Jump to content

2008.01.01 Arsenal Vs West Ham


Imerslundinho

Recommended Posts

Herlig å se følelsene på stadion idet Freddie gikk av. Klappa selv fra sofakroken.

 

Forøvrig verdt å få med seg denne statistikken, alle Dudu-kritikere: 10 mål på 19 kamper (en hel del av disse kampene som innbytter). Småpen statistikk til å være nyvervelse. Ikke mye dårligere enn f.eks Torres i Liverpool, som er regnet som en av verdens beste spisser, som står med 15 mål på 22 kamper. Bare en kuriositet for de som er skuffet over Dudu så langt.

 

Ellers er jeg skuffet over Hoyte. Gjør feilberegninger gang på gang, og har mange dårlige involveringer. Han har neppe noen fremtid i Arsenal, desverre.

 

Eboue har vært frisk på det offensive, men noe utrygg bakover mot Freddie der på vingen.

 

Dudu, Toure, Rosicky, Fabregas og Flamini har vært strålende. Resten får godkjent+.

 

Håper vi får opprettholdt det presset vi til tider hadde i første omgang, og ikke lar West Ham komme inn i kampen igjen. Er redd de kommer hurtig ut her og prøver å få et mål. Da er de med en gang med i kampen igjen.

 

 

Eduardo har vært veldig bra hittil.. Men vær så snill å ikke sammenlign med Torres(enda)

Det blir bare for dumt.. Torres har scora masse mål i Premier league og vært mer en del bedre..

 

Jeg sammenligner ikke Eduardo med Torres når det gjelder spill, for der er Torres mange hestehoder foran, og vil alltid være det. Men det jeg gjør, er å bruke Torres som eksempel på at Dudu ikke har vært så "dårlig" som mange her inne mener, ved å oppgi begges scoringsstatistikker i sin tid i henholdsvis Arsenal og Liverpool, som faktisk ikke er så veldig ulik.

 

Ellers er jeg meget fornøyd med denne kampen. Vi gjør en meget sterk seier her, faktisk. Utover i andre omgang var det kun et lag på banen. Merkelig at vi ikke fikk flere mål. Men vi begynte å spille fotball som minte fryktelig om den fantastiske fotballen vi spilte i begynnelsen av sesongen. Gleder meg til fortsettelsen av dette.

 

Cesc har begynt å fungere igjen, og Dudu har funnet scoringsformen. Rosicky fortsetter å imponere, og er bare uheldig som ikke scorer. Eboue gjør sin beste kamp på lang tid, og Almunia virker fryktelig trygg.

 

Nok en gang: Dette er faktisk en meget sterk seier. Håper vi kan få storseier mot Birmingham om et par uker, etter å ha slått Burnley og Spurs hodestups ut av begge cuper (ja, jeg vet at vi skal ha Spurs to ganger).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Fatter ikke at Wenger lar Clichy få lov til å spille fotball slik han gjør om dagen. De der lange pole-ballene hører til i en annen tidsalder. Dersom Clichy får lov til å fortsette er det ikke lenge før vi igjen får navnet "boring" eller "lucky" Arsenal. Nå vinner vi kamper etter oppskriften 1,2,3: keeper til Clichy, Clichy med lang ball frem og pang i mål. Og nå snakker vi om slike mål på rekke og rad!

 

Er det sånn vi skal vinne fotballkamper :D ?????????

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke at Wenger lar Clichy få lov til å spille fotball slik han gjør om dagen. De der lange pole-ballene hører til i en annen tidsalder. Dersom Clichy får lov til å fortsette er det ikke lenge før vi igjen får navnet "boring" eller "lucky" Arsenal. Nå vinner vi kamper etter oppskriften 1,2,3: keeper til Clichy, Clichy med lang ball frem og pang i mål. Og nå snakker vi om slike mål på rekke og rad!

 

Er det sånn vi skal vinne fotballkamper :D ?????????

 

Jeg må si at det viktigste er at vi vinner kampene vi spiller!

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke at Wenger lar Clichy få lov til å spille fotball slik han gjør om dagen. De der lange pole-ballene hører til i en annen tidsalder. Dersom Clichy får lov til å fortsette er det ikke lenge før vi igjen får navnet "boring" eller "lucky" Arsenal. Nå vinner vi kamper etter oppskriften 1,2,3: keeper til Clichy, Clichy med lang ball frem og pang i mål. Og nå snakker vi om slike mål på rekke og rad!

 

Er det sånn vi skal vinne fotballkamper :D ?????????

 

Mål er mål :D

 

 

 

Men tilbake til kampen.

Grei kamp! Får to tidlige mål som gjør at spillerne ikke "gidder" å gjøre så mye offensivt, og har mer lekestue. Men vi var nærmere 3, 4-0 enn West Ham utligning.

Veldig morsomt at Eduardo har begynt å score, og viser igjen at han er kald og rolig foran mål. Bra gjort av Ade på sitt mål, med litt hjelp flaksen med at ballen skrur som den gjør.

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke at Wenger lar Clichy få lov til å spille fotball slik han gjør om dagen. De der lange pole-ballene hører til i en annen tidsalder. Dersom Clichy får lov til å fortsette er det ikke lenge før vi igjen får navnet "boring" eller "lucky" Arsenal. Nå vinner vi kamper etter oppskriften 1,2,3: keeper til Clichy, Clichy med lang ball frem og pang i mål. Og nå snakker vi om slike mål på rekke og rad!

 

Er det sånn vi skal vinne fotballkamper :D ?????????

 

Vel, nå må vel du også innrømme at pasningen til Ade på 2-0 var mildest talt perfekt, eller hur? Clichy spilte forøvrig en glimrende kamp i dag.

 

Eller er det noe ironi i dette innlegget som jeg ikke får med meg?

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke at Wenger lar Clichy få lov til å spille fotball slik han gjør om dagen. De der lange pole-ballene hører til i en annen tidsalder. Dersom Clichy får lov til å fortsette er det ikke lenge før vi igjen får navnet "boring" eller "lucky" Arsenal. Nå vinner vi kamper etter oppskriften 1,2,3: keeper til Clichy, Clichy med lang ball frem og pang i mål. Og nå snakker vi om slike mål på rekke og rad!

 

Er det sånn vi skal vinne fotballkamper :D ?????????

 

Huh? Synes at kampen har underholdt meg selv om disse målene ble sånt... Disse målene var flotte å se på!

Det var rein nytelse å se på. Folk klager ikke en gang på ManU når de lager omtrent drittmål hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke at Wenger lar Clichy få lov til å spille fotball slik han gjør om dagen. De der lange pole-ballene hører til i en annen tidsalder. Dersom Clichy får lov til å fortsette er det ikke lenge før vi igjen får navnet "boring" eller "lucky" Arsenal. Nå vinner vi kamper etter oppskriften 1,2,3: keeper til Clichy, Clichy med lang ball frem og pang i mål. Og nå snakker vi om slike mål på rekke og rad!

 

Er det sånn vi skal vinne fotballkamper :D ?????????

 

Hvordan kan du si noe sånt? Clichy vil jeg påstå var vår bestemann i dag. Han gjør en rett og slett PRIKKFRI kamp!! Var ikke noen tiong han gjorde feil. Han stoppet forsøk på innlegg, forsøk på finter, redning på strek, en eventyrlig assist, og jobber som en gud framover og bakover på banen. Fantastisk kamp!!

 

Ellers:

Almunia: Overbeviser bare mer og mer

Hoyte: Virker utrygg og gir bort ballen for enkelt.

Toure/Gallas: Stopperkjemper i verdensklasse, god kamp, men blir presset på cornere

Clichy: Fantastisk, BB

Eboue: En av sine bedre kamper på lenge, men mister ballen i VELDIG farlig posisjon en gang, eller bra

Cesc: Ikke fenomenal som vi vet han kan være, men begynner å finne tilbake til storformen.

Flamini: Løper, løper, løper, løper, løper, løper, løper, løper.. Rett og slett en midtbaneterrier som gjør en enormt viktig, men dog ikke så synlig jobb

Rosicky: Bra kamp, og mange fine pasningsvalg, og kvalitet

Eduardo: Det lukter mål når eduardo får ballen innenfor 16. Fantastisk prestasjon

Ade: God kamp, og stråler mer med en spissmakker enn alene. Viser sitt artisteri med å slå flere hælpasninger enn vanlige pasninger:) morsomt!

 

Walcott: Setter ikke sitt store preg på kampen, men greit gjennomført

Hleb: Viser hva han er god for når han kommer inn, men magler litt på skuddferdighetene

Diaby: Greit innhopp, spilte mere pasninger enn vanlig, tommel opp for det:)

 

Vi viser i dag at vi har et enormt potensiale i laget, og viser effektivitet, at vi behersker både klikk-klakk-spill, lange baller, overganger og etablert spill. For et lag vi er vitne til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg sammenligner ikke Eduardo med Torres når det gjelder spill, for der er Torres mange hestehoder foran, og vil alltid være det.

 

Torres har kanskje vært bedre til nå, men å avskrive at Eduardo kan bli minst like god, tror jeg er tidlig.

 

Gleder meg ekstremt over hvert mål han scorer nå. Det er så viktig for utviklingen hans. Synes han viser en historisk ro, og timer avsluttningene sine perfekt.

 

For en gangs skyld gikk det ann å slappe av litt i sofaen i andre omgang. Det var på tide med litt punktering tidlig i kampen. Lover godt fremover å kunne stille med to scorende spisser.

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke at Wenger lar Clichy få lov til å spille fotball slik han gjør om dagen. De der lange pole-ballene hører til i en annen tidsalder. Dersom Clichy får lov til å fortsette er det ikke lenge før vi igjen får navnet "boring" eller "lucky" Arsenal. Nå vinner vi kamper etter oppskriften 1,2,3: keeper til Clichy, Clichy med lang ball frem og pang i mål. Og nå snakker vi om slike mål på rekke og rad!

 

Er det sånn vi skal vinne fotballkamper :D ?????????

 

Jeg må si at det viktigste er at vi vinner kampene vi spiller!

 

Banens beste: Clichy!!! ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Veldig god 1.omgang som ble levert i dag, sterkt savnet fra min side hvertfall!

 

Etter at Dudu og Ade gjorde kort prosess mot WH tidlig så var det egentlig ikke mer å frykte, heldigvis :D

 

Er enig med mange av dere om at Clichy var banens beste i dag, og jeg fatter ikke hvordan Riise er ranket over han som beste venstreback :S

 

Ellers leverer alle pari, men jeg er sjeleglad for at Almunia har gjort keeper plasse sin, jeg er aldri nervøs lenger :D

 

Godt nytt år alle sammen, vi får håpe at 08 er Arsenals år ;)

Link to comment
Share on other sites

Litt dårlig forsvarsspill i førsteomgang, men ellers har vi full kontroll. Bra et Eduardo fortsetter å gålle, Adebayor holder scoringsformen oppe og Cesc begynner å likne seg selv igjen. Synes litt synd på Hoyte som slet i dag, men han kommer seg;) Konklusjonen er uansett at fotballåret 2008 fikk en flott start, med Arsenalseier og tottenhamtap :P B)

Link to comment
Share on other sites

Kjempejul og kjempedag i dag.

Overbevisende.

Banens beste Clichy. Uten tvil. Han er fantastisk.

Og det er bra at vi kan gjøre noen variasjoner med lange baller. Gjør oss noe mer uforutsigbare.

Og Almunia levner ingen tvil. Hadde ikke byttet han mot mange. Og hvem som er førstekeeper i klubben er vel levnet uten tvil.

Link to comment
Share on other sites

En grei seier. Spillere som har slitt litt var bra igår.

Spesielt 2 omg var en maktdemonstrasjon.

2 kvalitetsmål av spissene våre.

Dette lover bra videre.

 

Og uten Clichy hadde julen vært katastrofal! Vi hadde røket ut av ligacupen og hektet av i serien!

Derfor kan en langpasning være helt på sin plass innimellom! Spesielt når de kommer kamp etter kamp, og vi har spillere som kan putte (les Ade og Eduardo) :huh:

Link to comment
Share on other sites

Kampen mot West Ham var et langt skritt i riktig retning, etter den dårlige kampen mot Everton. Nå hadde riktignok West Ham noen farlige sjanser tidlig i første omgang, men Arsenal klarte etter hvert å rette opp de defensive svakhetene innledningsvis. Pussig nok, og kanskje litt typisk ble det ingen mål i den andre omgangen, da Arsenal var helt overlegne. Cesc er som andre har nevnt i ferd med å våkne opp av dvalen. Clichy imponerer stadig mer, Toure er litt opp og ned, gjør en del rart, men har mange viktige inngripener. Blir spennende å se hvordan laget responderer når han reiser til Afrika-mesterskapet. Eduardo sliter med å markere seg spillemessig, men er desto mer imponerende som avslutter. Han kan bli viktig utover våren. Ellers vil jeg også skryte litt av Eboue. Jeg står fast ved kritikken etter Boro-kampen, men det ser ut som han har skjerpet seg. Og han kan bli en viktig spiller, forutsatt at han fortsetter å holde sin sti ren.

 

Det ser lovende ut per i dag, og det beste er at laget tydeligvis har mye å gå på. Det er imponerende at man kom ut av desember med så mye poeng, når man tenker på hvor mye rusk man har hatt i maskineriet... Når man kommer helskinnet gjennom en slik periode, så bør det bare gå en vei, eller...?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...