Jump to content

2008.03.15 Middlesbrough H


Mr Chapman

Hvordan blir poengutdelingen?  

67 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg personlig har gitt opp duoen Kolo-Senderos. Senderos passer desverre ikke sammen med uortodokse Kolo. Men i Gallas har han funnet den perfekte makker.

Vår beste stopperduo pr. dags dato:

1. Gallas- Senderos

2. Gallas- Toure

3. Toure- Senderos.

 

På topp håper jeg på Bendtner- Van Persie og Adebayor inn for Van Persie etter ca en time.

 

BE

 

Skal vi benke Olo Toure???????????? Dristig!

 

Mange sterke og uvanlige meninger her inne idag. Nydelig! :huh:

 

Senderos har ikke spilt seg ut av laget, men jeg vil heller ha Toure - Gallas bak der. Slapper aldri helt av med den storvokste sveitseren. Han virker litt for usikker/udyktig når han får ballen i bena. Bare se på selvmålet, det var ikke noe vakkert syn! Trur ikke Kolo hadde klart og surret den over linja.

 

Ooh du må ikke si det her inne! Hvilken som helst midtstopper kunne surret den inn! Til og med verdens beste!

 

Kanskje hvem som helt kunne surret den inn. Men det er Senderos det skjer med, det som er forskjellen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Hehe jeg vet det og er enig med deg! Var noen som sa det her inne etter kampslutt og de fikk en del kritikk. Synes også at det alltid må være Senderos. Det ville nok ikke skjedd med Toure. Han har ikke helt kontroll på beina sine i enkelt situasjoner!

 

Jeg mener allikevel at Senderos har utviklet seg til å bli en ekstremt god stopper og var vår beste mot Wigan!

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg vet det og er enig med deg! Var noen som sa det her inne etter kampslutt og de fikk en del kritikk. Synes også at det alltid må være Senderos. Det ville nok ikke skjedd med Toure. Han har ikke helt kontroll på beina sine i enkelt situasjoner!

 

Jeg mener allikevel at Senderos har utviklet seg til å bli en ekstremt god stopper og var vår beste mot Wigan!

 

Jeg mener det var direkte dårlig av Senderos å core selvmål. Men likevel synes jeg han har spilt meget godt dne siste tiden og forsvaret skal ha hele æren for at vi har sluppet inn så lite mål den siste tiden. Almunia blir knapt nok satt på prøve (og takk og pris for det).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er tydligvis lettere å kritisere en forsvarer enn en angriper, spesielt en spiller som er 3-4 valg.

Senderos er til tider en ulykke som venter på å skje, men en ting er sikkert, han spiller med hjertet uten på drakten.

Han er i hvertfall ikke en showoff.

 

Synes King Kolo er en glimrende spiller, men han har også rotet i noen kamper.

Bare tenk på bortekampen mot Bayern Munchen i CL 2005.

 

Håper bare King Kolo er i form til Chelskie kampen, for Senderos mot Drogba, det går som kjent ikke bra.

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg vet det og er enig med deg! Var noen som sa det her inne etter kampslutt og de fikk en del kritikk. Synes også at det alltid må være Senderos. Det ville nok ikke skjedd med Toure. Han har ikke helt kontroll på beina sine i enkelt situasjoner!

 

Jeg mener allikevel at Senderos har utviklet seg til å bli en ekstremt god stopper og var vår beste mot Wigan!

 

Jeg mener det var direkte dårlig av Senderos å core selvmål. Men likevel synes jeg han har spilt meget godt dne siste tiden og forsvaret skal ha hele æren for at vi har sluppet inn så lite mål den siste tiden. Almunia blir knapt nok satt på prøve (og takk og pris for det).

 

BE

 

At Senderos er et stoppertalent er det liten tvil om. Han er og kommer sikkert til å bli enda viktigere i årene som kommer. Men han har en lei tedens til å være på feil plass til feil tid, også gjør han også noen dårlige kamper innimellom. (Husker tilbake med skrekk på duellene mellom han og Drogba). Men han har vist at han har blitt mye bedre i det siste, og forsetter denne utviklingen så er han ikke langt fra Toure/Gallas.

Sitter også med en følelse av at han føler seg som en reserve løsning og dette kan nok gi ekstra nerver i vanskelige situvasjoner. Så enn så lenge så er Toure og Gallas de som eg vil se i midtforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg blir sjokkert over hvordan holdninger en del Arsenal-supportere har om dagen. Selv når Adebayor er toppscorer og har reddet oss mang en gang i år så får han kritikk og man ser ikke på han som noe førstevalg.

 

Da begynner jeg virkelig å lure. Hva skal egentlig spillerne gjøre før de er gode nok? Adebayor har denne sesongen fått alle til å glemme Henry fortere enn noen ville trodd når Henry dro.

 

Adebayor scorer ikke på alt, men herregud man kan da ikke forvente noe annet heller. Alle byrder har blitt lagt på hans skuldre i år og jeg syns han har svart over all forventning. Andre på laget må også ta ansvar og man kan ikke bare satse på at Adebayor putter på hver sjanse.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg blir sjokkert over hvordan holdninger en del Arsenal-supportere har om dagen. Selv når Adebayor er toppscorer og har reddet oss mang en gang i år så får han kritikk og man ser ikke på han som noe førstevalg.

 

Da begynner jeg virkelig å lure. Hva skal egentlig spillerne gjøre før de er gode nok? Adebayor har denne sesongen fått alle til å glemme Henry fortere enn noen ville trodd når Henry dro.

 

Adebayor scorer ikke på alt, men herregud man kan da ikke forvente noe annet heller. Alle byrder har blitt lagt på hans skuldre i år og jeg syns han har svart over all forventning. Andre på laget må også ta ansvar og man kan ikke bare satse på at Adebayor putter på hver sjanse.

 

Veldig bra sagt! Støtter den 100%

Link to comment
Share on other sites

Bare for å legge til en liten ting til. Adebayor er fortsatt ung. Forrige sesong spilte han 32 kamper fra start, kom innpå i 12 kamper. Scoret 12 mål. I år har han så langt, selv med mange kamper igjen å spille spilt 32 kamper fra start, og kommet inn 5 ganger, scoret 23 mål!

 

Det er en ganske massiv forbedring av en spiller som fortsatt er i enorm utvikling! (og ganske imponerende av en spiller som før sesongen ikke egentlig var sett på som Henry sin erstatter i slik måte, fordi det var det RVP som var).

Link to comment
Share on other sites

Har man dårlige holdninger, når en ikke er enig med dine synspunkt, Frank?

 

Ade har gjordt en bra jobb, og han har nok til tider, fått ut sitt fulle potensial i år, men han er ikke en superspiss.

Han mangler en del basisferdigheter, og vil nok aldri komme i samme klasse som Henry, Bergkamp, Wright, Smith etc.

 

Vi har da vel ikke glemt Henry ?

 

Men nå spiller gutta som et eget lag, ikke som Henry`s lag.

 

Ade tror han er en mini Henry, men han er en mini Kanu.

Link to comment
Share on other sites

Her var det masse diskusjoner :huh:

 

Foran i tråden er det mye snakk om at denne kanpen kan bli vanskelig og kan fort ende uavgjort, hvis vi spiller uavgjort/verre mot Boro som røyk ut av FA Cupen hjemme mot Cardiff og viste null klasse, pluss at denne kampen spilles på Emirates, kan vi gi opp ALT! Vi er såååå close til å vinne noe stort som vi ikke har klart på fire år, og da kan vi søren ikke miste mer poeng på Emirates, (helst ikke noen andre plasser, heller) nå som vi har driti oss ut i tre kamper tidligere. Dette er vinn eller bye bye!! De neste kampene vår blir totalt avgjørende! Dette er kun opp til Arsenal, vi har potensiale nok til å vinne på Old Trafford, men da må laget vårt skjerpe seg grassat!!

 

Diskusjonen med Adebayor er litt interresant. Jeg er blitt en skikkelig fan av Adè, men han er og blir dessverre aldri den typen som Henry var. Henry scorte uten å overdrive 80% av sjansene når han var på topp, mens Adebayor føler jeg trenger ti sjanser før han putter. I mange kamper kan han jo putte to og tre uten å bruke 20/30 sjanser for å klare det, selfølgelig, men han er langst i fra like målsikker som Henry, så jeg tror at disse 19 måla, kune vært 30 nå av Henry hvis han var i samme situasjon som Adebayor, men Henry hadde nok ikke scort på alle headingene ;). Men uten å være totalt respektløs for Adè så er jeg som jeg sa blitt en digger av Adè. Han har en kraft, duellstyrke, fart og en heade-egenskap som jeg tror mange andre skulle slete med å nådd Adebayor i, pluss at han har reddet oss fra mange nedturer denne sesongen. Han har overrasket alle og jeg syns at alt i alt så har Adebayor gjort en GLIMRENDE SESONG, med store bokstaver!

 

 

I Gallas/Tourè/Senderos duellen så har jeg bare å si to ord: Gallas-Tourè.

Link to comment
Share on other sites

Til Dulfy

 

I følge denne lenken her er Adebayor mer effektiv enn Berbatov

http://telegraph.jumpmediagroup.com/Player...=24&p2league=24

 

Og Torres er ikke så mye bedre enn Adebayor han heller

 

http://telegraph.jumpmediagroup.com/Player...=24&p2league=24

 

Gresset er ikke alltid så veldig mye grønnere på andre siden.

Mitt tips til deg er å fokusere på de spillerne man har, istedet for å sikle etter alle andre.

 

BE

 

 

Får ikke linkene til å virke.

 

ikke jeg heller.

 

Prøv denne da:

 

http://telegraph.jumpmediagroup.com/Player...x?PlayerID=5030

 

Og legg inn Berbatov først for å sammenligne og Torres etterpå.

 

Sorry

 

BE

 

Nå var det bra :huh: Takk takk.

 

Torres er den beste spissen i PL ikke noe å diskutere, han trener ikke så mange sjangser som ADB for å klare å skore.

 

ADB klarer ikke kippe ballen over en liggene kiper en gang skuffanes, så løper han alt for mye i offseid og slår alt for mange støtte passninger i løpe av kampen.

 

Uten om måle han fikk servert på et sølvfat i CL så har han hatt måltørke nå.

 

Berbatov er nok mere giftigere foran mål også, han trenger få sjangser så er det mål.

 

ADB har blitt bedre i år en i fjor det skal han ha, men han gjør mye rart i løpe av en kamp i stede for å være litt smart spiller gjør han ofte klomsette valg.

 

Han burde lære seg å være mere rett på mål spiss, en å drive ofte med støtte passinger å alt for mye drilling til tider.

Link to comment
Share on other sites

Har man dårlige holdninger, når en ikke er enig med dine synspunkt, Frank?

 

Ade har gjordt en bra jobb, og han har nok til tider, fått ut sitt fulle potensial i år, men han er ikke en superspiss.

Han mangler en del basisferdigheter, og vil nok aldri komme i samme klasse som Henry, Bergkamp, Wright, Smith etc.

 

Vi har da vel ikke glemt Henry ?

 

Men nå spiller gutta som et eget lag, ikke som Henry`s lag.

 

Ade tror han er en mini Henry, men han er en mini Kanu.

 

Noen holdninger som en del har på spillere og laget generelt om dagen syns jeg er dårlige og det reagerer jeg på. Vi er i kvartfinalen i Champions league og leder serien med to poeng. Dette i en sesong hvor de fleste trodde vi ville slite med å sikre oss en fjerdeplass. Allikevel så klages det og sytes det her inne rett som det er. Og når man begynner å klage på Adebayor syns jeg det er litt for ille, som faktisk har gjort en sesong over all forventning, slik som hele laget har gjort.

 

Adebayor er kun 24 år og fortsatt mye å gå på. At han ikke kan sammenlignes med Henry, Bergkamp, Wright, Smith etc per dags dato er greit nok, men så er det fortsatt en del år til Adebayor er like gammel som disse spillerne var når de var på sitt beste. Så at Adebayor kan komme i samme klasse som de nevnte er slett ingen umulighet. Når man bare ser på hvordan utviklingen hans har vært siden forrige sesong.

 

Vi har ikke glemt Henry så klart, men savnet av han er på mange måter glemt. Foran sesongen så trodde de fleste at savnet skulle være mye større enn det faktisk er den dag i dag.

 

Min mening er at jeg syns det blir for dumt å kritisere spillere og laget generelt når vi faktisk gjør en sesong over all forventning. Så klart kan man komme med konstruktiv kritikk, fordi det er bare sunt, men en del innlegg her inne til tider syns jeg ikke hører noe sted hjemme. Det er min mening - ergo det er ikke fasiten fordi andre ikke er enige i det jeg mener.

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke vært mer enig, Frank! FOr bare noen få måneder siden ble jo Adebayor nærmest omtalt som Gud, og etter et par svake kamper nå så blir han omtalt som dritt. Skjerpings! Denne utgaven av Arsenal, med de forutsetningene og forventninger, har hatt en fantastisk sesong! Og det står jeg for selvom det ikke skulle bli noen trofeer i år! Boro blir forøvrig slått 5-0 på lørdag :huh:

Link to comment
Share on other sites

Det forundrer meg den diskusjon som er her inne om hvilket stopperpar vi bør ha. Jeg mener da det bør være soleklart at vi i kamper mot trege eller kjempende lag, som Milan og Wigan, trenger Senderos, mens vi i kamper hvor motstandere har raske spisser bør bruke Toure. Noe annet virker for meg absurd.

Link to comment
Share on other sites

Frank, nå må du se ting fra et annet perspektiv.

 

Greit, Adebayor har scoret mye, han har vært bedre enn det alle trodde, og alt det andre tullet.. Poenget er at han ikke klarer å sette enkle sjanser, som til og med vår kjære tysker hadde puttet enkelt inn i nettet. Når Adebayor ikke greier å bruke sjansene han får servert gang på gang, så sier det seg selv at vi mister en haug av unødvendige poeng i løpet av en sesong.

Adebayor er en egoist, ganske enkelt sagt. Han skal avslutte selv, selvom medspillere er i en bedre posisjon enn ham selv. I tillegg til å være en egoist, så trenger han forbedringer i posisjoneringen sin. Han skal absolutt stå i offside syv ganger hver kamp, og er like forbauset hver eneste gang.

 

Adebayor har mye å lære, og ser man på Eduardo som setter hver sjanse han får iskaldt i nettet, så blir det jeg har sagt bekreftet.

 

Ganske kort oppsummert, Adebayor er en ræva avslutter.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner at jeg faktisk blir irritert over holdningen til noen her inne!!!

Som nevnt tidligere har Adebayor hatt stor del i plasseringen vår på tabellen nå. Vil faktisk gå så langt som å si at uten han hadde vi ikke vært på toppen som vi er per dags dato!

Helt utrolig at folk kan syte over at han ikke putter hver gang han har store sjangser! I likhet med poker husker man store potter man taper framfor de man vinner!

Synes heller man skal fokusere på sessongen i helhet framfor de 3-4 kampene han kanskje ikke har spillt på sitt beste.

 

Tipper vi vinner 3-1 mot boro, ved scoringer av RvP, Ade og Fab. ;)

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, Adebayor en ræva avslutter? Han ligger ann til å kunne bli toppscorer i ligaen, DA ER MAN EN GOD AVSLUTTER! Selvfølgelig har han mye å lære men det sier bare hvor vanvittig potensiale den mannen har.

 

Vi må ha litt perspektiv på ting her inne, vi LEDER serien 11.mars ( i en sesong de fleste tippet oss ut av topp4) vi har slått ut Milan av CL og er i kvarten der.

 

VI MÅ VÆRE MEGET GODT FORNØYDE MED ÅRETS SESONG, jeg er ihvertfall det. (noen "nedturer" i løpet av en sesong er uunngåelig)

 

Så over til kampen mot Boro:

Eboue, Theo, Kolo er vel tilbake. Van Persie kan vel muligens starte.

Satser på dette laget:

 

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Walcott Cesc Flamini Hleb

 

Ade Van Persie

 

Benk: Eboue, Senderos, Denilson, Bendtner, Lehmann

 

Toure må spille for å komme i form igjen, Walcott velger jeg foran Eboue pga Eboues stygge spillestil (bør selges tli sommern) gilberto er utgått på dato derfor denilson

 

kampen vinner vi greit

Link to comment
Share on other sites

Dette blir som alltid en vanskelig kamp. Har dessverre en litt dårlig følelse. Denne kampen burde vi vinne for å henge med der oppe. Satser på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Senderos - Clichy

Fabregas - Flamini - Gilberto - Hleb

Adebayor - van Persie

 

Vet ikke helt jeg, er Walcott og Rosicky tilbake til denne kampen?

 

Benk; Lehmann, Toure, Bendtner, Hoyte, Song

 

2-1 eller 1-1?

Link to comment
Share on other sites

 

Ganske kort oppsummert, Adebayor er en ræva avslutter.

Hahahahahahahahaahhahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahaha!

 

Man burde lage en "Let's all laugh at Rotteh" - tråd her på forumet.

 

Adebayor er den beste spissen i PL i år. Han har vist prov på fremdragende avslutninger gjennom hele sesongen. Scoret jevnt og trutt og er nå på 19 seriemål og 4-5 (?) mål i de andre turneringene.

 

Såklart er han ikke like målfarlig som Henry. Men det skal litt til. Slike spillere vokser ikke på trær, de er heller unike.

 

Nå har han bommet et par sjanser (det er ikke mange spisser som setter 10 av 10 og opprettholder superform i 5 år i strekk) og folk begynner å tvile på han igjen (Jeg vil si at sjansene hans var utrolig bra keeperspill av Kirkland). Det er jo helt absurd latterlig. Det er ikke langt fra himmel til helvette her inne på forumet. Altfor mange snur seg etter vinden her inne.

 

Hva slags supportere er egentlig det?

 

-----------

 

Over til kampen:

 

Almunia

Sagna Senderos Gallas Clichy

Toure Flamini Fabregas Hleb

RvP Adebayor

 

 

 

Over til

Link to comment
Share on other sites

 

Ganske kort oppsummert, Adebayor er en ræva avslutter.

Hahahahahahahahaahhahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahaha!

 

Man burde lage en "Let's all laugh at Rotteh" - tråd her på forumet.

 

Adebayor er den beste spissen i PL i år. Han har vist prov på fremdragende avslutninger gjennom hele sesongen. Scoret jevnt og trutt og er nå på 19 seriemål og 4-5 (?) mål i de andre turneringene.

 

Såklart er han ikke like målfarlig som Henry. Men det skal litt til. Slike spillere vokser ikke på trær, de er heller unike.

 

Nå har han bommet et par sjanser (det er ikke mange spisser som setter 10 av 10 og opprettholder superform i 5 år i strekk) og folk begynner å tvile på han igjen (Jeg vil si at sjansene hans var utrolig bra keeperspill av Kirkland). Det er jo helt absurd latterlig. Det er ikke langt fra himmel til helvette her inne på forumet. Altfor mange snur seg etter vinden her inne.

Hva slags supportere er egentlig det?

 

-----------

 

Over til kampen:

 

Almunia

Sagna Senderos Gallas Clichy

Toure Flamini Fabregas Hleb

RvP Adebayor

 

 

 

Over til

 

Supportere med sine egne meninger, helt utrolig. Tenk at jeg har en helt annen mening enn Korslundinho i denne saken, jeg får vel bare begynne å heie på et nytt lag?

 

Man trenger absolutt ikke å være en god avslutter for å være toppscorer. Såklart, det kan sees på fra flere vinkler.

Adebayor får en haug av ekstremt store sjanser hver kamp, såklart, det er logisk at han scorer på minst èn av dem hver gang. Poenget er at han ikke scorer på de andre store sjansene han får servert, og det koster oss poeng ofte.

Så da spør jeg; er en god avslutter en spiller som bommer på opptil flere store sjanser i løpet av èn kamp?

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som jeg kastet inn en brannfakkel her i går.

 

Etter min mening er det flott at flere og flere "tør" si sin menining angående spillere som underpresterer eller som rett og slett ikke er god nok.

Det som er trist at konstruktiv kritikk av spillere, blir møtt av latterliggjøring av oss som personer, i steden for konstruktiv motargumentasjon.

 

Wenger er den beste manager i verden, men det betyr ikke at han er ufeilbar.

Han lager gull av gråstein, men på grunn av hans sparebøssepolitikk, må han bruk de spillere han har tilgjengelig.

Ade har på grunn av skader og tilpassningsproblemer vært førstevalg som spiss i denne sesongen. Han har grepet muligheten, scoret en god del mål, men det gjør han ikke til en verdensklassespiller.

Mange supportere likte Ade tidligere, for hans utrettelige jobbing og uvanlige spillestil.

Problemet er at han har blitt mer og mer egoistisk, og mindre lagspiller. Han trenger flere målsjanser for å score enn de fleste toppspisser i verden. Greit nok, han har gitt oss en ny angrepsmulighet med sine scoringer på headinger, men det gjør også Bendtner.

 

Jeg har ihvertfall inntrykk at det er en groende missnøye blandt oss Arsenal supportere, her og i England, over primadonnanykkene til Ade. Han er bare ikke god nok til å være en primadonna.

 

Laget spiller takk og lov mye bedre enn de fleste kunne drømme om før sesongstart.

Men betyr det virkelig, at veldig mange ikke ønsker en bedre spiss enn Ade?

Link to comment
Share on other sites

For min del så ønsker jeg ikke en ny spiss til å danke ut Adebayor. Han har scoret nok av mål, og vil danne et sterkt spisspar sammen med RVP bare han finner tilbake til formen.

 

Adebayor er i utvikling. Han er ikke ferdig utviklet som spiss. Jeg regner med at han trener på avslutninger hver eneste dag på trening og bare kommer til å bli bedre og bedre. Jeg syns også det er merkelig at kritikken mot han kommer nå og ikke tidligere når han scoret i kamp etter kamp etter kamp. Men det er jo slik det er her på forumet. En tabbe eller noen bom på mål, samme hva det er, så er plutselig ikke spilleren god nok. Det er standard her inne.

 

Som jeg tidligere har nevnt. Adebayor har tatt mye ansvar på sine skuldre denne sesongen. Først når Henry dro og så når RVP endte opp skadet. Han har vært en av de viktigste brikkene på laget vårt i år som har sørget for at vi ligger der vi ligger. Teknikken og avslutningsegenskapene bor i han. Det har han vist nok av ganger, og bare de to målene mot Tottenham og Newcastle borte har vist at han har det i seg. Han har fortsatt mye å gå på, men han er på god vei til å bli en verdensklassespiller.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med YONAZZ i en ting i det minste, folk må ha sine egne meninger. Dessuten synes jeg diskusjonen her viser at det er følelser i sving for vårt kjære Arsenal.

 

Serimot er jeg hverken enig i at Adebayor ikke er god nok eller at han er en elendig avslutter.

Han har da gang på gang vist at det bor klasse i han, og om den ikke er der alltid så finnes den.

 

En spiller som Ade, er ikke per dags dato på sitt beste, det er greit nok.

Likevel en liten mening jeg ytre før diskusjonen går videre her: en spiss i verdensklasse MÅ være egoist! det er slik han blir regnet som verdensklasse, og det er slik han trollbinder publikum som igjen stempler han som nettopp verdensklasse!

 

Jeg tror vi har MYE i vente fra ADEBAYOR! ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Supportere med sine egne meninger, helt utrolig. Tenk at jeg har en helt annen mening enn Korslundinho i denne saken, jeg får vel bare begynne å heie på et nytt lag?

 

Man trenger absolutt ikke å være en god avslutter for å være toppscorer. Såklart, det kan sees på fra flere vinkler.

Adebayor får en haug av ekstremt store sjanser hver kamp, såklart, det er logisk at han scorer på minst èn av dem hver gang. Poenget er at han ikke scorer på de andre store sjansene han får servert, og det koster oss poeng ofte.

Så da spør jeg; er en god avslutter en spiller som bommer på opptil flere store sjanser i løpet av èn kamp?

 

Adebayor ligger på 2 plass på toppscorerlista med 19 mål. Og ja han kommer til ekstremt mange sjanser og bommer på en del. Han er kanskje den som kommer til flest sjanser i PL. Dette har med å gjøre at vi er et offensivt lag, helt klart, men jeg tror mer det har med å gjøre hans "work rate" ! Han har ork til å bli med på "alt" og kommer seg i de rette situasjonene gang på gang. Dette er han en av ytterst få til å mestre.

Så da jeg vil påpeke som flere andre her - Tenk på hvilket potensiale han har!

Link to comment
Share on other sites

Dette har blitt en diskusjon om Adebayor.

For å kort kommentere det er vel alle enig i dette utsagnet:

Han har spilt over all forventning i år, men har forbedringspotensial. Og dermed kan han bli bedre. Han er fortsatt ung. Og han har vært en viktig brikke for arsenal suksess i år.

 

Men kampen som er topicen her. Dette er kampen som er liv og død for arsenal. VI kommer hverken til å vinne 7-0 eller tape 4-0. Er et nervøst arsenal som entrer banen. Forhåpentligvis vil skadede spillere komme tilbake og tilføre erfaring. Jeg vil ha dette laget:

 

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

Walcott Cesc Flamster Hleb

Persie Ade

 

Toure mener jeg må inn. Av en enkelt grunn, Han har erfaringen senderos ikke har. Selv om senderos er i bedre form så har Toure vunnet ligaen før når han har spilt. Vi vet han takler presset og han kan berolige andre spillere. Trur vi vinner denne faktisk. Etter noen jobbemål

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...