Jump to content

2008.11.11 Wigan Athletic H


Jazze

Recommended Posts

Hoho. Først et skudd som gir retur, returen ser ut som den ska gå inn, men Fabianski slenger seg inn mot målet å får slått den i tverliggeren!

Heldig der.

Heldig?

eller bare Dyktig:)?

Veldig heldig der

 

Og VELDIG dyktig, utrolig å være så raskt oppe, det er få keepere som varter opp med slike, Safe Hands mot southampton i fa cupen for noen sesonger siden, og Lehmann mot Real.

 

Kanskje noe å tenke på og dyrke han som førstekeeper, potensialet er i hvertfall milevis foran Almunia, selv om han kanskje er litt for ung enda, MEN FOR EN REDNING, som gammel keeper må jeg si at slike syke redninger er like herlig å se på som fantastiske mål àlla Vela sitt mesterstykke.

 

Herlig kamp, og det ser lyst ut med tanke på fremtiden, ett Ligacup gull med disse hadde smakt utrolig godt, spurs eller pool neste, bring it on! Young guns strike again!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 279
  • Created
  • Last Reply

Hoho. Først et skudd som gir retur, returen ser ut som den ska gå inn, men Fabianski slenger seg inn mot målet å får slått den i tverliggeren!

Heldig der.

Heldig?

eller bare Dyktig:)?

Veldig heldig der

 

Og VELDIG dyktig, utrolig å være så raskt oppe, det er få keepere som varter opp med slike, Safe Hands mot southampton i fa cupen for noen sesonger siden, og Lehmann mot Real.

 

Kanskje noe å tenke på og dyrke han som førstekeeper, potensialet er i hvertfall milevis foran Almunia, selv om han kanskje er litt for ung enda, MEN FOR EN REDNING, som gammel keeper må jeg si at slike syke redninger er like herlig å se på som fantastiske mål àlla Vela sitt mesterstykke.

 

Herlig kamp, og det ser lyst ut med tanke på fremtiden, ett Ligacup gull med disse hadde smakt utrolig godt, spurs eller pool neste, bring it on! Young guns strike again!!!

 

Det var en god redning også ja!

Men er jo nesten skandale at ikke zaki scorer derfra!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk morsom kamp. Gutta har så mye talent at det finnes ikke ord. De spiller med en selvtillit og tilsynelatende erfaring som er helt utrolig. Det som dog er overraskende er at det virker som om motstanderene undervurderer dem gang etter gang. Wigan bruker å spille langt tøffere og med langt høyere tempo enn dette i PL. Her blir de utkjempet, utpasset og fraløpt av samtlige Arsenalspillere.

 

Ekstra kred til Song, Djourou, Vela og Simpson. De var utrolige kampen igjennom. De andre hadde sine perioder med godt og noe dårlig, men alt i alt veldig solid og imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp av ungguttene. Alle sammen skal ha æren for det.

 

Noen som vet, eller har, eller gidder å rekne ut snittalderen?

For trøtt til det selv. :)

19 år :)

Nesten stygt og si det, men de leker seg med et Premier Leauge- lag :D

Sier jo litt om hvor høyt nivået ligger.

Nå går vi for CC-gull :)

Link to comment
Share on other sites

noen som kan legge ut målene? har akkurat kommet hjem fra et møte, så jeg gik glipp av min første sendte arsenalkamp på mange, mange, mange år;-(

 

Her er målene:

 

1-0. Simpson

 

2-0. Simpson.

 

3-0. Vela.

 

hjertlig tusen takk! sjans for å få se fabianski i aksjon også?

 

Kampen starter på SportN nå

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Proud!

 

Jeg er utrolig stolt over det vi har i Arsenal. Måten vi driver klubben på, og hvor smarte vi er. Føler at jeg skammer meg over at jeg ville at Wenger skulle tenke over sin stilling. For jeg vil ikke ha andre enn deg Wenger! For en mann, og for et støtteaparat han har satt sammen som lærer disse unguttene opp. At vi former spillerne så de passer rett inn i "The Arsenal way to play" er rett og slett imponerende. At vi produserer stjerne på stjerne er enda deiligere, og det ser faktisk ut som vi får opp noen Engelske talenter også. Wilshere er vell en av de største talentene i klubben i Wengers tid. Er vell bare Fabregas som kan måle seg. I dag var det Wilshere som imponerte meg mest, føltes som han var overalt. Han viste overblikk og en teknikk som er helt utrolig. Klarer heller ikke å se at han har noen spesielle junior-nykker over seg, om vi ser bortifra at han en gang i blandt blir litt overivrig i raidene og tar en mann for mye. Men det han viste i dag er jeg ikke fremmed for å gi han enda mere tillitt iblant de aller største i klubben.

 

Jeg likte også Velas opptreden i dag, han viser at han nå er klar for å ta siste steget inn i ellvern vår. Jeg ser ei heller bort ifra at Adebayor burde sitte litt på benken til fordel for Carlos Vela! Adebayor har vært utrolig slapp de siste kampene, han skårer mål men det er alt. Hvorfor ikke la Vela spille sammen med de aller beste, der det er de som legger opp til han. Og ikke han som er den som gjør mest i laget, og skaper mest. Tror Vela hadde hatt godt av å være den mest uerfarne i en startoppstilling det hadde han vokst på! Tror også at han ville gjort det knakende godt når han har folk rundt seg som er flinke til å servere baller, baller som søker de sterkeste sidene hans. At han har enorme avslutningsevner er det ingen tvil om, slik det er nå er det kun at han lærer seg å bruke dem i rett tid. I starten av kampen var det flere situasjoner der han burde enten skutt før eller litt seinere. Dette er selvsagt kun erfaring, og det er derfor han burde fått matching på enda høyere nivå! Den lobben hans i dag var outstanding, tviler på at det er så mange som hadde tatt den etter han. Og jeg tror faktisk lobb vil bli noe vi får se mang en gang fra Velas side. Noe som Henry klassiske måte å avslutte på, med innerside og på utsiden av keeperen.

 

Ble også mer og mer fornøyd med Fabianski, han startet mildt sagt elendig. Med blundere i feltet, og vi skal være glad for at Wigan ikke var mer effektive der. Men han tok som mesterlig opp, og på en måte som overbeviste meg om at han er en keeper som kan gjøre store ting i Arsenal. Men jeg tror ikke han er klar for tidligst neste sesong. Den redningen han viste i sluttminuttene var ut av en annen verden, at han klarer å komme seg opp å få en hand på den ballen på så kort tid er mildt sagt utrolig. Sammen med Fabianski ser jeg også veldig lyst på Gibbs. Men jeg er usikker på om det er back som er hans plass, tror jeg heller ville sett han på midtbanen. Men jeg har nok for tynt grunnlag til å si noe på det. Han minner meg utrolig mye om Traore, egentlig bortimot identiske. Enorm fart, liker å utfordre og offensive i spillestilen. Men i dag er det svært vanskelig å slå igjennom på venstre back, men det trodde vi jo det var når Cashley Cole spilte på venstrebacken vår også. Dette er en mann for framtida, og han har vell Engelsk pass? :)

 

Gledelig var det også å se Bischoff, selvom jeg ikke klarte å se at han fikk til så veldig mye. Egentlig ikke overaskende i og med at han har vært skada i lang tid. Blir morsomt å følge han videre!

 

In Arsenè - We trust! :D

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er helt enig. Wilshere var fantastisk i dag. Ikke rart han ble kåret til banens beste.

 

Jeg var og imponert over endelig og ha et godt stopperpar. Jeg synes Djorou og Song var veldig god i midtforsvaret. Gibbs og Hoyte vet jeg fra før kan prestere, men et ordentlig stopperpar med luftstyrke har vi manglet synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Oj. Så bare andre omgang på stream i sted.

På sportN etter 2 minutter er jo Fabianski helt på bærtur, noe som han var noen ganger i andre omgang også.

han har ikke vært noe god i feltet i dag. Men en flott redning hadde han! Det skal han ha.

Link to comment
Share on other sites

En meget god kamp. Jeg koste meg gjennom hele kampen.

En stor pluss til stort sett alle spillerne. Det oser klasse av midtforsvaret, Wilshere, Vela, fabianski, Simpson mf i dag.

 

Fabianski startet med å være på bærtur to ganger og er heldig som ikke fikk et mål i mot. Resten av kampen spilte han meget overbevisende, og toppet det hele med en mirakuløs redning på slutten (selv om han gav en dårlig retur på første skuddet).

Når det gjelder igangsettinger så ser man i dag at det er himmel og hav mellom fabianski og Almunia. Fabianski er utrolig rask til å sette i gang spillet.

Feltarbeid likeså, slev om han var på bærtur i starten så gikk han på alt som det er mulig for en keeper å komme på, derfor hadde ikke Wigan en eneste heading mot mål. Fabianski er enda mer ekstrem enn Lehmann. Helt utrolig å se på. Under hele kampen satt jeg og tenkte på Kim sin kommentar om at Fabianski ikke er offensivt anlagt i det hele tatt. Det utspillet må jeg neste flire litt av.

 

Hvordan Wenger kan satse på Almunia fremfor Fabianski er for meg en stor gåte.

 

Gratulerer med seieren.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvor ofte skjer egentlig dette? hehe :D

 

Spilleren som ble kåret til banens beste av tv-kanalen Sky Sports - 16 år gamle Jack Wilshere - var for ung til å motta bestemannsprisen, som i England er en flaske champagne.

 

TV-kanalen måtte dermed gi prisen til en annen spiller med beskjed om å drikke den selv, eller spare flasken til Wilshere blir 18 år.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=522342

Link to comment
Share on other sites

Wow! Dette var utrolig!

 

Som andre også har nevnt tidligere, var dette en av de få kampene hvor jeg virkelig tvilte på avansement. Det har jeg erfart at jeg aldri skal tenke mer, da ungguttene feide all tvil vekk og storspilte gjennom hele kampen. Glimrende kamp av så godt som samtlige, og vi viser at vi har nok en gruppe unge spillere som faktisk kan gå hele veien.

 

Banens beste er etter min mening Johan Djourou. Sveitseren er et forsvar alene, ruver i luften, har gode klareringer og kommer til tider fremover i utrolig driv. Gjør en utrolig bra kamp, og beviser nok en gang at dette er mannen som bør spille ved siden av Gallas på a-laget.

 

Fabianski virker skjelven. Ser det er mange som roser ham, men bortsett fra den vanvittige redningen helt mot slutten, gjør han slett ingen god kamp, og man bør være rimelig anti-Almunia for å ikke se det. Forferdelig feltarbeid, og ikke veldig god lesing av spillet. Dog virker også han meget god på strek.

 

Ellers meget gode prestasjoner så godt som over hele fjøla. Ikke helt fornøyd med Randall og Gibbs, dog. Randall virker alt for umotivert og sløv, som fører til veldig mange feilpasninger, og Gibbs er alt for svak defensivt til å være back. Vi kan godt si at han vil bli bedre og bedre bakover da han er nylig omskolert, men foreløpig er det dumdristig å bruke ham på dette nivået. Mot en mer effektiv ving som Ronaldo, Kuyt eller Joe Cole hadde vi garantert blitt straffet. Selv en halvgod spiller som De Ridder herjet med ham. Dog kom han på en del flotte initiativer fremover.

 

Wilshere fortsetter å imponere. Her har vi virkelig en juvel, en juvel som kun trenger finpuss for å være god nok for Premier League. Pasningen på det første målet helt enorm! Hans midtbanemakker Ramsey gjør også en kjempekamp. Viser ved flere tilfeller veldig u-britisk teknikk, med serier av overstegsfinter og flotte kroppsfinter. Ikke bare er det flott å se på, men han bruker det på en veldig effektiv måte. Tror også denne mannen har en stor fremtid i vente.

 

På venstrevingen har vi en Merida som jeg for en tid tilbake mistet litt tro på. Nå må jeg bite i meg alt jeg har sagt, for makan til kamp han spilte i dag! Stor teknikk, overblikk og ro over spillet hans, i tillegg til å kunne slå de avgjørende pasningene. Gjett to ganger hvem disse egenskapene også matcher? Tenk å ha to Cesc'er sammen på førstelaget...

 

På topp har vi to veldig ulike spillere, men av den grunn står de faktisk meget godt til hverandre. Forsvaret til Wigan vil aldri få ro på grunn av alle mulighetene vi har med disse to. Simpson har fysikk, fart og er god til å holde på ballen. Vela har utrolig fart, avslutningsevne og er meget god i bakrom. Dette gjør at vi både kan spille på oppspillspunktet Simpson, slå i bakrom mot Vela, spille gjennom til hvem som helst av dem eller slå lave innlegg fra kanten.

 

Vela er jo helt outstanding. Denne mannen kan bli en viktig brikke også i Premier League denne sesongen. At Wenger sammenlignet han med Eduardo begynner jeg etter hvert å skjønne. 3-0 scoringen er intet annet enn dødelig. Utrolig avslutning. Også meget godt forarbeid på 2-0. Hans engelske makker gjør ingen utrolig kamp i banespillet, men viser seg som en meget god avslutter. Begge mål er glimrende, og selv om jeg er usikker på om han har en fremtid i Arsenal, er det hyggelig med egenproduserte spillere som gjør det bra.

 

Fabianski - 6: At han holder nullen er for meg en gåte. Skjelven i feltarbeidet, men den utrolige redningen mot slutten trekker en del opp.

Hoyte - 6: Ingen veldig god kamp fremover, men har meget god kontroll defensivt. Temmer Koumas på ypperlig vis i første omgang.

Djourou - 9: Fantastisk kamp! Det beste jeg har sett fra ham by far. Utrolig fysikk og hodestyrke, i tillegg til ro og meget bra driv. Førstelagsmateriale.

Song - 7: Ikke like god som sin makker. Mangler fart, men har også svært god fysikk. Ryggplaten hans må være omtrent to meter. Litt over gjennomsnittlig kamp.

Gibbs - 6: Sliter fryktelig defensivt, men blir reddet av at De Ridder bytter side. God offensivt, men han bør virkelig terpe på det defensive arbeidet.

Wilshere - 9: Helt fantastisk kamp av 16-åringen. Nydelig pasning på 1-0 og spiller med en ro og et overblikk jeg ikke har sett siden Cesc var så ung.

Ramsey - 8: Meget god kamp av waliseren. Har en utrolig teknikk og bruker den veldig effektivt. Glimrende frispark i første omgang, og er mye involvert.

Randall - 5: Glimter til av og til, men er generelt alt for svak. Mye feilpasninger og slurv i tillegg til at han mangler fysikken og roen til å ha en fremtid i Arsenal.

Merida - 8: Herlig teknikk på denne gutten. Må ta i et tak defensivt for å hjelpe Gibbs, og gjør også det på en fin måte. I tillegg mye positivt fremover på banen.

Simpson - 8: To flotte scoringer, og viser nok en gang sin dødelighet foran mål. Flott fysikk og fart, og det ser ut til at jeg muligens må endre mening om hans fremtid i klubben.

Vela - 9: Blir glad bare jeg tenker på gutten. Et herlig humør, kombinert med utrolige fotballevner skaper min soleklare favorittspiller om dagen. Fantastisk mål, og mye involvert.

 

Nei, dette var rett og slett herlig! Gleder meg til fortsettelsen...

Link to comment
Share on other sites

Er jo bare å ta av seg hatten for det unggutta gjør i liga-cupen. De kjører over et middels PL-lag, og det med en gjeng som har en snittalder på 19 år. Rett og slett imponerende. Mulig vi hadde blitt straffet hardere mot et bedre lag for de gangene vi mister ballen litt ukonsentrert i ugunstige situasjoner, men sånt lærer man av. Gratulerer med videre avansement :D

Link to comment
Share on other sites

Ligacupen har kanskje lavest prioritet, men kampene er likevel for meg blitt årets høydepunkt. I en verden hvor fotballspillere flest tenker mest på lønnspose og shampo, er det usedvanlig befriende å se ekte spilleglede og innsats alà young guns. Sjokkerende god prestasjon av samtlige - atter en gang. Når så stemningen, pga lavere billettpriser, er på nær godt gammelt nivå er det egentlig bare fryd og gammen så langt øye kan se.

 

Oooh to be a goona!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig artig kamp det her:D Koste meg gjennom hele kampen, og det er helt utrolig at vi vinner over Wigans beste lag, et PL-lag med dette unge mannskapet!

 

Dagens mål: Vela

Dagens dribling: de Ridder mot slutten, helt fantastisk dribling!

Dagens spiller: Vela (Wilshere på en meget sterk 2.plass)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...