Jump to content

2008.01.01 Arsenal Vs West Ham


Imerslundinho

Recommended Posts

Arsenal Vs West Ham

1. Januar 2008, kl 15:55 Norsk tid

 

TV Kanaler:

Canal+ Sport 1 (Kommentator: Thor-Rune Haugen)

 

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Hoveddommer:

Chris Foy

 

Skadesituasjon:

Arsenal.com - Injury News

 

Høydepunkter:

Verdensvevet.com

 

Formkurve: (Alle turneringer)

Arsenal: S S S S U S

West Ham: S T T S U S

 

Siste 5 kamper mellom Arsenal - West Ham:

PL, 29-09-07 West Ham Utd 0-1 Arsenal

PL, 07-04-07 Arsenal 0-1 West Ham Utd

PL, 05-11-06 West Ham Utd 1-0 Arsenal

PL, 01-02-06 Arsenal 2-3 West Ham Utd

PL, 24-09-05 West Ham Utd 0-0 Arsenal

 

Head to head (Arsenal - West Ham)

Vi har møtt West Ham 117 ganger tidligere. Vi har vunnet 48 av kampene, spilt uavgjort 36 ganger, og tapt 33 ganger mot West Ham.

 

P 117 W 48 D 36 L 33

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

West Ham bli ein vanskelig motstander, etter dei slo man u 2-1 heime. Men arsenal banket Everton 4-1 på borte bane, Og Arsnal er forferdelig sterke på Emirates, så eg trur Arsenal vinner 2-1 ;)

Link to comment
Share on other sites

Blir nok en tøff kamp, ja. Men tror vi ror det greit i land. West Ham kan skape trøbbel, men det skal normalt være seier i denne kampen. Husker ifjor da vi tapte 1-0, vi hadde 30-4 i sjanser eller noe sånt. Var våres eneste tap på Emirates noen gang. Blir et hyggelig gjensyn med Freddie.

 

Håper på dette laget:

 

------------Almunia------------

 

Sagna---Toure---Gallas---Clichy

 

Hleb---Fabregas---Gilberto---Rosicky

 

---------Adebayor---Eduardo---------

 

*Hvis Flamini blir klar, og må stå over mot Burnley så starter selvfølgelig han, istedenfor Gilberto

*Om Robin Van Persie blir klar stå starter han istedenfor Eduardo

*Håper Wenger fortsetter med 4-4-2

*Tviler litt på det laget jeg har satt opp, ettersom Wenger kanskje velger å spare noen

 

Vi vinner 3-0!!

Link to comment
Share on other sites

Blir nok en tøff kamp, ja. Men tror vi ror det greit i land. West Ham kan skape trøbbel, men det skal normalt være seier i denne kampen. Husker ifjor da vi tapte 1-0, vi hadde 30-4 i sjanser eller noe sånt. Var våres eneste tap på Emirates noen gang. Blir et hyggelig gjensyn med Freddie.

 

Håper på dette laget:

 

------------Almunia------------

 

Sagna---Toure---Gallas---Clichy

 

Hleb---Fabregas---Gilberto---Rosicky

 

---------Adebayor---Eduardo---------

 

*Hvis Flamini blir klar, og må stå over mot Burnley så starter selvfølgelig han, istedenfor Gilberto

*Om Robin Van Persie blir klar stå starter han istedenfor Eduardo

*Håper Wenger fortsetter med 4-4-2

*Tviler litt på det laget jeg har satt opp, ettersom Wenger kanskje velger å spare noen

 

Vi vinner 3-0!!

 

 

Uansett om Van Persie blir klar mot West Ham, vil eg uansett starte med Eduardo, Van Persie har vert vekke ei stond, og Eduado spilte meget bra mot Everton

Link to comment
Share on other sites

håper å dette laget..

 

------------Almunia------------

 

Sagna---Toure---Gallas---Clichy

 

Hleb---Fabregas---Gilberto---Rosicky

 

---------Adebayor---Eduardo---------

 

ade og dudu må få spilt mer sammen..

asnl 3-0 west ham.

fm: fab4

Link to comment
Share on other sites

West Ham bli ein vanskelig motstander, etter dei slo man u 2-1 heime. Men arsenal banket Everton 4-1 på borte bane, Og Arsnal er forferdelig sterke på Emirates, så eg trur Arsenal vinner 2-1 :P

"Banket og banket, Fru Blom". Joda, resultatmessig så er jeg enig i at vi banket Everton, men spillemessig (spesielt i 1. omgang) så er det ikke så mye å skryte av.

 

Mot et West Ham i medgang, med uavgjort mot Villa det Hammers spilte med 10 mann i en stor del av kampen og en meget fortjent seier over ManU, så er utgangspunktet ikke så veldigt enkelt.

 

Det viser seg at i en del kamper mot antatt dårligere men hardt kjempende lag, så fungerer ikke spillet med ballbesittelse og "one touch" så veldigt bra. Sånn sett er 2. omgangen mot Everton svært positivt, der Arsenal la om spillet og satset (uvanlig for Arsenal) på en del lange baller. Noe som medførte en meget god uttelling. Dette er noe jeg har savnet i noen kamper, der spillet nærmest går i stå når vi møter agressivt kjempende lag.

Spillemessig så foretrekker jeg selvfølgelig "klikk klakk-spillet", men av og til er det godt med litt variasjon.

 

Hvis laget vi stiller viser vilje og evne framover, noe som jeg har savnet i det siste, så ser jeg lyst på kampen. Men hvis spillet likner på 1. omgangen mot Everton og kampen mot Portsmouth, da blir jeg noe mer betenkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så kampen WH mot MU. Spiller vi som annen omgang mot Everton vil vi vinne lett.

Spesielt syntes jeg pessimismen er her påforumet. Vi har tapt to kamper i år. Blir kritisert når vi vinner 4 mot 1 borte mot en av de store utfordrerne til de fire store. Og som er formlaget i PL.

Fotball er en rar og sjarmerende greie. Men når vår manager må ut å snakke som om vi lå i nedrykksstriden, når tilstanden er som jeg skriver over syntes jeg det er fryktelig rart og ikke så veldig sjarmerende.

Link to comment
Share on other sites

Man Utd hadde nok sjangser til å vinne den kampen da.

 

De hadde kjempe kontringer som de burde skort på flere ganger.

 

Ronaldo burde gjort 2-0

 

Slik er fotballen man må skore på de sjangsene de har :P

 

 

Tror nok kampen mot oss blir en helt anne, de kommer til å ligge bak på hele kampen å sattse på overganger :P

Link to comment
Share on other sites

kampene mot west ham er som alltid harde og tøffe, og laget har en egenskap til å ta poeng fra de store lagene.

 

Men jeg håper på at dem fekk en liten utladning mot manu, og får en down mot oss og gir oss en fantastisk start på det nye året.

 

Går ut ifra at Ljungberg får en varm velkomst etter alt han gjorde for klubben.

 

Eduardo og Walcott på topp håper jeg på :P

Link to comment
Share on other sites

kampene mot west ham er som alltid harde og tøffe, og laget har en egenskap til å ta poeng fra de store lagene.

 

Men jeg håper på at dem fekk en liten utladning mot manu, og får en down mot oss og gir oss en fantastisk start på det nye året.

 

Går ut ifra at Ljungberg får en varm velkomst etter alt han gjorde for klubben.

 

Eduardo og Walcott på topp håper jeg på :P

 

Westham som borte lag er ikke mye å skryte av.

 

Er som hjemme de slå de store laga.

 

Så hadde vi ganske så mye dårligere lag i fjor spør du meg.

 

Nei dette her frykter jeg ikke, blir at vi vinner med 2-3 mål :P

 

Sier 2-0 3-0 ;)

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke spillerne tar like lett på denne oppgaven som jeg gjør, veldig lenge siden jeg har følt meg sikrere på seier foran en Arsenal-kamp. Sist gang jeg hadde nogenlunde samme følelsen var før hjemmemøtet med Derby, vi vet jo alle hvordan det endte :P

 

Hovedfokus må være å få skikk på spillet vårt igjen, selv om 4-1 borte mot Everton er et kjempesterkt resultat var vårt eget spill totelt fraværende i begge omganger. Fabregas og Hleb har vært helt utrolig dårlige i de siste kampene, nesten så Wenger bør tenke på å la de få hvile litt. Diaby var milevis ifra og ta vare på sjansen han fikk mot Everton, der er en uthvilt Rosicky tilbake. De fem bakerste er vel som vanlig udiskutable, Hoyte kan evt. gjøre en jobb på begge sidebackene om Sagna eller Clichy er sliten. På topp er det og vanskelig å vite hva som er best og hva Wenger velger. Adebayor både tror og håper jeg får starte, håper han kan finne tilbake til det spillet han har hatt i hele høst nå som han fikk litt hvile. Blir vanskelig å vrake Eduardo når han scorer to nesten på egenhånd.

Er nok en litt håpløs følelse for Wenger at vi den siste uken nesten ikke har evnet å skape sjanser enten når vi spilte 4-4-1-1 eller når vi spilte 4-4-2. Iom at Hleb er i så dårlig form og vårt 4-4-1-1system er så sinnsykt avhengig av han syntes jeg vi skal prøve 4-4-2, selv om det funket dårlig sist, igjen, med dette mannskapet:

Almunia

Hoyte-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Fabregas-Flamini-Rosicky

Adebayor-Eduardo

 

ManU har nesten walkover med Birmingham hjemme så vi må nok vinne denne skal vi beholde tabelledelsen. Men det tror jeg vi gjør og. Men de kan absolutt gi oss god kamp, selv om det var hjemme de slo ManU er det likevel en meget bra prestasjon.

Link to comment
Share on other sites

The Daily Mail melder om at Van Persie har fått ett tlbakeslag på skaden sin,

så derfor kan han være ute 2-3 uker til. Kanskje Dudu å Ade bør starte sammen på topp??

 

Stemmer dette?? Mannen er jo lagd av marie-kjeks.. no begynner eg å bli mektig lei.. :-|

 

Begynner nesten å tro det.. La oss håpe på det beste!

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp vi ikke skal ta for lett på. West Ham er et godt lag, som kan lag trøbbel for oss. Men hvis vi har en god dag, så skal dette gå greit. Tror det blir 2-0 seier hvor Adebayor og Fabregas scorer.

 

Mitt lag:

----------Almunia----------

 

Sagna--Toure--Gallas--Clichy

 

Hleb--Flamini--Fabregas--Rosicky

 

------Eduardo--Adebayor------

Link to comment
Share on other sites

Tipper West Ham kjem ned på jorda med eit smell her. Solano, Ljungberg og Parker er også alle meget tvilsomme. Optimist foran denne og går for 3-0 siger.

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Hleb - Flamini - Fabregas - Rosicky

Adebayor - Eduardo

 

Trur egentlig Wenger velger å kvile eit par her, men usikker på kven. 1 eller 2 av Flamini, Fabregas og Hleb blir sikkert kvilt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke noen fan av 4-4-1-1 formasjonen og håper Wenger satser på 4-4-2 i denne kampen, selv om det funket rimelig dårlig sist.

Men jeg er veldig sikker på at Arsenal knuser West Ham.

Forrige kamp turte jeg ikke å tippe noe resultat, tror ikke jeg skal gjøre det denne gangen heller..

 

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Hoyte - Tourè - Gallas - Clichy

 

Hleb - Flamini - Fabregas - Rosicky

 

Adebayor - Eduardo

 

Når er det Tourè drar til AM?

Jeg synes jeg hørte at kommentatoren sa noe om utestengelse da Flamini fikk det gule kortet mot Everton....

Noen som kan bekrefte?

Link to comment
Share on other sites

Wenger velger visst å hvile Sagna til denne kampen, og satser på Hoyte på høyrebacken. Tror også det blir et par andre som blir hvilt også.

 

Almunia

Hoyte-Kolo-Gallas-Clichy

Eboue-Flamini-Cesc-Rosicky

Ade-Eduardo

 

Jens, Senderos, Diarra, Hleb, Walcott

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest nyhetene om laget til kampen, tipper jeg at disse elleve starter:

 

---------------Almunia---------------

 

Hoyte---Toure---Gallas---Clichy

 

Eboue---Fabregas---Flamini---Rosicky

 

------------Walcott---Adebayor------------

 

Benk: Lehmann, Senderos, Rosicky, Diarra, Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest nyhetene om laget til kampen, tipper jeg at disse elleve starter:

 

---------------Almunia---------------

 

Hoyte---Toure---Gallas---Clichy

 

Eboue---Fabregas---Flamini---Rosicky

 

------------Walcott---Adebayor------------

 

Benk: Lehmann, Senderos, Rosicky, Diarra, Eduardo

 

Neppe, du mangler Hleb. Og han spiller. Jeg tror Wenger går tilbake til sin 4-5-1 formasjon:

 

Almunia

Hoyte - Toure - Gallas - Clichy

Eboue - Fabregas - Flamini - Rosicky

Hleb

Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Vanskeli å tippe lag..

 

eg tippa:

 

Almunia

 

Eboue/hoyte-Toure-Gallas-Clichy

 

Walcott/Eboue-Fabregas-Flamini-Rosicky

 

Hleb

 

Adebayor

 

Men hadde likt å sett:

 

Almunia

 

Eboue-Toure-Gallas-Clichy

 

Walcott/Hleb-Fabregas-Flamini-Rosicky

 

Adebayor-Eduardo

 

3-1 seier til oss :-|

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...