Jump to content

Arsenal til salgs


Daddy Cool

Recommended Posts

Med Kroenke sikrer vi at klubben fortsetter å drive etter sunne økonomiske prinsipper. Med Usmanov ville vi endt opp som et nytt Chelsea/City. Jeg er iallefall ikke i tvil om hva jeg foretrekker.

Jeg er ganske sikker på at en mann med Usmanovs økonomiske midler har en god forståelse for hva som er sunn økonomisk drift og ikke. Det Usmanov sier er at man må investere for å sikre nye inntektskilder. Vil ikke si at slike uttalelser tyder på City/Chelsea tilstander, det er vel sunn fornuft.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Jeg er ganske sikker på at en mann med Usmanovs økonomiske midler har en god forståelse for hva som er sunn økonomisk drift og ikke. Det Usmanov sier er at man må investere for å sikre nye inntektskilder. Vil ikke si at slike uttalelser tyder på City/Chelsea tilstander, det er vel sunn fornuft.

 

Vel, man skulle tro at Abramovich med sin økonomiske muskler hadde en god forståelse for hva som er sunn økonomisk drift og ikke. Selvfølgelig sier han at man må investere for å sikre nye inntektskilder. Det er noe de fleste innser, også Kroenke og Wenger. Men utifra de uttalelsene Usmanov har kommet med siden han kjøpte aksjer i klubben, tyder på at han ikke snakker om investeringer som er forenlig med sunn økonomisk drft.

 

På lik linje med Abramovich er det fint lite som tyder på at Usmanov har opparbeidet sine økonomiske midler basert på normal forretningsdrift.

 

Synes det rett og slett er komisk at folk stiller spørsmålstegn til om Arsenal fikk rett mann på eiersiden, basert på hans siste uttalelse. Hva er egentlig så fantastisk med hans siste uttalelse forresten? Stating the obvious much?

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor Kim får minus for dette, som han sier så sier Usmanov bare det som pressen har påpekt i lang tid(Og når til og med pressen har forstått det bør de fleste ha forstått det)

Også godt poeng i at Abramovich ikke opparbeidet seg økonomiske midlene på fair forretningsdrift, noe som det også ble dratt fram at Usmanov hadde gjort når han først sa seg interessert i klubben.

 

Tror Silent Stan er en fin tilvekst til klubben, ble jo valgt inn i styret uten at styret måtte gjøre noe som helst, sier noe om at han faktisk har peiling, dessuten er det veldig tidlig å bedømme Kroenke på manglende handel i lys av at transfervinduet har vært åpent i minus 17 dager...(Det åpner altså om 17 dager) Er fint mulig å kjøpe spillere 6-12 juli og få dem spilleklare integrert i laget til seriestart, AA trengte knapt nok å trene med laget før han var integrert.

 

Tror Stan the man, Gazidis og Wenger blir en god trio, at hele verdens Arsenalfans virker å flippe ut for at vi ikke har signert tre verdensklassespillere før 1.juli velger jeg å ta med en klype salt, da jeg hverken forventer å få inn verdensklassespillere og heller ikke forventer å få inn A-lagsspillere før midten av juli. Dere må skjønne at spillerne også vil ha ferie etter en lang sesong.

Link to comment
Share on other sites

Vel, man skulle tro at Abramovich med sin økonomiske muskler hadde en god forståelse for hva som er sunn økonomisk drift og ikke. Selvfølgelig sier han at man må investere for å sikre nye inntektskilder. Det er noe de fleste innser, også Kroenke og Wenger. Men utifra de uttalelsene Usmanov har kommet med siden han kjøpte aksjer i klubben, tyder på at han ikke snakker om investeringer som er forenlig med sunn økonomisk drft.

 

På lik linje med Abramovich er det fint lite som tyder på at Usmanov har opparbeidet sine økonomiske midler basert på normal forretningsdrift.

 

Synes det rett og slett er komisk at folk stiller spørsmålstegn til om Arsenal fikk rett mann på eiersiden, basert på hans siste uttalelse. Hva er egentlig så fantastisk med hans siste uttalelse forresten? Stating the obvious much?

 

Syns du kommer med svært harde anklager mot Usmanov her. Det er faktisk mye som tyder på at Usmanov har opparbeidet sine økonomiske midler basert på normal forretningsdrift. Usmanov har tjent seg rik på aksjemarkedet, og eier bl.a. telefon selskapet MegaFon og stålprodusentene Metalloinvest. Han eier også aksjer i Facebook.

 

Stating the obcious much, you say? Ja, det er det som er så fantastisk. Endelig er det nemlig en som gjør det. Silent Stan og Wenger ser hvertfall ikke ut til å ha innsett fakta. Usmanov ser problemer og kunne hatt makt til å gjøre noe med dem, men den gang ei.

Link to comment
Share on other sites

Syns du kommer med svært harde anklager mot Usmanov her. Det er faktisk mye som tyder på at Usmanov har opparbeidet sine økonomiske midler basert på normal forretningsdrift. Usmanov har tjent seg rik på aksjemarkedet, og eier bl.a. telefon selskapet MegaFon og stålprodusentene Metalloinvest. Han eier også aksjer i Facebook.

 

Stating the obcious much, you say? Ja, det er det som er så fantastisk. Endelig er det nemlig en som gjør det. Silent Stan og Wenger ser hvertfall ikke ut til å ha innsett fakta. Usmanov ser problemer og kunne hatt makt til å gjøre noe med dem, men den gang ei.

 

Vel, utifra mye av det jeg har lest på nettet om Usmanov, så er det ting som tyder på at at han ikke har bare rent mel i posen for å si det enkelt.

 

Så bare fordi Wenger og Kroenke ikke går ut aktivt og forteller at laget trenger forsterkninger, så betyr det det samme som at de ikke mener det samme? Wenger ønsker å gjennomføre overganger i det stille av en grunn. For å slippe for mange konkurrerende klubber i forhandlingene. Dersom Kroenke og Wenger hadde gått ut så åpenlyst som Usmanov nå gjør, så ville prisen på hver eneste spiller vi forsøker å signere skutt i taket.

Link to comment
Share on other sites

Vel, man skulle tro at Abramovich med sin økonomiske muskler hadde en god forståelse for hva som er sunn økonomisk drift og ikke. Selvfølgelig sier han at man må investere for å sikre nye inntektskilder. Det er noe de fleste innser, også Kroenke og Wenger. Men utifra de uttalelsene Usmanov har kommet med siden han kjøpte aksjer i klubben, tyder på at han ikke snakker om investeringer som er forenlig med sunn økonomisk drft.

 

På lik linje med Abramovich er det fint lite som tyder på at Usmanov har opparbeidet sine økonomiske midler basert på normal forretningsdrift.

 

Synes det rett og slett er komisk at folk stiller spørsmålstegn til om Arsenal fikk rett mann på eiersiden, basert på hans siste uttalelse. Hva er egentlig så fantastisk med hans siste uttalelse forresten? Stating the obvious much?

Det elementære forskjellen på Usmanov og Abramovich er at Usmanov var en rik, velutdannet mann før Sovjets fall, mens Abramovich var en 24-år gammel bondeknøl som solgte stjålet bensin til offiserer og medsoldater. Abramovich er en bondetamp i den forstand. Så jeg tør våge å påstå at Usmanov har litt mer tyngde hva gjelder forretningsdrift.

 

Jeg syns ikke hans uttalelser sier hverken det ene eller det andre. Det er relativt nøytrale uttalelser som en hvilken som helst eier ville kommet med for å vinne fansens hjerter. Ja det er kanskje obvious, men hva med Stan? Det eneste jeg klarer å tolke ut i fra det er at han er villig til å hjelpe klubben med å gjøre noe. Hva har denne fantastiske Stan gjort som har hatt direkte påvirkning i klubbens resultater? Ikke misforstå, jeg liker det faktum at vi er en klubb som ikke pengedoper oss, men det må da finnes en mellomting?

 

Jeg tror mange forhåndsdømmer begge disse aksjonærene. Stan er fantastisk fordi han har andre veldrevne sportsklubber og Usmanov er skummel, fæl og sløser med penga fordi han kommer fra samme land som Abramovich. La oss ta de begge vel i mot inntil vi har grunn til å gjøre noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Det elementære forskjellen på Usmanov og Abramovich er at Usmanov var en rik, velutdannet mann før Sovjets fall, mens Abramovich var en 24-år gammel bondeknøl som solgte stjålet bensin til offiserer og medsoldater. Abramovich er en bondetamp i den forstand. Så jeg tør våge å påstå at Usmanov har litt mer tyngde hva gjelder forretningsdrift.

 

Jeg syns ikke hans uttalelser sier hverken det ene eller det andre. Det er relativt nøytrale uttalelser som en hvilken som helst eier ville kommet med for å vinne fansens hjerter. Ja det er kanskje obvious, men hva med Stan? Det eneste jeg klarer å tolke ut i fra det er at han er villig til å hjelpe klubben med å gjøre noe. Hva har denne fantastiske Stan gjort som har hatt direkte påvirkning i klubbens resultater? Ikke misforstå, jeg liker det faktum at vi er en klubb som ikke pengedoper oss, men det må da finnes en mellomting?

 

Jeg tror mange forhåndsdømmer begge disse aksjonærene. Stan er fantastisk fordi han har andre veldrevne sportsklubber og Usmanov er skummel, fæl og sløser med penga fordi han kommer fra samme land som Abramovich. La oss ta de begge vel i mot inntil vi har grunn til å gjøre noe annet.

 

Men det store spørsmålet her, er jo om man tror at Stan Kroenke ikke har samme inntrykket av hva som må gjøres som Usmanov, bare fordi han ikke går ut offentlig med sine synspunkter? Kroenke har markedsføring av sportsforetak som sitt spesialfelt. Tror du virkelig ikke han ser det samme som Usmanov? Har vi så lite tro på de som driver klubben?

Link to comment
Share on other sites

Men det store spørsmålet her, er jo om man tror at Stan Kroenke ikke har samme inntrykket av hva som må gjøres som Usmanov, bare fordi han ikke går ut offentlig med sine synspunkter? Kroenke har markedsføring av sportsforetak som sitt spesialfelt. Tror du virkelig ikke han ser det samme som Usmanov? Har vi så lite tro på de som driver klubben?

Det du nevner der om Kroenkes kompetanse er veldig interessant. At han er en kløpper av en forretningsmann har jeg ikke betvilt, og de ferdigheter han har innen marketing kan bli uvurderlig i fremtiden, for eksempel i jakt på sponsorer. MEN, vil det si at han ser hva som trengs å gjøres med Arsenal? Har han kompetanse nok om fotball til å forstå hvilke grep som bør gjøres, eller stoler han blindt på Wengers vurderinger? Hensikten med mine seneste innlegg er ikke å svartmale Kroenke på noen måte, men jeg har forsøkt å sette spørsmålstegn bak svartmalingen av Usmanov. Bare så det er sagt ;)

Link to comment
Share on other sites

Vil også bare avklare at jeg ikke har noe i mot Stan Kroenke. Han har nettopp blitt vår hovedaksjonær, og jeg er villig til å gi han tid til å vise om han er verdi å være nettopp det. Men jeg ønsker ikke, som Verminator er innpå, å svartmale Usmanov. Når det diskuteres om Kroenke og Usmanov, så blir det ofte til at argumenter som sports erfaring kommer inn i bildet, noe som jo er veldig viktig når man skal lede en fotballklubb. Men når det kommer til erfaring innenfor sporten fotball, så har også Usmanov tidligere erfaringer. Kroenke har jo, som kjent, stor erfaring innen sport, noe som er et stort pluss. Hans Colorado Rapids vant MLS play-offs sist sesong, og også hans andre Colorado lag har hatt suksess. Usmanov har også vært involvert i et fotballag tidligere. Usmanovs firma Metalloinvest er Dinamo Moskvas hovedsponsor, og Usmanov satt også i styret til klubben.

 

Jeg er usikker på hva som er best for klubben per i dag. Det er pluss og minuser på begge sidene. Alt jeg vil fram til er at Usmanov slett ikke er lik Roman og andre billionærer som kjøper opp fotballklubber. Det virker som Usmanov vil noe med klubben, og ikke bare bruke den som et leketøy.

Link to comment
Share on other sites

MEN, vil det si at han ser hva som trengs å gjøres med Arsenal? Har han kompetanse nok om fotball til å forstå hvilke grep som bør gjøres, eller stoler han blindt på Wengers vurderinger?

 

Jeg tror ikke Kroenke hadde brukt så mye penger som han har gjort for å kjøpe opp Arsenal, uten at han har den nødvendige kompetansen som skal til for å kunne lykkes. Kroenke har som alle andre investorer interesse av å tjene penger på sine investeringer. Eneste måten å gjøre det på, er å gjøre klubben større. Her ser man allerede virkninger i form av at klubben skal på pre-season i Asia. Men Kroenke skjønner også at klubben må oppnå suksess for å kunne bli større.

 

Jeg er overbevist om at både Kroenke og Wenger ser hva må som må gjøres i sommer. Så får tide vise om de gjør noe med det eller ikke. Hele poenget mitt, var at det blir litt for enkelt å stille spørsmålstegn ved Kroenke, bare fordi han ikke har uttalt seg offentlig om hva som må til, slik Usmanov har gjort

Link to comment
Share on other sites

Jeg er usikker på hva som er best for klubben per i dag. Det er pluss og minuser på begge sidene. Alt jeg vil fram til er at Usmanov slett ikke er lik Roman og andre billionærer som kjøper opp fotballklubber. Det virker som Usmanov vil noe med klubben, og ikke bare bruke den som et leketøy.

 

Kan godt være at Usmanov er annerledes enn inntrykket jeg har fått etter å ha lest en del om han på internett. Men en ting jeg har lagt merke til, så er det at hver gang han uttaler seg, så handler det om kjøp av spillere, og frigi midler til kjøp av spillere. Og dette er selvfølgelig positivt for oss supporterne som ønsker å oppnå suksess sett utifra et kortsiktig perspektiv. Og det er det jeg frykter med Usmanov, nemmelig at han har et alt for kortsiktig syn på ting og tang. Nå kan man jo hevde det stikk motsatte utifra de siste uttalelsene, men jeg er ikke overbevist om at dette er uttalelser som kommer som et resultat av at han oppriktig bekymret for fotballklubben Arsenal, eller om han er bekymret for investeringen han har gjort. Med Kroenke vet man at man får en eier som har langsiktige interesser (basert på de klubbene han driver i dag). Jeg er ikke like sikker på om Usmanov er "in it for the long run", eller om han kun er ute etter "a quick buck".

 

Jeg vil også anta at det er en grunn til at Usmanov ikke har blitt tilbudt en plass i styret, annet enn at de som sitter der i dag ikke liker personligheten hans. Da sitter jeg igjen med inntrykket av at Usmanov ønske om hvordan ting skal gjøres ikke stemmer overens med måten dagens styre ønsker at klubben skal driftes. Og det var jo dette som ble opplyst som årsakene til at Fiszman jobbet så hardt med å få solgt sine og Lady Nina sine aksjer til Kroenke, for å sikre at klubben skulle fortsette å drifte etter de prinsippene som den har gjort i flere 10-år

Link to comment
Share on other sites

Med Kroenke sikrer vi at klubben fortsetter å drive etter sunne økonomiske prinsipper. Med Usmanov ville vi endt opp som et nytt Chelsea/City. Jeg er iallefall ikke i tvil om hva jeg foretrekker.

 

Jeg er skeptisk til Kroenke. Ikke så mye for hva han har sagt eller ikke sagt, hva han har gjort siden han kom inn i styret eller hvordan han har drevet sine klubber i USA. Jeg er skeptisk fordi jeg ikke liker tanken på at en mann skal kunne skalte og valte som han vil med klubben min. Jeg ønsker ikke et "one man show" og skulle sett at Usmanov eller noen andre for den saks skyld eide såpass mye av klubben at Kroenke måtte samarbeide med sine medeiere.

 

Nå kan han vel styre klubben som han måtte ønske og la oss håpe han gjør det på en best mulig måte. Jeg trøster meg med at Fiszman og Bracewell-Smith solgte sine aksjer til han for en pris som lå langt under det de kunne fått av Usmanov. La oss håpe at de tok personlig tap for klubbens beste.

Link to comment
Share on other sites

Hadde russeren vært ute etter en quick buc så hadde han solgt aksjene sine til Kroenke.. Jeg er glad for at russeren beholder sine aksjer, slik at ikke Kroenke får gjøre alt akkurat som han vil men har litt motstand.. Denne sommeren må Kroenke vise supporterene ambisjoner ellers blir det vanskelig for Wenger på emirates neste sesong.. Tålmodigheten er dårlig blant supporterene, og med et dårlig vindu nå kan det bli kritisk neste sesong.. I tillegg skal Fabregas mest sannsynlig erstattes og resten av våre problemer gjøres opp. Uzmanov virker mer ambisiøs enn Kroenke synes jeg, og Silent- Stan er irriterende silent

Link to comment
Share on other sites

Uzmanov virker mer ambisiøs enn Kroenke synes jeg, og Silent- Stan er irriterende silent

 

Bare fordi Kroenke ikke kommer ut og sier det supporterne vil høre?

Link to comment
Share on other sites

Bare fordi Kroenke ikke kommer ut og sier det supporterne vil høre?

 

Det er faktisk en av de viktigste grunnene ja. Det er på tide at en del av de som har Arsenal som arbeidsplass aksepterer at arbeidsplassene deres eksisterer på grunnlag av supportere i England og ellers i verden.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk en av de viktigste grunnene ja. Det er på tide at en del av de som har Arsenal som arbeidsplass aksepterer at arbeidsplassene deres eksisterer på grunnlag av supportere i England og ellers i verden.

 

Men hva er viktigst? At de sier det supporterne vil høre, eller at de faktisk gjør det supporterne ønsker?

 

Så lenge klubben gjør de nødvendige grepene som skal til denne sommeren, så gir jeg en blanke f*** i at de ikke snakker til media om hva som skal til og ikke. Å gå ut offentlig med transferplaner, eller å fortelle hele verden at laget trenger forsterkninger, er å be om at prisene på spillerne vi ønsker øker.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig siden Arsenal kom til Emirates har laget ikke klart å vinne noe som helst, Wenger har mista sikkert et helt Arsenal lag med goe spillere.

Han har kjøpt spillere ingen hadde hørt om nesten, ikke noen kjente klasse spillere som Arsenal laget virkelig skriker etter.

Wenger har stått på stede vil i 6 år, på tide han gir fansen snart noe å glede seg over, men da må han bruke litt penger på nye spillere.

Link to comment
Share on other sites

Usmanov styrer si forretningsdrift frå Usbekistan, eit land som (i likheit med Russland) er gjennomkorrupt, og der styresmaktene ifylgje Wikileaks er knytt til organisert kriminalitet.

Han har sona seks år i fengsel for å ta mot bestikkelsar. Dommen vart sidan oppheva av nemnte styresmakter.

Han finn likevel grunn til å omgje seg med ein haug livvakter utstyrt med maskinpistolar. Dei slepp neppe inn Arsenal's styrerom, men det går sikkert fint å vente på utsida...

 

Dette er altså mannen opptil fleire Arsenal-fans ynskjer å ta inn i varmen fordi han er tjukk i pengar og ynskjer å "investere". "Thanks, but no thanks". I det minste må han kunne forklare kor ein skal ta desse pengane ifrå. Er det snakk om Arsenal's oppsparte midlar(i den grad ein kan snakke om det når ein har milliardgjeld)? Er det snakk om låneopptak? Eller er det snakk om pengar som kjem frå Usmanov's bukselomme?

 

Folk må no snart besinne seg, og ikkje sluke alle dei kamelar som finst i jakta på suksess og pokalar. Takke meg til fjerdeplassar og ein fotballklubb med eit anstendig rykte.

Link to comment
Share on other sites

Usmanov styrer si forretningsdrift frå Usbekistan, eit land som (i likheit med Russland) er gjennomkorrupt, og der styresmaktene ifylgje Wikileaks er knytt til organisert kriminalitet.

Han har sona seks år i fengsel for å ta mot bestikkelsar. Dommen vart sidan oppheva av nemnte styresmakter.

Han finn likevel grunn til å omgje seg med ein haug livvakter utstyrt med maskinpistolar. Dei slepp neppe inn Arsenal's styrerom, men det går sikkert fint å vente på utsida...

 

Dette er altså mannen opptil fleire Arsenal-fans ynskjer å ta inn i varmen fordi han er tjukk i pengar og ynskjer å "investere". "Thanks, but no thanks". I det minste må han kunne forklare kor ein skal ta desse pengane ifrå. Er det snakk om Arsenal's oppsparte midlar(i den grad ein kan snakke om det når ein har milliardgjeld)? Er det snakk om låneopptak? Eller er det snakk om pengar som kjem frå Usmanov's bukselomme?

 

Folk må no snart besinne seg, og ikkje sluke alle dei kamelar som finst i jakta på suksess og pokalar. Takke meg til fjerdeplassar og ein fotballklubb med eit anstendig rykte.

Amen to that!

Link to comment
Share on other sites

Usmanov styrer si forretningsdrift frå Usbekistan, eit land som (i likheit med Russland) er gjennomkorrupt, og der styresmaktene ifylgje Wikileaks er knytt til organisert kriminalitet.

Han har sona seks år i fengsel for å ta mot bestikkelsar. Dommen vart sidan oppheva av nemnte styresmakter.

Han finn likevel grunn til å omgje seg med ein haug livvakter utstyrt med maskinpistolar. Dei slepp neppe inn Arsenal's styrerom, men det går sikkert fint å vente på utsida...

 

Dette er altså mannen opptil fleire Arsenal-fans ynskjer å ta inn i varmen fordi han er tjukk i pengar og ynskjer å "investere". "Thanks, but no thanks". I det minste må han kunne forklare kor ein skal ta desse pengane ifrå. Er det snakk om Arsenal's oppsparte midlar(i den grad ein kan snakke om det når ein har milliardgjeld)? Er det snakk om låneopptak? Eller er det snakk om pengar som kjem frå Usmanov's bukselomme?

 

Folk må no snart besinne seg, og ikkje sluke alle dei kamelar som finst i jakta på suksess og pokalar. Takke meg til fjerdeplassar og ein fotballklubb med eit anstendig rykte.

Det sier jo ganske mye om hvor handlingslammet klubbledelsen har framstått de senere år når enkelte går så langt som å støtte Usmanov. Folk forventer handlekraft og klar tale, men har ikke fått noen av delene. Usmanov har sterke meninger og det er da ganske naturlig at noen lytter når han er den eneste i klubben som snakker...

Link to comment
Share on other sites

Usmanov styrer si forretningsdrift frå Usbekistan, eit land som (i likheit med Russland) er gjennomkorrupt, og der styresmaktene ifylgje Wikileaks er knytt til organisert kriminalitet.

Han har sona seks år i fengsel for å ta mot bestikkelsar. Dommen vart sidan oppheva av nemnte styresmakter.

Han finn likevel grunn til å omgje seg med ein haug livvakter utstyrt med maskinpistolar. Dei slepp neppe inn Arsenal's styrerom, men det går sikkert fint å vente på utsida...

 

Dette er altså mannen opptil fleire Arsenal-fans ynskjer å ta inn i varmen fordi han er tjukk i pengar og ynskjer å "investere". "Thanks, but no thanks". I det minste må han kunne forklare kor ein skal ta desse pengane ifrå. Er det snakk om Arsenal's oppsparte midlar(i den grad ein kan snakke om det når ein har milliardgjeld)? Er det snakk om låneopptak? Eller er det snakk om pengar som kjem frå Usmanov's bukselomme?

 

Folk må no snart besinne seg, og ikkje sluke alle dei kamelar som finst i jakta på suksess og pokalar. Takke meg til fjerdeplassar og ein fotballklubb med eit anstendig rykte.

 

Du var merkelig stille all den tid vår tidligere storaksjonær, Daniel Fiszman, hadde tjent seg søkkrik på dimanthandel fra blant annet apartheid Sørafrika. Merker jeg en viss dobbelmoral her Good old Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Usmanov styrer si forretningsdrift frå Usbekistan, eit land som (i likheit med Russland) er gjennomkorrupt, og der styresmaktene ifylgje Wikileaks er knytt til organisert kriminalitet.

Han har sona seks år i fengsel for å ta mot bestikkelsar. Dommen vart sidan oppheva av nemnte styresmakter.

Han finn likevel grunn til å omgje seg med ein haug livvakter utstyrt med maskinpistolar. Dei slepp neppe inn Arsenal's styrerom, men det går sikkert fint å vente på utsida...

 

Dette er altså mannen opptil fleire Arsenal-fans ynskjer å ta inn i varmen fordi han er tjukk i pengar og ynskjer å "investere". "Thanks, but no thanks". I det minste må han kunne forklare kor ein skal ta desse pengane ifrå. Er det snakk om Arsenal's oppsparte midlar(i den grad ein kan snakke om det når ein har milliardgjeld)? Er det snakk om låneopptak? Eller er det snakk om pengar som kjem frå Usmanov's bukselomme?

 

Folk må no snart besinne seg, og ikkje sluke alle dei kamelar som finst i jakta på suksess og pokalar. Takke meg til fjerdeplassar og ein fotballklubb med eit anstendig rykte.

 

Help me out here - finnes det andre kilder til dette enn Craig Murray og et haleheng av bloggere?

Link to comment
Share on other sites

Help me out here - finnes det andre kilder til dette enn Craig Murray og et haleheng av bloggere?

 

Mi kjelde er i hovudsak The Times, og ei meir seriøs avis er det vel vanskeleg å oppdrive? Elles oppfattar eg også Craig Murray seriøst. Eg skjønar i alle fall ikkje kva interesse han har av å fare med usannheiter.

Link to comment
Share on other sites

Det sier jo ganske mye om hvor handlingslammet klubbledelsen har framstått de senere år når enkelte går så langt som å støtte Usmanov. Folk forventer handlekraft og klar tale, men har ikke fått noen av delene. Usmanov har sterke meninger og det er da ganske naturlig at noen lytter når han er den eneste i klubben som snakker...

 

Nå skal eg ikkje forsvare klubbleiinga i eitt og alt, og det er klart at det over tid har vore uro i styret me godt kunne klart oss utan. Men uttrykket handlingslamma kjøper eg ikkje. For berre få år sidan hadde klubben ei gjeld som var heilt på kanten av det forsvarlege. Den er no redusert til ca. ein tredjedel. Det er ingen tvil om at ein dei seinare åra har hatt økonomistyring som fyrsteprioritet. Styret har ikkje vore handligslamma, men jobba knallhardt for å få dette til. Dette har gått ut over den sportslege satsinga, og for min del aksepterer eg det fullt ut.

Det betyr at Wenger's erstattar vil komme til duk og dekka bord, og ha mykje friare hender når klubben ikkje lengre er så gjeldsbelasta.

Eg forstår jo at somme heller ville hatt kjøpefest nå, og så heller betalt for gamal moro seinare. Einkvar bankmann og økonom vil kunne fortelje at det er ein ekstremt dårleg strategi.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal eg ikkje forsvare klubbleiinga i eitt og alt, og det er klart at det over tid har vore uro i styret me godt kunne klart oss utan. Men uttrykket handlingslamma kjøper eg ikkje. For berre få år sidan hadde klubben ei gjeld som var heilt på kanten av det forsvarlege. Den er no redusert til ca. ein tredjedel. Det er ingen tvil om at ein dei seinare åra har hatt økonomistyring som fyrsteprioritet. Styret har ikkje vore handligslamma, men jobba knallhardt for å få dette til. Dette har gått ut over den sportslege satsinga, og for min del aksepterer eg det fullt ut.

Det betyr at Wenger's erstattar vil komme til duk og dekka bord, og ha mykje friare hender når klubben ikkje lengre er så gjeldsbelasta.

Eg forstå jo at somme heller ville hatt kjøpefest nå, og så heller betalt for gamal moro seinare. Einkvar bankmann og økonom vil kunne fortelje at det er ein ekstremt dårleg strategi.

Er heilt einig i deg i at klubben har "ofra" sportsleg suksess mot økonomisk forsvarleg drift, og at dette er fullt ut støtta av meg. Wenger er utdanna økonom så dette har han nok hatt full styring på, men slik det er i dag med den utrulege gjeldsreduseringa vi har hatt skal det vel være fullt mogeleg å kombinere gjeld med nokre spelarkjøp som vil heve nivået betrakteleg i laget vårt...?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...