Jump to content

09.03.2008 Wigan Athletic B


pekkiry

Hvem vinner?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Enig i at Adebayor prøver på for mye av det samme som Henry gjorde. Adebayor skyter alltid rett fram og ned mot lengste hjørne. Henry derimot, la til litt innsideskru og av og til litt høyde på skuddet mot lengste hjørnet. Adebayor greier ikke dette, og er rett og slett blitt ALT for forutsigbar.

Og jeg er redd Wenger ikke ser dette. Føler han bare tenker "Bra forsøk". Noen som har mailen til Wenger? :) :blink: Kunne godt tenkt meg å si et par ord til ham :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Ja ikke for å være så enormt negativ mot Adebayor ( han har tross alt reddet oss mange ganger), men hvor mange mål ville ikke en spiller som Eduardo eller Benzema scoret? Hvis vi hadde hatt RvP-benzema på topp neste sesong så tror jeg de to hadde slått alle scoringsrekorder! Adebayor spiller egentlig ganske dårlig i store perioder til tross for alle målene. Hvis du ser på en spiller som har 19 mål i PL så skulle du tro han var målfarlig hele tiden ala Torres. Men jeg orker ikke å reise meg engang når Ade kommer alene med keeper. Alltid den Henry avslutningen som bare Henry mestrer!

 

som om eg skulle sagt d sjøl

Link to comment
Share on other sites

Sant det dere sier om Adebayor, men hadde han scoret minst 1mål i dag så hadde ingen av de kommentarene kommet..

Typisk å bli fullstendig negativt når en slik kamp vi er nødt til å vinne ender 0-0.. Adebayor er en dyktig spiller, men han er ALT for mye av og på.. Plutselig kan han score 2mål per kamp, også et par kamper etterpå så blir han totalt vaksinert mot å score ! Så den dagen han klarer å holde oppe gjevnt kommer han til å bli toppscorer i Premier League !

Link to comment
Share on other sites

Sant det dere sier om Adebayor, men hadde han scoret minst 1mål i dag så hadde ingen av de kommentarene kommet..

Typisk å bli fullstendig negativt når en slik kamp vi er nødt til å vinne ender 0-0.. Adebayor er en dyktig spiller, men han er ALT for mye av og på.. Plutselig kan han score 2mål per kamp, også et par kamper etterpå så blir han totalt vaksinert mot å score ! Så den dagen han klarer å holde oppe gjevnt kommer han til å bli toppscorer i Premier League !

Da ville jeg sakt at han er god i et øyeblikk men er dårlig i de største delene av kampen! Jeg har kanskje "overkritisert" Adebayor tidligere i sesongen selv om han har scoret et mål innimellom.

 

Og jeg skjønner ikke dem så sier han har så veldig god teknikk. Måtte le da han prøvde en overstegsfinte idag! Han hadde jo 0 kontroll på beina :)

Link to comment
Share on other sites

Så og si hele laget spilte dårlig i dag ikke bare enkelt spillere.

 

Noen andre må hjelpe ADB å skore målene, vi kan ikke forvente at han skal gjøre alt på topp avlene.

 

Vi har for mange skader å det feller Arsenal slik er det bare.

 

Cesc på kant blir håpløst med Gilberto og Flamini på mitten som begge er deffansive.

 

Nei skulle hatt en Eboue og Theo på kant i dag da hadde Wigen fått store problemer.

 

2 spillere med fart på kant så vi tydelig i dag at vi mangla.

 

Hleb gjore så godt han kunne med en slik bane for han ingen ting til å stemme.

 

Ballen spretter bare feil for han gang på gang.

 

Hleb er mye bedre som hengen spiss der han kan vandre som han vil bak spissen som i CL kampene.

 

Uannsett skal vi vinne slike kamper :)

Link to comment
Share on other sites

Alt lå til rette for ett uavgjort resultat i denne kampen. En bane i elendig forfattning, ett slitent Arsenal-lag, en motstander og en dommer som drar ned tempoet.

 

Mange av spillerene så ut til å bli negative av alt dette. Alle våre spillere bør holde moralen oppe og aldri tilate seg å klage på dommeren. Når en spiller blir sur og grinete sprer det seg i resten av laget. Lagmoralen og samspillet er vår største styrke og vår største svakhet. Savnet Eboue i gjørma i dag.

 

Er veldig på vippen om vi vinner gullet til slutt nå. Vi er så utrolig sårbare for flere skader eller utestengelser at jeg tror det ikke holder helt inn. Hvordan gikk det med Gallas? Eneste positive fra denne helgen er at både utd og chelsea taper sine kamper mot svakere lag, mens vi klarer uavgjort. Selv om de spilte FA-cup, så har de i hvertfall tapt kampene sine. Kanskje de også begynner å bli slitne.

Link to comment
Share on other sites

Mulig å pisse vekk 5 poeng så fort!? :)

 

Du mener skkert 6 poeng. Hver kamp skal altså være en seier?

Nei, han mener sikkert 5 poeng. Vi hadde et 5-poengs forsprang på Manu, som nå er pisset vekk.

 

Tror du misforstår. Jeg mener det Imers påpeker. Vi hadde 5 poengs forsprang på united før Birmingham-kampen som var nylig. Vi burde da kunne "dratt" litt på disse poengene og kanskje ligget et poeng-to-tre foran united når vi skulle opp mot Liverpool,United og Chelsea. Isteden har vi tapt 6 poeng :blink: og united vil lede med et poeng hvis de, som forventet, vinner hengekampen. Jeg mener absolutt ikke at vi skal vinne hver kamp, men at de 5 poengene vi hadde ( som er en ganske bra luke på dette tidspunktet av sesongen) har blitt spist inn såååå fort er veldig veldig frustrerende.

 

Enormt unødvendig svartmaling av situasjonen etter dagens kamp her på forumet. Vi fikk et poeng idag og er 2 poeng foran United, så ingen grunn til å slakte alt og alle og dele ut gullet til Old Trafford!! Men skuffet er vi alle...

Link to comment
Share on other sites

dulfy:

Neste kamp er mot Middlesbrouh og jeg forventer en storseier! Minst 4-0

 

Dette er en grunn til at vi kan rote bort seriegullet. ALT for kravstore supportere.

Slik jeg har forstått det, så blir du misfornøyd om vi vinner med 3 mål mot Middlesbrough...?

Ja

Bra supporter du.

Du er smart du.. (vet du hva ironi er?)

Det var ikke mye antydning til ironi i innlegget ditt.

Men unnskyld hvis jeg misforsto innlegget ditt da. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er mye rar lesning her i denne tråden. Det er helt riktig at man skal være skuffet etter en slik kamp, men også viktig at man må moderere seg litt. Uansett e det verste jeg vet folk som er så optimistiske at det lyser lang vei at optimismen er falsk. Optimisme er ok det, men ikke under falske premisser!!!

Det er best å være realist, og realitetene sier oss at vi nå er i utfordrerposisjon (Chelsea kommer til å komme opp på 64p etter hengekampene, samtidig som de har både oss og Manu hjemme. ManU leder nok serien når midtukekampen er spilt, de har meget god mf, og de har oss hjemme. Ren logikk sier at de innbyrdes kampene resulterer i 2p til Chelsea, 4 til Manu og 1p til oss. Jeg er redd dette ikke går. Vi er avhengig av hjelp fra andre nå (i praksis) og det liker jeg ikke. Men men, man skal aldri si aldri...

 

Så litt om kampen i dag. Det viser seg å være en kunst å score på opplagte 100% sjanser. En del av sjansene til Adebayor er sjanser som vNistelrooy, Raul, Inzaghi og andre spisser av samme type sitter. Vår beste, og eneste, av denne type spisser er Eduardo... Selvsagt er jeg glad vi har Adebayor, for han har mange meget bra kvaliteter, men han er ikke komplett, slik mange har sagt. Jeg har sett på en del av sjansene Adebayor har bommet på i år og i fjor, og er ganske sikker på at Eduardo hadde satt alle sammen. Det jeg vil frem til er at Ade nok passer best med en som Eduardo, og at vi kanskje trenger en slik spiller foran neste sesong?

Godt innlegg. Er nesten einig i alt du skriver. Det er lov å vere skuffa etter ein slik kamp. Det er minst like gale å lese innlegg der folk avfeier all tvil om alt og alle, samanlikna med "selg, selg, selg" - innlegg

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor alle gjør adebayor til syndebukken i dag... Jeg så ikke kampen, men jeg vet at uten Adebayor hadde vi aldri ledet serien(Enn så lenge)

 

Helt enig, grett at Adebayor kunne puttet to idag, men alle spillere bommer på sjangser i ny og ne. Adebayor har vert fantastisk denne sesongen, noe som alle har vert enig i. Nå har en kamp der han ikke skårer så er han en elendig spiller?! Og vi burde dyttet han ut med Benzema og gudane vett! Tull! Må vi prøve og se det posetive i tingene, ikke bare hakke og klare for at vi ikke fekk 3 poeng!

Link to comment
Share on other sites

Huff, hva skal man si. Makan til tafatt forestilling av The Gunners, etter fantastisk spill i midtuka.

 

Andre har oppsummert selve kampen bedre enn meg, så jeg holder meg til kun å sette opp en spillerbørs:

 

Almunia: Fikk lite å gjøre. Bra gjort å holde seg fokusert til å ta de få rimelig gode redningene han hadde, etter å knapt ha vært i ballen. 6

Sagna: Svært god defensivt, grei offensivt, men synes han kan bli litt mer med frem. 7

Gallas: Sliter med en skade hele kampen og bør egentlig byttes ut. Gjør en del gode involveringer, men var ikke så dominant i forsvar. 6+

Senderos: Har vi fått oss en ny general i forsvaret? Hohoh, for en utvikling på denne karen! Nærmer seg en midtstopper i verdensklasse. Banens beste, uten tvil! 8+

Clichy: Sleit litt med Valencia på kanten, men greide seg greit de fleste gangene. Var mer med offensivt enn det kunne se ut, men hver gang han var det, klarte Hleb å slå feilpasning. 7+

Fabregas: Ser at han igjen har en liten formsvikt etter tett kampprogram. Sliter med touchen og pasningsfoten. I don't blame him though.. 6

Flamini: Jobber meget bra på midten. Løper sin del hele kampen i tillegg til Van Persies del etter at han kom innpå. Herlig innstilling på denne karen. 8-

Gilberto: Usynlig? Ja. Vegg? Usikker. 5

Hleb: Blir satt ut av kampen av matta og Rob Styles. Ingenting gikk hans vei i dag. 4+

Bendtner: Løper og prøver i hele kampen, men får desverre lite til. 6

Adebayor: Skulle satt den første og endret kampbildet. Ellers jobber han null og nada, og har en tydelig formsvikt. 5

 

Toure: Rart å sette ham på kanten, men ok, det sier vel bare litt om skadeproblemene våre. Uansett, han gjorde en ok jobb. Ikke så mye involvert at det gjorde noe men.. 6

Van Persie: Er halvskadet, så jeg skal være snill, men han var jo ikke i ballen før det hadde gått 10 minutter når han var innpå. Virket ok skademessig, og det er nok kun kondisjonen han sliter med. Kjenner igjen Robin når han drar seg løs langs kanten på sekstenmeteren og fyrer av. Synd at den gikk milevis over i går da, men. 6

 

Sitter med en følelse av at jeg har skrevet "i dag" flere ganger i denne vurderingen, men jeg orker ikke å gå gjennom alt igjen, så det får bare bli som det blir.

Link to comment
Share on other sites

Så litt om kampen i dag. Det viser seg å være en kunst å score på opplagte 100% sjanser. En del av sjansene til Adebayor er sjanser som vNistelrooy, Raul, Inzaghi og andre spisser av samme type sitter. Vår beste, og eneste, av denne type spisser er Eduardo... Selvsagt er jeg glad vi har Adebayor, for han har mange meget bra kvaliteter, men han er ikke komplett, slik mange har sagt. Jeg har sett på en del av sjansene Adebayor har bommet på i år og i fjor, og er ganske sikker på at Eduardo hadde satt alle sammen. Det jeg vil frem til er at Ade nok passer best med en som Eduardo, og at vi kanskje trenger en slik spiller foran neste sesong?

 

Det er brutalt mye sannhet i dette.

Ja ikke for å være så enormt negativ mot Adebayor ( han har tross alt reddet oss mange ganger), men hvor mange mål ville ikke en spiller som Eduardo eller Benzema scoret? Hvis vi hadde hatt RvP-benzema på topp neste sesong så tror jeg de to hadde slått alle scoringsrekorder! Adebayor spiller egentlig ganske dårlig i store perioder til tross for alle målene. Hvis du ser på en spiller som har 19 mål i PL så skulle du tro han var målfarlig hele tiden ala Torres. Men jeg orker ikke å reise meg engang når Ade kommer alene med keeper. Alltid den Henry avslutningen som bare Henry mestrer!

 

Kanskje...har liten sans for hvis og om atte. Eduardo hadde langt ifra satt alle Ade hadde misset på.

Dette blir bare for dumt. For å besvare det like dumt tilbake så er det garantert at en annen spiss hadde

definitivt ikke satt alle 23 Ade har.

Minner om at Torres også har hatt sin dårlige periode denne sesongen med å være ineffektiv og har vært

langt ifra farlig hele sesongen som ALLE spisser har.

 

Folk har dårlig hukommelse. Thierry Henry som er vår største måljeger gjennom tidene hadde også bad spells med innefektivitet.En ting er sikkert er at alle spisser har downperioder. Tror en skal leite j... lenge for å finne en komplett spiss og spesielt en som scorer på alt. Kanskje i et dataspill.

Link to comment
Share on other sites

1.august 2007:

 

Henry solgt fra Arsenal, og samtlige media melder at Arsenal vil slite hardt for å komme seg inn blandt de 4-5 beste denne sesongen. Laget er alt for ungt, for urutinert og for ustabilt. Laget har mistet sin toppscorer, og har kun handlet inn en "ukjent" kroat som en erstatter. Arsenal dømmes med andre ord helt ut av alle medaljekamper.

 

10.mars 2008:

 

Arsenal ligger på første plass i Premier League, med 10 kamper igjen å spille. Arsenal har nylig slått ut selveste Milan fra Champions League, og er i kvartfinalen og blandet Europas 8 beste lag for øyeblikket. Adebayor har scoret 19 mål, og har tatt opp arven etter Henry. Erstatteren, Eduardo, har nylig blitt grusomt tacklet og skadet for nesten et år. Young Guns overrasker hele verden med sin sjarmerende fotball, artisteri og direkte angrep stil.

 

 

 

Så er 100000 kr spørsmålet:

 

HVA er det vi har å være så misfornøyd over?????

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at "vi" er misfornøyde er vel egentlig rimelig enkel?

 

Ja, vi leder PL, og kun de største optimistene ville tippet dette før

sesongstart. Derfor sett i et lengre perspektiv, så er det helt fantastisk.

 

Men så, grunnen til at flere er skuffet og misfornøyde. Arsenal SKAL og BØR ta minimum 5 av 9 poeng mot trioen Birmingham, Aston Villa og Wigan. I dag sitter vi igjen med 3 poeng. Når man tar sesongen under lupen, så er det bare sunt og naturlig at man som fan eller spiller er skuffet over de siste ukenes resultater.

 

Ingen kan være fornøyd med det, og ingen skal være fornøyd.

 

Ender vi på andre eller tredje plass, mener jeg at det er en bragd! MEN, når vi så og si har ledet PL hele sesongen, så er det både naturlig og sunt at det vil bli et lite antiklimaks.

Link to comment
Share on other sites

Det er klart det blir et antiklimaks dersom vi roter bort seriegullet nå, ingen benekter det.

Men fra å være skuffet over det, er det et laangt sprang til det å skru av seg hodet og legge seg ned å dø, slik endel har gjort her inne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er aldri glad når vi taper, og noen ganger så endre det nesten med hodeskalling i veggen i ren frustrasjon. Men iløpet av årene har jeg heldigvis lært meg at sesongen er så mye mer enn de 2-3 siste kampene, eller de 2-3 neste kampene. Det handler om 38 kamper, og status etter disse.

 

Underveis så skjer det mange ting som enten skrur opp forventningene, eller reduserer disse. Og noen ganger så går rett og slett som forventet. Hadde vi hatt de 3-4 siste resultatene i september, så er det INGEN som hadde klaget noe særlig. Da hadde det vært som forventet før sesongen, og vi hadde vært fornøyd uten tap.

 

Nå har sesongen sklidd frem, og samtlige har skrudd opp sine forventninger til laget og blir dermed skuffet over ting som man hadde blitt fornøyd/"ikke skuffet" over på høsten.

 

Sitt tingene litt i perspektiv, og se bak resultatene gjennom hele sesongen, så får man et annet syn på saken. Vi har en snittalder MYE lavere enn samtlige andre lag blandt topp 10, og har fremtiden foran oss. Klarer vi topp 4 i 2008 er det en bra prestasjon, med tanke på alder, og klarer vi høyere enn dette så er det meget bra.

 

Skulle vi gå hele veien og "toppa heile driden" i mai 2008, er det en bragd og prestasjon som verden ikke har sett maken til siden 2004! Så stort vil det faktisk være å vinne PL med dette unge mannskapet.

 

Så besinn dere, og vær glad for at det kun har blitt et tap i denne sesongen. Det er fremdeles TRETTI poeng å kjempe om.

Link to comment
Share on other sites

Så litt om kampen i dag. Det viser seg å være en kunst å score på opplagte 100% sjanser. En del av sjansene til Adebayor er sjanser som vNistelrooy, Raul, Inzaghi og andre spisser av samme type sitter. Vår beste, og eneste, av denne type spisser er Eduardo... Selvsagt er jeg glad vi har Adebayor, for han har mange meget bra kvaliteter, men han er ikke komplett, slik mange har sagt. Jeg har sett på en del av sjansene Adebayor har bommet på i år og i fjor, og er ganske sikker på at Eduardo hadde satt alle sammen. Det jeg vil frem til er at Ade nok passer best med en som Eduardo, og at vi kanskje trenger en slik spiller foran neste sesong?

 

Det er brutalt mye sannhet i dette.

Ja ikke for å være så enormt negativ mot Adebayor ( han har tross alt reddet oss mange ganger), men hvor mange mål ville ikke en spiller som Eduardo eller Benzema scoret? Hvis vi hadde hatt RvP-benzema på topp neste sesong så tror jeg de to hadde slått alle scoringsrekorder! Adebayor spiller egentlig ganske dårlig i store perioder til tross for alle målene. Hvis du ser på en spiller som har 19 mål i PL så skulle du tro han var målfarlig hele tiden ala Torres. Men jeg orker ikke å reise meg engang når Ade kommer alene med keeper. Alltid den Henry avslutningen som bare Henry mestrer!

 

Kanskje...har liten sans for hvis og om atte. Eduardo hadde langt ifra satt alle Ade hadde misset på.

Dette blir bare for dumt. For å besvare det like dumt tilbake så er det garantert at en annen spiss hadde

definitivt ikke satt alle 23 Ade har.

Minner om at Torres også har hatt sin dårlige periode denne sesongen med å være ineffektiv og har vært

langt ifra farlig hele sesongen som ALLE spisser har.

 

Folk har dårlig hukommelse. Thierry Henry som er vår største måljeger gjennom tidene hadde også bad spells med innefektivitet.En ting er sikkert er at alle spisser har downperioder. Tror en skal leite j... lenge for å finne en komplett spiss og spesielt en som scorer på alt. Kanskje i et dataspill.

Det jeg skrev var at Eduardo hadde satt alle de sjansene JEG HADDE SETT på som Adebayor misset. Det var altså et utvalg sjanser jeg har sett på, ikke alle sjansene Ade har hatt selvsagt...

Link to comment
Share on other sites

Dårlig kamp, likevel 1 poeng. Et dårlig lag taper borte på en dårlig dag. Vi spiller uavgjort. Det er et styrke tegn.

 

Ingen spillere utmerket seg sepesielt.

Det var trist å se Fabregas dytte til Heskey utenfor banen og det påfølgende skuespillet hans etterpå. Hadde det vært Eboue hadde alle skreket at han skulle selges, men med Fabregas derimot er det lettere å se gjennom fingrene med det.

 

Det er en ting jeg er sikker på, og det er at vi vinner premier league i år.

 

Mvh

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...