Jump to content

2008.04.05 Liverpool H


hermz

Arsenal vs Liverpool  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Chaz. Kan du og andre være så snille å la være å diskutere kvaliten på forumet i hver eneste kamptråd?

Lag heller en annen tråd ett annet sted.

 

Nei, så lenge ikke folk forbedrer seg, eller det skjer noe radikalt, så vil jeg fortsette å påpeke dette. Tross alt; det er mer fornuft i de linjene jeg her skriver, kontra mye av det pisset som folk lirer av seg under kampene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

 

Chaz. Kan du og andre være så snille å la være å diskutere kvaliten på forumet i hver eneste kamptråd?

Lag heller en annen tråd ett annet sted.

 

Nei, så lenge ikke folk forbedrer seg, eller det skjer noe radikalt, så vil jeg fortsette å påpeke dette. Tross alt; det er mer fornuft i de linjene jeg her skriver, kontra mye av det pisset som folk lirer av seg under kampene.

 

Så du krever å få lov å ødelegge kamptrådene ved å vri de off-topic til du får viljen din igjennom? :)

 

 

Er kjedelig å tenke på at sesongen er over om vi ikke slår Liverpool på tirsdag. Er ikke så lenge siden vi ledet PL med 5 poeng og akkurat hadde slått AC Milan 2-0 på bortebane. Kjedelig.

 

Det er så kjedelig at jeg får lyst til å grine.

 

Har etterlyst spisser tidligere. Mange har vært uenige, deriblandt manageren vår.

Etter min mening bør ett vinnerlag til en hver tid ha to gode alternative spisspar, som kan kombineres med hverandre. Unge og lovende må komme bakfra, og i tillegg til. Ikke som eneste alternativ.

 

Bendtner scorte riktig nok i dag, men han er ikke i nærheten av noen klasse-spiss enda. Han er pr dags dato i mine øyne, en ekstra hodespiller i kamper der vi har behov for det. Eduardo var i gang, men er ute, RvP er for mye skadet og Adebayor har aldri vært noen klinisk målscorer, selv om han riktignok var på gang tidligere i sesongen. Da blir vi for avhengige av at spillere i andre possisjoner på banen tar ansvar og setter ballen i mål, og resten av laget fungerer ikke slik det skal.

 

Vi har ett godt nok forsvar med Sagna på laget, og gode nok erstattere. Da forsvarsrekka helst skal være nogenlunde lik i hver kamp. Midtbanen er veldig bra, og spillet fungerer helt frem til det skal scores. Derfor er mitt eneste ønske at Wenger sørger for å sette sammen noen dødlige spisspar til neste sessong. I tillegg kanskje en erstatter for en mye skadet Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen idag desverre, men av det jeg har hørt var det ikke så mye å skryte av. Skal se kampen i reprise nå. Men ser på startoppstillingen at det ikke ble lagt så mye vekt på denne kampen. Vi har ikke gode nok erstattere, og når de som kommer inn i tillegg har spilt lite i det siste, så sier det seg selv at det ikke er optimalt. Vi er ikke i nærheten av å ha bredden i stallen som f.eks ManU og Chelsea, så sånn sett så er det ikke så rart at vi ikke hang med helt inn. Vi må bruke de samme spillerne om og om igjen, og når vi i tillegg får skader på nøkkelspillere, så sliter vi. Nå er det kjørt i serien for i år, men vi har en siste mulighet på tirsdag i CL, så det gjelder bare å omstille og se fremover. Har stor tro på at vi kan komme oss videre, bare å fortsette finspillet fra onsdag, så går dette veien :) EN SISTE ting: Ser det er mange som kritiserer Wenger en del her, det er lov det, men husk uten han hadde verden neppe sett Arsenal spille den underholdende Arsenal-fotballen som gjør oss så stolte!

Link to comment
Share on other sites

Kall det hva du vil. Verre enn det som presenteres gjennom kampens løp er det i hvertfall ikke.

 

Jo det er verre enn det som presenteres gjennom kampens løp.

Grunnen er enkel. Det som blir skrevet i kampens løp er spontanreaksjoner (ja jeg synes de er idiotiske jeg også) mens det du gjør er systematisk manipulering. Dessuten er det off topic og du vet det veldig godt.

 

 

Tilbake til kampen. Jeg synes vi kom veldig skjevt ut og ble til tider rundspilt den første halvtimen. Det som er typisk er at LIverpool først scorer når vi har fått ett markant overtakt. Den defensive jobben på målet var meget passivt.

 

Ang. Bendtner. Han spilte en meget god kamp i dag. Han gjør en del fornuftige valg. Problemet hans i første omgang er at han ikke får noe som helst støtte fra laget. Jeg synes han kom veldig godt fra det og er glad for at det er han som ble målscorer.

 

Ang. Eboue. Jeg synes det er trist å lese alle de motbydelige innleggene om ham i denne tråden. Faktum er at Eboue er en av få som virkelig ville i denne kampen. Han var en av få som skapte noe og når han ble trukket ned som back spilte han riktig så godt.

 

Jeg leste at det var en som skrev at Eboue er den dårligste spilleren som spiller fast i premier league. Min påstand er at han er den nest beste høyre backen i premier league, etter Sagna. Han har et stort forbedringspotensiale som ving men gjør allerede nå mye riktig.

 

Synd vi ikke vant. Jeg har fortsatt trua på at vi kan vinne serien.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

En del problemer som vi må tak i, både etter dagens kamp og generelt.

 

1. Midtstopperene. Backene våre er jo ekstremt gode og synes det ikke er noe problem med dem. Toure har vært ganske dårlig etter at han kom tilbake fra ACN og Senderos har storspilt. Men når det gjelder problemet deres så er det slik at de legger dor lite press på motstanderen. Når vi ser hvor mye rom og tid Crouch får så er det jo for dårlig. Gallas er også elendig til å blokkere skudd. Jeg har sett det andre målet til Bolton mot oss hvor Senderos slenger seg ned foran for å prøve å blokkere og Gallas snur ryggen(oppreist). Idag ser du igjen at han blir stående uten press på ballfører og istedenfor å slenge seg ned å blokkere så ser han heller på Crouch score...

 

2. Angripe innlegg fra siden. Wenger nevnte også dette idag men jeg synes det er slik i hver kamp. Når backene kommer på innlegg så må vi angripe ballen og ikke stå å vente på at den skal treffe perfekt på hodet. Blir innlegget dårlig så må vi bare angripe ballen enda mer. Lagt spesielt merke til hvor sløv Adebayor er i feltet. Han er smart til å posisjonere seg meg når ikke ballen er på vei, perfekt, rett mot ham så blir han mer stående å se på.

 

3. Mangel på matchvinnere. Vingene våre Hleb-Eboue er ikke særlig målfarlige. Hleb har en del assist og bidrar mye kreativt men må score en del mer. Eboue kan jeg snakke om i hele dag men han bidrar ikke med noe som helst når han spiller ving. Får han en stor sjangse så brenner han dem eller slår en dårlig pasning. Tror spillere som Fabregas begynner å bli ganske irritert.

 

4. Backupene. Gilberto gjorde en god start og en god slutt men mesteparten av kampen blir han bare joggende imellom. Han setter aldri fart fremover og du ser aldri at han spurter. Selv når han skal prøve å springe opp en motstander så jogger han. Dumt for han, har jo mistet all selvtillit. Gikk mer i veien for Fabregas og Flamini idag.

Hoyte er jo heller ikke en særlig god backup. Vil heller at vi skal beholde Eboue og bruke ham som backup for Sagna enn å måtte bruke Hoyte. Utrolig uvenn med ballen idag men Wenger gir ham jo utrolig kjipe kamper å få prøve seg i(Liverpool og Steua hjemme, Man Utd, Blackburn og Sevilla borte).

Traore er jo et stort, ungt talent og ham må bare få prøve seg i de neste sesongene. Også han får kjipe kamper å få prøve seg i(Lvpool hjemme, Man Utd og Sevilla borte). Veldig vanskelig for unggutten og kan fort ta bort mye av selvtilliten. Gjorde en ganske bra kamp idag.

 

5. Bevegelse. Fabregas har jo ikke prestert like bra i det siste som han gjorde i begynnelsen av sesongen, men mye av det tror jeg er mangel på bevegelse. Vi triller for det meste ball og setter sjeldent fart. Tror mye av grunnen til dette er at RvP og Rosicky har vært mye skadet. Eboue er ikke noe særlig og Bendtner skal ikke akkurat være den som beveger seg mest. Synes også at pasningskvaliteten og mottakene våre er veldig dårlige. Fabregas og Flamini treffer som regel rett mann men spillere som Adebayor, Bendtner, Walcott, Eboue og Hleb mister veldig ofte ballen eller slår en feilpasning.

 

6. Mangel på spillere som kan utfordre med fart og teknikk. Synes vi ikke har noen på midtbanen som kan ta med seg ballen og utrfordre. Walcott prøver men magnler en del teknikk.

Har sett Vela spille en del og han har det som trengs. Mye selvtillit(Briljerte på Bernabeo mot Real M.) og nok av fart og teknikk. Tror han kan bli veldig positiv for oss neste sesong.

 

Håper vi bytter ut noen få spillere i sommer med noen skikkelig kvalitetsspillere.

Link to comment
Share on other sites

Kall det hva du vil. Verre enn det som presenteres gjennom kampens løp er det i hvertfall ikke.

 

Jo det er verre enn det som presenteres gjennom kampens løp.

Grunnen er enkel. Det som blir skrevet i kampens løp er spontanreaksjoner (ja jeg synes de er idiotiske jeg også) mens det du gjør er systematisk manipulering. Dessuten er det off topic og du vet det veldig godt.

 

 

Tilbake til kampen. Jeg synes vi kom veldig skjevt ut og ble til tider rundspilt den første halvtimen. Det som er typisk er at LIverpool først scorer når vi har fått ett markant overtakt. Den defensive jobben på målet var meget passivt.

 

Ang. Bendtner. Han spilte en meget god kamp i dag. Han gjør en del fornuftige valg. Problemet hans i første omgang er at han ikke får noe som helst støtte fra laget. Jeg synes han kom veldig godt fra det og er glad for at det er han som ble målscorer.

 

Ang. Eboue. Jeg synes det er trist å lese alle de motbydelige innleggene om ham i denne tråden. Faktum er at Eboue er en av få som virkelig ville i denne kampen. Han var en av få som skapte noe og når han ble trukket ned som back spilte han riktig så godt.

 

Jeg leste at det var en som skrev at Eboue er den dårligste spilleren som spiller fast i premier league. Min påstand er at han er den nest beste høyre backen i premier league, etter Sagna. Han har et stort forbedringspotensiale som ving men gjør allerede nå mye riktig.

 

Synd vi ikke vant. Jeg har fortsatt trua på at vi kan vinne serien.

 

BE

 

 

Å herregud så mye svada du skriver om Eboue. Jeg er enig i at han klarte seg godt på backen, men han var en skandale på vingen, slik han stort sett har vært hele sesongen. En av Arsenals dårligste hver eneste kamp, det er sjokkerende at han har startet så mange kamper som han har gjort. Han spiller i en offensiv posisjon, men er totalt udugelig foran mål. Han slår aldri assist, scorer aldri, og mister ballen alt for lett uansett hvor han er på banen. Elendige innlegg, kun mislykkede driblinger og flust av feilpasninger. Når han i tillegg filmer annenhver kamp han spiller og attpåtil har en meget stygg spillestil så sier det seg selv at han ikke engang burde fått lov til å ha på seg en søppelpose med Arsenals stolte emblem på.

 

For Guds skyld; SELG SELG SELG!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Kall det hva du vil. Verre enn det som presenteres gjennom kampens løp er det i hvertfall ikke.

 

Jo det er verre enn det som presenteres gjennom kampens løp.

Grunnen er enkel. Det som blir skrevet i kampens løp er spontanreaksjoner (ja jeg synes de er idiotiske jeg også) mens det du gjør er systematisk manipulering. Dessuten er det off topic og du vet det veldig godt.

 

 

Tilbake til kampen. Jeg synes vi kom veldig skjevt ut og ble til tider rundspilt den første halvtimen. Det som er typisk er at LIverpool først scorer når vi har fått ett markant overtakt. Den defensive jobben på målet var meget passivt.

 

Ang. Bendtner. Han spilte en meget god kamp i dag. Han gjør en del fornuftige valg. Problemet hans i første omgang er at han ikke får noe som helst støtte fra laget. Jeg synes han kom veldig godt fra det og er glad for at det er han som ble målscorer.

 

Ang. Eboue. Jeg synes det er trist å lese alle de motbydelige innleggene om ham i denne tråden. Faktum er at Eboue er en av få som virkelig ville i denne kampen. Han var en av få som skapte noe og når han ble trukket ned som back spilte han riktig så godt.

 

Jeg leste at det var en som skrev at Eboue er den dårligste spilleren som spiller fast i premier league. Min påstand er at han er den nest beste høyre backen i premier league, etter Sagna. Han har et stort forbedringspotensiale som ving men gjør allerede nå mye riktig.

 

Synd vi ikke vant. Jeg har fortsatt trua på at vi kan vinne serien.

 

BE

 

 

Å herregud så mye svada du skriver om Eboue. Jeg er enig i at han klarte seg godt på backen, men han var en skandale på vingen, slik han stort sett har vært hele sesongen. En av Arsenals dårligste hver eneste kamp, det er sjokkerende at han har startet så mange kamper som han har gjort. Han spiller i en offensiv posisjon, men er totalt udugelig foran mål. Han slår aldri assist, scorer aldri, og mister ballen alt for lett uansett hvor han er på banen. Elendige innlegg, kun mislykkede driblinger og flust av feilpasninger. Når han i tillegg filmer annenhver kamp han spiller og attpåtil har en meget stygg spillestil så sier det seg selv at han ikke engang burde fått lov til å ha på seg en søppelpose med Arsenals stolte emblem på.

 

For Guds skyld; SELG SELG SELG!!!!!

svært enig i at eboue må selges ja! var noen her som sa at eboue ville veldig mye. det vil da vel jeg også det. gjerne for arsenal også. men jeg har ikke noe å bidra med for arsenal, bortsett fra å fortsatt holde med de. og jeg tenker at jeg tar nye 22 år som supporter. at eboue vil veldig mye, har jeg sett over mange kamper i ett par sesonger nå. men jeg har også sett at han ikke er i nærheten av å ha de kvalitetene som trengs for at han skal kunne klare alle de tingene han så gjerne vil.

 

jeg synes det er fint å få ut litt, ja kall det gjerne svada, under kampen. chaz kommer med litt svada etter kampen han:

 

Herregud Imers. Skulle vi ha skuslet vekk mulighetene til å vinne CL med å hive innpå trøtte ben fra onsdag? 90 minutter? Har du rett og slett snøring på hva slike kamper som den på onsdagen medfører? Arsenal har et treningsaparat og et medisinsk team som vet utmeket godt hva de gjør. Med det tempoet som dagens toppkamper går i, krever det restitusjon. Hvorfor gjorde Liverpool det samme, tror du?

 

Forøvrig så står jeg ved min mening om at kamptrådene bør stenges UNDER kamp. Det skrives så jævlig mye tåpelig at en skulle pinadø tro at vi var på TV forumet. Jeg gremmes

 

interessant å høre at han har snøring på kamper som på onsdag medfører... er eller har vel vært profesjonell fotballspiller selv da regner jeg med :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg respekterer dine meninger Anabole, selv om jeg selv ikke synes jeg skriver svada.

 

BE

Enig med ben elfen! Eboue har ikke så mange mål eller assists nei, men han har en iver og en direkte spillestil som jeg vertfal setter pris på ;) Eboue kan bli en veldig god kantspiller tror jeg og mindre pene temaer rundt han tror jeg Wenger får slutt på hvis det skulle være et stort problem!

 

Kampen var spennende og syntes vi spilte ganske bra. Var veldig positivt overasket over Gilberto, Traore og Bendtner. Alle tre spilte ganske bra etter det jeg så(mista den første halvtimen). Walcott spilte også bra etter det jeg fikk med meg, men det gjorde han i forrige kamp og så ble ikke overasket :P

Synd at vi lar langemann skåre med fire+ Arsenal spillere rundt seg, men sånn ble det og tittelen er eeenda lenger unna :) Bra at Bendtner netta btw! Håper han kan fortsette å prestere som i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Tror nok stallen vår er litt i minste laget for å holde en lang sesong på topp nivå.

En eller to spillere i sommer+at vela kan bli en spennende nykommer, kan være det som skal til.

 

Når det gjelder eboue så må jeg inrømme at jeg ikke har noe særlig sansen for han.

Har 0 tru på at han noen gang blir en god ving.

Egenskaper som avslutninger og spilleforståelse/inteligens er noe man ser hos en fotballspiller i tidlig

alder,for meg så virker eboue totalt blottet for disse .

Tror han kan gjøre en god oppgave som backup på høyre backen,men that's it.

 

Mulig man er blitt bortskjemte etter å ha overmars og pires på vingen de siste årene,men jeg mener bestemt at det er spillere med slike kvaliteter vi mangler i dagens arsenal lag..

 

Uansett hvordan denne sesongen skulle ende så ser jeg lyst på fremtiden til arsenal.

Nå håper jeg chelsea slår manu og at arsenal gjør det samme,,ser heller gullet på stamford bridge en på old trafford.

Hadde vært en liten trøst vist en seier for oss på old trafford kunne ødelegge gullet for man u :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig viktig for Bendtner selv at han scorer, men jeg står forsatt på mitt og mener han ikke holder PL-nivå. God på hodet, men ikke på langt nær god nok med ball. Men han skal ikke ha på seg skylden for at vi ikke vant. Det kollektivet Arsenal svikter og da er det rett og slett ikke noe særlig igjen. De individuelle ferdighetene fremover på banen er ikke bra nok og da blir det vanskelig å holde helt ut. Vi trenger virkelig matchvinnere og derfor håper jeg for all del at Wenger henter inn noe nytt. Og da ikke kun noe talentfult. En ny spiss og en ny høyrekant. Dytt Eboue ned på back, der han hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan virkelig ikke skjønne de som mener at Eboue må selges, fordi han har et enormt talent - eneste problemet er at det ikke er ferdig utviklet enda, og derfor må vi gi han tid.

 

Eboue har spilt back frem til denne sesongen startet, og man vet jo hvordan forsvarere alltid gjør det foran motstanderen sitt mål. De gjør feil valg og bommer så det synger etter.

 

Frem mot neste sesong er jeg sikker på at Eboue kommer til å trene målrettet mot å slå enda bedre innlegg (selv om han er veldig god på dette til tider), bli bedre på avslutninger, samt fokusere på å bli roligere og litt kaldere i hodet i sluttfasen av angrepene våre.

 

Til tider går det en kule varmt i hodet på Eboue, men jeg tror dette kommer til å bli bedre etterhvert også. Eboue har allerede mange sterke sider. Fart, innlegg, taklinger og delvis flink til å utfordre selv om han kan utvikle seg en del der også.

 

Jeg tror at vi allerede neste sesong kan se en mye bedre kantspiller i Eboue, så å selge en spiller som er såpass ung og såpass fullt av talent blir riv ruskende galt etter min mening. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan virkelig ikke skjønne de som mener at Eboue må selges, fordi han har et enormt talent - eneste problemet er at det ikke er ferdig utviklet enda, og derfor må vi gi han tid.

 

Eboue har spilt back frem til denne sesongen startet, og man vet jo hvordan forsvarere alltid gjør det foran motstanderen sitt mål. De gjør feil valg og bommer så det synger etter.

 

Frem mot neste sesong er jeg sikker på at Eboue kommer til å trene målrettet mot å slå enda bedre innlegg (selv om han er veldig god på dette til tider), bli bedre på avslutninger, samt fokusere på å bli roligere og litt kaldere i hodet i sluttfasen av angrepene våre.

 

Til tider går det en kule varmt i hodet på Eboue, men jeg tror dette kommer til å bli bedre etterhvert også. Eboue har allerede mange sterke sider. Fart, innlegg, taklinger og delvis flink til å utfordre selv om han kan utvikle seg en del der også.

 

Jeg tror at vi allerede neste sesong kan se en mye bedre kantspiller i Eboue, så å selge en spiller som er såpass ung og såpass fullt av talent blir riv ruskende galt etter min mening. :blink:

om han ikke blir solgt i sommer, håper jeg så inderlig vel at du får rett. selv om jeg er svært misfornøyd med han og en del andre arsenalspillere, er det ingen ting som vil glede meg mer enn at de utskjelte spillerne som ikke helt har lyktes, slår til.

Link to comment
Share on other sites

Eboue har totalt ødelagt tilliten til fans, noe som tar lang tid og reparere. Derfor tror jeg Eboue ikke kommer til å ha noen som helst framtid i klubben. Mitt tips er at Wenger bruker Eboue i et slags utstilling vindu for tiden, for å øke interessen rundt han.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan virkelig ikke skjønne de som mener at Eboue må selges, fordi han har et enormt talent - eneste problemet er at det ikke er ferdig utviklet enda, og derfor må vi gi han tid.

 

Eboue har spilt back frem til denne sesongen startet, og man vet jo hvordan forsvarere alltid gjør det foran motstanderen sitt mål. De gjør feil valg og bommer så det synger etter.

 

Frem mot neste sesong er jeg sikker på at Eboue kommer til å trene målrettet mot å slå enda bedre innlegg (selv om han er veldig god på dette til tider), bli bedre på avslutninger, samt fokusere på å bli roligere og litt kaldere i hodet i sluttfasen av angrepene våre.

 

Til tider går det en kule varmt i hodet på Eboue, men jeg tror dette kommer til å bli bedre etterhvert også. Eboue har allerede mange sterke sider. Fart, innlegg, taklinger og delvis flink til å utfordre selv om han kan utvikle seg en del der også.

 

Jeg tror at vi allerede neste sesong kan se en mye bedre kantspiller i Eboue, så å selge en spiller som er såpass ung og såpass fullt av talent blir riv ruskende galt etter min mening. :blink:

 

At han utvikler seg på alle de punktene du nevner skal godt gjøres. Mannen er ikke 18 år, han blir 25 i juni! Ergo, ikke veldig ung. Selvfølgelig vil han utvikle seg videre, men mitt poeng er at han ikke har de kvalitetene som kreves for å bli en god ving.. Han er, som du sier, rask, taklingssterk, og delvis flink til å utfordre selv, og jeg syns han da passer bedre som back.

Link to comment
Share on other sites

Ja, la oss for all del selge de som er over 20! Vi trenger noen unge, ivrige som kan utfordre på høyrekanten, ikke en omskolert back.

 

Vet ikke om du prøver å være sarkastisk eller ironisk mot mitt innlegg her, i så fall skjønte jeg det ikke... Men for all del, vær gjerne uenig med meg...

Link to comment
Share on other sites

Ja, la oss for all del selge de som er over 20! Vi trenger noen unge, ivrige som kan utfordre på høyrekanten, ikke en omskolert back.

 

Forstår ikkje kvar du henter denne argumentasjonen frå, talenta bør vi halde på så lenge at vi innser at dei ikkje har noko håp om å havne i troppa.

Men vi har faktisk enda med å ha for lite rutine. Eg er faktisk litt skeptisk til Wenger og hans poltikk med å kun gi eitårs kontrakt til spelera over 30. sjå på f.eks united som har f.eks Scholes og Giggs som er "eldgamle". Troppa vår er faktisk ganske urutinert, det er ikkje negativt å ha gamle spelera i troppa.

Vi treng spelera som er rutinerte som kan støtte opp om dei yngre. Dei gamle vi har til dags dato er kun Gilberto, Gallas og Almunia, der Gilberto dessverre er over the top og bør forlate oss om han ønsker å ha ei vidare karriere.

Vi har selt ein del som ikkje godtok politikken, men det viser seg at dei fleste har stagnert etter at dei forlot oss...

Link to comment
Share on other sites

Dette var selvsagt sinnsykt tungt under og etter kampen men jeg prøver nå å se positivt på det. Først litt kritikk som jeg føler er på sin plass:

-Wenger hvilte såpass mange at vi var betydelig svekket. Likevel var det kun to-tre spillere som er høyaktuelle fra start på tirsdag som fikk hvile noe særlig. Spillere som ikke fikk hvile var Flamini og Fabregas som begge løper masse vanligvis og har vært gjennom et ekstremt tøft kampprogram i det siste.

-Hvor mange ganger må Wenger se Eboue feile i de avgjørende situasjonene foran mål før han setter han ut av laget? Eboue har masse gode ferdigheter å bygge en god spiller rundt, men valgene hans foran mål er etter mitt syn horrible. Kanskje en god ving på sikt men synes ikke han er god nok i nå.(Må sies Wenger ofte får rett i de spillerne han tror på, f eks Hleb fra i fjor til i år.)

-Sier en ting og gjør en annen. Hvordan skal spillerne tro på seriegull når du med all mulig tydelighet viser at du ikke tror på det med å sende utpå et reservepreget lag? Tror det hadde vært mye bedre motivasjon for gutta om han sa det som det var. "Vi vinner nesten uansett ikke gull, la oss slå Liverpool likevel!"

 

Så det positive da:

-Med meget stor sannsynlighet så har dette ingen ting å si for om vi vinner gull eller ikke. Mest sannsynlig gikk det toget på Stamford Bridge for noen uker siden. Ift gull eller ikke gull er sølv eller bronse ubetydelig og det kan da være like greit å satse alt på CL.

-Utgangspunktet for CL er ikke blitt verre enn på onsdag. Saken er der fortsatt(Nå også med positive øyne) at hvis vi scorer må de slå oss for at vi skal ryke. Jeg vil hevde vi med stor sannsynlighet kommer til flere kvalifiserte målsjanser i løpet av 90minutter, da spørs hva forsvaret driver med og om en evner å sette ballen i mål.

-Ser en på det med det blikket Wenger må gjøre kan en forstå hans laguttak. De fleste skjønner at sjansene i ligaen allerede var små. I CL er vi en bra/heldig kamp ifra semifinale. Det virker utrolig bitert både for Wenger og oss å slippe taket på muligheten som vi nå kan sies å ha gjort, men om han hadde satset for fullt ville oddsene på Anfield(Vårt eneste store håp om et trofe.) vært enda mindre enn de er nå.

-Vi har fortsatt en mulighet til å plage United om også CL skulle gå rett vest. En seier der hjelper atter alle solemerker lite for oss i gullstriden men det ville likevel gjort veldig godt.

 

Grugleder meg voldsomt til tirsdagen, blir en sinnsykt nervepirrendes kamp. Vet ikke engang om jeg har nerver til å trene før. Ikke akkurat samling i bånn men jeg håper at en klarer å mobilisere ekstremt til den kampen. Men så var det å finne rett tenningsnivå da, ikke lett å gjøre det foran en sånn kamp. Alle vil gå ut i hundre og da risikerer man å rett og slett overtenne litt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, la oss for all del selge de som er over 20! Vi trenger noen unge, ivrige som kan utfordre på høyrekanten, ikke en omskolert back.

 

Vet ikke om du prøver å være sarkastisk eller ironisk mot mitt innlegg her, i så fall skjønte jeg det ikke... Men for all del, vær gjerne uenig med meg...

Nei, men altså. Vi har så mange unge spillere. Og det virker som om de aller fleste her vil hente inn spillere med erfaring og slikt. Da skjønner jeg ikke at den første spilleren som kastes på dør er Eboue, som tross alt er 24, og har mange kamper for Arsenal og vet hva dette innebærer. Det var absolutt ment å være ironisk. Jeg mener at vi har altfor ungt lag, vi kan umulig vente at de skal prestere optimalt en hel sesong. Men jeg er samtidig litt imot å hente inn etablerte spillere, jeg vil nødig ødelegge utviklingen til de unge spillerne vi nå har. Akk, jeg vet ikke hva som er det beste. Håper Wenger har bedre peiling enn meg.

Link to comment
Share on other sites

Den lille rutinen som eksisterer i Eboue's kropp, veier ikke opp for ferdighetene som det er en total mangel på. Han var knallgod på høyre back i ett par sesongen, ble flyttet opp på ving, og har siden vært meget dårlig. Han har guts, vilje og han blør for drakta - men det hjelper så lite når alt han berører blir til gråstein. Og slik jeg ser på det nå, så er han i veien for Walcott som fint kan omskoleres og gis en ordentlig sjanse på høyrevingen ( siden det er der Wenger til stadighet foretrekker han )

Link to comment
Share on other sites

Tror nok også at d vi så på lørdag er et resultat av for liten stall av kvalitetsspillere,har jo også manglet Da silva og Rosisky i flere kamper. høyre og venstre back er jo 40% av angrepet i arsenal og der må vi ha gode reserva når Clicy og Sagna er slitne/skadet. Savnet av Sagna er merkbart nå for tiden.

Når d gjelder Eboe så må han plukke bort d til dels ufine spillet sitt(for mange kort) men di kampene han har flyten så er han faktisk utrolig god, med litt selvtillit og flyt så er nok Eboe på plass.( selv om e også har mistst litt tillit til han :blink: )

Får bare håpe Rvp er klat på Tirsdag og at vi spiller slik vi er vant til,da kan d gå veien ja.

 

Lykke til alle Gooners. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...