Jump to content

TV3 sin dekning av Champions League


Parsifal

Recommended Posts

At TV3 konsekvent prioriterer å sende Liverpool og Manchester United fremfor Arsenal, er en kjent sak.

 

Men etter matchen mot Liverpool ikveld fant jeg ut at jeg ikke har gått glipp av noe ved å se Arsenalkampene på en annen kanal. Makan til partisk kommentering. Kommentatorene, spesielt Roar Stokke fikk nærmest orgas** hver gang Liverpool skåret, og superlativene og skrytingen av Liverpoolspillere satt svært løst. Han beskrev Torres som Matador, engel, djevel og det var ikke måte på hvor mange klisjéer han fikk trykket inn i løpet av 30 sekunder. Det var jo tross alt Walcott som stod bak kveldens fineste prestasjon...

 

Hele CL-opplegget til TV3 er så kvalm og populistisk. Solér leverer bare masse tøv og han andre "eksperten" som jeg ikke husker navnet på sitter og halvsover.

 

Flere enn meg som savner Arne Scheie og profesjonell sportsjournalisme? B)

Link to comment
Share on other sites

At TV3 konsekvent prioriterer å sende Liverpool og Manchester United fremfor Arsenal, er en kjent sak.

 

Men etter matchen mot Liverpool ikveld fant jeg ut at jeg ikke har gått glipp av noe ved å se Arsenalkampene på en annen kanal. Makan til partisk kommentering. Kommentatorene, spesielt Roar Stokke fikk nærmest orgas** hver gang Liverpool skåret, og superlativene og skrytingen av Liverpoolspillere satt svært løst. Han beskrev Torres som Matador, engel, djevel og det var ikke måte på hvor mange klisjéer han fikk trykket inn i løpet av 30 sekunder. Det var jo tross alt Walcott som stod bak kveldens fineste prestasjon...

 

Hele CL-opplegget til TV3 er så kvalm og populistisk. Solér leverer bare masse tøv og han andre "eksperten" som jeg ikke husker navnet på sitter og halvsover.

 

Flere enn meg som savner Arne Scheie og profesjonell sportsjournalisme? :(

 

Fjørtoft tok jo kaka med sine kommentarer den værste var jo den han sa selv om Arsenal hadde fått straffe hjemme hadde Liverpool vinni sammenlagt for det.

 

Hvor dom er fyren da kampen hadde blitt en helt anne hadde vi starta med 2-1 klart ikke det hadde blitt 4-2 i LIverpool da...

 

Alle satt og skryt Liverpool opp og nede heletiden, ikke mye som ble sakt om Arsenal nei B)

Link to comment
Share on other sites

Bergdølmo er ok. Fjørtoft og Soler... hva skal man si om de to gutta der... Nesten så jeg måtte

klype meg i armen for å virkelig fatte at det de sa var seriøst. Jeg mener fy faen å mye ubrukelig

de lirker ut av seg! Fjørtoft overgikk seg selv idag, det sier litt! Heia Start og LSK B)

Link to comment
Share on other sites

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.... Du aner ikke hvor mye det har plaget meg! Sinnet har boblet flere dusin ganger under pool kampen pga kommenteringen! Skuddet til Torres var ingenting i forhold til Walcotts og Hlebs raid! I nettavisens artikkel om kampen står det at adebayor scoret på en kontring til 2-2, ikke noe om WALCOTT!!! Og Torres sitt skudd fikk et eget avsnitt!!!!

Greit at Liverpool vinner sammenlagt men etter kampene er det de som har fått skryten for å spille himmelsk fotball :( Man legger helt sykt godt merke til hvor partiske "ekspert kommentatorer" er.

Og ikke minst medgangs entusiaster. Under VM i Tyskland var Ronaldinho hjemme og jobbet for første gang i historien og en halv dau kommentator presterte å si: "Dette er det vidunderlige med Ronaldinho! Han gjør de utenomgjordiske geni strekene offensivt, men i tilegg jobber han skjorta av seg for laget sitt deffensivt i tillegg"..... Nei huff.... Det er bare å venne seg til at kommentatorer på TV3 pluss mer er alt for subjektive :( Leste nettopp artikkelen om kampen på db tror jeg det var. Der ble artikkelen avsluttet med "MEN TIL SLUTT VAR DET YOU'LL NEVER WALK ALONE SOME RUNGET PÅ ANFIELD" og ja med store bokstaver og fet skrift. Fikk en liten følelse av at personen som skrev artikkelen holder med Liverpool B) Beklager at jeg gikk litt utenom TV3s kommentatering, men måtte komme med andre eksempler på fryktelig subjektiv og/eller meget dårlig kommentering.....

 

Så ja! Savner objektiv og korrekt sports journalistikk!

Link to comment
Share on other sites

Bergdølmo er ok. Fjørtoft og Soler... hva skal man si om de to gutta der... Nesten så jeg måtte

klype meg i armen for å virkelig fatte at det de sa var seriøst. Jeg mener fy faen å mye ubrukelig

de lirker ut av seg! Fjørtoft overgikk seg selv idag, det sier litt! Heia Start og LSK B)

Bergdølmo er Man United-supporter, så han er ikke så ok.

Link to comment
Share on other sites

Bergdølmo er ok. Fjørtoft og Soler... hva skal man si om de to gutta der... Nesten så jeg måtte

klype meg i armen for å virkelig fatte at det de sa var seriøst. Jeg mener fy faen å mye ubrukelig

de lirker ut av seg! Fjørtoft overgikk seg selv idag, det sier litt! Heia Start og LSK B)

Bergdølmo er Man United-supporter, så han er ikke så ok.

 

Hva så om han er Man United-supporter?

Hvis han er objekriv så kan han holde med hvilket som helst lag for min del.

Link to comment
Share on other sites

Det er Andebynivå på det som foregår hos TV3 spesielt. Det har det alltid vært, og det blir bare værre og værre etter min mening. Det er tabloid synsing på høyt nivå. Ord uten mening som plukkes ut av løse lufte. Milevis fra den adskillig gråere, men svært så faktabaserte Arne Scheie. Gode gamle Arne Ball er faktisk er i stand til å analysere det som skjer på en noenlunde reflektert måte. De har ennå mye å lære fra den gamle mester herrene i TV3. Canal+ gjengen har klart å balansere underholdning og fakta på langt bedre måte. Spesielt vil jeg si "Haugen i bua" har vokst voldsomt de siste årene fra å være en TV3 lignende flåsepratende støysender til en ganske oppegående kommentator.

Link to comment
Share on other sites

Bergdølmo er ok. Fjørtoft og Soler... hva skal man si om de to gutta der... Nesten så jeg måtte

klype meg i armen for å virkelig fatte at det de sa var seriøst. Jeg mener fy faen å mye ubrukelig

de lirker ut av seg! Fjørtoft overgikk seg selv idag, det sier litt! Heia Start og LSK B)

Bergdølmo er Man United-supporter, så han er ikke så ok.

 

Bergdølmo fortjener ikke noe mer skryt enn de andre i det ubrukelige studioet! Han viser klare eksempler på at han ikke har gjort hjemmeleksa si. Det virker rett og slett som om den tidligere Ajax-, og Dortmundbacken ikke har satt seg inn i hvert enkelt lag, deres spillere, og historie, som burde være den første forutsetningen for å kunne bli kalt ekspertkommentator.

I går presterte han før kampen å spå Liverpool som seiersherrer på det grunnlag at "CL er dems greie", og at de tross alt hadde vært i finalen 4 ganger de siste årene "eller noe sånt", etterfulgt av latter.

 

Foran den begredelige FA-cupkampen mot ManU tidligere i år husker jeg at han på elegant vis prøvde å overbevise seerne om at Arsenal nesten hadde fullt lag, "var bare et par som manglet", sa han den gangen. Vi hadde over halve førsteelleveren ute med skade eller suspensjon. Like etterpå begynte han å messe om at Bendtner var en av de to-tre viktigste Arsenalspillerene, og at han kunne bli nøkkelspilleren i den kampen!

 

Spørsmålet mitt til dere likesinnede er derfor: Snakker han med United-/Liverpoolbriller, eller vet han rett og slett ikke bedre??

Jeg personlig tror på den siste! Sett deg ned å les Bergdølmo, for selv en liten skolegutt er mer faktaorientert enn deg! Ekspert, my ass!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så enig, så enig. Det er nøyaktig det samme jeg sitter og tenker hver kamp. Det var nesten så jeg skrudde av lyden i går. Når det går CL, setter jeg på TV'en 20:45, ikke 20:30. Slik burde dere andre også gjøre.

 

Jeg hørte av "OleKristian Arsenal 4ever" her på gunners at en av dem i studio etter kampen hadde sagt at fokuset fra straffesituasjonen forsvant da Liverpool scoret 4-2. Er det virkelig så dårlig kompetansenivå på de folka at de ikke skjønner at det målet ikke hadde kommet dersom Arsenal ikke hadde vært nødt til å sette alle man framover? Gjør de seg dumme, eller er de virkelig dumme?

 

Jeg har lyst til å sende et klagebrev, men jeg vet ikke om jeg orker bryet. Neste gang er et mulig jeg velger stream. Helt seriøst. Det er uansett ikke stor forskjell på bildekvaliteten, for i går var sendinga latterlig dårlig. Vi lever i 2008.. Gi oss noe ordentlig, sier jeg. Hvor lenge har Viasat CL-rettigheter?

 

 

Foran den begredelige FA-cupkampen mot ManU tidligere i år husker jeg at han på elegant vis prøvde å overbevise seerne om at Arsenal nesten hadde fullt lag, "var bare et par som manglet", sa han den gangen. Vi hadde over halve førsteelleveren ute med skade eller suspensjon. Like etterpå begynte han å messe om at Bendtner var en av de to-tre viktigste Arsenalspillerene, og at han kunne bli nøkkelspilleren i den kampen!

 

Han sa faktisk også at Rosicky var det eneste virkelige tapet for oss da.

Link to comment
Share on other sites

Bergdølmo er ok. Fjørtoft og Soler... hva skal man si om de to gutta der... Nesten så jeg måtte

klype meg i armen for å virkelig fatte at det de sa var seriøst. Jeg mener fy faen å mye ubrukelig

de lirker ut av seg! Fjørtoft overgikk seg selv idag, det sier litt! Heia Start og LSK :(

Bergdølmo er Man United-supporter, så han er ikke så ok.

 

Bryr meg lite hvilket lag han holder med. Med at han er ok mener jeg at kommentarene hans

og meningene hans henger litt mer på greip en det som kan sies om klovnene Soler&Fjørtfoft.

KJØP CL TV2 !! De gutta er herlige

 

Heia Start og LSK :(

Ikke dra LSK og Start inni dette da? Fjøra og Soler har HELT anderledes roller i klubbene sine....

 

Ja jeg er klar over det. Ble skrevet i sinne og bitterhet. Vil likevel sympatisere litt med LSK og Start-fans der

ute... Vanskelig å fatte at f.eks Fjørtoft er så tett knytta til det sportslige i en av toppklubbene i eliteserien B)

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke gjordt meg noe som helst at canal+ hadde tatt over sendingene til både Champions League, Carling Cup og FA Cupen.. De har de beste kommentatorene, og de klarer ihvertfall å kommentere med et likestilt syn på kampene, selv om favorittlaget er på banen. Og de har i hvertfall noen peiling på fotball :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Blir for dumt når gamle fotballspillere skal lede en fotballsending.

Eier ikke nøytralitet og det er mye tull og fjas.

Sitter der å tror de har så mye peiling, men kan ikke historien og navnene på spillerne engang.

 

Soler har aldri vært noe ekspert og kommer aldri til å bli det. Tullebukk.

Bergdølmo skjønner jeg ikke hvorfor er der engang, mens Fjørtoft bare surrer gjennom sendingene og tar helt av når Viasat-favorittene Liverpool og Manure vinner. Favorisering av lag er det dummeste jeg ser på slike sendinger. Kan forstå at de "holder med" RBK i Europa-sammenheng fordi de er norsk, men ikke favorisering av resten av lagene.

 

De har mye å lære av Dag Solheim i C+ som forholder seg nøytral og er profesjonell i enhver PL-sending selv om han er ihuga Arsenal-supporter.

 

Stokke syns jeg har tapt seg mye som kommentator 2-3 årene. Mye av årsaken kan være pga. at han kommenterer sammen med Davidsen som er helt på jordet. Denne opphausingen av Manure og Liverpool i en hver kamp har tatt helt av. Men det blir vel sånn når det er kun de lagene de gidder å vise live utenom RBK og former dem som sine favoritter.

 

Hadde ikke gjort noe om C+ eller TV2 kjøper CL-rettighetene, men jeg tror Viasat kommer til å gjøre alt for å hindre det så det blir neppe noe endringer.

Link to comment
Share on other sites

Viser man ser på de i Canal + som er Arsenal er de mere proffe når de sitter i studio en disse på TV 3.

 

De klarer bedre å holde seg i skinne og ikke skryte et lag lang opp i skyene slik de dustene i TV 3 driver på.

 

Skal like å se hva de sier når Chelsea lager hakke mat av dem i neste runde :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Bergdølmo er ok. Fjørtoft og Soler... hva skal man si om de to gutta der... Nesten så jeg måtte

klype meg i armen for å virkelig fatte at det de sa var seriøst. Jeg mener fy faen å mye ubrukelig

de lirker ut av seg! Fjørtoft overgikk seg selv idag, det sier litt! Heia Start og LSK :ph34r:

Bergdølmo er Man United-supporter, så han er ikke så ok.

 

Hva så om han er Man United-supporter?

Hvis han er objekriv så kan han holde med hvilket som helst lag for min del.

Han er ikke objektiv!

Prater KUN om Man Utd og deres fantastiske lag, og at Rooney og Ronaldo er verdens beste spillere osv.

Link to comment
Share on other sites

Var også artig når de satt i 90minutter (særlig første matchen) og konstant skrøyt av kuyt, hvor mye han jobber for laget, løper mest osv. Mens Flamini derimot, SOM FAKTISK GJØR DETTE, nevnte de vel aldri...

Link to comment
Share on other sites

rett etter 1-1 scoringa til liverpool sier de at liverpool har spilt fantastisk, mens rett før sier de at arsenal dominerer og at liverpool har dårlig lagpress

litt merkelig.

 

og senere i kampen sier de når gerrard slår en lang ball som clichy tar er en strålende pasning.. merkelig den å.. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Det at de presterer å si at det er bra at Liverpool scoret et fjerde mål slik at 3-2 målet ikke ble tellende er rimelig patetisk og da kan jeg virkelig ikke skjønne at de prøver å late som om de har peiling på fotball.

 

Er det en ting man er ganske klar over i fotball så er det jo at hvis man må kaste alt i angrep så kommer det fort et mål til imot. Ikke så rart at Liverpool får et fjerde mål i går når vi pøser 9 spillere frem på topp.

 

Det aller morsomste er jo at de sitter der i studioet og tror de har så peiling at man kan bli direkte kvalm av det.

Link to comment
Share on other sites

Det at de presterer å si at det er bra at Liverpool scoret et fjerde mål slik at 3-2 målet ikke ble tellende er rimelig patetisk og da kan jeg virkelig ikke skjønne at de prøver å late som om de har peiling på fotball.

 

Er det en ting man er ganske klar over i fotball så er det jo at hvis man må kaste alt i angrep så kommer det fort et mål til imot. Ikke så rart at Liverpool får et fjerde mål i går når vi pøser 9 spillere frem på topp.

 

Det aller morsomste er jo at de sitter der i studioet og tror de har så peiling at man kan bli direkte kvalm av det.

Helt enig, det er helt på tryne at "profiler" som Fjørtoft og Solér spesielt skal bli sett på som "fotballeksperter".

 

Syntes det var bra av Bergdølmo i går, som faktisk KAN fotball, å motsi Solérs uttalelser om at Øvrebø gjorde riktig i å gi Roma straffe. Mener selv at det var klar filming, og synes det er bra at Bergdølmo kan kritisere Øvrebø for en av ellers få feil i den kampen.

 

På tide TV3 og Viasat får byttet ut det panelet der, og få inn noen som skjønner litt mer.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Tar opp denne tråden for å informere om facebook gruppa

"Fjern Jan Åge Fjørtoft fra TV3". Det var en som nevnte den i kamp tråden, men nevner det her også.

At disse kara får lov til å fortsette er jo en skam. Jeg boikotter studiosendinga deres, orker ikke høre på.

 

Så alle som er på FaceBook, bli med, å spre det videre til alle vennene deres. Så kanskje, kanskje vi få til noe

på sikt. Facebook grupper har jo fått i gang ny grandiosa og urge på 1.5l flasker, så det skal nok ganske mye

til for å fjerne en person :huh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...