Jump to content

2008.02.11 Blackburn H, Barclays Premier League [Emirates Stadium]


pekkiry

Hvem vinner?  

82 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Takker og bukker! 3 poeng, vi er ok på høyden spillemessig, folk er på gang, ingen idiotisk kort, 2 mål i pluss og ingen baklengs, fornøyd i dag :D

 

Ok på høyden????

 

Blackburn blir jo ovekjørt, utspilt og overspilt i nesten 90 minutter. Var ikke nervøs i et eneste minutt faktisk, og følte at vi hadde FULL kontroll på denne kampen. Adebayor sitt mål på slutten var ren bonus!!

Link to comment
Share on other sites

Ade ligger jo ligt med Ronaldo på toppscorer listen :D :)

 

Kamp ferdig :D

 

Ronaldo hadde en dårlig kamp på lørdag, håper formen og egoet han har fått en knekk nå. Er jammen på tide han har vert på topp i øve et år nå.

 

Men viktigest er at Adebayor forsette og putter.

Link to comment
Share on other sites

Men, og det er et stort men, de var halvdaft i dag, det kommer vi ikke vekk i fra. Men skitt au, 3 poeng in the basket, og 5 poengs ledelse. Good enough for me.

 

Var det så halvdaft? Andre halvdel av første omgang var kanskje det, men i hele andre omgang er det ingenting som tyder på at Blackburn skal gi oss så altfor mye kamp. Dessuten skaper vi en drøss med sjanser i andre omgang, med litt flaks kunne vi fort seiret med 3-4-5 mål. Kjempebra gjennomført, utrolig deilig med 3 poeng :D

Link to comment
Share on other sites

Men, og det er et stort men, de var halvdaft i dag, det kommer vi ikke vekk i fra. Men skitt au, 3 poeng in the basket, og 5 poengs ledelse. Good enough for me.

 

Syntes ikke det var daft egentlig. Gjorde jobben sin, og holdt Blackburn godt unna. Senderos og Gallas kler jo av Cruz og McCarthy i kampen, mens midtbanen har full kontroll. Litt tannløst i avslutningene, men dog ikke daft.

 

Er nå min mening..

Link to comment
Share on other sites

I dag var første dagen jeg virkelig har fått trua på Premier League GULL! Fantastisk touch av Adebayor på målet sitt, ellers så var det viktig med disse 3 poengene på en dag som gikk ganske så "rolig" for seg. Senderos har virkelig reist seg det må sies, men midtbanen sliter veldig i dag synes jeg pga plass fordelingen til Wenger. Trist og deprimerende å se Gilberto spille slik han gjør men nå er vel flere av spillerne som har vært borte på vei tilbake. United neste :D

Link to comment
Share on other sites

Dette var slitsomt. Selvom vi kontrollerte kampen fra start til slutt, så er aldri 1-0 en trygg ledelse! B.burn hadde bare trengt 1 sjanse til å gjøre det likt, og da hadde det blitt værre!

 

Syns vi så i dag at Fabregas ikke er noen vingspiller, men han var god når han kom seg i midten. Ellers herlig at Ade scorer, men synd at Hleb ikke fikk inn en!

 

Slitsomt, som tidligere nevnt, men vi hever oss til søndagens lille batalje, og da er vi videre :D

Link to comment
Share on other sites

Bør jeg satse 500 spenn på arsenal seier med 2 mål ?

 

Satset du? Kan tenke meg at du ble ekstra glad da Ade skåra på slutten.

 

Kampen: Tja, man kan ikke si at Arsenal rundspilte de i 90 minutter, på ingen måte. Men vi så til tider strålende angreps spill. Og så lenge de 3 poengene er i boks, så er det ikke så viktig om vi rundspilte dem eller ikke.

Hleb og Sagna er de som fortjener ekstra skryt idag, selvsagt også Flamini som alltid.

Ade skuffa litt, var usynlig veldig lenge, og nårr han først fikk ballen rotet han den ofte egoistiskt bort. Men hvilken goalgetter han har blitt da. Ifjor hadde han nok bomma på det målet.

Nok en gang skuffet over Gilberto, med all respekt for den gamle krigeren vår. Men jeg tror dessverre karieren din i Arsenal er over.

Link to comment
Share on other sites

Det skal være slitsomt å være Arsenal-fan skjønner jeg. I dag var intet unntak. I dag viste vi Blackburn-spillerene muskler i hver eneste duell. Det var det som gjorde at vi fikk taket på dem. Fint at Senderos scorer, så han får noe å "gå på". Synes han har spillt godt i det siste, men det skal mange kamper til før jeg blir trygg på ham.

 

At Adebayor tilslutt setter spikeren i kista er viktig, selv om målet kanskje var ubetydelig. Viktig at spissene opprettholder scoringsformen kamp etter kamp.

 

Forøvrig synes jeg Hleb gjorde en stor kamp i dag. Han ser ut til å være i kjempe-slag. Og sist men ikke minst. Sagna leverer varene hele tiden. Fortsetter han det glimrende spillet sitt, er han årets kjøp i PL.

Link to comment
Share on other sites

For en 2 omgang!!!! Gutta spilte med sinnsyk stor selvtillit i dag. Utrolig passningsspill, og flotte angrep og forsvar. Føler det burde stå minst 6-0 i dag.

 

Jeg fikk aldri se reprisen da Eduardo ble "felt" innenfor 16m. For meg så såg det veldig ut som en straffe.

Hleb og Sagna fortjener ekstra skryt etter denne kampen, selv om at alle 11 var veldig gode. Jeg var skeptisk til Gilberto før kampen, men han var ikke så dårlig, selv om det ble noen feilpassninger.

 

Herlig at Senderos fikk seg en scoring, og før corneren ble tatt så sa jeg til kompisen min, Bjarte at Senderos kom til å score, hehe :) .

 

Da er vi 5 poeng foran Moaning U, og 8 foran Chelskijj. håper forsprange blir enda større etter hvert. Vinner vi på lørdag, så er mye gjort, psykisk.

 

Noen som har sett overskriften på VG? "Gamst-tap". :D Hvilken Gamst? De kunne også formulert det som om det var vi som vant.

Ja det viser bare hvilken møkkaavis VG er. Dagbladet er mye bedre på fotballnyheter. hehe latterlig.

De som mener at det var daft i dag og at midtbanen var dårlig, synes jeg tar veldig feil. Gutta hadde jo stålkontroll, og produerte masse målsjanser. Blackburn hadde 2 "nesten" sjanser på hele kampen, og det sier jo litt.

Link to comment
Share on other sites

Nydelig med 3 poeng idag. Dårlig siste halvdel av 1. omgang, men ellers er det full kontroll! Kunne satt spikeren før då, men. Synes de fleste spiller på det jevne idag. Hleb var i en egen klasse idag! Helt fantastisk! Den hvite magiker er bare så sleip at det må være et helvete å spille mot han. Soleklart MoM. Friedel nr.2 med flere klasse-reaksjonsredninger. Men måtte nesten le når Hleb hadde ballen, for han skapte alltid rom for seg selv, og kom seg unna i de trangeste situasjonene..

Link to comment
Share on other sites

Høydepunkter + mål fra kampen

 

Ingen passord denne gangen.... setter uansett pris på de som stikker inn og klikker på en av bannerene på siden min mens de laster ned. http://www.arsenal-goals.com Takk!

 

 

+ Senderos gjør ingen blemmer ++ scorer et mål :D

+ Solid forsvar, egentlig kun 1 farlig sjangse (stuss/headingen)

+ Styrer mesteparten av kampen med god kontroll.

+ Lehmann repiterer ikke sin forige kamp mot blackburn

 

- Burde utnyttet sjangsene og hatt 1-2 mål til

- Lar blackbrun få styre for mye i siste del av første omgang, pga mye passningsfeil

 

 

+++++ 5 poeng til gode på united ! :)

 

Skal sove godt i natt :D

Link to comment
Share on other sites

Høydepunkter + mål fra kampen

 

Ingen passord denne gangen.... setter uansett pris på de som stikker inn og klikker på en av bannerene på siden min mens de laster ned. http://www.arsenal-goals.com Takk!

 

 

+ Senderos gjør ingen blemmer ++ scorer et mål :D

+ Solid forsvar, egentlig kun 1 farlig sjangse (stuss/headingen)

+ Styrer mesteparten av kampen med god kontroll.

+ Lehmann repiterer ikke sin forige kamp mot blackburn

 

- Burde utnyttet sjangsene og hatt 1-2 mål til

- Lar blackbrun få styre for mye i siste del av første omgang, pga mye passningsfeil

 

 

+++++ 5 poeng til gode på united ! :)

 

Skal sove godt i natt :D

 

 

Takker as always..og god natt!

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner i prinsippet på nøyaktig samme måte som mot Man City. Leder stort sett hele matchen med ett mål, og må finne balansegangen mellom å jage tomålsledelse og å forsvare hva vi har. Mtp hvor få klare målsjanser de to lag klarte å produsere mot oss i denne fasen, så virker det som om gutta og Wenger har funnet en meget god balansegang. Forsvaret har vært fjellstøtt i det siste, hvilket er en forutsetning for å gå helt til topps.

 

Av de som må fremheves er igjen Clichy og Adebayor. Efter en rekke hysteriske kamper fra de to, var det endelig (?) tilbake til menneskelige prestasjoner i dag. At våre to formspillere kan ha en "dag av", målet til tross, uten at hele laget ramler sammen er et svært godt tegn.

 

Gilberto: Mannen har fått mye pepper i år. I det siste har jeg vært tilbøyelig til å finne kritikken berettiget. I dag synes jeg derimot han igjen var god. Virket frisk og kvikk i steget, og dro ikke ned tempoet som han gjør på dårlige dager. Absolutt godkjent.

 

Senderos: En annen gjenganger når skyld skal fordeles. Men heldigvis må flere og flere spise i seg sine ord. Nok en god kamp av sveitseren, og målet gjør garantert godt for den stadig voksende selvtilliten. Toure skal faktisk få svette litt for igjen å gjøre krav på plassen ved siden av Gallas.

 

Våre to beste i dag var likevel Sagna og Hleb. Førstnevnte har hele sesongen igjennom framstått som PLs desidert beste høyreback. I dag er han igjen enorm. Knapt én eneste feil defensivt og en evig trussell offensivt. Sommerens kanskje aller mest verdifulle kjøp. Hleb var også steingod på den måten bare Hleb kan. Mon tro om han faktisk smører inn fotballskoene sine med lim før match? Herlig fyr når han har dagen!

 

 

Alt i alt har vi lagt bak oss to gledelige og viktige fotballhelger hvor det meste har gått vår vei. Vi kan ikke forvente at alle resultater gjør det resten av våren. Likevel sitter jeg med en klar følelse av at dette er vårt år. Følelsen ligner svært mye på den jeg fikk i 2002 da Ljungberg fikset den ene 2-0 seieren efter den andre.

 

Min magiske åtterball svarer dessuten "outlook good" på spørsmål om våre gullsjanser. Da kan det vel bare gå én vei?!?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...