Jump to content

Wengers merkeligste handel


Ravenghost

Recommended Posts

Det er vel noen av de kjøpene også ja.

 

Husker spesielt Kaba Diawara, ble vel aldri den store "hitten"

 

Ellers kan jo selvsagt Stepanovs, mendez og Jeffers nevnes, selv om det kanskje var mer dårlige enn merkelige kjøp. og av dagens folk Silvestre, selv om han kan bli en okay signering etter hvert, men merklig var det når han kom.

Link to comment
Share on other sites

tror jeg plusser på nelson vivas,vist det var det han heter ;)

Wreh var et merkelig kjøpt,men han hadde faktisk noen skåringer som ble avgjørende for ligamesterskapet vårt :)

 

En argentinsk landslagsback som spilte fast i La liga. Gjorde mange gode kamper for Arsenal både som venstreback, midtback og midtbane. Ikke helt enig i at det var et merkelig kjøp.

 

Det var nytt for meg,mente vi kjøpte han fra AC Lugano,også gikk han på lån til celta vigo.

Uansett så kan jeg ikke huske annet enn at jeg syntes han slet i de fleste kampene jeg så han spille.

Mulig han var god,ble tross alt kjøpt av inter et år eller to senere.

 

Du har rett. Han kom fra Lugano og gikk til La liga i ettertid. Var for rask der, trodde de gamle grå hadde kontroll og sjekket ikke fakta.

Resten stemmer dog, og han hadde en stor landslagskarriere, en god Arsenalkarriere og gode opphold både i Spania og Italia før han la opp. Vil absolutt ikke kalle ham en merkelig handel eller en flopp til den prisen.

Link to comment
Share on other sites

Synes kjøpet av sutrekoppen Lassana Diarra var ganske merkelig, spesielt at han ble solgt videre etter en halv sesong. ;)

 

Det at han ble solgt mener jeg var en mye merkeligere handel, i og med at Flamini's kontraktsituasjon var meget usikker. Wenger kunne godt holdt Diarra igjen, og stilt et ultimatum til Flamini om at enten måtte han signere ny kontrakt med en gang, eller så skulle Diarra få sjansen. Å hatt Lassana ved siden av Cesc på førstelaget i dag, ville vært en drøm. Fantastisk spiller!

Link to comment
Share on other sites

Den handelen eg skjøna minst av, var då Henry blei seld for ein pose peanøtter, og erstatta med ein ukjent kroat! ;)

 

 

Den ukjente kroaten var den første som offisielle spillerern som scoret på Ashburton for Zagreb, så vanvittig ukjent var han da ikke...scoret mot England for Croatia i samme år mener eg å huske..

 

 

Wengers merkeligste kjøp må være Silvestre, gjennom min tid som Arsenal supporter!

Link to comment
Share on other sites

Som vi har sett her er det mange kandidater til hvem som "fortjener" denne "utmerkelsen". Malz, Mendez, O´Cearuill, Poom osv er alle gode forslag, og hvem av forslagne som er best blir vel en subjektiv vurdering. Men jeg er uenig i at Francis Jeffers var et merkelig kjøp. Han var jo tross alt regnet som et stort talent da vi hentet han som 20-åring. At han i ettertid viste seg å være crap, gjør han til et dårlig kjøp, langt mer enn et merkelig et.

Link to comment
Share on other sites

Ja, han var et talent. Francis Jeffers var også en skadeforfulgt 20 åring som knapt hadde klart å fullføre en kamp det siste årene. Riktignok var han en scoringsmaskin når han først var på banen, men det var ikke ofte. Han scoret 6 ligamål hver av de 3 sesongene han var i Evertontroppen. Det ble heller ikke ofte i Arsenal. Opp mot £10M (med klausuler) var prislappen for en kronisk skadet 20 åring som også var skadet ved den medisinske testen (som må ha vært utført sent en kveld på en pub). Dette skjedde forresten samme dag som Chelsea kjøpte Frank Lampard fra West Ham for £11M, altså omtrent samme pris. Nei, jeg fastholder at det er den signeringen som har overrasket meg mest under Arsene Wenger. Jeg syntes det var merkelig da, og det gjør jeg fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...