ingen suksess akkurat, flinkere til å sloss enn å spille fotball var han....

 

Caballero ja, husken han vagt. Var vel bare på lån. Husker han kom inn som innbytter i en NRK-sendt kamp og ble utvist bare sekunder senere etter en brutal albue. Tror han ble sendt hjem etter den kampen.

 

Ikke alltid helt troverdige Wikipedia bekrefter at han var på lån, og i statistikken står han bokført med en kamp.

 

Artig poeng at han ifølge Wiki kalles "Tyson". Så du hadde nok rett i dine antakelser Tapapa. :P

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Fabian_Caballero

 

Forøvrig synes jeg Igors Stepanovs er Wengers merkeligste handel. Hva i all verden var det professoren så i han? Den desidert mest ubrukelige spilleren som noen gang har ikledd seg vår flotte drakt.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Igors_Stepanovs

 

Som dere ser på linken så har han slitt med å etablere seg uansett hvor han har vært siden han forlot London. Ingen overraskelse...

Link to comment
Share on other sites

Estlandske Mart Poom, som kom til klubben som fjerdevalg på keeperplass og vel akkurat hadde rundet 67 år når Wenger hentet ham, er min favoritt.

67 år????

Han er jo 36 nå

 

Tror kanskje ikke det var ment helt alvorlig, eller..?

Link to comment
Share on other sites

Estlandske Mart Poom, som kom til klubben som fjerdevalg på keeperplass og vel akkurat hadde rundet 67 år når Wenger hentet ham, er min favoritt.

67 år????

Han er jo 36 nå

 

Tror kanskje ikke det var ment helt alvorlig, eller..?

Ok, sorry om jeg misforstod :P

Link to comment
Share on other sites

tror jeg plusser på nelson vivas,vist det var det han heter :P

Wreh var et merkelig kjøpt,men han hadde faktisk noen skåringer som ble avgjørende for ligamesterskapet vårt ;)

 

En argentinsk landslagsback som spilte fast i La liga. Gjorde mange gode kamper for Arsenal både som venstreback, midtback og midtbane. Ikke helt enig i at det var et merkelig kjøp.

 

Det var nytt for meg,mente vi kjøpte han fra AC Lugano,også gikk han på lån til celta vigo.

Uansett så kan jeg ikke huske annet enn at jeg syntes han slet i de fleste kampene jeg så han spille.

Mulig han var god,ble tross alt kjøpt av inter et år eller to senere.

Link to comment
Share on other sites

tror jeg plusser på nelson vivas,vist det var det han heter :P

Wreh var et merkelig kjøpt,men han hadde faktisk noen skåringer som ble avgjørende for ligamesterskapet vårt ;)

 

En argentinsk landslagsback som spilte fast i La liga. Gjorde mange gode kamper for Arsenal både som venstreback, midtback og midtbane. Ikke helt enig i at det var et merkelig kjøp.

 

Det var nytt for meg,mente vi kjøpte han fra AC Lugano,også gikk han på lån til celta vigo.

Uansett så kan jeg ikke huske annet enn at jeg syntes han slet i de fleste kampene jeg så han spille.

Mulig han var god,ble tross alt kjøpt av inter et år eller to senere.

 

Nelson vivas var bedre enn sitt rykte. Han imponerte meg stort da han spilte midtstopper. Mannen var ikke høy av vekst, men han hadde veldig god timing og vant masse hodedueller.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

tror jeg plusser på nelson vivas,vist det var det han heter :P

Wreh var et merkelig kjøpt,men han hadde faktisk noen skåringer som ble avgjørende for ligamesterskapet vårt ;)

 

En argentinsk landslagsback som spilte fast i La liga. Gjorde mange gode kamper for Arsenal både som venstreback, midtback og midtbane. Ikke helt enig i at det var et merkelig kjøp.

 

Det var nytt for meg,mente vi kjøpte han fra AC Lugano,også gikk han på lån til celta vigo.

Uansett så kan jeg ikke huske annet enn at jeg syntes han slet i de fleste kampene jeg så han spille.

Mulig han var god,ble tross alt kjøpt av inter et år eller to senere.

 

Nelson vivas var bedre enn sitt rykte. Han imponerte meg stort da han spilte midtstopper. Mannen var ikke høy av vekst, men han hadde veldig god timing og vant masse hodedueller.

 

BE

Du glemte å si at han var bedre i mål enn Almunia ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...