Jump to content

Roque Santa Cruz


Lars Henry

Recommended Posts

Santa Cruz til Arsenal: NEI TAKK! vi får tilbake Vela i sommer pluss at vi har andre gode spisser!

Vi trenger en spiss til i sommer, Vela er ikke nok.

Vela er et talent på 19 år som aldri har spillt i england, Eduardo kommer kanskje ikke tilbake i det hele tatt neste sesong, Van Persie er mye skada, Bendtner er ikke god nok.

Link to comment
Share on other sites

Santa Cruz til Arsenal: NEI TAKK! vi får tilbake Vela i sommer pluss at vi har andre gode spisser!

Vi trenger en spiss til i sommer, Vela er ikke nok.

Vela er et talent på 19 år som aldri har spillt i england, Eduardo kommer kanskje ikke tilbake i det hele tatt neste sesong, Van Persie er mye skada, Bendtner er ikke god nok.

 

Van Persie har vært mye skadet i år ja. Han er vel skade fri nå, men det er umulig å si hvordan neste sesong blir for han, men jeg tror og håper han holder seg skadefri.

Jeg mener vi har gode nok spisser!

Link to comment
Share on other sites

Greit han hadde en fin deby sesong i Premier League, men jeg mener at han ikke passer inn i Arsenal vakre spillestil i det hele tatt. Håper ikke denne karen kommer, spiss plasser er kanskje den plassen jeg bekymrer meg minst for.

Link to comment
Share on other sites

Nå står det vel i artikkelen at RSC er aktuell hvis Adebayor forlater klubben, men Adebayor har jo sagt at han skal bli. Derfor er det nok lite trolig at han kommer til klubben. RSC ville så klart vært en positiv spiller for oss, men hadde heller sett en David Villa på topp hvis Adebayor først skulle bli solgt og vi hadde trengt en ny spiss.

Link to comment
Share on other sites

Nå står det vel i artikkelen at RSC er aktuell hvis Adebayor forlater klubben, men Adebayor har jo sagt at han skal bli. Derfor er det nok lite trolig at han kommer til klubben. RSC ville så klart vært en positiv spiller for oss, men hadde heller sett en David Villa på topp hvis Adebayor først skulle bli solgt og vi hadde trengt en ny spiss.

 

Enig der. Adebayor hadde heller ikke gått billig så derfor kunne vi tatt oss råd til Villa! <_<

Link to comment
Share on other sites

Eg synest at vi først og fremst kan begynne å bruke de spissene vi har. Nå har vi no Vela også. Vist vi skal ha så mange spisser vil det til slutt bli lite spilletid for mange av de.

 

100% enig i dette! Vi har Walcott, van Persie, Adebayor, Vela, Bendtner, (Eduardo) og til dels Hleb som hengende spiss og da trenger vi ikke en Santa Cruz i tillegg til 2 plasser på topp! Og jo de er gode nok ja!

Link to comment
Share on other sites

Eg synest at vi først og fremst kan begynne å bruke de spissene vi har. Nå har vi no Vela også. Vist vi skal ha så mange spisser vil det til slutt bli lite spilletid for mange av de.

 

100% enig i dette! Vi har Walcott, van Persie, Adebayor, Vela, Bendtner, (Eduardo) og til dels Hleb som hengende spiss og da trenger vi ikke en Santa Cruz i tillegg til 2 plasser på topp! Og jo de er gode nok ja!

blir veldig overrasket om vi signer en spiss i summer. det strider mot det Wenger har uttalt. ser på alle linker om en spiss som oppspinn inntil det står på arsenal.com

 

men igjen; skal vedde på at Santa Cruz og agenten hans er veldig hyppe på å komme seg vekk fra Blackburn. en liten buzz om en overgang til verdens beste talent fabrikk med haukeblikk over verdens beste talenter kan vel ikke skade for omdømme hans. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.mailonsunday.co.uk/sport/footba...e.html?ITO=1490

 

Jeg må si jeg liker ryktet, men det også av flere grunner. Etter mine øyne så er det en klok Arsenal-hjerne (les: Arsene Wenger) som skjønner vektstangsprinsippet som har satt i gang dette ryktet;

 

1. Det er fornuftig ettersom det er en etablert premier league spiller, som har bøttet inn med mål for et "gjennomsnittslag" i premier league!

2. Dette får nok Ade te å tenke seg to ganger om, hvis han faktisk krever 80000 pund i uka.

3. Santa Cruz er også et alternativ, hvor man slipper muligheten for at man kanskje må unnvære han i en viktig del av sesongen (afrika-mesterskapet).

4. Hvis det går gjennom, så tjener Wenger en formue på en spiller, som riktignok har gjort det bra, MEN som fortsatt har mye å vise når det gjelder "consistency" (glemte det norske ordet i farta) på høyt nivå.

 

Ulempen er dog alle spillerrelasjonene (mest på banen) som må bygges helt på nytt dersom det skjed (i tillegg te Flamini og muligens Hleb), noe som krever tid og ikke videre gir gode forutsetninger for snarlig suksess som flere Goonere venter og håper på.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Leste et rykte om at hvis adebayor går har wenger lyst til å hente santa cruz, jeg vil si ellers takk! Liker ikke han selvom han scorer mål! Adebayor er en 100 ganger mer allright type og ikke minst veldig mye bedre enn Roque!!

Link to comment
Share on other sites

Santa Cruz til Arsenal: NEI TAKK! vi får tilbake Vela i sommer pluss at vi har andre gode spisser!

Vi trenger en spiss til i sommer, Vela er ikke nok.

Vela er et talent på 19 år som aldri har spillt i england, Eduardo kommer kanskje ikke tilbake i det hele tatt neste sesong, Van Persie er mye skada, Bendtner er ikke god nok.

Vi har jo Adebayor!!

Link to comment
Share on other sites

er ikke vits med link.. wenger kommer aldri til og kjøpe cruz! end of discussion

Det var nå et ganske kontant svar må jeg si...

 

Deet er afc2007 sin måte å skrive innlegg på i allethreads han selv ikke liker. One liner med null argumentasjon.

 

Adebayor forsvinner håper jeg - han er bare nok en spiller som holder klubben som gissel for litt ekstra kroner. Hent de 25mill pund vi kan få for han og hent en annen spiss. Villa, Santa cruz, Arshavin, etoo... mange som er ledige og kan hentes for den summen. Alle de nevnte er vel like gode, om ikke bedre enn Adebayor uansett. Aldri sett noen spiller som er så avhengig av å spille med en bestemt spiller på topp for å produsere. Han sluttet helt å putte når Eduardo ble skada. Så i realiteten fikk vi langtidsskade på 2 spillere når eduardo forsvant.

Link to comment
Share on other sites

Etter en del tenking har jeg innsett at vi egentlig burde selge Adebayor. Han sløser noe sykt med sjansene sine, han står alltid i offside og han klarer skjelden å gjøre noe på egenhånd. De fleste målene han har scort var allerede ferdig servert fra de andre Arsenal-spillerne. Grunnen til at han har så mange mål er at vi spiller en såpass flott og offensiv fotball, så jeg tror at en skikkelig god erstatter for Adebayor kunne scort mange flere enn det Adebayor har gjort. Santa Cruz ser ut til å være en målscorer av rang, så jeg hadde ikke hatt noe imot å hente han som erstatter. Eneste problemer måtte være at verken Santa Cruz, Eduardo eller Van Persie er særlig fysiske eller høye, så vi kunne fått et problem på cornere og innlegg. Kanskje Bendtner kan bli den typen?

Link to comment
Share on other sites

Robin er vel faktisk 183-184 eller noe der omkring, så han er ikke direkte lav. I tillegg er det sjelden vi scorer mål på innlegg i høyden. DEt måtte bli på c ornere vi ville savne adebayor, men da har vi andre spillere som er med opp.

 

Tror vi ville hatt godt av å sende bort Adebayor - han er fort en spiller som kan få klippekort på laget.. hvertfall hvis han får trunfa gjennom lønna.

Link to comment
Share on other sites

Nei det er helt klart. Han er ingen markant hodespiller. Men jeg vil tro at Wenger vil enten sette han på øvelse eller spille på en måte som ikke gjør det til noen svakhet i laget at vi ikke har noen som er gode på hodet på topp. Han er flink på slike ting denne franskmannen vår.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...