Jump to content

Sesongens første tap er et faktum, det vil bli flere!


RockyRocastle

Recommended Posts

Igår hadde eg mest lyst til å melde meg ut av forumet... Var skuffa etter kampen, men blei rett og slett forbanna av å lese det folk skreiv/skriv her inne.. Noko denne tråden er eit glimrande bilde på..

 

Vi har tatt 3 av 6 poeng, manglar halve laget, og forrige veke var flesteparten av dei gjenverande spelarane borte med sine respektive landslag..

 

Det er heilt OK å ytre ønske om nye spelarar osv, men lat oss iallfall støtte dei vi har.. Og lat oss for Guds skuld halde oss over TV-nivå... Ver så snill!

 

 

Vær ihverfall noe lunde saklig, mangler halve laget? Forklar!

 

I mine øyne er dette vår beste starter:

 

Almunia

Sagna

Toure

Gallas

Clichy

Eboue

Cesc

Diaby

Rosicky

van Perise

Adebayor

 

3 av disse manglet igår, det er ikke halve laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke hva som er så forbanna provoserende med denne tråden startet av RockyRocastle. Jeg ville nok ikke formulert meg på samme måte men mye av det han skriver er da ikke så kontroversielt.

 

Dere som meg har vel fulgt med på diverse engelske forum og det er langt fra noen halleluja stemning blant garvede goonere.

 

Dette er ett fritt Arsenalforum der "nesten" alle synspunkter rundt Arsenal skal ha plass. Ihvertfall må det være lov til å stille spørsmål ved det som skjer i dagens Arsenal.

 

Jeg er bekymret for Arsenal. Jeg er usikker på Wengers nesten naive satsing på ungdommen. Jeg er bekymret for hva som skjer bak kulissene. Og, ja, jeg er dypt bekymret for dagens stall og om den er kapabel til å klore seg fast blant de fire beste. Misser vi på det siste blir økonomien enda strammere.

Link to comment
Share on other sites

Synes det grenser til lavmål det som enkelte her presterer å lire av seg. Heldigvis er det Wenger og ikke vi som styrer Gunners-skuta. Med tanke på hvilke utgangspunkt vi har hatt foran denne sesongstarten, så er det ikke så aller verst med tre poeng og et godt utgangspunkt i CL-kvalifiseringen. Det kunne vært verre, bare se på Tottenham! :P

 

Når det ovenfor er sagt, så er jeg allikevel bekymret som flere her. Hva hvis Fabregas går skadet over en lengre periode? Vil vi da se en midtbane fullstendig blottet for kreativitet? Er vi helt avhengig av den eminente playmakeren vår?? Vil gå så langt som å si at Cesc er viktigere for dagens Arsenal-lag enn Bergkamp og Henry var for klubben under sine respektive glansdager. Ikke fordi Cesc er bedre enn TH14/DB10, men rett og slett fordi vi ikke har rutinerte klassespillere som kan ta over roret når Cesc er skadet. Det hadde vi tidligere og det trenger vi nå. Mye kan løses dersom Wenger henter inn Alonso. En spiller som både kan være Fabregas makker med defensivt ansvar, men som også kan ha ansvar for de offensive oppgaver ved Cescs eventuelle skadefravær. Nasri er forøvrig en spiller som også har potensiale i en offensiv playmaker-rolle sentralt på midten, men det ser ut til at Wenger satser på han som kantspiller.

 

Da det gjelder kommentarene om det såkalte "festspillet" som ikke-eksisterende, så er jeg bare delvis enig. Ja, jeg synes helt klart at laget med Henry/Pires/Bergkamp osv hadde større underholdningsverdi enn dagens mannskap. Den hurtigheten, de bevegelsene, og den vannvittige presisjonen ligger rett og slett på en hylle eller to over dagens spillere kvalitetsmessig. De er ikke gode nok som enkeltspillere, foreløpig. Kollektivt derimot, så var fjorårssesongen kanskje den beste under Wenger, sett bort i fra den siste delen av sesongen da vi fikk bøte for manglende rutine. De fantastiske kombinasjonene, spillet på små flater, og evnen til å trille ball i hatt mot etablert forsvar i form av Milan og ManUtd lå kanskje på en hylle eller to over hva Henry og co presterte, i den delen av spillet vel og merke.

 

Tapet av Flam og Hleb er kanskje det verste av alt. De var, innse det eller ei, veldig viktig for det oppbyggende spillet vårt. Om dere husker tilbake til bortekampen mot Milan i CL så kom disse to virkelig til sin rett, og det mot de regjerende europamesterne på fremmed gress! Disse to spillerene hadde begge noen sesonger under Wenger på samvittigheten og kjente derfor Wenger-ball ut og inn. At Denilson, Nasri og Walcott skal kunne prestere på samme nivå allerede denne sesongen virker for meg usannsynlig. Men det var vel heller ikke mange som trodde Flamini skulle bli en spiller på Gattuso-nivå??

Konklusjonen er vel at tapet av Flamster og Alex fort kan bli vår bane, spesielt Flamini. Wenger har ofret mye, kanskje også edelt metall, for å satse på nettopp disse spillerene. Istedet ser han de samme spillerene forsvinne ut av dørene av grådige hensyn. Så må han igjen bygge på nytt, og jeg er ærlig talt ikke klar for nok en mellomsesong hvor forumister sitter å forsvarer Wenger handlinger opp i mente fordi vi har en tynn stall med unge urutinerte spillere. Det er hans ansvar å forsterke stallen, derfor også hans ansvar om laget svikter. Det er på tide å løfte pokaler igjen. Det er i år og ikke de kommende sesonger som gjelder nå. Ikke tenk på fremtiden, den kommer tidsnok!

 

Jeg har trua!

Link to comment
Share on other sites

Vær ihverfall noe lunde saklig, mangler halve laget? Forklar!

 

I mine øyne er dette vår beste starter:

 

Almunia

Sagna

Toure

Gallas

Clichy

Eboue

Cesc

Diaby

Rosicky

van Perise

Adebayor

 

3 av disse manglet igår, det er ikke halve laget.

 

Uttrykte meg kanskje litt sterkt, utan at eg syns det var usaklig av den grunn.. Javel, så var det 3 av første-ellevaren din, men når ein av dei er så viktig som Cesc, og alle tre kan bekle ei sentral midtbanerolle så seier det jo seg sjølv at vi er merkbart sveikka.. Når størstedelen av stallen i tillegg var på tur med sine landslag, så meiner eg at ein slik kamp ikkje gir grunnlag for slike dommedagsprofetiar..

Link to comment
Share on other sites

 

Vær ihverfall noe lunde saklig, mangler halve laget? Forklar!

 

I mine øyne er dette vår beste starter:

 

Almunia

Sagna

Toure

Gallas

Clichy

Eboue

Cesc

Diaby

Rosicky

van Perise

Adebayor

 

3 av disse manglet igår, det er ikke halve laget.

 

Dette er sant. Pr dags dato er det vår beste starter for meg også. Forhåpentligvis får vi inn et "navn"

på DM før Newcastle. Og når Tomas og Cesc er tilbake får vi plutselig en midtbane som ser fantastisk ut.

 

At vi mot Fulham starter en midtbane med Nasri-Denilson-Eboue-Walcott er for meg litt krise. Punger Wenger ut for en klasse DM med rutine fra en av de store ligaene og Rosicky m.fl stjerner får en sesong uten omfattende skader tror jeg vi kan kjempe om pokalen ! :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg orker ikke skrive et langt innlegg om hvorfor denne tråden bare er tull, for det er det mange som har gjort bra nok allerede. Det eneste jeg vil si er at det skal bli gøy å slenge fram denne tråden igjen i slutten av sesongen :lol:

Håper virkelig du har rett :lol:

Link to comment
Share on other sites

Igår hadde eg mest lyst til å melde meg ut av forumet... Var skuffa etter kampen, men blei rett og slett forbanna av å lese det folk skreiv/skriv her inne.. Noko denne tråden er eit glimrande bilde på..

 

Vi har tatt 3 av 6 poeng, manglar halve laget, og forrige veke var flesteparten av dei gjenverande spelarane borte med sine respektive landslag..

 

Det er heilt OK å ytre ønske om nye spelarar osv, men lat oss iallfall støtte dei vi har.. Og lat oss for Guds skuld halde oss over TV-nivå... Ver så snill!

 

 

For det første, ta deg en tur rundt på diverse seriøse blogger ala online Gonner og du finner innlegg langt verre enn det som åpnet denne tråden.

 

Stemingen er amper og det har den vært en stund. I en klubb som Arsenal forventer man trofeer, gode resultater og ikke minst gode spillere. Troppen anno 2008/09 er noe av det svakeste klubben har hatt på lenge og sjelden har man vært så avhenig av enkeltspillere.

 

Man lurer på hvorfor kjøpene av etablerete spillere uteblir.

 

Man mener at kapteinsvalget er i beste fall kontroversiellt.

 

Det blir stillt en rekke kritiske spørsmål til Wengers disposisjoner.

 

Newcastle (hjemme), Blackburn (borte) og Bolton (borte) kommer opp de neste ukene, dette blir ihverfall spennenede...

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli litt frustrert over hvordan Wenger prater angående midtbanen. Først forsvinner 3 vitale midtbane spillere, 2 av disse var en del av PL 07-08 kanskje beste midtbane! (Flamini, Hleb) Deretter Gilberto, noe som åpnet seg helt for at en ny Def.midt skulle ankomme Emirates, hvertfall når både Denilson og Diaby foreløpig ikke har vist seg som noe bedre enn reserver. Dette har vi fått bevist i de siste spillte kampene. Vi har sett stor forskjell fra fjor årets kreative midtbane og hvordan den er i dag (kan ikke bare skylde på at Fabregas og Rosicky er borte pga skader, hvor lang tid vil det ta før Rosicky er i god form igjen?)

Dette fører til at ALLE ser at her mangler vi en kreativ og sterk DEF. midtbane(Wenger uttalte også at en spiller skulle ankomme innen onsdag 25.) Tapet mot Fulham er faktum og vi kan alle se hvordan midtbanen er til dags dato, bortsett fra Wenger selv som mener at det å kjøpe spillere ikke er løsningen. : http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ys-the-solution

Wenger har altså offisielt endret mening og mener nå at vi ikke trenger en ny Def.midt.

Hva har skjedd med Arsenal? denne sommeren har vi SOLGT for mye mer enn hva vi har kjøpt for og vi trengte å STYRKE!

Er det bare et nytt tankespill fra Wenger sin side og hente inn en ny spiller akkurat før vinduet stenger?

Ville det ikke vært logisk å hente de spillerene vi trengte ganske tidlig slik at de kan tilvenne seg spillestil og nye lag kamerater?

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli litt frustrert over hvordan Wenger prater angående midtbanen. Først forsvinner 3 vitale midtbane spillere, 2 av disse var en del av PL 07-08 kanskje beste midtbane! (Flamini, Hleb) Deretter Gilberto, noe som åpnet seg helt for at en ny Def.midt skulle ankomme Emirates, hvertfall når både Denilson og Diaby foreløpig ikke har vist seg som noe bedre enn reserver. Dette har vi fått bevist i de siste spillte kampene. Vi har sett stor forskjell fra fjor årets kreative midtbane og hvordan den er i dag (kan ikke bare skylde på at Fabregas og Rosicky er borte pga skader, hvor lang tid vil det ta før Rosicky er i god form igjen?)

Dette fører til at ALLE ser at her mangler vi en kreativ og sterk DEF. midtbane(Wenger uttalte også at en spiller skulle ankomme innen onsdag 25.) Tapet mot Fulham er faktum og vi kan alle se hvordan midtbanen er til dags dato, bortsett fra Wenger selv som mener at det å kjøpe spillere ikke er løsningen. : http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ys-the-solution

Wenger har altså offisielt endret mening og mener nå at vi ikke trenger en ny Def.midt.

Hva har skjedd med Arsenal? denne sommeren har vi SOLGT for mye mer enn hva vi har kjøpt for og vi trengte å STYRKE!

Er det bare et nytt tankespill fra Wenger sin side og hente inn en ny spiller akkurat før vinduet stenger?

Ville det ikke vært logisk å hente de spillerene vi trengte ganske tidlig slik at de kan tilvenne seg spillestil og nye lag kamerater?

 

Her må jeg bare få lov til å forsvare Wenger litt, fordi jeg mener du overdriver. Du sier at Denilson og Diaby foreløpig ikke har vist seg som bedre enn reserver. Denilson spilte da brukbart mot WBA, greit at han hadde en dårlig dag på lørdag, men det er altså snakk om to kamper (5,26% av sesongen). Diaby er på vei tilbake fra skade og har ikke spilt de siste kampene i det hele tatt, så han kan du ikke vurdere.

 

Wenger har fortsatt to dager igjen til retur kampen mot Twente, onsdag er den 27 og ikke den 25. Og det er fire dager etter det igjen med åpent transfer vindu. Wenger sier videre at det å kjøpe nye spillere ikke nødvendigvis alltid er løsningen. Altså alltid som å ta Chelsa måten, stappe laget fullt av stjerner, og nekte de yngre fra reserve og ungdomslaget å slå i gjennom på a-laget. Han mener med dette at vi kan jobbe med de vi har, og forbedre mentatliten og innstillingen til gutta. Jeg tror fortsatt han henter en ny midtbanespiller, fordi artikkelen som du linker til bare forklarer litt hvordan Wenger tenker, ikke at han offisielt har endret mening og ikke menger vi trenger et nytt anker på midten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Wenger kjøper inn noen defensiv midtbanespiller. Han har vært mer positiv i ytringene tidligere, og han kommer ikke til å gå langt over markedspris for en spiller som nærmer seg 30 år. Og en ung defensiv midtbanespiller som han eventuelt kjøper skal være bedre enn de som er i stallen. Og der tror jeg Wenger er usikker på hva han har å vinne. Og, det blir et dyrt kjøp om han gjør det!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har brukt mye av transfervinduet til å motsi seg selv. Alt startet 12. mai da han sa han håpte å hente 2-3 spillere før EM. Han ville muligens se på muligheten for en spiller med Premier League erfaring også. Videre sa han etter sesongslutt at stallen var litt tynn og at det manglet litt erfaring i troppen. Derfor ville han se etter erfarne spillere. Han poengterte også at det viktigste var å holde troppen samlet.

 

Det siste klarte han ikke (har skjedd før og). At Lehmann ble borte viste alle, men at Flamini, Hleb, Flamini og Gilberto også røk ut, er ikke å holde troppen samlet. Synes dette var typisk Arsenal. Vi klarer sjelden å holde en stamme. Laget som gikk ubeseiret gjennom ligaen ble gradvis løst opp og ikke erstattet på en god måte.

 

Nå hentet Wenger 2 spillere før EM. Nasri (selv om det ikke ble offentliggjort før etter EM) og Ramsey kom. Førstnevnte som en spiller 100+ kamper for Marseille, mens sistnevnte kun som et tallent som kanskje blir bra. Etter dette henter han Bichof som ingen vet hvem er og som var under restitusjon etter en alvorlig skade. Til slutt inn med Silvestre, en spiller som har vært skadet den siste sesongen, og som Alex F slapp uten å mukke. Mye erfaring og kan kanskje bli nyttig. 4 inn og 4 ut. 1 inn med erfaring fra PL, en med erfaring fra en bedre europeisk liga og 2 stk uten eraring i det hele. De 4 som dro hadde solid med erfaring. Armand Traore gikk på lån, og nå ser det ut som Senderos gjør det samme. Altså 6 spillere ut fra en stall som skulle holdes samlet. Jeg forstår det ikke.

 

Midtbanen er syltynn. Om alle er skadefri stiller de med en forholdsvis sterk midtbane. Fortsatt mangler det en dm der som kan feie opp og lage blåmerker på motstander. Diaby er ikke svaret på en slik spiller. Forutenom at han egentlig er en offensiv midtbanespiller, så har fyren stort sett vært skadet siden ankelskaden han fikk. Hvor lenge får han sjansen? Ut allerede i preseason for 1 mnd da han skulle bevise han var god nok. Samme skjedde i fjor da Flamini tok over for han. Diaby har vært lenge nok i Arsenal, og vært nok skadet til å bevise han ikke har noe der å gjøre. Samme med Rosicky. God spiller, men hva hjelper det når han for det meste tilbringer tiden på behandlingsrommet? Håper operasjonen har fått slutt på problemene hans. Om han forsetter trenden med å klare 2-3 kamper før ny skade setter inn bør det være over og ut for han.

 

Synes trådstarter poengterer en del ting som nå er aktuelt. Mange supportere er bekymret, og mange er forbanna pga manglende forsterkninger av laget. Fansen betaler verdens dyreste billetter for å se Arsenal. Prisøkningene har vært forsvart med at publikum får se noen av verdens beste spillere på Emirates. Det er ikke mange av dem lengre. Jeg er selv bekymret over hva Arsenal har gjort i sommer. Synes også det er forunderlig at de ikke har klart å erstatte Dein eller Edelman enda.

 

Hvem snakker sant av Wenger og styret? Styret sier penger er der for Wenger til å investere, mens Wenger sier det ikke er penger. Uansett hvilket budsjett de hadde før start på transfervinduet har de solgt for mer enn de har handlet, så det må være penger igjen. I så fall er det Wenger sin stahet som råder, og det går utover klubben. 4 sesonger uten resultat betyr noe. Forrige sesong var bra, men når stallen slankes ytterligere er ikke det et signal om bedring.

 

Nå er det en knapp uke igjen av transfervinduet, og jeg håper Wenger forsterker. Skjer ikke det er det på grensen til å holde supporterne for narr med tanke på uttalelser i løpet av sommeren. Wenger er ikke fredet og nå synes jeg det er noe bekymringsverdig måte han forsøker å bygge et konkurransedyktig lag på. Forhåpentligvis kan jeg ete i meg ord og denne posten ved sesongslutt, men følelsen nå er at ting ikke er som de skal være i Arsenal.

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

Wenger har brukt mye av transfervinduet til å motsi seg selv. Alt startet 12. mai da han sa han håpte å hente 2-3 spillere før EM. Han ville muligens se på muligheten for en spiller med Premier League erfaring også. Videre sa han etter sesongslutt at stallen var litt tynn og at det manglet litt erfaring i troppen. Derfor ville han se etter erfarne spillere. Han poengterte også at det viktigste var å holde troppen samlet.

 

Det siste klarte han ikke (har skjedd før og). At Lehmann ble borte viste alle, men at Flamini, Hleb, Flamini og Gilberto også røk ut, er ikke å holde troppen samlet. Synes dette var typisk Arsenal. Vi klarer sjelden å holde en stamme. Laget som gikk ubeseiret gjennom ligaen ble gradvis løst opp og ikke erstattet på en god måte.

 

Nå hentet Wenger 2 spillere før EM. Nasri (selv om det ikke ble offentliggjort før etter EM) og Ramsey kom. Førstnevnte som en spiller 100+ kamper for Marseille, mens sistnevnte kun som et tallent som kanskje blir bra. Etter dette henter han Bichof som ingen vet hvem er og som var under restitusjon etter en alvorlig skade. Til slutt inn med Silvestre, en spiller som har vært skadet den siste sesongen, og som Alex F slapp uten å mukke. Mye erfaring og kan kanskje bli nyttig. 4 inn og 4 ut. 1 inn med erfaring fra PL, en med erfaring fra en bedre europeisk liga og 2 stk uten eraring i det hele. De 4 som dro hadde solid med erfaring. Armand Traore gikk på lån, og nå ser det ut som Senderos gjør det samme. Altså 6 spillere ut fra en stall som skulle holdes samlet. Jeg forstår det ikke.

 

Midtbanen er syltynn. Om alle er skadefri stiller de med en forholdsvis sterk midtbane. Fortsatt mangler det en dm der som kan feie opp og lage blåmerker på motstander. Diaby er ikke svaret på en slik spiller. Forutenom at han egentlig er en offensiv midtbanespiller, så har fyren stort sett vært skadet siden ankelskaden han fikk. Hvor lenge får han sjansen? Ut allerede i preseason for 1 mnd da han skulle bevise han var god nok. Samme skjedde i fjor da Flamini tok over for han. Diaby har vært lenge nok i Arsenal, og vært nok skadet til å bevise han ikke har noe der å gjøre. Samme med Rosicky. God spiller, men hva hjelper det når han for det meste tilbringer tiden på behandlingsrommet? Håper operasjonen har fått slutt på problemene hans. Om han forsetter trenden med å klare 2-3 kamper før ny skade setter inn bør det være over og ut for han.

 

Synes trådstarter poengterer en del ting som nå er aktuelt. Mange supportere er bekymret, og mange er forbanna pga manglende forsterkninger av laget. Fansen betaler verdens dyreste billetter for å se Arsenal. Prisøkningene har vært forsvart med at publikum får se noen av verdens beste spillere på Emirates. Det er ikke mange av dem lengre. Jeg er selv bekymret over hva Arsenal har gjort i sommer. Synes også det er forunderlig at de ikke har klart å erstatte Dein eller Edelman enda.

 

Hvem snakker sant av Wenger og styret? Styret sier penger er der for Wenger til å investere, mens Wenger sier det ikke er penger. Uansett hvilket budsjett de hadde før start på transfervinduet har de solgt for mer enn de har handlet, så det må være penger igjen. I så fall er det Wenger sin stahet som råder, og det går utover klubben. 4 sesonger uten resultat betyr noe. Forrige sesong var bra, men når stallen slankes ytterligere er ikke det et signal om bedring.

 

Nå er det en knapp uke igjen av transfervinduet, og jeg håper Wenger forsterker. Skjer ikke det er det på grensen til å holde supporterne for narr med tanke på uttalelser i løpet av sommeren. Wenger er ikke fredet og nå synes jeg det er noe bekymringsverdig måte han forsøker å bygge et konkurransedyktig lag på. Forhåpentligvis kan jeg ete i meg ord og denne posten ved sesongslutt, men følelsen nå er at ting ikke er som de skal være i Arsenal.

 

Up the Arse

Vakkert skrevet og jeg er totalt enig med deg!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har brukt mye av transfervinduet til å motsi seg selv. Alt startet 12. mai da han sa han håpte å hente 2-3 spillere før EM. Han ville muligens se på muligheten for en spiller med Premier League erfaring også. Videre sa han etter sesongslutt at stallen var litt tynn og at det manglet litt erfaring i troppen. Derfor ville han se etter erfarne spillere. Han poengterte også at det viktigste var å holde troppen samlet.

 

Det siste klarte han ikke (har skjedd før og). At Lehmann ble borte viste alle, men at Flamini, Hleb, Flamini og Gilberto også røk ut, er ikke å holde troppen samlet. Synes dette var typisk Arsenal. Vi klarer sjelden å holde en stamme. Laget som gikk ubeseiret gjennom ligaen ble gradvis løst opp og ikke erstattet på en god måte.

 

Nå hentet Wenger 2 spillere før EM. Nasri (selv om det ikke ble offentliggjort før etter EM) og Ramsey kom. Førstnevnte som en spiller 100+ kamper for Marseille, mens sistnevnte kun som et tallent som kanskje blir bra. Etter dette henter han Bichof som ingen vet hvem er og som var under restitusjon etter en alvorlig skade. Til slutt inn med Silvestre, en spiller som har vært skadet den siste sesongen, og som Alex F slapp uten å mukke. Mye erfaring og kan kanskje bli nyttig. 4 inn og 4 ut. 1 inn med erfaring fra PL, en med erfaring fra en bedre europeisk liga og 2 stk uten eraring i det hele. De 4 som dro hadde solid med erfaring. Armand Traore gikk på lån, og nå ser det ut som Senderos gjør det samme. Altså 6 spillere ut fra en stall som skulle holdes samlet. Jeg forstår det ikke.

 

Midtbanen er syltynn. Om alle er skadefri stiller de med en forholdsvis sterk midtbane. Fortsatt mangler det en dm der som kan feie opp og lage blåmerker på motstander. Diaby er ikke svaret på en slik spiller. Forutenom at han egentlig er en offensiv midtbanespiller, så har fyren stort sett vært skadet siden ankelskaden han fikk. Hvor lenge får han sjansen? Ut allerede i preseason for 1 mnd da han skulle bevise han var god nok. Samme skjedde i fjor da Flamini tok over for han. Diaby har vært lenge nok i Arsenal, og vært nok skadet til å bevise han ikke har noe der å gjøre. Samme med Rosicky. God spiller, men hva hjelper det når han for det meste tilbringer tiden på behandlingsrommet? Håper operasjonen har fått slutt på problemene hans. Om han forsetter trenden med å klare 2-3 kamper før ny skade setter inn bør det være over og ut for han.

 

Synes trådstarter poengterer en del ting som nå er aktuelt. Mange supportere er bekymret, og mange er forbanna pga manglende forsterkninger av laget. Fansen betaler verdens dyreste billetter for å se Arsenal. Prisøkningene har vært forsvart med at publikum får se noen av verdens beste spillere på Emirates. Det er ikke mange av dem lengre. Jeg er selv bekymret over hva Arsenal har gjort i sommer. Synes også det er forunderlig at de ikke har klart å erstatte Dein eller Edelman enda.

 

Hvem snakker sant av Wenger og styret? Styret sier penger er der for Wenger til å investere, mens Wenger sier det ikke er penger. Uansett hvilket budsjett de hadde før start på transfervinduet har de solgt for mer enn de har handlet, så det må være penger igjen. I så fall er det Wenger sin stahet som råder, og det går utover klubben. 4 sesonger uten resultat betyr noe. Forrige sesong var bra, men når stallen slankes ytterligere er ikke det et signal om bedring.

 

Nå er det en knapp uke igjen av transfervinduet, og jeg håper Wenger forsterker. Skjer ikke det er det på grensen til å holde supporterne for narr med tanke på uttalelser i løpet av sommeren. Wenger er ikke fredet og nå synes jeg det er noe bekymringsverdig måte han forsøker å bygge et konkurransedyktig lag på. Forhåpentligvis kan jeg ete i meg ord og denne posten ved sesongslutt, men følelsen nå er at ting ikke er som de skal være i Arsenal.

 

Up the Arse

Vakkert skrevet og jeg er totalt enig med deg!

 

 

Da er vi ihvertall enige om:

 

- Dette stikker en del dypere enn et tap mot Fulham og strekker seg lengre tilbake i tid.

 

- Klubben står overfor en av de viktigste sesongene på mange år med utfordringer over hele linjen.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare til å vente på sesongens første skikkelige test.

 

Blackburn borte, Dynamo Kiev borte og Bolton borte i løpet av 10 dager kan bli svært avgjørende for oss.

 

Taper vi flere bortekamper i denne fasen av sesongen kan vi fort bli hektet av og en god start i CL er alltid viktig.

 

Spennende!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er det bare til å vente på sesongens første skikkelige test.

 

Blackburn borte, Dynamo Kiev borte og Bolton borte i løpet av 10 dager kan bli svært avgjørende for oss.

 

Taper vi flere bortekamper i denne fasen av sesongen kan vi fort bli hektet av og en god start i CL er alltid viktig.

 

Spennende!!

 

 

7 poeng og bare en dommer med hvit stokk i Kiev gjør at vi ikke står med 9, dette hadde jeg ikke trodd. Det er akkurat en måned siden vi tapte for Fulham og kampene siden har gitt noen svar, men også noen spørsmål:

 

Det virker som stilen vår er noe oppgradert der vi spiller ballen mye raskere enn før (det er faktisk mulig...). Ade, Bendnter og Cesc bruker færre touch en før, det er effektivt. Spesielt 15 minutter i Bolten igår var noe av det bedre jeg har sett på lenge.

Hvordan fungerer dette på en humpete Wigan/ Hull/ OT i Januar/ Februar?

 

Forsvarspillet har ikke vært helt på topp, hva skjer når vi møter bedre spisser? Synes at Toure har i perioder virket ute av slag og viser mangler på det taktiske.

 

Uansett, jeg skal være voksen nok til å innrømme at noen av dommedagsprofetiene etter Fulham var vel overdrevet, foreløpig. :P

Link to comment
Share on other sites

7 poeng og bare en dommer med hvit stokk i Kiev gjør at vi ikke står med 9, dette hadde jeg ikke trodd. Det er akkurat en måned siden vi tapte for Fulham og kampene siden har gitt noen svar, men også noen spørsmål:

 

Det virker som stilen vår er noe oppgradert der vi spiller ballen mye raskere enn før (det er faktisk mulig...). Ade, Bendnter og Cesc bruker færre touch en før, det er effektivt. Spesielt 15 minutter i Bolten igår var noe av det bedre jeg har sett på lenge.

Hvordan fungerer dette på en humpete Wigan/ Hull/ OT i Januar/ Februar?

 

Forsvarspillet har ikke vært helt på topp, hva skjer når vi møter bedre spisser? Synes at Toure har i perioder virket ute av slag og viser mangler på det taktiske.

 

Uansett, jeg skal være voksen nok til å innrømme at noen av dommedagsprofetiene etter Fulham var vel overdrevet, foreløpig.

 

Ja, dine dommedagsprofetier virket en smule overdrevne, men uten at vi av den grunn skal ta av etter en kamp som den i går. Som jeg var inne på i kamptråden har dette laget et vanvittig potensiale og er nær ustoppelige når de er i flytsonen. Men som du også er innepå, det er fortsatt mye å hente defensivt. Derfor er det grunn til å mane til forsiktighet. De virkelige testene kommer på gjørmete baner til vinteren, og mot bedre lag enn Bolton, og man kommer sikkert til å gå på NOEN tap utover sesongen, uten at det behøver å ha avgjørende betydning. Men den utviklingen vi nå ser er uansett lovende, og det er jo bedre å begynne litt nølende og stige etterhvert enn å være på topp fra spark en og så fade utover i sesongen. Og det at man allerede har tapt gjør at man kan senke skuldrene. Hadde man gått ubeseiret langt utover i sesongen hadde bare sammenlikningen med 2004 kommet opp, noe som kunne blitt en stressfaktor etterhvert som stripen hadde blitt lengre...

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sa før i tråden. Å dømme et lag nesten nord og ned etter 2 kamper blir for dumt.

Men det er klart at det var grunn til å lure på hvorfor ikke en DM ble hentet inn.

Som jeg ser det nå virker det som Song kan være løsningen på det,og

Wengers mening med stallen virker mer korrekt enn de fleste her på forumet som hadde en dommedagsprofetisme som tok helt av.

 

Det jeg kunne allikevel tenkt meg å sett er at enten får Toure eller Gallas beskjed om å endre spillestil og støte mer foran.

Ellers så må Wenger vurdere Djorou sterkt. Han er flink til å gå ut å støte og så ligger Gallas/Toure bak.

Gallas/Toure er for avventende til tider syns jeg og det skaper situasjoner.

 

En spiller som har løftet seg flere hakk er Eboue som jeg rett og slett begynner å like;-)

Link to comment
Share on other sites

Syns heller vi ikke skal ta av, selv om dette har vært en god uke for oss. 7 poeng av 9 mulige i såpass tøffe bortekamper sier sitt. Allikevel har vi fortsatt mye å hente - spesielt defensivt. Litt rart allikevel å si det etter at vi kun har sluppet inn to mål så langt denne sesongen. ;)

 

Jeg tror uansett at vi fortsatt har mye å gå på, og når spillerne kommer seg i enda bedre form så vil det bli enda bedre. Det er også gledelig at vi nå har både Song og Denilson som har bevist at de kan takle å være makkeren til Fabregas sentralt, og det gir oss i hvertfall litt mer trygghet i tilfelle en av dem plutselig blir skadet eller faller i form. Det største problemet vil være hvis Fabregas blir skadet eller suspendert, men da får vi i værstefall ty til Nasri. Og så får vi også håpe at Rosicky etterhvert blir spilleklar igjen. :P

 

Nå får vi bare ta en kamp av gangen fremover og så får vi bare se hvordan ting utvikler seg. Potensialet i klubben er i hvertfall tilstede. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fulham- Arsenal 1-0.

 

Pinlig, patetisk og vi har til de grader blitt avkledd.

 

Spillere i fireren på midten må ha gjort noen av de svakeste prestasjonene jeg har sett de siste 10 årene, midtbanen vår idag er noe av de svakeste vi har hatt de siste tjue.

 

Jeg spår at dette laget vil tape mange kamper denne sesongen, vi er rett og slett ikke gode nok. Urutinerte spillere sitter nå skamslått i garderoben hos et lag som kommer til å kjempe i bunnen av PL og er idag sjanseløse mot naboen vår i London. Jeg tror dagens kamp kan få konsekvenser utover i sesongen, denne kampen skal ikke et Arsenallag tape, det var skremmende svakt.

 

Det er svært lite sjarmerende med en haug med unggutter som ikke har noen ting i PL å gjøre. Jeg tror vi må innse realiteter, vi går en svært tøff sesong i møte.

 

Det er også grunn til bekymring når vi ser at kun Cesc og Rosicky manglet i dagnes startellever, det er ikke som vi mangler en hel haug med folk. Dette er det laget vi skal sende til Anfield, OT og WHL, men glem det, hver eneste kamp blir knalltøff nå.

 

Dette unge laget vil garantert få seg en knekk med 2-3 tap denne høsten og min spådom er at da vil tapene komme hyppig. Psyke og innstilling spiller en stor rolle i dagens fotball.

 

Jeg er nesten sjokkert over hvordan vi virket rustet til denne sesongen og forbereder meg på mange kvelder som ikveld der frustrasjonen ligger tjukt utenpå.

 

Hvor lang tid klarer supportene med mangel på stjerner, mangel på poeng og "festningen" Highbury som et fjernt minne? Det er ikke til å stikke under en stol, vi er kresne og vi forvnenter at laget skal ta pokaler og vise gode resultater. Jeg tror at vi kan se glisne tribuner ytringer av den kjipe sorten fortere enn vi tror.

 

Jeg må legge til at Fulham har 3 poeng, de tok null mot Hull og 3 mot oss.

 

We support you even more!

Jeg synes denne fortjener fornyet oppmerksomhet. RockyRocastle var veldig tidlig ute med dette innlegget og fikk masse pepper for det. Nå er vi ferdig med halvspilt sesong. Stadig flere har nå begynt å innse det RR så helt i starten av sesongen. Pr. dags dato ligger vi ikke på CL plass. Everton har begynt å finne formen og var nær å slå Chelsea i dag, de er i ferd med å blande seg inn. Aston Villa har skjønt at 4. plassen er innen rekkevidde og har ikke tenkt å gi seg uten kamp. Vår neste kamp på boxing day blir en nøkkelkamp av dimensjoner. Villa borte. Taper vi der er vi virkelig ute og kjører. Av våre første 18 kamper er det kun to kamper hvor vi virkelig har spilt bra. Dette lover ikke godt. Vi kommer på alt fra 4-6 plass. Da er det bare å krysse fingrene å håpe på 4 plassen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

En ting viser denne sesongen. Det kommer til å bli jevnere enn noensinne. Arsenal har vel aldri hatt så gode resultater innad mot de andre 3 store. Seier borte over Chelsea, seier hjemme over United i årets kamp. Uavgjort mot serieleder Pool med 10 mann i 30 min.

 

Vi har også de imponerende seirene over Newcastle,borte mot Bolton ,Blackburn og West Ham.

Vi kvalifiserte oss til videre spill i CL uten problemer.

På toppen har vi et B lag som har vist imponerende takter i CC. Seirene over Wigan og Sheff Utd oser det klasse over.

 

NÅ er det opp til laget og vise at moralen og holdningene vi viste mot Pool de siste 30 ikke var en tilfeldighet. For med en slik innsats i kampene mot f.eks Hull,Fulham,Aston V og Stoke hadde vi kjempet helt helt i toppen.

 

Det blir spennende å se hva dette laget kan nå mot Aston Villa. De har vist så langt at i kamper mot de store er vi virkelig gode, og Pool kampen var et skritt i riktig retning.

 

Et par lure forsterkninger i januarvinduet kan føre oss helt til toppen.

Vi er ikke mer enn 8 poeng bak Pool.

Jeg håper ikke på noen 4 plass. Jeg går fremdeles for gull så lenge det er håp;-)

Link to comment
Share on other sites

En ting viser denne sesongen. Det kommer til å bli jevnere enn noensinne. Arsenal har vel aldri hatt så gode resultater innad mot de andre 3 store. Seier borte over Chelsea, seier hjemme over United i årets kamp. Uavgjort mot serieleder Pool med 10 mann i 30 min.

 

Vi har også de imponerende seirene over Newcastle,borte mot Bolton ,Blackburn og West Ham.

Vi kvalifiserte oss til videre spill i CL uten problemer.

På toppen har vi et B lag som har vist imponerende takter i CC. Seirene over Wigan og Sheff Utd oser det klasse over.

 

NÅ er det opp til laget og vise at moralen og holdningene vi viste mot Pool de siste 30 ikke var en tilfeldighet. For med en slik innsats i kampene mot f.eks Hull,Fulham,Aston V og Stoke hadde vi kjempet helt helt i toppen.

 

Det blir spennende å se hva dette laget kan nå mot Aston Villa. De har vist så langt at i kamper mot de store er vi virkelig gode, og Pool kampen var et skritt i riktig retning.

 

Et par lure forsterkninger i januarvinduet kan føre oss helt til toppen.

Vi er ikke mer enn 8 poeng bak Pool.

Jeg håper ikke på noen 4 plass. Jeg går fremdeles for gull så lenge det er håp;-)

 

Du er uendelig positivt. All ære til deg for det.

 

Personlig tror jeg om vi taper mot AV imorgen så rakner vi. Jeg tror vi skal begynne å se bakover mot Everton framfor ligagull, og jeg tror/frykter at Cesc har spilt sin siste kamp i Arsenal drakta desverre.

 

Og hvem skal være kaptein i Cesc's fravær? Skal Almunia styre skuta? Akkurat det er rett og slett flaut.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...