Jump to content

FIFA 09 vs PES 2009


Mr Chapman

Hva kjøper du?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ingen her har spilt det nyeste PES, ergo bør det absolutt ikke dras slutninger om at "FIFA er bedre enn PES".

 

(Om da ikke noen av dere er en av få heldige som er ambassadører for PES i Norge)

 

 

Jeg holder som alltid en knapp på PES. De som har spilt det nyeste, mener dette er det beste fotballspillet noensinne.

 

 

Vi får se ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Etter å ha spilt 09 de siste timene er jeg kjempefornøyd!

 

Mye mer realistisk og har bommet opptil flere ganger på 100% sjanser.

 

Nå skal jeg prøve online

 

Var du Adebayor eller ? :-|

Hehe, var faktisk både Ade, Rvp og Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med at spillet hakker. Skal denne pcen HP 6750eo dra FIFA09 optimalt?

 

Det er nok et for dårlig grafikk kort og litt for dårlig cpu til at du klarer å spille det på full guffe..4 gig ram ddr 2 burde være nok, men er det mulig å bytte om til ddr3 i laptopen, hjelper jo det også på..(om det går an selvfølgelig.)

Link to comment
Share on other sites

Har spilt Fifa i mange år, men i år skal jeg prøve PES. Er igrunn fornøyd med Fifa, men er jo noen irriterende feil/mangler. Uansett blir det gøy å prøve noe nytt. Noen som vet når PES kommer ut?

 

Bare lurer på hvorfor du velger å gå fra FIFA nå som det faktisk har overgått PES, FIFA 09 er jo det beste spillet på markedet, og overgår PES 09 (hvertfall demoen) så det holder.

 

Slippdatoen på PES er forøvrig 17 oktober..

Link to comment
Share on other sites

I min Playstationtid var det PES som var det spillet som passet meg best. Jeg syntes det var meget godt.

 

Derfor tenkte jeg at det kunne være lurt å kjøpe PES til min Wii.

For å være helt ærlig så skjønte jeg ikke en dritt av spillet.

Dere kan se litt om spillet

 

Det å spille i forsvar er latterlig vanskelig.

 

Men tanken bak spillet er godt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 6 2008, 02:33 PM) 143647[/snapback]

Har spilt Fifa i mange år, men i år skal jeg prøve PES. Er igrunn fornøyd med Fifa, men er jo noen irriterende feil/mangler. Uansett blir det gøy å prøve noe nytt. Noen som vet når PES kommer ut?

 

Bare lurer på hvorfor du velger å gå fra FIFA nå som det faktisk har overgått PES, FIFA 09 er jo det beste spillet på markedet, og overgår PES 09 (hvertfall demoen) så det holder.

 

Slippdatoen på PES er forøvrig 17 oktober..

 

Nå har jeg ikke prøvd FIFA 09, så det kan jeg ikke uttale meg om. For all del, jeg liker FIFA. Men selv om spillene blir bedre fra år til år, så bygger mye (spillopplevelsen, kontrollen etc.) på det samme. At jeg i år velger å bytte kommer av at jeg ønsker en forandring. En "ny" spillopplevelse. Jeg har aldri gitt PES en sjanse, og etter det jeg hører, så fortjener det det. Så får jeg heller vurdere om jeg går tilbake til FIFA til neste år.

Link to comment
Share on other sites

Er vel en grunn til at mange av PES sine tilhengere går over til FIFA i år pga. PES 08 var en såpass stor skuffelse, og etter det har det jo vist seg at PES faktisk ikke har videreutviklet teknologien sin spesielt mye slik som FIFA har klart å gjøre.

 

PES har vel faktisk blitt det fineste spillet når det gjelder grafikk, siden de bruker en utdatert teknologi når de lager spillere (vanlig fotografi hvor de bygger på med 3D), mens gameplayet ikke har forandret seg stort.

 

FIFA har derimot blitt det stygge, men de bygger opp hver og en spiller fra scratch, mens PES som sagt bare klipper inn hodet. FIFA har også forbedret gameplayet drastisk og er nå det spillet som føles mest ekte av de to.

 

Men, nå var jo ikke demoen til FIFA noe spesielt bra heller, det ga bare en antydning til hvordan spillet ble, og kanskje det samme er med PES. For jo bedre begge spillene gjør det, jo mer vil hver produsent legge i neste spill for å vinne markedet B)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 6 2008, 02:33 PM) 143647[/snapback]

Har spilt Fifa i mange år, men i år skal jeg prøve PES. Er igrunn fornøyd med Fifa, men er jo noen irriterende feil/mangler. Uansett blir det gøy å prøve noe nytt. Noen som vet når PES kommer ut?

 

Bare lurer på hvorfor du velger å gå fra FIFA nå som det faktisk har overgått PES, FIFA 09 er jo det beste spillet på markedet, og overgår PES 09 (hvertfall demoen) så det holder.

 

Slippdatoen på PES er forøvrig 17 oktober..

 

De som har testet PES2009 sa at PES2009 er mye bedre enn FIFA09 og forrige PES(altså PES2008). Demoen er et helt annet spill enn fullversjon, de som har testet skjønner lite åffer Konami gidder å utgi demoen når det vil bare skade folks syn på PES2009

 

Just my 2cents

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Oct 6 2008, 02:33 PM) 143647[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Har spilt Fifa i mange år, men i år skal jeg prøve PES. Er igrunn fornøyd med Fifa, men er jo noen irriterende feil/mangler. Uansett blir det gøy å prøve noe nytt. Noen som vet når PES kommer ut?

 

Bare lurer på hvorfor du velger å gå fra FIFA nå som det faktisk har overgått PES, FIFA 09 er jo det beste spillet på markedet, og overgår PES 09 (hvertfall demoen) så det holder.

 

Slippdatoen på PES er forøvrig 17 oktober..

 

De som har testet PES2009 sa at PES2009 er mye bedre enn FIFA09 og forrige PES(altså PES2008). Demoen er et helt annet spill enn fullversjon, de som har testet skjønner lite åffer Konami gidder å utgi demoen når det vil bare skade folks syn på PES2009

 

Just my 2cents

 

Hvis du hadde lest posten min over så ser du at jeg sa at demoen til blant annet FIFA 09 var en del dårligere enn det endelige produktet, så det samme kan det være med PES.

 

Har lastet ned demoen til PS3 og må si at spillet rett og slett virket dårlig. Unaturlige animasjoner på spillerne når de løper, unaturlig god ballkontrol o.l., det er hvertfall ikke et spill for meg, men heldigvis så finnes det to forskjellige versjoner sånn at vi kan variere B)

Link to comment
Share on other sites

Noen som vil legge ut liste på kvalitet rating på spillerene til Arsenal på Fifa09?

 

Veldig spent på Clichy og Bakary som ble begge kåret til FV og FB i Premier league i fjor om jeg ikke husker feil. For begge de hadde vel 77 og 76 i kva. i Fifa08

Link to comment
Share on other sites

Noen som vil legge ut liste på kvalitet rating på spillerene til Arsenal på Fifa09?

 

Veldig spent på Clichy og Bakary som ble begge kåret til FV og FB i Premier league i fjor om jeg ikke husker feil. For begge de hadde vel 77 og 76 i kva. i Fifa08

 

Slik arsenal er nå med siste Adidas Live Season oppdatering(kontinuerlig "realistisk" statsoppdateringer)

Almunia 79

Sagma 77

Toure 85

Gallas 84

Clichy 87

Fabregas 95

Denilson 73

Nasri 82

RvP 79

Adebayor 86

Walcott 75

Eboue 78

Bendtner 82

Vela 81

Song 72

Silvestre 73

Link to comment
Share on other sites

Tydelig at den der Adidas Live Season-greia favoriserer Adebayor og Fabregas! :)

 

For min del har jeg ikke benyttet meg av denne tjenesten enda, tror ikke jeg kommer til å gjøre det helle...

 

For å si det sånn. Adebayor har 86 naturlig så den favoriserer ihvertfall ikke Adebayor, og forrige oppdatering hadde han bare 79 :D

 

Live Season er også sånn at spillerne ikke ordentlig er den ratinga de viser når de går opp, det er bare en måte å vise at de er i god form på. Så f.eks. Adebayor underpresterer ikke, men han imponerer heller ikke. Fabregas er i ganske god form, det samme med Clichy og Vela. Van Persie, Sagna og Walcott har prestert ganske labert så derfor har de heller ikke gått opp i form.. synes det er litt rart at Almunia og Van Persie ikke har gått opp siden de hadde en ganske bra kamp mot Sunderland.

 

Forøvrig har Clichy og Sagna en rating på 82 hver utenom Live Season.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Fabregas har kommet seg litt i det siste, men fortjener han virkelig 95?! Hva skal de gi han når han er i toppform? Syntes heller det kunne vært noe slikt:

 

Fabregas: 83

Adebayor: 81

 

Syntes ingen av de fortjener noe spesielt mye mer...

 

Er ikke enig med de ratingsene du gir der heller :)

 

Fabregas har til normalt 88, og hvis han har 83 betyr det at han er i veldig, veldig dårlig form, synes de bare kunne latt han være 88 slik at han verken er i dårlig eller god form. Når det gjelder Adebayor har har jo 86 til vanlig, men han er jo en spiss og han skulle hatt noe mellom 80-82 slik han presterer om dagen..

Link to comment
Share on other sites

har kjøpt fifa 09, og er stortsett fornøyd.

Selv er jeg ganske misfornøyd, de arsenal har lånt vekk er ikke på lån de er permanente spillere i klubbene de er lånt vekk i? Enkelt å endre, men en irriterende feil fra fifa

 

+++

Det går ikke an å spille med kontroll, til pcen så nå er pc kontrollene mine ubrukelige hvis jeg ikke vil fortsette å spille em 08 da...

Link to comment
Share on other sites

har kjøpt fifa 09, og er stortsett fornøyd.

Selv er jeg ganske misfornøyd, de arsenal har lånt vekk er ikke på lån de er permanente spillere i klubbene de er lånt vekk i? Enkelt å endre, men en irriterende feil fra fifa

 

+++

Det går ikke an å spille med kontroll, til pcen så nå er pc kontrollene mine ubrukelige hvis jeg ikke vil fortsette å spille em 08 da...

 

Det har alltid vært sånn i FIFA at spillerne som er på lån er permanent hos klubbene de er på lån i.

Det gjelder ikke bare Arsenal, men alle spillerne, det er rett og slett sånn det er, det har ingenting å si på spillet når du spiller online o.l., men når du speller manager er det jævlig irriterende for å si det sånn.

 

Og det med kontrollene kan jeg ikke si så mye på, spiller på det PS3 selv ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...