Jump to content

FIFA 09 vs PES 2009


Mr Chapman

Hva kjøper du?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Har lest en god del anbefalinger av begge spillene nå, både før og etter at PES kom ut, både seriøse og useriøse... Ser ut som om det er tilbake slik det var før i fjor, at PES er bedre enn Fifa på gameplay, mens Fifa er bedre enn PES på rammen rundt kampen med lisenser, grafikk og lyd.

 

Så ligger valget på den enkelte hva som gjelder mest. Rammen rundt en fotballkamp, eller selve fotballkampen. Uansett blir det en subjektiv mening fra hver enkelt. Begge spillene har nærmet seg hverandre på det den andre er best på de siste årene. Fifa har gjort ballen friere og mindre "firkantet" mens PES har skaffet til veie CL-lisens, med oppdatering til nedlasting like rundt hjørnet.

 

Sjøl har jeg likt PES best siden nr 5 i serien mens jeg før det spilte kun Fifa. I år blir det nok PES igjen, siden andre kompiser har kjøpt Fifa, og vi som oftest kun spiller mot hverandre offline...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Noen som har prøvd Pes 09?

Nei men skulle gjerne prøvd for og se om det er verdt å kjøpe.

 

Har hatt spillet lenge. Lite er forandret grafikkmessig på PES, men gameplayen er forbedret slik at det er enda bedre. I forhold til FIFA har de forbedret både grafikken og gameplayen, men synes de ikke rekker helt opp til pes enda på gameplay. Alle har forskjellige meninger om dette. Jeg spiller PES på PC og sammenligner du fifa mot pes der, så kommer pes desidert best ut. <_<

Link to comment
Share on other sites

Noen som har prøvd Pes 09?

Nei men skulle gjerne prøvd for og se om det er verdt å kjøpe.

 

Har hatt spillet lenge. Lite er forandret grafikkmessig på PES, men gameplayen er forbedret slik at det er enda bedre. I forhold til FIFA har de forbedret både grafikken og gameplayen, men synes de ikke rekker helt opp til pes enda på gameplay. Alle har forskjellige meninger om dette. Jeg spiller PES på PC og sammenligner du fifa mot pes der, så kommer pes desidert best ut. <_<

Men jeg har playstation 3 og på den så tipper jeg fifa 09 er best fordi der er gameplay ganske bra :P :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har prøvd Pes 09?

Nei men skulle gjerne prøvd for og se om det er verdt å kjøpe.

 

Har hatt spillet lenge. Lite er forandret grafikkmessig på PES, men gameplayen er forbedret slik at det er enda bedre. I forhold til FIFA har de forbedret både grafikken og gameplayen, men synes de ikke rekker helt opp til pes enda på gameplay. Alle har forskjellige meninger om dette. Jeg spiller PES på PC og sammenligner du fifa mot pes der, så kommer pes desidert best ut. :)

Men jeg har playstation 3 og på den så tipper jeg fifa 09 er best fordi der er gameplay ganske bra :P :D

 

Gameplayen på PES er fremdeles best på PS3, men grafikken er en god del bedre på FIFA09.

Link to comment
Share on other sites

Gameplayen på PES er fremdeles best på PS3, men grafikken er en god del bedre på FIFA09.

 

Virkelig? Har spilt PES 09 og må si at gameplayen til PES virker så jævlig unaturlig som det går ann å få det, ballen sitter jo limt til spilleren uansett hva du gjør..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er det noen som har spilt "Be a Legend" i PES 2009? Fantastisk del av spillet dette..

 

Men etter å ha spilt en del PES og FIFA nå, så må eg si at FIFA var nok det beste spillet i år av disse to!

Link to comment
Share on other sites

Har spilt ganske mye PES og FIFA nå, på XBOX 360, og må si at Fifa er så full av feil at folk bare blir sure av å spille det. Det er så å si KUN småfeil/bugs som gjør at man vinner kamper. Ikke at man spiller bra. Nei, jeg går fortsatt for PES med tanke på gameplayet selv om Fifa har kommet seg betraktelig de siste årene. Og om ikke PES og Konami skjerper seg noe enormt til neste utgivelse tror jeg Fifa virkelig kan klare å gå forbi.

 

Uansett, det beste spillet fra EA Sports er EM-spillet 2008...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 11 2008, 03:17 PM) 147339[/snapback]
Gameplayen på PES er fremdeles best på PS3, men grafikken er en god del bedre på FIFA09.

 

Virkelig? Har spilt PES 09 og må si at gameplayen til PES virker så jævlig unaturlig som det går ann å få det, ballen sitter jo limt til spilleren uansett hva du gjør..

Spilte demoen til PES, når de løp, så de jo ut som om de var roboter, bevegelsene var helt unaturlige!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...