Jump to content

2008.02.11 Blackburn H, Barclays Premier League [Emirates Stadium]


pekkiry

Hvem vinner?  

82 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Gilberto: Mannen har fått mye pepper i år. I det siste har jeg vært tilbøyelig til å finne kritikken berettiget. I dag synes jeg derimot han igjen var god. Virket frisk og kvikk i steget, og dro ikke ned tempoet som han gjør på dårlige dager. Absolutt godkjent.

 

HEILT enig..!! I tillegg til dette så var han direkte involvert i dei to store sjansane til Ade rundt det 75. minutt.. Han har ikkje vore på topp til no i år, men i denne kampen syns eg han fortener skryt..!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Deilig med en seier idag, og godt gjort av gutta og vinne igår. Hadde på en måte en del press på seg siden manu tapte.

 

Men en ting som ikke overrasker meg, men alikevel gjør det. Det er hvordan folk kn si Senderos spilte så veldig bra igår. Greit nok at han scorer, det er vel og bra, men kom igjen. Hvem hadde ikke scora der?

Han har flere håløse klareringer og pasninger bak i forsvaret, som skaper mye nesten sjangser mot oss. Ett bedre lag en B`burn hadde nok gjort langt mer ut av de. Nei, takk for at Kolo er tilbake mot Manu og Milan. Det trengs virkelig. Han er milevis foran Senderos. Greit nok, han har kommet seg siden tidligere, men på langt nær god nok. Så akkurat der spiser jeg ikke noen av ordene mine. Han er ikke god nok.

 

Gilberto viser også at han er ferdig, slo vel EN? god pasning igår. Skulle så gjerne ha sett han forsvinne i januar og at vi behold Diarra istede.

 

En annen som trenger en pause nå kan det se ut som, det er vårt lille geni Cesc. Lenge siden, (tror aldri) jeg har sett han så ute av det som han var i første omgang. Kan det være det blir for mange kamper på han, med klubb og lanslag?

 

Æ kommer vel til og få mye pepper her for såååå mye negativt. Men er fornøyd, og foeng ned til 2.plass i februar er glimrende. Har troa på at dette går hele veien, men de to neste kampene kan gjøre så utrolig mye selv om de ikke er Premier Leauge kamper. Gode resultater mot Manu og Milan kan gi dette laget ett enda større boost en de allerede har, hvis mulig. Og da kan alt skje.

Herlig og se hvordan de går sammen etter kampen og etter Ades mål igår.

Minner mer og mer om 04 årgangen på harmoni og sammhold i laget.

Link to comment
Share on other sites

3 viktige poeng og Arsenal vinner kamper der de ifjor spilte uavgjort.

Vet ikke hvor mange mål Arsenal har scort i de siste 10 min av kampene, men en del er det.

Herlig å se hvordan laget bare kjører opp et gir som de siste 15 min av kampen.

Ellers var Blackburn tannløse mot et solid Arsenalforsvar.

 

Hleb og Sagna er de 2 beste på laget.

5 poengs ledelse.

Ade har scort i 9 kamper på rappen nå.

Solid.....det lukter bra dette her;-)

Link to comment
Share on other sites

Dette ble en nervepirrende forestilling syntes jeg. Vi fikk god motstand som forventet. Heldigvis fikk vi en kjempeåpning med Senderos. Men derfra og til det 90 minutt var jeg veldig urolig. Utligningen kunne fort kommet. På tross av at vi hadde noen gode sjanser innimellom. Blackburn er laget som kan skore ut av ingenting. Og de har to gode angripere til å gjøre det.

Så når Adebayor skoret det siste målet var lettelsen stor.

 

MOM: Gallas! Hans rolle og egenskaper mener jeg blir undervurdert!

 

Fabregas hadde lugget i sengen i 3 dager før kampen og var syk. Han følte ikke seg helt frisk men kom seg opp og spilte likevel. Pluss han spilte høyreving. Han er ikke noen god høyreving men Wenger hadde ikke noe valg.

 

Hvordan er det mulig å lugge seg selv 3 dager på rad. Og attpåtil med sengen som arena?!!! Fabregas er fremdeles ung, så jeg la faktisk ikke merke til det store resultatet. Godt tykt hår og mye å ta av :P :D B)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Men en ting som ikke overrasker meg, men alikevel gjør det. Det er hvordan folk kn si Senderos spilte så veldig bra igår. Greit nok at han scorer, det er vel og bra, men kom igjen. Hvem hadde ikke scora der?

Han har flere håløse klareringer og pasninger bak i forsvaret, som skaper mye nesten sjangser mot oss. Ett bedre lag en B`burn hadde nok gjort langt mer ut av de. Nei, takk for at Kolo er tilbake mot Manu og Milan. Det trengs virkelig. Han er milevis foran Senderos. Greit nok, han har kommet seg siden tidligere, men på langt nær god nok. Så akkurat der spiser jeg ikke noen av ordene mine. Han er ikke god nok.

 

Hvem kamp så du egentlig? Senderos hadde nok en prikkfri kamp. Senderos har vært fremdragende siden Birmingham hjemme. Det at du i det hele tatt greier å presse frem "hvem hadde ikke scoret der" gjør det hele bare latterlig, da du ikke tenker på at han først lurte seg unna "markøren", og deretter headet ballen utagbart i kassa. Har sett større goalgettere bomme på større sjanser enn det der. Et meget bra mål av sveitseren og en meget god kamp.

 

Såklart er Toure bedre. Men det behøver ikke bety at Philippe er for dårlig for Arsenal. Ikke slik som han har spilt i det siste iaffal. Da har iaffal både Kolo og Gallas press på seg, og det er absolutt strålende.

Link to comment
Share on other sites

For min del gledet det meg stort å se Lehmann nok en gang spille en meget god kamp. Og som vanlig tok han alt som er mulig å ta i feltet. Dette samt prikkfritt spill av forsvarsfireren gjorde at Blackburn knapt skapte noe som helt.

Stort sett alle spilte bra. Fabregas var noe anonym, det samme var Gilberto Eduardo og til tider Adebayor også. Men ingen spilte dårlig i dag. Sagna var som vanlig meget god, og Hleb hadde også en bra kamp.

 

Dagens brannfakkel:

 

Pr. I dag er Arsenals beste første ellever:

 

Lehmann

Sagna Senderos Gallas Clichy

Hleb Fabregas Flamini Rosicky

Adebayor Eduardo

 

Benk

Almunia Toure Eboue Bendtner Van Persie.

 

Jeg elsker Toure men duoen Senderos Gallas er rett og slett det beste har pr. i dag.

Keeperplassen sier seg selv. Lehmann er langt bedre enn Almunia.

På topp har jeg valgt Eduardo framfor Van Persie. Grunnen er at Eduardo passer Adebayor meget godt. Jeg er mektig imponert over omstillingen Eduardo har hatt fra å være en riktig fox in the box til å bli en meget habil lagspiller. Neste sesong kommer han til å være forrykende

 

MVh

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Lehmann: Tok det han måtte, intet mer, intet mindre. 6

Sagna: Klasseback. Har vokst enormt. 9

Gallas: Havner utrolig nok i skyggen av Big Phil. Godkjent. 6

Senderos: Ikke ta det forgitt at Kolo spiller fra start mot United. 9

Clichy: Dårlige innlegg, god kontroll bakover. 6

Fabregas: Bra med tanke på sykdom og posisjon. 7

Gilberto: Er bedre fra start enn som innbytter. En av hans bedre kamper. 7

Flamini: Var overraskende usynlig, og var ikke spesielt dominant. 6

Hleb: Tilbake til sin gamle form. Hvem klarer å ta fra ham ballen? 7

Eduardo: Mye involvert, prøvde mye men fikk ikke alt til. Helt greit. 7

Adebayor: Usynlig, lite involvert, men scorer nok en gang. Goalgetter av rang. 6

 

Liker ikke at Nicklas ikke ble byttet inn mot slutten. Det virker ikke som om Wenger tenker på hviling mot tettere og hardere kampprogram senere i sesongen når han ikke tar ut Dudu og setter inn dansken når det gikk mot 80-90 minutter. Det samme mot Fulham.

 

Ellers job well done. Enveiskjøring, selv om vi hadde en del sjanser i mot, spesielt i første omgang. Andreomgang var det kun Arsenal.

 

HERLIG å få fem poeng ned til United. Er det plutselig vi som er favoritter?!

Link to comment
Share on other sites

Enig i flere av vurderingene dine her, men skjønner ikke helt disse:

 

Sagna: Klasseback. Har vokst enormt. 9

 

Flamini: Var overraskende usynlig, og var ikke spesielt dominant. 6

 

Adebayor: Usynlig, lite involvert, men scorer nok en gang. Goalgetter av rang. 6

 

-Sagna har da vitterlig vært god fra første dag. Syns ikke han har vokst, men forbløffende nok holdt seg like god gjennom hele sesongen. For de av oss som følger fransk fotball kan jeg opplyse om at hans spill denne sesongen bare har vært en fortsettelse av de to siste.

 

-Flamini var stor i de først 30 og hele 2. omgang. Se kampen på nytt og følg med på samspillet Gilberto og Flamini: De fordeler rollene perfekt seg i mellom og det gjør at Flamini kan delta mer fremover enn vanlig og blir en liten Fabregas til tider. Kanskje derfor du mener han var mindre dominant enn tidligere; ble ikke like mange tunge løp hjemover og sluggertacklinger som vi er blitt bortskjemt med tidligere i sesongen. Stor honnør til Gilberto som igjen viser seg som en stabilisator og stenger rom som bare han kan. Noen feilpass ble det, men du verden for et fotballhode. Var alltid i veien når Blackburn prøvde å sette fart gjennom midten.

 

-Adebayor river Oijer i fillebiter ved flere anledninger. Skaper veldig gode sjanser for seg selv med sterke prestasjoner. Sterk, hurtig og mye mer rett på mål enn tidligere. Lider litt under tildels dårlige legg fra kantene. Er flere ganger rundt straffemerket med kun en forsvarer i mot seg. Hadde innleggene fra Clichy, Fabregas og Sagna holdt noe høyere kvalitet tror jeg vi hadde sett helt andre tall i målprotokollen etter første omgang. Kunne med litt hell ha scoret ytterligere 2 eller 3 mål. Da hadde han vel vært "outstanding" og ikke usynlig.

 

For meg var Hleb MoM i går. Mannen får med seg ballen uansett hva som skjer. Må være et lite helvete å spille mot. Nesten utrolig at han ikke blir sparket ned mer enn hva han faktisk gjør. Tenker med gru på hvordan en slik spiller ville blitt behandlet for ca 20-30 år siden..

Det som imponerte meg mest i går var hvordan han klarte å linke med alle spillerene uansett om han var på høyre, venstre eller i midten. En utrolig styrke for laget. Han kan byttes rundt hele kampen og hele tiden finne svake punkt hos motstanderen slik at vi fremstår mer dynamiske og mindre forutsigbare enn tidliger. Håper virkelig han holder helt inn og unngår skader. Vil bli uerstattelig i CL fremover, de europeiske kampene passer ham enda bedre enn PL.

Link to comment
Share on other sites

Resten av laget var ikke under pari. Sagna, Flamini og Gallas var gode. Clichy sleit jævlig med å slå innlegg. Eduardo gjorde også en bra jobb det samme gjorde Fabregas. De som skuffet meg mest var Gilberto og Adebayor. Adebayor spilte elendig hele kampen, slik han har spilt mange kamper før han fant "storformen".

Link to comment
Share on other sites

SENDEROS og HLEB spilte bra i dag resten var langt unner pari sterkt å vinne på en dårlig dag B)

Under pari??? dårlig dag??? rofl. Du vet ikke hva du prater om. Har du hørt om komma og punktum forresten?

 

Nei du syns vel det var årets kamp du :P

 

Faktisk så var det mange spillere som gjorde en bra kamp. Jens, Eduardo, Gallas, Senderos, Hleb, Flamini, Sagna var meget gode. Jeg har ikke sagt at det var årets kamp, men hvis gutta hadde satt 3-4 av stor sjansene, og det hadde blitt 6-0, så hadde dette vært en av de største kampene denne sesongen.

 

Dine innlegg på dette forumet syns jeg er forferdelig å lese, fordi du har absolutt ingen komma eller punktum.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas stå over mot Man Utd? B)

 

Andre omgangen i går var ganske bra og vi hadde FULL kontroll! Siste halvdel av første var litt svak og Blackburn fikk styre en del. Senderos fortjente å få seg et mål, da han har levert noen gode kamper i det siste. Kampen i går var ingen unntak heller. Mange mener at Adebayor var usynlig og hadde en svak kamp, men han hadde jo masse ballberøringer og kom seg forbi Oojier (?) ved flere anledinger. Bra at han scoret på slutten slik at han står likt med klysa på Man Utd. Alt i alt en grei kamp, men hadde håpet på en punktering litt tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas stå over mot Man Utd? B)

 

Skjønner ikke helt at ham må stå over, men om han så fikk suspensjon fra det gule kortet han pådro seg sist, så vil den ikke tre i kraft før om en uke. :P Den gjelder vel heller ikke i Europa, så det to neste seriekampene er Birmingham borte og Villa hjemme. Men hvorfor sier noen at han må stå over?

Link to comment
Share on other sites

Fabregas stå over mot Man Utd? :unsure:

 

Skjønner ikke helt at ham må stå over, men om han så fikk suspensjon fra det gule kortet han pådro seg sist, så vil den ikke tre i kraft før om en uke. :) Den gjelder vel heller ikke i Europa, så det to neste seriekampene er Birmingham borte og Villa hjemme. Men hvorfor sier noen at han må stå over?

 

Han skal ikke stå over noe før han oppnår 10 gule kort.

Nå har han 9.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas stå over mot Man Utd? :unsure:

 

Skjønner ikke helt at ham må stå over, men om han så fikk suspensjon fra det gule kortet han pådro seg sist, så vil den ikke tre i kraft før om en uke. :) Den gjelder vel heller ikke i Europa, så det to neste seriekampene er Birmingham borte og Villa hjemme. Men hvorfor sier noen at han må stå over?

 

Fordi Wenger sa dette i intervjuet med ATVO etter kampen.

Han har vært syk, men kom seg på beina til denne kampen.

Han sa også at han vil rotere litt ellers, siden noen hadde spilt

med noen små smeller gjennom kampen..

Link to comment
Share on other sites

Takker og bukker! 3 poeng, vi er ok på høyden spillemessig, folk er på gang, ingen idiotisk kort, 2 mål i pluss og ingen baklengs, fornøyd i dag :unsure:

 

Ok på høyden????

 

Blackburn blir jo ovekjørt, utspilt og overspilt i nesten 90 minutter. Var ikke nervøs i et eneste minutt faktisk, og følte at vi hadde FULL kontroll på denne kampen. Adebayor sitt mål på slutten var ren bonus!!

 

ja Ok på høyden, bra gjennomført og vi er på gang, men aldri i verden om innsatsen, presisjonen eller avslutningen hadde holdt mot Man U, Chelsea eller for den saks skyld Milan. Men det var mer enn nok mot et Blackburnlag vi vanligvis sliter spillemessig mot dersom det blir fotballkrig og ikke fotballspill og derfor mener jeg det var en bra gjennomført kamp der vi er ok på høyden

Link to comment
Share on other sites

Fabregas stå over mot Man Utd? :unsure:

 

Skjønner ikke helt at ham må stå over, men om han så fikk suspensjon fra det gule kortet han pådro seg sist, så vil den ikke tre i kraft før om en uke. :) Den gjelder vel heller ikke i Europa, så det to neste seriekampene er Birmingham borte og Villa hjemme. Men hvorfor sier noen at han må stå over?

 

Fordi Wenger sa dette i intervjuet med ATVO etter kampen.

Han har vært syk, men kom seg på beina til denne kampen.

Han sa også at han vil rotere litt ellers, siden noen hadde spilt

med noen små smeller gjennom kampen..

 

Ofte vilte han Henry også mot Man Utd, Wenger gjør ofte mye rart ikke vi supportere vil skjønne.

 

Er da mange dager til den kampen, å si det nesten ei uke før stor møte er vel ltt vel rart :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...