Jump to content

Jose Mourinho


Haraldac

Recommended Posts

Guest Gooner2death

Absolutt ikke. Har lest et par ganger noen innlegg på VGD, men der har jeg ikke engang registrert meg, og kommer ikke til å gjøre. Makan til mye tullprat skal du lete lenge etter......

 

Noe som vil si at du passer godt inn der. Ro deg litt ned i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Mesterkynikeren gjør det igjen. Svinebinder mektige Barcelona på Nou Camp med en mann mindre. Barca klarer det nesten i sluttminuttene, men Mourinho er rå. En kan like han eller mislike han, men resultatene han oppnår snakker for seg selv.

Det driter jeg i. Hadde det vært ordentlige dommere i denne kampen, eller i kampen mot Chelsea på Stamford Bridge, hadde de vært ute!

En ting til. Hvorfor eksisterer fotball? Hvorfor er det verdens mest populære sport? det finnes mange svar på det, men ett av dem er IKKE fordi at det er kjedelig å se på. Hadde alle lag spilt som Hellas, Inter, Tromsø etc. hadde fotballen dødd ut!

Link to comment
Share on other sites

Mesterkynikeren gjør det igjen. Svinebinder mektige Barcelona på Nou Camp med en mann mindre. Barca klarer det nesten i sluttminuttene, men Mourinho er rå. En kan like han eller mislike han, men resultatene han oppnår snakker for seg selv.

 

Syns det er trist for fotballen at man kan nå så langt ved å nesten ikke gjøre annet enn å forsvare. Mourinho er en fantastisk taktikker, ingen som helst tvil om det, men jeg kan ikke si at jeg blir særlig underholdt når jeg ser på lag som Inter.

Link to comment
Share on other sites

A man's got to do what a man's got to do. I dag temmet han verdens råeste fotballag. Jeg kan ikke si noe annet enn at det var ganske imponerende.

Det er imponerende på samme måte som næringsdrivende som bruker alle midler for å komme seg til topps er imponerende. Juks og bedrag, og jeg nekter å hive meg på at det er en fantastisk prestasjon når man gjør det på en slik skitten måte!

Link to comment
Share on other sites

Mesterkynikeren gjør det igjen. Svinebinder mektige Barcelona på Nou Camp med en mann mindre. Barca klarer det nesten i sluttminuttene, men Mourinho er rå. En kan like han eller mislike han, men resultatene han oppnår snakker for seg selv.

Elsket og hatet. Driter i hva folk sier. Skaffer resultater og sølvtøy! Så er vel liten tvilom at han er dyktig.

Lesete at VG lurte på om det ble liverpool eller Real som ble neste stoppested for den usympatiske ringreven. Da håper eg virkelig at det blir Real, trur selv at Liverpool kan vinne PL med han i managerstolen.

Link to comment
Share on other sites

Det driter jeg i. Hadde det vært ordentlige dommere i denne kampen, eller i kampen mot Chelsea på Stamford Bridge, hadde de vært ute!

En ting til. Hvorfor eksisterer fotball? Hvorfor er det verdens mest populære sport? det finnes mange svar på det, men ett av dem er IKKE fordi at det er kjedelig å se på. Hadde alle lag spilt som Hellas, Inter, Tromsø etc. hadde fotballen dødd ut!

 

Ordentlige dommarar? Som for eksempel ein som ikkje hadde vist ut Motta fordi grinarungen Busquets fekk eit par fingrar på kinnet?

 

Inter gjorde det alle andre lag hadde gjort, men sannsynlegvis ikkje fått til.. Å prøve å spele offensiv spennande fotball med 10 mann mot Barcelona på Camp Nou er ikkje berre dumdristig, det er direkte uklokt, akkurat det fekk vel Gunners erfare.... Vi såg jo i heimekampen i Milano at Inter er istand til å spele feiande flott angrepsfotball. Så å nevne Inter i samme åndedrag som Hellas er etter mi meining heilt på trynet, men ein har sjølvsagt lov å meine det hvis ein vil.

 

Eg trudde eg heia på Barcelona i denne semifinalen, men har latt meg imponere over Mourinho og Inter, og ikkje minst irritert meg kraftig over Busquets. Vi klager stadig over Gerrard, Ronaldo osv som filmar. Denne mannen er endå verre spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett kampen så er jeg ikke lenger i tvil. Jose Mourinho er en fantastisk manager. Det er ikke mange som kan holde Barcelona tilbake med 10mann! Utrolig godt gjort, gode taktiske bytter og bra taktikk.

Ellers så synes jeg at han oppførte seg som en idiot etter kampen. Greit nok å feire en seier, men å ta helt av for å gni det inn til motstanderne blir for lite profesjonellt.

Link to comment
Share on other sites

Ordentlige dommarar? Som for eksempel ein som ikkje hadde vist ut Motta fordi grinarungen Busquets fekk eit par fingrar på kinnet?

 

Inter gjorde det alle andre lag hadde gjort, men sannsynlegvis ikkje fått til.. Å prøve å spele offensiv spennande fotball med 10 mann mot Barcelona på Camp Nou er ikkje berre dumdristig, det er direkte uklokt, akkurat det fekk vel Gunners erfare.... Vi såg jo i heimekampen i Milano at Inter er istand til å spele feiande flott angrepsfotball. Så å nevne Inter i samme åndedrag som Hellas er etter mi meining heilt på trynet, men ein har sjølvsagt lov å meine det hvis ein vil.

 

Eg trudde eg heia på Barcelona i denne semifinalen, men har latt meg imponere over Mourinho og Inter, og ikkje minst irritert meg kraftig over Busquets. Vi klager stadig over Gerrard, Ronaldo osv som filmar. Denne mannen er endå verre spør du meg.

Dani Alves da!? Ingen som filmer mer enn han. Han er uspiselig, og en av fotballens største drittsekker!

Link to comment
Share on other sites

Ordentlige dommarar? Som for eksempel ein som ikkje hadde vist ut Motta fordi grinarungen Busquets fekk eit par fingrar på kinnet?

 

Inter gjorde det alle andre lag hadde gjort, men sannsynlegvis ikkje fått til.. Å prøve å spele offensiv spennande fotball med 10 mann mot Barcelona på Camp Nou er ikkje berre dumdristig, det er direkte uklokt, akkurat det fekk vel Gunners erfare.... Vi såg jo i heimekampen i Milano at Inter er istand til å spele feiande flott angrepsfotball. Så å nevne Inter i samme åndedrag som Hellas er etter mi meining heilt på trynet, men ein har sjølvsagt lov å meine det hvis ein vil.

 

Eg trudde eg heia på Barcelona i denne semifinalen, men har latt meg imponere over Mourinho og Inter, og ikkje minst irritert meg kraftig over Busquets. Vi klager stadig over Gerrard, Ronaldo osv som filmar. Denne mannen er endå verre spør du meg.

Joda, Busquets filmet i går og han filmet mot Eboue. Det er ikke det jeg snakker om. Og at Inter vinner ved å spille defensivt, er ikke ulovlig, bare drepende kjedelig, og ødeleggende for fotballen.

Det som derimot ikke er bra, er det de hele tiden gjør av ufaire/ulovlige ting, som f.eks når Mourinho går bort til Chivu og sier at han skal sløse litt mer med tiden. Eller når Cambiasso, Milito og co hele tiden faller i bakkn og lurer dommeren. Og ikke minst: Motta skulle sikkert hatt 5-6 straffer mot seg i løpet av CL i år. Alle såg på drakten til Zlatan at det var noe muffens, og reprisen viste at det var klart straffe. Dani Alves skulle også hatt straffe, men dessverre gjorde han litt ekstra ut av det, slik at han ikke fikk det. Mot Chelsea skulle Inter hatt 3 straffer og et rødt kort mot seg!

 

Én ting er å vinne ved å spille fair defensivt, en helt annen ting er det å spille ufair og skittent!

Link to comment
Share on other sites

Joda, Busquets filmet i går og han filmet mot Eboue. Det er ikke det jeg snakker om. Og at Inter vinner ved å spille defensivt, er ikke ulovlig, bare drepende kjedelig, og ødeleggende for fotballen.

Det som derimot ikke er bra, er det de hele tiden gjør av ufaire/ulovlige ting, som f.eks når Mourinho går bort til Chivu og sier at han skal sløse litt mer med tiden. Eller når Cambiasso, Milito og co hele tiden faller i bakkn og lurer dommeren. Og ikke minst: Motta skulle sikkert hatt 5-6 straffer mot seg i løpet av CL i år. Alle såg på drakten til Zlatan at det var noe muffens, og reprisen viste at det var klart straffe. Dani Alves skulle også hatt straffe, men dessverre gjorde han litt ekstra ut av det, slik at han ikke fikk det. Mot Chelsea skulle Inter hatt 3 straffer og et rødt kort mot seg!

 

Én ting er å vinne ved å spille fair defensivt, en helt annen ting er det å spille ufair og skittent!

Eg er helt uenig med at Alves skulle hatt straffe igår, han heiv seg (som vanlig) rart han ikke fikk sikkelig vondt og rullert rundt også! Så lite kontakt som det var der er det hele tiden, og det blir ikke blåst et frispark på det.

At dem dreper fotballen kan eg være enig med deg i.

Link to comment
Share on other sites

Både Barca og Inter har sine svin på skogen hva gjelder usportslighet, men i mine øyne gjorde Barcelona absolutt ingenting(!) for å fortjene å gå videre i går. Null bevegelse, null kreativitet og null tempo. Barcelona gjorde det for lett for Inter å forsvare seg, og når Inter har en tomålsledelse å gå på på Nou Camp og i tillegg har fullstendig kontroll defensivt, hvorfor i all verden skal de angripe?

 

Barcelona spilte fullstendig idiotisk, og den fotballen de vartet opp med irriterer meg langt mer enn det Inter drev med. Det er jo ikke imponerende med 4-500 pasninger, når 98% av de er tre meters innsidepasninger på stillestående mann. Det er mer antifotball enn det Inter drev med i går...

 

Hadde jeg vært Inter-fan hadde jeg vært umåtelig stolt i dag, og som nøytral er jeg mer enn litt imponert over det de gjorde i går.

Link to comment
Share on other sites

Både Barca og Inter har sine svin på skogen hva gjelder usportslighet, men i mine øyne gjorde Barcelona absolutt ingenting(!) for å fortjene å gå videre i går. Null bevegelse, null kreativitet og null tempo. Barcelona gjorde det for lett for Inter å forsvare seg, og når Inter har en tomålsledelse å gå på på Nou Camp og i tillegg har fullstendig kontroll defensivt, hvorfor i all verden skal de angripe?

 

Barcelona spilte fullstendig idiotisk, og den fotballen de vartet opp med irriterer meg langt mer enn det Inter drev med. Det er jo ikke imponerende med 4-500 pasninger, når 98% av de er tre meters innsidepasninger på stillestående mann. Det er mer antifotball enn det Inter drev med i går...

 

Hadde jeg vært Inter-fan hadde jeg vært umåtelig stolt i dag, og som nøytral er jeg mer enn litt imponert over det de gjorde i går.

Som sagt tidligere. Feilen ligger i at de spilte nesten på samme måte på hjemmebane. Da, etter å ha fått 1-1, spilte de defensiv kontringsfotball..

Link to comment
Share on other sites

Som sagt tidligere. Feilen ligger i at de spilte nesten på samme måte på hjemmebane. Da, etter å ha fått 1-1, spilte de defensiv kontringsfotball..

 

Jeg har sett Inter spille utrolig god angrepsfotball tidligere i år, så de kan når de vil. Barca var taktisk dårlige i begge kampene. På 1-1 borte la Inter seg lavt. Hvordan kan du da som bortelag med et utrolig godt utgangspunkt være så uklok at du angriper hodeløst og får kontringer i mot? Barca burde lagt seg lavt og trillet ball. De har kun seg selv å takke.

Mourinho viste i disse to kampene management av høyeste klasse og Barca gikk rett i fella. Guardiola trenger noen år på seg før han har erfaringen og nivået til Jose.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner virkelig ikke hvorfor folk kan kritisere Mourinho og Inter etter bragden de gjorde i går.

 

Hadde vi gjort det samme for noen uker siden, så hadde vi hyllet Wenger for hans taktiske genistrek.

Moratti hentet Mourinho for å vinne champions leauge, hvordan ble de tatt imot på italiensk jord? Jo de ble overfalt og hyllet av fansen sin. Jeg hadde elsket om Wenger hadde hatt noe av den kynismen som Jose har.

 

Hva er poenget med og gå offensivt ut og bli overkjørt og slått ut, slik som vi gjorde? Hadde det ikke ærlig talt vært mer morro og vært i en champions leauge finale selv om vi hadde spilt en defensiv kamp? Vi gjorde det borte mot port for noen år siden i en gruppespill kamp. Bare så synd vi ikke kan gjøre det oftere.

 

Sier ikke at vi skal legge totalt om, men når vi møter lag som er mye bedre enn oss, da er det i hvertfall i mitt hodet, mye gøyere og spille en prikkfri kamp defensivt og komme unna med ett godt resultat, enn å prøve og varte opp med feiende flott fotball og tape 4-1...

 

Jeg bøyer meg i støvet for Jose, han får resultater uansett hvor han er, så kan man si at han har mye penger til rådighet, men har klarte det med meget begrenset lag i porto, han gjorde det med en gang i chelsea, og det ser ut som han skal klare det med inter også nå.

 

Og måten han feirer, jeg synes det var herlig og se. Jeg digger arrogansen hans, han vet han er blant de beste i yrket sitt, og da har han lov til å vise det. Det er Barca som skal være flaue etter gårsdagen, Sergio er en vits, sette på vannet kun der Inter feirer, Valdes som prøver å hinder Jose i å feire...Nei over to kamper så fortjente absolutt Inter og avansere. Han visste hvordan de skulle slåes, og han drepte spillet deres. Flott forsvarspill er også underholdning.

 

Mourinho hadde vært perfekt for oss hvis Wenger går. Uansett hvem det er som skaffer oss pokaler, det er det som er underholdnig for egne supportere...Da hadde vi nok ikke hatt Almunia i klubben heller(Måtte bare få han med i denne diskusjonen også :) )

 

Nok om det, Mourinho lever opp til navnet sitt, og han er hjertlig velkommen i klubben vår hvis jeg har noe å si...

Link to comment
Share on other sites

Over to kamper så er det fullt fortjent at Inter går videre. De hadde et perfekt utgangspunkt og kunne ligge bakpå. Når de i tillegg fikk et tidlig rødt kort, så måtte deres kampbilde bli som det ble. Alt annet hadde vært galskap.

 

Og selvsagt kan man si hva man vil om Jose Mourinho. Selv om han fremstår som en arrogant drittsekk, så er følgende bildeserie imponerende. Tenk og sett Wenger slik? ;)

 

Ellers er det vel greit at "uslåelige" Barcelona også kan gå på en smell i ny og ne?

Link to comment
Share on other sites

Over to kamper så er det fullt fortjent at Inter går videre. De hadde et perfekt utgangspunkt og kunne ligge bakpå. Når de i tillegg fikk et tidlig rødt kort, så måtte deres kampbilde bli som det ble. Alt annet hadde vært galskap.

 

Og selvsagt kan man si hva man vil om Jose Mourinho. Selv om han fremstår som en arrogant drittsekk, så er følgende bildeserie imponerende. Tenk og sett Wenger slik? ;)

 

Ellers er det vel greit at "uslåelige" Barcelona også kan gå på en smell i ny og ne?

Fantastisk bildeserie, sikkelig idrettsglede, det liker vi.

Og at Jose er en kynisk jævel er det liten tvil om. Men han vett hva som må til for å vinne sølvtøy, og tar ibruk alle midler for å få dette til. Eg mener uten tvil at mr. Wenger har endel å lære av Mourinho.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

BBC-artikkel fra 14.november 2004

 

Chelsea manager Jose Mourinho has launched a scathing attack on title rivals Arsenal by claiming their defenders are a "disgrace".

Referring to Arsenal's 5-4 win over Spurs, Mourinho said: "Five-four is a hockey score, not a football score.

 

"In a three-against-three training match, if the score reaches 5-4 I send the players back to the dressing rooms as they are not defending properly.

 

"So to get a result like that in a game of 11 against 11 is disgraceful."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...