Jump to content

Ignasi Miquel


Hugo

Recommended Posts

"The Gunners have won the signature of 15 year-old Cornella centre-half Ignasi Miquel, who arrived in London last week to check on his accommodation."

The 6'2" former Barcelona youth defender will officially join the Gunners when he turns 16 in September."

[Arsenal-Mania.com] ;)

 

Han ser altså ut til å følge i fotsporene til Fabregas og Merida, som også har kommet fra Barcelonas ungdoms akademi. Avtalen mellom Union Deportiva Cornella og Arsenal, for Miquel, kan i ifølge the telegraph komme opp i £1million, men ligger i utgangspunktet på £500 000. Nok et kjempe talent som skal frelses av Wenger ;) Flere medier hevder at andre store klubber som Manchester United og Valencia, har gitt Arsenal sterk konkuranse om gutten!

 

(sto miquel på Arsenal Mania, men ser ut som han heter MIGUEL ;))

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Arsenal is a Family

 

“I liked Arsenal. When I came here for the first time I loved it.

 

“It is a moment I will never forget joining Arsenal. It is nothing like Barcelona. Spanish clubs are not like Arsenal. The U-18’s, reserves and first team are much more together, everyone knows each other and everyone supports each other. That is the main thing with Arsenal. It is like a family.”

Link to comment
Share on other sites

Arsenal is a Family

 

“I liked Arsenal. When I came here for the first time I loved it.

 

“It is a moment I will never forget joining Arsenal. It is nothing like Barcelona. Spanish clubs are not like Arsenal. The U-18’s, reserves and first team are much more together, everyone knows each other and everyone supports each other. That is the main thing with Arsenal. It is like a family.”

Vi får se om pipa får en annen lyd når Barcelona vifter med sjekkheftet og vil ha han hjem :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ble rundlurt ved første kikk på hovedsiden av forumet når det plutselig stod "Arsenal har signert" også så jeg det stod Ignasi Miquel også ble jeg skuffet. Haha.

 

Uansett gledelige nyheter for Miquel ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Tenkte jeg skulle gi litt skryt til Miquel. Syntes han hadde en god kamp mot Leeds sin Tottenham lånesoldat og for meg virker han langt stødigere (og bedre egnet) til å spille på venstreback enn noen av de andre alternativene vi har pdd.

 

Syntes også han generelt sett fremstår som langt modnere og mer skjerpet når han spiller for førstelaget enn det han gjør når han spiller for reservene. Tror han kan bli en meget god midtstopper om noen år!

Link to comment
Share on other sites

Miquel har spilt en del så langt i år og blitt stilt på en del tøffe prøver og det som er litt morsomt er at han ikke har tabbet seg ut som Squillaci og Djourou har en magisk evne til å gjøre. Det eneste jeg kan trekke på han er at han er litt veik enda og kanskje svikter litt på markeringene (1-0 målet til City springs to mind), men ellers har han gjort sakene sine bra. Bra jobba av en ung midtstopper på backplass.

Link to comment
Share on other sites

Yennaris har ikke vist seg så veldig mye frem enda, men i går gjorde han jobben fint. Liker aggresjonen hans også, minnet meg litt om Coquelin i duellspillet. Blir absolutt spennende å følge han fremover. Håper derimot vi har noen andre som kan spille høyreback når Manchester United kommer på besøk neste helg.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Syntes Miquel virker langt bedre for førstelaget enn det han gjør for reservene. Virker langt mer fokusert når han spiller sammen med de store gutta og hver gang han har hatt et innhopp har han aldri gjort seg bort.

 

Kan ikke skjønne hvorfor vi vil kvitte oss med han?

Link to comment
Share on other sites

Det kan bare bety at det satses for fullt på Bartley, og at han ikke ønsker seg et utlån i england. Merkelige greier. Kan ikke skjønne at det skal være noe særlig å spille for Barca B, og veien til førstelaget er en enda lengre enn i Arsenal. Må være hjemlengselen som gjør det. Om det er noe sannhet i dette.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...