Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Sånn sett er det helt ok at vi slipper å se Robbie cunt i sommerens sluttspill. Han kan jo bruke sommeren til å finpusse formen! :D

Hjelper lite å finpusse formen når talentet ikke er der ;)

Men at fans synger slike sanger synest jeg bare er tipp topp. Det er godt med litt humor og uthengelse av spillere som vi ikke liker.

Kan bare se hvor mange ganger vi under denne tråden har skrevet "Teddy is still a cunt".

Link to comment
Share on other sites

Er dette noe å reagere på da? Dette er bare vanlig engelsk fotballkultur, og supporterne på Emirates eller Old Trafford ville gjort akkurat det samme.

 

 

Reagere på? Nevner bare at nivået hos tottenham er like "crap" som fuglen på emblemet deres. Men takk for info om fotball kulturen i england da :D

Link to comment
Share on other sites

Reagere på? Nevner bare at nivået hos tottenham er like "crap" som fuglen på emblemet deres. Men takk for info om fotball kulturen i england da :D

 

For meg virket det som dette var noe du reagerte på, og derfor postet det i forumet. Men tusen takk for info om at Tottenham er crap, det visste jeg jo ikke. ;)

Link to comment
Share on other sites

For meg virket det som dette var noe du reagerte på, og derfor postet det i forumet. Men tusen takk for info om at Tottenham er crap, det visste jeg jo ikke. :D

 

 

Da har vi jaggu lært litt idag også du ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=588603

 

Skal han utestenges fra vm nå.

 

Jeg synes det var forkastlig det han gjorde. Og han burde tatt en ALØ og gjort dommeren oppmerksom på det. Men er ikke lett i kampens hete.

Denne sakens etterspill minner veldig om "eduardo-saken".....

Link to comment
Share on other sites

FIFA (og FA og UEFA) i et nøtteskall, inkonsekvente til tusen. Det er minst like stor skandale om Henry blir straffet i ettertid for en forseelse som dette.

Link to comment
Share on other sites

Henry gjorde en feil, innrømmet det i etter kant. Synest det er trist at han skal bli ut hengt som juksemaker slik det har stått i flere aviser. Her har blandt andre Ronaldo jukset seg til straffespark i flere år, men han har vel aldri møtt så sterke reaksjoner som Henry.

 

I hver enest fotball kamp så er det spillere som prøver bevisst å jukse, enten via filming, holding, taklinger når en ikke kan nå ballen bare for å forhindre en kontring, hands, roper på offisde selv om en vet at det ikke var det, roper at ballen er over linjen, roper at det ikke er straffe selv om en vet at en tok mannen osv.

 

Blir bare for dumt å dra dette sålangt at Henry blir utestengt. Skulle en ha utestengt alle som jukser i løpet av en kamp så hadde vel de fleste lag måtte stille med 11 nye spillere til neste kamp......

Link to comment
Share on other sites

Henry burde i ettertid gjort det einaste rette, nemleg å trekkje seg frå heile turneringa. Det må da være betre enn å springe rundt der med ein diger "cheat"-merkelapp i panna.

Det synet jeg hørtes ut som et idiotisk forslag, viss du ikke mente det som ironi da?!

Juks skjer hele tiden i dagens fotball, denne fikk nok litt bestørre tydning enn hva det vanligvist gjør, men å trekke seg fra VM virker for meg helt meningsløst. Frankrike er der selv om Henry er med eller om han sitter i stua. Og Irland kommer ikke til å få noe fordeler av at han ikke spiller.

Nei, gjort er gjort og nå er det på tide å komme videre. Og eg ønsker Henry lykke til i VM!

Link to comment
Share on other sites

Det synet jeg hørtes ut som et idiotisk forslag, viss du ikke mente det som ironi da?!

Juks skjer hele tiden i dagens fotball, denne fikk nok litt bestørre tydning enn hva det vanligvist gjør, men å trekke seg fra VM virker for meg helt meningsløst. Frankrike er der selv om Henry er med eller om han sitter i stua. Og Irland kommer ikke til å få noe fordeler av at han ikke spiller.

Nei, gjort er gjort og nå er det på tide å komme videre. Og eg ønsker Henry lykke til i VM!

 

Nei, det var så visst ingen ironi. Men det er jo slik det er blitt no. Juks skjer heile tida, så da så. All skuld vert skyvd over på dommarane, som er dumme nok til ikke å få med seg det som skjer. All juks vert bagatellisert. I dette tilfellet særleg sidan det dreiar seg om vårt eige idol.

 

Eg har heile tida rekna Henry som ein heiderleg person, rett nok med eit og anna feilskjær på bana. Å trekkje seg frå VM ville vore ei moralsk handling med ein stor signaleffekt. Men eg har jo etter kvart forstått at moral og anstendigheit ikkje har nokon plass i fotball lengre, korkje blant dei fleste spelarar eller supportarar. Alt handlar om siger og pokalar, nesten for ein kvar pris. Slik sett er det eigentleg ikkje nokon skilnad på fotball og sykkelsporten. Eg forstår deg slik at du villle ha gjort akkurat det same som Henry. Men ville du ha tatt i mot VM-pokalen med godt samvit? (Ikkje at det kjem til å skje. Dei har sportsleg sett ikkje noko i VM å gjere.)

 

Eg ser absolutt ingen grunn til å ynskje Frankrike eller Henry lukke til. Er det opp til meg vert dei slått ut ved fyrste anledning, og sendt med fyrste fly heim att. Gjort burde vore ugjort, og i staden for å gå vidare som om ingen ting har skjedd, bør FIFA for ein gongs skuld manne seg opp og ta tak i problema.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det var så visst ingen ironi. Men det er jo slik det er blitt no. Juks skjer heile tida, så da så. All skuld vert skyvd over på dommarane, som er dumme nok til ikke å få med seg det som skjer. All juks vert bagatellisert. I dette tilfellet særleg sidan det dreiar seg om vårt eige idol.

 

Eg har heile tida rekna Henry som ein heiderleg person, rett nok med eit og anna feilskjær på bana. Å trekkje seg frå VM ville vore ei moralsk handling med ein stor signaleffekt. Men eg har jo etter kvart forstått at moral og anstendigheit ikkje har nokon plass i fotball lengre, korkje blant dei fleste spelarar eller supportarar. Alt handlar om siger og pokalar, nesten for ein kvar pris. Slik sett er det eigentleg ikkje nokon skilnad på fotball og sykkelsporten. Eg forstår deg slik at du villle ha gjort akkurat det same som Henry. Men ville du ha tatt i mot VM-pokalen med godt samvit? (Ikkje at det kjem til å skje. Dei har sportsleg sett ikkje noko i VM å gjere.)

 

Eg ser absolutt ingen grunn til å ynskje Frankrike eller Henry lukke til. Er det opp til meg vert dei slått ut ved fyrste anledning, og sendt med fyrste fly heim att. Gjort burde vore ugjort, og i staden for å gå vidare som om ingen ting har skjedd, bør FIFA for ein gongs skuld manne seg opp og ta tak i problema.

Ok, at fifa bør ta tak i problema. Men da er vi over på diskosjonen video dømming eller ikke. Den ska eg ikke begynne på her.

Eg kan også se at Henry burde gått bort til dommaren rett etter skåringen og sagt at det skulle vore annulert. Men da hva ville dem da sagt i Frankrike, Henry landsforederen? Eller Henry den ærlige? Men nå gjorde han ikke det. Og da synest eg at han skal stille i VM og spille det for landet sitt. For hvor går grensa for hva tid du skal utestenge deg sjøl da? Må du sikre en VM plass? Eller holder det at du jukser med å dempe ballen med holda på midten? Juks er juks, og det er vel ingen som vil ha det i fotballen. Men det skjer, og så lenge vi har ikke har video dømming så kommer det til å være endel av fotballen.

Om eg personlig hadde gjort det samme som Henry? Neppe, eg tar ikke ballen med hendene, men det trudde eg ikke han gjorde heller. Kan ha vert en refleks og ikke fullt overlegg?

Mener også at en hands ikke bør være nok for utestengelse (vertfall så lenge filming ikke er det). Men skjer det stygge taklinger som kan gi alvorlige skader så bør det blir utestengelse. Men da må det skje fra høgere hold, vil ikke fungere viss spillerne skal drive og straffe seg selv med slike ting. Det vil bare føre til at den gode og ærlige får mer straff, mens dem sikklige sleipe og stygge tener på det.

Link to comment
Share on other sites

Ok, at fifa bør ta tak i problema. Men da er vi over på diskosjonen video dømming eller ikke. Den ska eg ikke begynne på her.

Eg kan også se at Henry burde gått bort til dommaren rett etter skåringen og sagt at det skulle vore annulert. Men da hva ville dem da sagt i Frankrike, Henry landsforederen? Eller Henry den ærlige? Men nå gjorde han ikke det. Og da synest eg at han skal stille i VM og spille det for landet sitt. For hvor går grensa for hva tid du skal utestenge deg sjøl da? Må du sikre en VM plass? Eller holder det at du jukser med å dempe ballen med holda på midten? Juks er juks, og det er vel ingen som vil ha det i fotballen. Men det skjer, og så lenge vi har ikke har video dømming så kommer det til å være endel av fotballen.

Om eg personlig hadde gjort det samme som Henry? Neppe, eg tar ikke ballen med hendene, men det trudde eg ikke han gjorde heller. Kan ha vert en refleks og ikke fullt overlegg?

Mener også at en hands ikke bør være nok for utestengelse (vertfall så lenge filming ikke er det). Men skjer det stygge taklinger som kan gi alvorlige skader så bør det blir utestengelse. Men da må det skje fra høgere hold, vil ikke fungere viss spillerne skal drive og straffe seg selv med slike ting. Det vil bare føre til at den gode og ærlige får mer straff, mens dem sikklige sleipe og stygge tener på det.

 

Landsforrædar? Neppe. Eg trur nok at franskmenn flest er pinleg berørt over det heile. Også i Frankrike er folk i stand til å verdsetje ærlege handlingar. Normalt sett får ikkje juks så store fylgjer som i dette tilfellet, også ved at det gjekk ut over eit anna land, som dermed potensielt har gått glipp av store inntekter. Det er nettopp det at jukset råka Irland på ein heilt urimeleg måte, og skaffa Frankrike ein urettmessig fordel, også økonomisk, som er det alvorlege i dette. Det gjev det heile eit moralsk aspekt, og eg kan ikkje hugse at noko tilsvarande med like store fylgjer har hendt i ein heilt vanleg ligakamp. Om han ikkje stilte i VM ville dette difor mest vore ei moralsk handling, og treng ikkje nødvendigvis sjåast på som ei sjølvpålagt straff eller utestenging. Juks er juks, men når det får så store fylgjer som dette vert det veldig spesielt. Eg veit berre at om eg hadde vore i hans sko, hadde eg ikkje orka å reise. Hadde du?

 

Når ein viljehandsar to gonger, og på toppen av det heile fører ballen med handa den siste gongen, meiner eg at det skal ekstremt stor grad av fantasi og velvilje for framstille dette som ei reflekshandling. Han tok ein spansk ein, lurte dommaren, men vart, diverre for han, grundig avslørt av kamera. Så kan ein jo i ettertid spekulere på korleis han hadde framstilt episoden dersom kamera ikkje hadde fanga det opp.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja, Henry feirer sikkert med champagne nå ettersom han ble kåret til tiårets spiller i PL av selveste Nettavisen... ;)

 

 

Las dette i går, dere som ikke fikk det med dere MÅ lese det nå:

 

http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=517205

 

Skrevet av legenden Tim Stillman, eller "Little Dutch" som han kalles. Ingen over, ingen ved siden - gjelder forøvrig også Henry, i hvert fall når det gjelder dette tiåret. Hail the King(s)!

Link to comment
Share on other sites

Ja, Henry feirer sikkert med champagne nå ettersom han ble kåret til tiårets spiller i PL av selveste Nettavisen... :P

Las dette i går, dere som ikke fikk det med dere MÅ lese det nå:

 

http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=517205

 

Skrevet av legenden Tim Stillman, eller "Little Dutch" som han kalles. Ingen over, ingen ved siden - gjelder forøvrig også Henry, i hvert fall når det gjelder dette tiåret. Hail the King(s)!

 

Det innlegget der var helt fantastisk å lese. Det beskriver Henry helt perfekt rett og slett. Er en skam at Henry ikke vant prisen for verdens beste spiller. Han hadde fortjent det mer enn noen annen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Eneste riktige beslutningen. Hvis ikke må alle som bevisst jukser under en kamp straffes i ettertid. Hvor avgjørende hendelsen er eller hvor viktig matchen er spiller ingen rolle. Det må være likehet for loven uansett tid og sted. Juks er på ingen måte bra, men dessverre finnes det ikke en enste spiller i verden som ikke ville benyttet sjansen til å skaffe seg en fordel hvis muligheten dukket opp. Dette skjer uansett hvilket nivå man spiller på.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...