Jump to content

FIFA 09 vs PES 2009


Mr Chapman

Hva kjøper du?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg for min del kommer nok til å prøve begge spillene. Jeg har alltid vært FIFA-fan, og tviler egentlig litt på at det endres i år. Det skal visst være mer nytt på FIFA, enn det er på Pro Evolution Soccer. Begge demoene slippes samtidig, 11. september, det blir altså en slags "Judgement day".

 

Så; hva velger dere?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Jeg for min del kommer nok til å prøve begge spillene. Jeg har alltid vært FIFA-fan, og tviler egentlig litt på at det endres i år. Det skal visst være mer nytt på FIFA, enn det er på Pro Evolution Soccer. Begge demoene slippes samtidig, 11. september, det blir altså en slags "Judgement day".

 

Så; hva velger dere?

 

Det blir som alltid FIFA :)

 

Har tross alt spilt FIFA siden 98, og har hatt alle versjonene som har kommet på konsoll, pluss at det virker som om FIFA har blitt bedre enn PES på gameplay osv. på de to siste versjonene.

 

PS: FIFA og PES blir nedlastbart på playstationstore den 11 september?

Link to comment
Share on other sites

Euro 2008 kan ses på som et pre-Fifa 09. Jeg har spilt det til PS3, og det var virkelig bra. Derfor har jeg i utgangspunktet øynene rettet mot Fifa 09. :)

 

Har også spilt det og det er mye raskere tempo og jeg kommer nok til å kjøpe Fifa 09

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også kjøpt FIFA-spillene i flere år, men ble så skuffa ifjor at jeg velger å kun kjøpe FM 09. Pes har jeg ingen gode erfaringer med.

 

Spilte du FIFA 08 på PS2 eller PS3?

 

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Sep 7 2008, 05:06 PM) 140923[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

PS: FIFA og PES blir nedlastbart på playstationstore den 11 september?

 

Jepp. :P

 

Okey ;) sjekket playstationstore her om dagen, men hadde ikke kommet noen demos enda, og hadde planer om å prøve å finne litt informasjon, så takker B)

Link to comment
Share on other sites

Euro 2008 kan ses på som et pre-Fifa 09. Jeg har spilt det til PS3, og det var virkelig bra. Derfor har jeg i utgangspunktet øynene rettet mot Fifa 09. ;)

Jepp, og av den grunn vil jeg først kjøpe Fifa 09 til min Xbox 360, så får jeg heller teste PES 09 hos noen kompisser og se om det er verdt penga. B)

Link to comment
Share on other sites

Folkens, hva skjer? Jeg skjønner ikke at folk fortsatt kan tviholde på FIFA etter at PES gang på gang (år etter år) utklasser FIFA i de aller fleste deler av spillet. Det eneste som mangler er jo lisenser (men det kan fikses på andre måter). ;)

 

FIFA utklasset PES i 2008, rollene var faktisk omvendt der PES hadde bedre grafikk mens FIFA var bedre på gameplay.

 

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/940559.asp?q=PES%2008

 

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/938...asp?q=FIFA%2008

 

Basert på de fleste seriøse kritikerne så ser du at FIFA ligger hakket høyere enn PES for å si det sånn, og jeg tviler på at FIFA kommer til å gi fra seg ledelsen med det første! B)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vært hjemme fra skolen, syk, i dag. Så derfor har jeg fått fyrt av noen timer med FIFA 09, og er litt usikker på hvordan førsteinntrykket er. I starten var det artig, litt nye ting man kan prøve ut osv. Men etter en stund ble jeg lei, jeg følte liksom at jeg egentlig spilte på en oppdatert versjon av FIFA 08. Den nye Be A Pro-onlinemodusen er jeg ikke fornøyd med, å styre en høyreback i en hel kamp fant jeg raskt ut, IKKE var noe morsomt. Dessuten savner jeg at man kan velge "Dag/Kveld" i Manager Mode. Slik at det f. eks er kveld under Carling Cup-kampene, og Europacupen. Men ellers er det lite å utsette på, duellspillet har blitt mye bedre, nå kan man se dommerne, dommerne er også blitt mer realistisk i avgjørelsne deres. Skuddene er blitt mer avanserte og realistiske.

 

Så terningkast: 4.9/6

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte FIFA 09 i går, og er svært fornøgd! Mange artige smådetaljar som f.eks at ein faktisk ser dommar og linjemenn og at spelarane vinkar på offside og på ballen. Var også ein ganske artig detalj at ein kan "lage" seg sjølv som spelar. Artig å byrje som 16-åring og etterkvart kanskje bli god nok for førstelaget til Gunners.. :)

 

Elles syns eg FIFA nærmar seg meir og meir PES på speleglede.. PES har rett og slett stagnert litt, og summa summarum så syns eg FIFA er eit betre kjøp enn PES..

Link to comment
Share on other sites

Elles syns eg FIFA nærmar seg meir og meir PES på speleglede.. PES har rett og slett stagnert litt, og summa summarum så syns eg FIFA er eit betre kjøp enn PES..

Men har du prøvd det siste PES?

 

Tror det kan bli en liten overraskelse

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...