Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Jeg er faktisk enig med det klubben gjør i denne situasjoen. Spilleren har bare 18 måneder igjen av kontrakten, og har ettertrykkelig uttalt at han vil bort fra Zenit. Zenit på sin side, prøver å melke kaka, på bakgrunn av at City skal være interessert i å betale overpris.

 

Arshavin er ikke verdt ett øre mer enn £15 millioner.

 

Enden på visa, er at Arshavin ender opp i City. Dette igjen medfører at han spiller Championship fotball fra høsten av. Lykke til sier bare jeg. Dersom Arsenal er kloke nå, så står de fast på det ultimatumet de har satt.

 

Jeg velger heller at vi mister denne spilleren, enn at vi betaler en latterlig overpris i disse finanskrisetider.

 

De fleste verdensklassespillere jeg kjenner er verdt godt over 15 mill. pund. Arshavin er en slik spiller. Når Liverpool betaler 20 mill for ROBBIE KEANE (!!), må jo Arshavin være verdt tilsvarende. Slik kunne man også sammenlignet hva andre toppspillere har kostet.

 

Arsenals strategi betyr egentlig bare at de mister muligheten til å være med å kjempe blant verdens beste klubber. I de siste årene har Arsenal solgt unna noen av sine beste spillere - HVERT ÅR! Skal man henge med i toppen må man beholde de beste og forsterke ytterligere. Da må man i dag kunne bruke 20 mill pund på en spiller som var med på UEFAs "shortlist" over verdens beste spillere i 2008.

 

Håper inderlig at dette ordner seg. For et løft det ville være for klubben :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

De fleste verdensklassespillere jeg kjenner er verdt godt over 15 mill. pund. Arshavin er en slik spiller. Når Liverpool betaler 20 mill for ROBBIE KEANE (!!), må jo Arshavin være verdt tilsvarende. Slik kunne man også sammenlignet hva andre toppspillere har kostet.

 

Nå må du huske at det er stor forskjell på hva spillere er verdt, og hva klubber velger å betale for spillere. At Liverpool valgte å punge ut £20 mill for en spiller som ikke er verdt halvparten av det, er bare ett eksempel på klubber som betaler latterlig overpris for spillere.

 

Jeg er iallefall glad for at Arsenal ikke opererer på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

Når var sist vi vant et trofe? 2005? Er ikke rart at vi er en smule desperate.

 

At man er desperate etter trofeer er greit nok det. Men det betyr ikke at man skal betale overpris for spillere som man har ingen garanti for at vil lykkes.

 

Det er faktisk en grunn til at engelske spillere og spillere i PL ofte er dyrere enn spillere som kommer fra utenlandske ligaer. Det er rett og slett fordi at disse faktisk har fått bevist at de duger i PL. Da har man litt mer garantier enn man har med spillere som aldri har spillt i ligaen

 

 

Jeg velger heller at vi mister denne spilleren, enn at vi betaler en latterlig overpris i disse finanskrisetider.

... og du velger at vi potensielt mister 4.plassen + andre triumfer og slik taper store inntekter, kun for å spare 4-5mill???

Så hvis vi kjøper Arshavin så har vi garantert oss en plass blant de 4 beste? Jøss, da må vi handle!

Se på ordet "potensielt" som jeg har skrevet. Hmm, tror ikke du vet hva det betyr

 

Slik som du ordla deg, så kan det jo virke som at du ikke tror Arsenal klarer 4. plassen uten Arshavin. Så jeg synes faktisk Hermes sitt ironiske innlegg var på sin plass.

Oi, her tåler vi ikke å bli sagt imot ser jeg. Tror ikke vi skal gå inn på ordleggingsdebatt her når det gjelder den posten der, for da tapr du

 

Det er vel heller du som ikke tåler å bli satt på plass :huh:

Vel... Nå er det slik at det ikke var jeg som leste feil ut fra hva som sto i posten

 

Vel, nå kan faktisk ditt innlegg tolkes dithen at du mener Arsenal kan gå glipp av 4. plassen ved å ikke kjøpe Arshavin. Så jeg ser ikke det helt store problemet med det Hermes sitt innlegg. Tror også det var en ganske stor dose med ironi i hans innlegg.

Kanskje det, men hvis man gjør det, har man ikke sett ordet "potensielt". Hermes bruker ordet "garantert". Det er lang vei fra "potensielt" til "garantert"

 

Forøvrig enig i det du sier om Keane. Ikke verdt mer enn 10mill vertfall.

Link to comment
Share on other sites

De fleste verdensklassespillere jeg kjenner er verdt godt over 15 mill. pund. Arshavin er en slik spiller. Når Liverpool betaler 20 mill for ROBBIE KEANE (!!), må jo Arshavin være verdt tilsvarende. Slik kunne man også sammenlignet hva andre toppspillere har kostet.

 

Nå må du huske at det er stor forskjell på hva spillere er verdt, og hva klubber velger å betale for spillere. At Liverpool valgte å punge ut £20 mill for en spiller som ikke er verdt halvparten av det, er bare ett eksempel på klubber som betaler latterlig overpris for spillere.

 

Jeg er iallefall glad for at Arsenal ikke opererer på denne måten.

 

Okey, men da kan vi bare glemme ligagull og Champions League.. Ingen klubber som ønsker å vinne trofeer i dag greier det, dersom finansene ikke er tilstrekkelige. Sånn er det bare..dessverre kan man si..

 

Hvor mange av disse får du for under 20 millioner pund i dag??

 

FIFA Men’s World Player of the Year 2008 Shortlist

 

Emmanuel Adebayor (Togo), Sergio Aguero (Argentina), Andrei Arshavin (Russia), Michael Ballack (Germany), Gianluigi Buffon (Italy), Iker Casillas (Spain), Deco (Portugal), Didier Drogba (Ivory Coast), Samuel Eto’o (Cameroon), Cesc Fabregas (Spain), Steven Gerrard (England), Zlatan Ibrahimovic (Sweden), Andres Iniesta (Spain), Kaka (Brazil), Frank Lampard (England), Lionel Messi (Argentina), Franck Ribery (France), Cristiano Ronaldo (Portugal), John Terry (England), Fernando Torres (Spain), Ruud van Nistelrooy (Netherlands), David Villa (Spain) and Xavi (Spain).

Link to comment
Share on other sites

 

Når Liverpool betaler 20 mill for ROBBIE KEANE (!!), må jo Arshavin være verdt tilsvarende. Slik kunne man også sammenlignet hva andre toppspillere har kostet.

 

 

Nei! Det er Robbie Keane som ikke er verdt £20 mill. Bellamy er ikke verdt £14 mill, Berbatov ikke £33 mill, Robinho ikke £35 mill og Kaka er fanden piskadusen meg ikke i nærheten av å være verdt en aldri så liten milliard..

Overgangssummene fra sommeren og til nå er spik,spenna, hakka gærne. Det er et par klubber som gambler rimelig høyt nå, og flere av dem kommer til å måtte svi kraftig i tiden som kommer.

Jeg setter fortsatt min lit til at Gazidis og Wenger & Co har mer peiling på overganger og Arsenals finanser enn oss her på forumet :huh:

Link to comment
Share on other sites

De fleste verdensklassespillere jeg kjenner er verdt godt over 15 mill. pund. Arshavin er en slik spiller. Når Liverpool betaler 20 mill for ROBBIE KEANE (!!), må jo Arshavin være verdt tilsvarende. Slik kunne man også sammenlignet hva andre toppspillere har kostet.

 

Nå må du huske at det er stor forskjell på hva spillere er verdt, og hva klubber velger å betale for spillere. At Liverpool valgte å punge ut £20 mill for en spiller som ikke er verdt halvparten av det, er bare ett eksempel på klubber som betaler latterlig overpris for spillere.

 

Jeg er iallefall glad for at Arsenal ikke opererer på denne måten.

 

Okey, men da kan vi bare glemme ligagull og Champions League.. Ingen klubber som ønsker å vinne trofeer i dag greier det, dersom finansene ikke er tilstrekkelige. Sånn er det bare..dessverre kan man si..

 

Nå har vel Arsenal vunnet PL tidligere sesonger, uten å splashe ut latterlige priser på overgangsmarkedet

Link to comment
Share on other sites

De fleste verdensklassespillere jeg kjenner er verdt godt over 15 mill. pund. Arshavin er en slik spiller. Når Liverpool betaler 20 mill for ROBBIE KEANE (!!), må jo Arshavin være verdt tilsvarende. Slik kunne man også sammenlignet hva andre toppspillere har kostet.

 

Nå må du huske at det er stor forskjell på hva spillere er verdt, og hva klubber velger å betale for spillere. At Liverpool valgte å punge ut £20 mill for en spiller som ikke er verdt halvparten av det, er bare ett eksempel på klubber som betaler latterlig overpris for spillere.

 

Jeg er iallefall glad for at Arsenal ikke opererer på denne måten.

 

Okey, men da kan vi bare glemme ligagull og Champions League.. Ingen klubber som ønsker å vinne trofeer i dag greier det, dersom finansene ikke er tilstrekkelige. Sånn er det bare..dessverre kan man si..

 

Nå har vel Arsenal vunnet PL tidligere sesonger, uten å splashe ut latterlige priser på overgangsmarkedet

 

Tidene forandrer seg, og jeg spør igjen. Hvem av disse får du i dagens marked til under 20 millioner pund?

 

FIFA Men’s World Player of the Year 2008 Shortlist

 

Emmanuel Adebayor (Togo), Sergio Aguero (Argentina), Andrei Arshavin (Russia), Michael Ballack (Germany), Gianluigi Buffon (Italy), Iker Casillas (Spain), Deco (Portugal), Didier Drogba (Ivory Coast), Samuel Eto’o (Cameroon), Cesc Fabregas (Spain), Steven Gerrard (England), Zlatan Ibrahimovic (Sweden), Andres Iniesta (Spain), Kaka (Brazil), Frank Lampard (England), Lionel Messi (Argentina), Franck Ribery (France), Cristiano Ronaldo (Portugal), John Terry (England), Fernando Torres (Spain), Ruud van Nistelrooy (Netherlands), David Villa (Spain) and Xavi (Spain).

Link to comment
Share on other sites

Enig med denne debatanten på arsenal.com forumet:

 

 

;anybody whos says this guy isnt worth £15 million in the current market need there head testing....!!!

 

everyone on this forum wants mega money when we sell, and buy class players for peanuts, its not going to happen.... REALITY CHECK!!! WAKE UP AND SMELL THE ROSES!!!

 

take a look

 

robinho £32 mill

berbatov £30 mill

essien £24 (what had he proved)

drogba £24 mill (what had he proved)

robbie keane £20 mill

defoe £16 mill

bridge £12 mill

 

we payed £5 mill for ramsey.... and £13 for wiltord, what had he proved before we got the cheque book out, nothing...!;

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg velger heller at vi mister denne spilleren, enn at vi betaler en latterlig overpris i disse finanskrisetider.

... og du velger at vi potensielt mister 4.plassen + andre triumfer og slik taper store inntekter, kun for å spare 4-5mill???

Så hvis vi kjøper Arshavin så har vi garantert oss en plass blant de 4 beste? Jøss, da må vi handle!

Den midtbanen vi har hatt i hele år, har det ikke vært mye fart og krativitet i. Arshavin er en kreativ, rask klassespiller (hvertfall det jeg har sett selv og hørt andre personer mene). Vi kan jo ikke forutse om han klarer å tilpasse seg med en gang eller ikke, men det er absoludt verdt forsøket! Vi trenger Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

 

sjekk denne vidioen og du blir garantert overbevist at Arshavin passer i Arsenal ;)

Og at vi burde punge ut det Zenit vil ha.

 

Finner bra skrytevidioer av Ståle Stensås også på nett. Ikke dermed sagt at han er rett mann for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

 

sjekk denne vidioen og du blir garantert overbevist at Arshavin passer i Arsenal ;)

Og at vi burde punge ut det Zenit vil ha.

 

Finner bra skrytevidioer av Ståle Stensås også på nett. Ikke dermed sagt at han er rett mann for Arsenal.

 

Stemmer det, men det gir en viss pekepinn av spilleren, men tror ingen av oss her er i tvil over Arshavin sine kvaliteter, det er dog bare prislappen, alderen og tilpassingen av PL :P

Link to comment
Share on other sites

 

sjekk denne vidioen og du blir garantert overbevist at Arshavin passer i Arsenal :P

Og at vi burde punge ut det Zenit vil ha.

 

Finner bra skrytevidioer av Ståle Stensås også på nett. Ikke dermed sagt at han er rett mann for Arsenal.

 

Bare legg ut link, ville gjerne sett disse videoene ;)

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig at Gazidis og co drar dette land fort. Hvis ikke kan det bli meget vanskelig mtp. City som sikkert vi kaste seg inn i kampen om Arshavin med store summer om ikke lenge. Tror vi kan ha muligheten om vi kommer til enighet i løpet av de neste dagene.

 

Jeg har egentlig ikke sett så mye annet av Arshavin enn EM og et par UEFA-cup kamper, i tillegg til diverse skrytevideoer på nett, men det er jo ingen tvil om at denne mannen har kvaliteter. Ekstrem fart, fantastisk ballkontroll og et utrolig blikk er bare noen av kvalitetene denne mannen har. Men så spørs det da; vil han passe i Premier League? Ja, jeg tror det. Han har flere, som nevnt overnfor, ekstremkvaliteter og han har spilt i den russiske ligaen i mange år, så han vet hvordan forholdene ofte kan bli midt på vinteren (i motsetning til f.eks. brasilianere, italienere osv.). Så jeg stiller meg veldig positiv denne potensielle avtalen. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

sjekk denne vidioen og du blir garantert overbevist at Arshavin passer i Arsenal ;)

Og at vi burde punge ut det Zenit vil ha.

 

Finner bra skrytevidioer av Ståle Stensås også på nett. Ikke dermed sagt at han er rett mann for Arsenal.

 

Nå snakker du over deg selv! Du har fotballkunnskaper som en person som skriver i kommentarfeltet på db.no, og trenger ikke vadmecum for å få det til å dufte friskt fra din orale åpning!

Link to comment
Share on other sites

 

sjekk denne vidioen og du blir garantert overbevist at Arshavin passer i Arsenal :P

Og at vi burde punge ut det Zenit vil ha.

 

Finner bra skrytevidioer av Ståle Stensås også på nett. Ikke dermed sagt at han er rett mann for Arsenal.

 

Bare legg ut link, ville gjerne sett disse videoene ;)

Er sotte litt på spissen, men skrytevidioer på youtube forteller bare det beste om spilleren. Og det beste han har fått til iløp av sin tid som toppspiller. Aller har høydepunkter. Men for all del, Arshavin innehar enorme kvaliteter som sikkert vil nytte et Arsenal lag med mangel på rutine.

Link to comment
Share on other sites

 

sjekk denne vidioen og du blir garantert overbevist at Arshavin passer i Arsenal ;)

Og at vi burde punge ut det Zenit vil ha.

 

Finner bra skrytevidioer av Ståle Stensås også på nett. Ikke dermed sagt at han er rett mann for Arsenal.

 

Nei men jeg håper!!! :P

Link to comment
Share on other sites

 

sjekk denne vidioen og du blir garantert overbevist at Arshavin passer i Arsenal :P

Og at vi burde punge ut det Zenit vil ha.

 

Finner bra skrytevidioer av Ståle Stensås også på nett. Ikke dermed sagt at han er rett mann for Arsenal.

 

Bare legg ut link, ville gjerne sett disse videoene ;)

Fant en av Glenn Helder:

Link to comment
Share on other sites

Hva tilsier at en spiller er verdt 15 millioner pund ? Penger er latterlig. Men i disse tider hvor spillere går for uvirkelige summer vil jeg ikke si at 15 millioner pund for en spiller med Arshavins kaliber er mye.. Tror ikke vi får noen med de kvalitetene Arshavin har til en billigere pris. Si Kaka hadde blitt solgt for 1 milliard, er han da 10 ganger bedre enn Arshavin? Latterlig... Håper denne priskrigen snart tar slutt..

 

Hvordan i alle dager kan du sammenlikne Manchester City sine kjøp og bud, med Arsenal?

City lever i sin egen verden, med penger som flommer. Akkurat som Chelsea gjorde når Roman tok over der til å starte med. Det at de byr ekstreme summer er fordi de har 100ganger mer penger å rutte med, en de faktisk bydde for Kaka.

 

Se realiteten i situasjonen. Arsenal er verdens rikeste klubb - KUN fordi de er selvdrevet, og ikke belånt opp under øra som alle andre klubber. Vi klarer faktisk å betjene klubben med egne innteker - noe nesten ingen andre gjør. DERFOR er de en av verdens rikeste klubber.- Det er ikke regna på etter hva man har på bok.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...