Jump to content

Sesongens første tap er et faktum, det vil bli flere!


RockyRocastle

Recommended Posts

Fulham- Arsenal 1-0.

 

Pinlig, patetisk og vi har til de grader blitt avkledd.

 

Spillere i fireren på midten må ha gjort noen av de svakeste prestasjonene jeg har sett de siste 10 årene, midtbanen vår idag er noe av de svakeste vi har hatt de siste tjue.

 

Jeg spår at dette laget vil tape mange kamper denne sesongen, vi er rett og slett ikke gode nok. Urutinerte spillere sitter nå skamslått i garderoben hos et lag som kommer til å kjempe i bunnen av PL og er idag sjanseløse mot naboen vår i London. Jeg tror dagens kamp kan få konsekvenser utover i sesongen, denne kampen skal ikke et Arsenallag tape, det var skremmende svakt.

 

Det er svært lite sjarmerende med en haug med unggutter som ikke har noen ting i PL å gjøre. Jeg tror vi må innse realiteter, vi går en svært tøff sesong i møte.

 

Det er også grunn til bekymring når vi ser at kun Cesc og Rosicky manglet i dagnes startellever, det er ikke som vi mangler en hel haug med folk. Dette er det laget vi skal sende til Anfield, OT og WHL, men glem det, hver eneste kamp blir knalltøff nå.

 

Dette unge laget vil garantert få seg en knekk med 2-3 tap denne høsten og min spådom er at da vil tapene komme hyppig. Psyke og innstilling spiller en stor rolle i dagens fotball.

 

Jeg er nesten sjokkert over hvordan vi virket rustet til denne sesongen og forbereder meg på mange kvelder som ikveld der frustrasjonen ligger tjukt utenpå.

 

Hvor lang tid klarer supportene med mangel på stjerner, mangel på poeng og "festningen" Highbury som et fjernt minne? Det er ikke til å stikke under en stol, vi er kresne og vi forvnenter at laget skal ta pokaler og vise gode resultater. Jeg tror at vi kan se glisne tribuner ytringer av den kjipe sorten fortere enn vi tror.

 

Jeg må legge til at Fulham har 3 poeng, de tok null mot Hull og 3 mot oss.

 

We support you even more!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke vitsen med dommedagsprofetirer etter kun to kamper!

Vi hadde kamper ifjor som var værre enn den i dag, og det endte med en sterk 3. plass.

 

Hadde vi tapt på denne måten om en måned hadde jeg vært mer bekymret.

Som sagt, vi har bare spillt to seriekamper, og vi må godta at det tar litt tid for å komme inn i rytmen.

 

Etter kampen i dag er det bare en ting som bekymrer meg og det er vinnerinnstinkt/holdning. I de siste 10 minuttene er det flere spillere som bare går rundt som fulle speiderpiker. Clichy er blandt de få spillerne som bretter opp armene, og tar i et tak får å få et mål. Resten synes jeg rett og slett ser litt uinntreserte ut. Savner faktisk at Gallas spiller bajas B)

 

Vi må bare legge denne kampen bak oss og tenke forover så går dette bra det her. Gleder meg til å se Gallas løfte ligagullet i Mai!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke vitsen med dommedagsprofetirer etter kun to kamper!

Vi hadde kamper ifjor som var værre enn den i dag, og det endte med en sterk 3. plass.

 

Hadde vi tapt på denne måten om en måned hadde jeg vært mer bekymret.

Som sagt, vi har bare spillt to seriekamper, og vi må godta at det tar litt tid for å komme inn i rytmen.

 

 

Helt enig. Det blir for dumt å dømme laget nord og ned etter 2 kamper.

Det er alt for mye kvalitet i dette laget til at vi ikke skal kjempe i toppen.

Tapet idag får kanskje Wenger til å handle inn det alle har sett..nemlig en DM.

Link to comment
Share on other sites

Altfor dumt å begynne å legge seg ned og gi opp etter to kamper.

Så klart er dette tre poeng vi sårt skulle hatt, men Fulham var bedre enn oss i dag og det må man bare innse.

 

Allikevel så kommer vi til å reise oss igjen fra dette. Ifjor klønet vi i starten borte mot Blackburn - i år klønet vi mot Fulham.

 

Nå får vi håpe på en oppreisning mot Twente i CL først slik at selvtilliten er tilbake på topp, så blir det tre poeng i neste seriekamp. Så kan vi jo også håpe at Chelsea og United snubler i morgen. B)

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke vitsen med dommedagsprofetirer etter kun to kamper!

Vi hadde kamper ifjor som var værre enn den i dag, og det endte med en sterk 3. plass.

 

Hadde vi tapt på denne måten om en måned hadde jeg vært mer bekymret.

Som sagt, vi har bare spillt to seriekamper, og vi må godta at det tar litt tid for å komme inn i rytmen.

 

 

Helt enig. Det blir for dumt å dømme laget nord og ned etter 2 kamper.

Det er alt for mye kvalitet i dette laget til at vi ikke skal kjempe i toppen.

Tapet idag får kanskje Wenger til å handle inn det alle har sett..nemlig en DM.

Helt enig i en ting; ikke vits med dommedagsprofetier etter kun to kamper også tatt i betraktning at vi trolig er med i champions league.

Ueni i en ting; vi spilte ikke en like dårlig eller dårligere kamp i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Ligagull?

 

En bukett med blomster til de som kan tenke ligagull ikveld etter en slik prestasjon.

 

Etter Patrick Vieira sørget for seiersmålet mot Leicester på gamle Highbury og dermed sikret oss en sesong uten tap har det vært mange kvelder som idag.

I sesongene fløt vi på Vieiras styrke, Henrys og Pires`klasse, Sols og Rays engelske stål, vi klarte til og med å vinne en FA cup tittel før Pires, Parlour, Henry, Campbell, Vieira, Reyes, Lauren, Lehman, Cole, Hleb, Flamini, Edu, Diarra, Gilberto, Bergkamp forsvant ut døren. 90% av disse var 25+ og gav mange av sine beste år i Arsenal. Mange av dem fremdeles aktiv på sine respektive landslag.

 

Siden Vieiras straffescoring i Cardiff står vi uten trofeer og idag fremstår troppen vår som en gruppe spillere med potensiale, muligens vil noen kanskje slå til? Ingen matchvinnere, minimalt med verdensstjerner og rett og slett spillere som kommer inn i kategorien "middels".

 

Etter Vieiras avgang ble vi først for veike der vi gikk på smell etter smell mot Bolton, Newcastle, WBA, Liverpool, Boro osv. Vi slapp inn dødballer og brakk som kjeks når det dro seg til. Så ble vi for avhengig av Henrys klasse og hans nedtur ble et problem for klubben. Når han forsvant havnet vi bakpå i hver kamp for så å brenne en haug med sjanser, vi manglet vel også en plan B innimellom der. Etter en tid klarte vi ikke å holde på en ledelse og det ble da til en haug med tapte poeng.

Hvor mange barnesykdommer skal vi gå gjennom før vi kan se noe progresjon?

 

Trenden nå er visstnok at vi bare ikke får det til, ingen vil bli værende i klubben og ingen DM har kommet inn.

 

Er bunnen nådd?

Link to comment
Share on other sites

Bunnen nådd?

 

Nei, jeg tror ikke det. Jeg tror vi har potensiale til å spille enda dårligere enn dette og det er på en måte skremmende.

 

En ting er, sånn som i dag, at spillerne ikke presterer, viser interesse, tegn til å i det minske ha en ønske om å vinne kampen. I dag var det få som det oste innsats av. Det er for dårlig. Men hva når spillerne faktisk viser vilje etc. Hva da?

 

Arsenal har under Wenger vært veldig kjent og beryktet av motstanderne for våre "counter attack". Hvor har det blitt av det som var vårt varemerke? I hele forrige sesong bar spillet vårt preg av å stange mot et etablert forsvar. Det måtte alltid noe ekstra ordinært til for å score? Det være seg en fantastisk Cesc pasning, et soloraid av godeste Hleb, en usannsynlig finte av van Persie eller noe uortodoks av Adebayor. Med andre ord bar forrige sesong preg av tilfeldigheter og enkeltmannsprestasjoner. Jeg mener at vi har mistet vår identitet, vår spillestil, vår filosofi og dette er noe som tar tid å bygge opp.

 

Samhandling er et ord som ofte ble gjentatt da Arsenal spilte festfotball. Vi har hatt samhandling ved ett tilfelle denne sesongen og det var da vi scoret i forrige kamp. Utover det har vi ikke hatt ett eneste målrettet/innøvd angrep. Det skremmer meg. Fram til nå har vi spilt 4 godkjente minutter og 176 minutter i strekk som ikke har vært gode nok (les: ræva)

 

Hvorfor fungerer ikke kontringsspillet?

vi kan starte med keeperplassen.

Lehmann var som kjent en mer offensiv keeper enn Almunia. Dette, i tillegg til at han var uhyre dyktig til å sette i gang spillet gjorde han til en meget viktig brikke i våre kontringer.

Vinger. Vi har vært noe bortkjemt med intelligente vinger ala Pires og Overmars. Dette var spillere som luktet kontringer lang vei og alltid var på rett løp. I dag har vi walcott (svært lite intelligent spiller, kommer aldri til å skjønne hva samhandling er for noe), Eboue (ingen stor offensiv ressurs. ving med fokus på det defensive), Nasri (kun sett i to kamper, mulig god, men virker å være mester i støttepasninger. for tidlig for meg å dømme han enda), Diaby (uortodoks som det er umulig å ha en kontring med. Klarer aldri å levere ballen i tide, og slukner uansett 20 minutter ut i kampen), Rosicky (skadet som vanlig, eneste ving med offensiv hjerne, scorer ofte, men kun uviktige mål).

Sentralt på midten har vi Cesc som er en fantastisk spiller og en god ressurs selv i kontringer da han er uhyre flink til å avlevere ball til rett tid. Denilson, litt som Cesc bare dårligere på alt. Ramsey, ikke på noen imponert meg (altså han er meget god og meget ung, men pr. i dag ikke god nok for Arsenal)

På topp har vi van Persie, intelligent spiller men rusten, virker ikke som han passer helt inn i laget for øyeblikket, men selv om han er uortodoks så er han en spiller som kan bidra til god samhandling). Adebayor, meget uortodoks, mange positive sider, men samhandling er ikke en av dem.

 

Når vi har for mange rokeringer i første elleveren så går det selvsagt utover samhandlingen. det er jo en kjent sak at spillere som har spilt sammen lenge og kjenner hverandre godt samarbeider bedre. Det er da en selvfølge at Nasri, vår nye Dm og forsåvidt også van Persie vil bruke tid på å bli samspilte med resten av laget. Skader spiller også en stor rolle her. Van Persie, Rosicky, Eduardo osv er mye skaldet og de som kommer inn bruker jo tid på å venne seg til å spille sammen med lagkameratene. Derfor er det rart at Wenger kjøper Silvestre. Alle kjenner til hans skadehistorikk. At han kjøper Nasri tross hans skadehistorikk.

I år er det allerede for store endringer i førsteelleveren at det kommer til å ta lang tid før samspillet sitter (hvis det i det hele tatt gjør det da).

 

En annen ting som bekymrer meg fremover er at Cesc ikke har fått hvilt ut, at han blir rushet tilbake. Det kan være positivt på kort sikt, men det er ren gamling. Jeg er redd ikke Cesc får nok hvile i år, desverre-

 

Ensiste ting jeg skala med i dette uoversiktlige innlegget er samspillet mellom back og vinger. Vi har to offensive backer. Det er fint og bra og alt det der, men problemet er at det alltid ender opp med at vingen (han som skal være kreativ) ender opp som "veggen" i et veggspill. Spilleren som oftest kommer fremover med ballen i en situasjon der vi kan legge inn eller utfordre er jo backene. Jeg føler at det anonymiserer vingene våre noe. Jeg skulle gjerne ha sett dem oftere i fullt driv oppover langs siden.

 

konklusjon. Arsenals festfotball eksisterer ikke lenger.

Jeg tipper vi kommer inn blant topp 4 i år også, men er redd vi ikke er i nørheten av ligagullet

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ligagull?

 

En bukett med blomster til de som kan tenke ligagull ikveld etter en slik prestasjon.

 

Etter Patrick Vieira sørget for seiersmålet mot Leicester på gamle Highbury og dermed sikret oss en sesong uten tap har det vært mange kvelder som idag.

I sesongene fløt vi på Vieiras styrke, Henrys og Pires`klasse, Sols og Rays engelske stål, vi klarte til og med å vinne en FA cup tittel før Pires, Parlour, Henry, Campbell, Vieira, Reyes, Lauren, Lehman, Cole, Hleb, Flamini, Edu, Diarra, Gilberto, Bergkamp forsvant ut døren. 90% av disse var 25+ og gav mange av sine beste år i Arsenal. Mange av dem fremdeles aktiv på sine respektive landslag.

 

Siden Vieiras straffescoring i Cardiff står vi uten trofeer og idag fremstår troppen vår som en gruppe spillere med potensiale, muligens vil noen kanskje slå til? Ingen matchvinnere, minimalt med verdensstjerner og rett og slett spillere som kommer inn i kategorien "middels".

 

Etter Vieiras avgang ble vi først for veike der vi gikk på smell etter smell mot Bolton, Newcastle, WBA, Liverpool, Boro osv. Vi slapp inn dødballer og brakk som kjeks når det dro seg til. Så ble vi for avhengig av Henrys klasse og hans nedtur ble et problem for klubben. Når han forsvant havnet vi bakpå i hver kamp for så å brenne en haug med sjanser, vi manglet vel også en plan B innimellom der. Etter en tid klarte vi ikke å holde på en ledelse og det ble da til en haug med tapte poeng.

Hvor mange barnesykdommer skal vi gå gjennom før vi kan se noe progresjon?

 

Trenden nå er visstnok at vi bare ikke får det til, ingen vil bli værende i klubben og ingen DM har kommet inn.

 

Er bunnen nådd?

Når du først skal ramse opp, så får du ta med spillere som Overmars og Ljungberg.. Også ser jeg ikke vitsen i å ta med Diarra og Cashley her. Diarra spilte jo nesten ikke en eneste kamp, og Cashley ble erstatta av Clichy som per dags dato har ett mye høyere nivå på spillet sitt enn Cole(pluss at vi fikk 60 mill og Gallas i retur)..

 

Men ærlig talt gutta, vi kan da ikke gi opp enda! Greit.. vi spilte ræva i dag! passnings spillet satt ikke, stopperspillet var dårlig og spissene våre fikk ikke til så mye.. men vi må ikke miste troa på edelt metall enda! til neste uke er Cesc tilbake, og jeg er overbevist om at Wenger henter inn en DM snart(leste på en engelsk side at Inler kommer i neste uke, men har hørt så mye tull gjennom sommern at man kan ikke stole på andre enn sjefen sjøl..) Også kommer Rosicky og Diaby snart tilbake!

Og samtidig som Nasri viser tegn av storhet, så er jeg sikker på at vi kommer VELDIG sterkt tilbake(også har jo Manu tapt poeng allerede også så det er jo ingen stor krise enda).

Når vi kommer til litt utpå høsten så er vel Eduardo klar til å spille å, så det gjelder å se positiv på det og støtte laget våres til siste spark på ballen! gleder meg til Gallas skal løfte pokalen over hue i mai engang ;)

Lykke til videre til alle gunnere! å husk: Arsene knows..

Link to comment
Share on other sites

Ligagull?

 

En bukett med blomster til de som kan tenke ligagull ikveld etter en slik prestasjon.

 

Etter Patrick Vieira sørget for seiersmålet mot Leicester på gamle Highbury og dermed sikret oss en sesong uten tap har det vært mange kvelder som idag.

I sesongene fløt vi på Vieiras styrke, Henrys og Pires`klasse, Sols og Rays engelske stål, vi klarte til og med å vinne en FA cup tittel før Pires, Parlour, Henry, Campbell, Vieira, Reyes, Lauren, Lehman, Cole, Hleb, Flamini, Edu, Diarra, Gilberto, Bergkamp forsvant ut døren. 90% av disse var 25+ og gav mange av sine beste år i Arsenal. Mange av dem fremdeles aktiv på sine respektive landslag.

 

Siden Vieiras straffescoring i Cardiff står vi uten trofeer og idag fremstår troppen vår som en gruppe spillere med potensiale, muligens vil noen kanskje slå til? Ingen matchvinnere, minimalt med verdensstjerner og rett og slett spillere som kommer inn i kategorien "middels".

 

Etter Vieiras avgang ble vi først for veike der vi gikk på smell etter smell mot Bolton, Newcastle, WBA, Liverpool, Boro osv. Vi slapp inn dødballer og brakk som kjeks når det dro seg til. Så ble vi for avhengig av Henrys klasse og hans nedtur ble et problem for klubben. Når han forsvant havnet vi bakpå i hver kamp for så å brenne en haug med sjanser, vi manglet vel også en plan B innimellom der. Etter en tid klarte vi ikke å holde på en ledelse og det ble da til en haug med tapte poeng.

Hvor mange barnesykdommer skal vi gå gjennom før vi kan se noe progresjon?

 

Trenden nå er visstnok at vi bare ikke får det til, ingen vil bli værende i klubben og ingen DM har kommet inn.

 

Er bunnen nådd?

Skal jeg tolke deg og dine dommedagsprofetier riktig, så rykker vel arsenal ned i år!!! ;)

vi har spilt 2(!!!!!!!!!!!!) seriekamper for tusan :lol: ...

 

Ja, arsenal var dårlig idag, men arbeidsuhell skjer, sånn er det bare, vi kommer sterkere tilbake..

Velger heller å dra frem det positive, Song, hadde et meget godt innhopp,

ade virket 10 kg lettere og skårer i neste kamp, samme om RvP..

Nasri var ok+..

og i neste match spiller Cesc,da har vi fått en ny spiller(håper jeg), og 3 poeng blir igjen på emirates...

 

Slenger meg på bølgen, GLEDER meg til Gallas løfter trofeet i Mai :)

Link to comment
Share on other sites

 

Hvor lang tid klarer supportene med mangel på stjerner, mangel på poeng og "festningen" Highbury som et fjernt minne? Det er ikke til å stikke under en stol, vi er kresne og vi forvnenter at laget skal ta pokaler og vise gode resultater. Jeg tror at vi kan se glisne tribuner ytringer av den kjipe sorten fortere enn vi tror.

 

 

 

Mangel på stjerner? Jeg synes vi har gode stjerner på laget. Men de spiller litt under pari i gårsdagens kamp.

 

Og jeg vet ikke om du mener at Emirates ikke er vår festning? Vi har fortsatt tapt kun 1 kamp der, og ingen lag kommer dit uten å få kjørt seg på den ene eller den andre måten.

 

I tillegg er det engang slik at Fotball er en berg og dalbane med opp og nedturer. Ja man kan være frustrert over ett tap, men å spå dommedag og undergang etter 2 kamper synes jeg er litt vel overdrevent. Nå sier Wenger han er på utkikk etter en DM - og alle ryktene peker mot Barry eller Alonso. I tillegg vet vi at han kan finne på det mest utrolige når man minst venter det.

 

Have some fait, have some patience - Then we can all look at Manure and laugh.

 

Ligagull?

 

En bukett med blomster til de som kan tenke ligagull ikveld etter en slik prestasjon.

 

Etter Patrick Vieira sørget for seiersmålet mot Leicester på gamle Highbury og dermed sikret oss en sesong uten tap har det vært mange kvelder som idag.

I sesongene fløt vi på Vieiras styrke, Henrys og Pires`klasse, Sols og Rays engelske stål, vi klarte til og med å vinne en FA cup tittel før Pires, Parlour, Henry, Campbell, Vieira, Reyes, Lauren, Lehman, Cole, Hleb, Flamini, Edu, Diarra, Gilberto, Bergkamp forsvant ut døren. 90% av disse var 25+ og gav mange av sine beste år i Arsenal. Mange av dem fremdeles aktiv på sine respektive landslag.

 

Siden Vieiras straffescoring i Cardiff står vi uten trofeer og idag fremstår troppen vår som en gruppe spillere med potensiale, muligens vil noen kanskje slå til? Ingen matchvinnere, minimalt med verdensstjerner og rett og slett spillere som kommer inn i kategorien "middels".

 

Etter Vieiras avgang ble vi først for veike der vi gikk på smell etter smell mot Bolton, Newcastle, WBA, Liverpool, Boro osv. Vi slapp inn dødballer og brakk som kjeks når det dro seg til. Så ble vi for avhengig av Henrys klasse og hans nedtur ble et problem for klubben. Når han forsvant havnet vi bakpå i hver kamp for så å brenne en haug med sjanser, vi manglet vel også en plan B innimellom der. Etter en tid klarte vi ikke å holde på en ledelse og det ble da til en haug med tapte poeng.

Hvor mange barnesykdommer skal vi gå gjennom før vi kan se noe progresjon?

 

Trenden nå er visstnok at vi bare ikke får det til, ingen vil bli værende i klubben og ingen DM har kommet inn.

 

Er bunnen nådd?

 

For guds skyld - vi var med å kjempa om ligagullet i hele fjorårsesongen mann! Man kan da ærlig talt ikke glemme den sesongen, for å svartmale alt med de 2 sesongene før der? Må da gå ann i ha litt perspektiv på ting.

 

 

Utrolig fascinerende å se mange her som forguder laget den dagen alt klaffer - for så å spå dommedag, edder og galle så fort man har en dårlig kamp. Ja vi har mangler, Ja vi spilte ræva. Men å gå så langt som noen gjør her er rett og slett skammelig. Man må virkelig oppleve noe annet en medgang for å bli en god supporter, og i tillegg forstå at klubben vår faktisk ikke svømmer i penger, og kan by latterlige summer på spillere slik Liverpool, chelsea og mange andre gjør.

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg tolke deg og dine dommedagsprofetier riktig, så rykker vel arsenal ned i år!!! ;)

vi har spilt 2(!!!!!!!!!!!!) seriekamper for tusan :lol: ...

 

Nei, jeg tror ikke vi rykker ned, men etter å ha sett over 20 Arsenalsesonger mener jeg det må være lov til å stille spørsmålstegn. Hvis du leser innlegget mitt vil du se at det beskriver hendelser lengre bak i tid enn 2 seriekamper. Trenden har vært tydelig i flere sesonger, gårsdagen var imidlertid nytt bunnivå, et bunnivå vi perser på hver sesong siden 2005.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med, Oraklet. Det blir som mange andre også sier, TV nivå! Å komme med sånne innlegg etter kun to kamper, hvor vi faktisk har tre poeng og ikke null. Hadde vi hatt null poeng i dag hadde det sett mye verre ut, men fortsatt for tidlig med dommedags spådommer, spør du meg. Jeg nevnte det i kamp tråden også, Uniteds tre første kamper i fjor hvor mange poeng hadde de? Og hvor endte de?

 

Så, Rocky, jeg tor nok det er litt for tidlig enda ;)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med, Oraklet. Det blir som mange andre også sier, TV nivå! Å komme med sånne innlegg etter kun to kamper, hvor vi faktisk har tre poeng og ikke null. Hadde vi hatt null poeng i dag hadde det sett mye verre ut, men fortsatt for tidlig med dommedags spådommer, spør du meg. Jeg nevnte det i kamp tråden også, Uniteds tre første kamper i fjor hvor mange poeng hadde de? Og hvor endte de?

 

Så, Rocky, jeg tor nok det er litt for tidlig enda :lol:

 

 

Hvor mange hadde de??

 

Litt av poenget mitt er at et tap fær kanskje større konsekvenser for vårt unge lag enn for andre. Måten vi tapte på igår vil også kunne prege laget.

 

Men for all del, det er tidlig, der er vi enige! ;)

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg tolke deg og dine dommedagsprofetier riktig, så rykker vel arsenal ned i år!!! ;)

vi har spilt 2(!!!!!!!!!!!!) seriekamper for tusan :lol: ...

 

Nei, jeg tror ikke vi rykker ned, men etter å ha sett over 20 Arsenalsesonger mener jeg det må være lov til å stille spørsmålstegn. Hvis du leser innlegget mitt vil du se at det beskriver hendelser lengre bak i tid enn 2 seriekamper. Trenden har vært tydelig i flere sesonger, gårsdagen var imidlertid nytt bunnivå, et bunnivå vi perser på hver sesong siden 2005.

 

United åpnet sesongen med uavgjort på hjemmebane, men har ikke hørt mange dommedags-tendenser fra den kanten.

 

Dette var sesongens andre kamp. Vi har fortsatt spillere skadet og ute av form - sånne ting kan skje når man spiller en tøff bortekamp mot Fulham.

 

Vi reiser oss igjen fra dette og det skjer allerede mot Twente på onsdag. :)

Link to comment
Share on other sites

Man Utd. 0-0 Reading

Portsmouth 1-1 Man Utd.

Man Utd. 0-1 Man City

 

På tre kamper så regner jeg ut at United hadde 2 poeng.

Så antar jeg at du vet at de havnet på Top Position etter 38 runder?

 

- Nei toget har ikke dratt enda ;)

 

http://www.nrksport.no/fotball/premier_lea...ype=terminliste

 

Ellers forstår jeg hva du mener hva et tap kan gjøre med ungutta. Men du snakker om spillet til Arsenal de siste åra, der må jeg bare si at du skal leite lenge for å finne så god og fin fotball som Arsenal spilte ifjor før mareritt kampen mot Birmingham, som jeg er enig med Wenger og mange andre at det var der ligagullet glapp. Men fra det laget der mangler vi bare Hleb og Flamini. Jeg tror at Nasri/Walcott kommer til å erstatte Hleb. Før neste helg tror jeg Wenger får skaffet en god erstatter for Flamini.

Jeg velger å tro det at vi har sett sesongens verste Arsenal! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har under Wenger vært veldig kjent og beryktet av motstanderne for våre "counter attack". Hvor har det blitt av det som var vårt varemerke? I hele forrige sesong bar spillet vårt preg av å stange mot et etablert forsvar. Det måtte alltid noe ekstra ordinært til for å score? Det være seg en fantastisk Cesc pasning, et soloraid av godeste Hleb, en usannsynlig finte av van Persie eller noe uortodoks av Adebayor. Med andre ord bar forrige sesong preg av tilfeldigheter og enkeltmannsprestasjoner. Jeg mener at vi har mistet vår identitet, vår spillestil, vår filosofi og dette er noe som tar tid å bygge opp.

 

konklusjon. Arsenals festfotball eksisterer ikke lenger.

Jeg tipper vi kommer inn blant topp 4 i år også, men er redd vi ikke er i nørheten av ligagullet

 

BE

 

Noen av kommentarene etter Fulhamkampen + denne tråden lurer jeg på hva som i granskauen har skjedd med dette forumet? Total kollaps eller total mangel på ryggrad til å ha troen på dette laget?

Ærlig talt så er det skremmende å ha så mange dommedagsprofeter her.

 

Arsenal mistet sin identitet????? Arsenal ble berømmet for sin festfotball og nydelige spill etter forrige sesong.

Vi har utrolig mange kvalitetsspillere , og det er spillere skadet akkurat nå og det er tidlig i sesongen.

Med Cesc,Tomas tilbake + en etterlyst DM så er vi der vi skal være.

 

De første 15 mot WBA viser hva som bor i dette laget og som gjør at dette laget kjemper om gull i mai.

 

Og til dommedagsprofetene.....skjerpings....dette er et lavmål på Arsenalforumet....dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg orker ikke skrive et langt innlegg om hvorfor denne tråden bare er tull, for det er det mange som har gjort bra nok allerede. Det eneste jeg vil si er at det skal bli gøy å slenge fram denne tråden igjen i slutten av sesongen ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen annen løsning enn å sparke Wenger...

Wenger er Arsenal, og ett Arsenal uten Wenger er utenkelig .. Hvorfor skal vi sparke den mest vinnende manageren våres gjennom tidene, mannen som har fått oss til å gå fra tilnavnet "boring Arsenal", til å bli sett på som det laget som spiller vakrest fotball i verden, mannen som har skapt stjerner som: Vieira, Henry, Anelka, Cesc, Clichy, Toure osv osv.. Bare fordi vi har tapt EN kamp?!

Er du en ekte gunner kan du spare deg for slike utsagn..

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen annen løsning enn å sparke Wenger...

Wenger er Arsenal, og ett Arsenal uten Wenger er utenkelig .. Hvorfor skal vi sparke den mest vinnende manageren våres gjennom tidene, mannen som har fått oss til å gå fra tilnavnet "boring Arsenal", til å bli sett på som det laget som spiller vakrest fotball i verden, mannen som har skapt stjerner som: Vieira, Henry, Anelka, Cesc, Clichy, Toure osv osv.. Bare fordi vi har tapt EN kamp?!

Er du en ekte gunner kan du spare deg for slike utsagn..

Tipper dette var ironi fra Bendiksen sin side ;)

Link to comment
Share on other sites

Igår hadde eg mest lyst til å melde meg ut av forumet... Var skuffa etter kampen, men blei rett og slett forbanna av å lese det folk skreiv/skriv her inne.. Noko denne tråden er eit glimrande bilde på..

 

Vi har tatt 3 av 6 poeng, manglar halve laget, og forrige veke var flesteparten av dei gjenverande spelarane borte med sine respektive landslag..

 

Det er heilt OK å ytre ønske om nye spelarar osv, men lat oss iallfall støtte dei vi har.. Og lat oss for Guds skuld halde oss over TV-nivå... Ver så snill!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...