Jump to content

Engelske overganger


Petter

Recommended Posts

Det har jo som folket her veit, blitt handla en del i premier league... og da lurer jeg... hvem mener dere har (Til nå) kommet best ut av kjøpefesten??? Liverpool har jo desidert kjøpt flest, men jeg syns ikke det er laget som har styrket troppen mest til kommende sessong... syns det ser ut som West Ham og Newcastle har handla bra jeg... hva mener dere???

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar toppen jeg, det som onterresserer meg mest iom at vi fortsatt ligger der:

 

ManU blir nok overgangsvinner når Tevez vel til slutt kommer, de har handlet dyrt men tilsynelatende gjennomtenkt og smart. Liverpools handling er jeg derimot mer usikker på, en spiller som Benayoun kan fort bli like blandet suksess som Bellamy. Jeg må innrømme at jeg synest Benitez ikke er så fantastisk, han rullerer vekk alt som kan kalles en god fast elver med suksess(I ligaen spesielt). Greit at det er mye kamper men jeg tror det optimale er å ha en tilnærmet fast elver, å bytte mer en to spillere fra kamp til kamp på de seks fremste uten skader eller suspensjoner synes jeg er idiotisk.(Men bra for oss! Vi får se fantastiske spillere som brilijerer en for en men ikke alltid som lag). Og han har så mye gjennomtrekk i stallen at det ødelegger for kontinuiteten i arbeidet. Chelsea har handlet veldig bra og faktisk billig men det ser ut som Mourinho også setter mye av sin lit til spillere i klubben som ikke enda har slått gjenom(i Chelsea) med enormt potensiale som Sheva, Ballack og delvis Robben.

 

Vi er i mine og i mange "nøytrales" øyner den foreløpige desiderte taperen blant de fire store. Men vi kan ennå håpe, og uansett om Wenger trekker ut noe av hatten i siste øyeblikk kan vi på vårt beste vinne ligaen. Potensialet i laget er nesten uendelig, men bunnivået MÅ opp skal så mye som snuse på gull. Jeg håper virkelig vi får en kanonstart, de to siste sesongene har vi kommet bak tidlig og da blir det ekstremt tøft å ta gull med tanke på det ofte er utover i sesongen vi vil slite mer med vår tynnere stall enn de tre andre.

 

Men husk alle sammen: PL vil ikke avgjøres på papiret. Lag-kvaliteter som moral, samhandling, kontinuitet, stemning i troppen er alle viktige faktorer om en skal klare det. Dessuten kan man heldigvis bare ha 11 spillere på banen til enhver tid uansett om man har 22 eller 25 superspillere i troppen. Liverpool kan koste på seg både Benyoun, Gerrard, Pennant, Alonso, Mascherano, ++++ men så lenge det kun er tre mer eller mindre offensive midtbanespillere i 4-4-2 så er vi fullt på høyde med Fab, Rosicky og Hleb. På topp er det lity tynt mrn bare de setter sjansene sin greit vinner vi MASSE kamper hvis vi fortsetter å skape tilnærmet like mye som i fjor.

Link to comment
Share on other sites

 

Leste du i det hele tatt artikkelen?

 

den handler vel bare om fysikken til nani... han hadde nok gjort seg bedre på emirates :P

Nani er en god spiller, og ett stort talent, så tviler ikke på at han i løpet av ett par år vil bli meget god for United... Sad but True :)

Link to comment
Share on other sites

 

Leste du i det hele tatt artikkelen?

 

den handler vel bare om fysikken til nani... han hadde nok gjort seg bedre på emirates :P

Nani er en god spiller, og ett stort talent, så tviler ikke på at han i løpet av ett par år vil bli meget god for United... Sad but True :)

SÅ mye som de betalte for han skal det bare mangle ;). Jeg tror han kommer til å være solid i CL, men kommer til å slite i PL. Håper for vår del at han ikke utvikler seg like bra som Ronaldo :s

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om de som oppdaterer Man City sine sider om dagen klarer å holde full kontroll på de spillerne de henter inn. hehe. I går var det vel tre nye, og i dag har de også sikret seg en ny. Valeri Bojinov ble hentet i dag.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1266629.ece

 

Skremmende å se hvordan de pøser ut penger.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om de som oppdaterer Man City sine sider om dagen klarer å holde full kontroll på de spillerne de henter inn. hehe. I går var det vel tre nye, og i dag har de også sikret seg en ny. Valeri Bojinov ble hentet i dag.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1266629.ece

 

Skremmende å se hvordan de pøser ut penger.

 

Minner om Chelsea vett :D

Link to comment
Share on other sites

Må si at det har blitt veldig mange spiller kjøp i år. Mange store overganger, som er spennende og følge selv om det ikke er Arsenal. Litt ting og tang fra min side:

 

-Dagens Premier League rykter

Anbefales, det kommer en slik artikkel hver dag på Nettavisen.no for å holde seg oppdatert PL rykter/overganger.

 

-Premer League tippes

Nettavisen liker jeg veldig godt, her kan du også se hvem de tipper først og sist, de velger to lag hver dag.

 

-En liten Premier League oversikt

 

-Alle Premier League kjøpene

Siste salg er ihvertfall Beattie til Sheffield.

 

Og Svennis har jo handlet ser jeg, her ønsket han Bojinov velkommen til Mancheter United. Latterlig! :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 years later...

Everton har solgt Cahill til New York Red Bulls, godt kjøp av amerikanerne, koster bare en million £. Spent på hvordan Everton vil gjøre det neste sesong, å miste Lescott, Saha, Arteta, Cahill er sannsynligvis et hardt slag, men rekrutteringen har jo vært god med Jelavic, Rodwell osv inn som førstelagsspillere..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4500353/Wolves-net-24m-as-Steven-Fletcher-and-Matt-Jarvis-bid-farewell.html

 

Vet det er fra rykteavis nr 1, men jeg regner med at det allikevel er snakk om masse penger for disse spillerne. Hvordan er det mulig å bruke over 10 mill på Fletcher f.eks????? virker helt hinsides all fornuft.

Link to comment
Share on other sites

Gaston Ramirez og Kevin Mirallas tror ejg vil få en bra førstesesong i PL, litt undrende på hvorfor Swansea fikk Michu til 2 millioner pund også, var jo en av de store spillerne i La Liga i fjor. Selv om jeg tviler på at han fortsetter å putte to i hver kamp.

Link to comment
Share on other sites

Gaston Ramirez og Kevin Mirallas tror ejg vil få en bra førstesesong i PL, litt undrende på hvorfor Swansea fikk Michu til 2 millioner pund også, var jo en av de store spillerne i La Liga i fjor. Selv om jeg tviler på at han fortsetter å putte to i hver kamp.

 

Ramirez har enda ikke blitt solgt. Southampton sine bankgarantier var ikke gode nok, og han er fortsatt Bologna-spiller, enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Glad de signeringene ikke kom før forrige helg i det minste! Tror begge kommer til å spille bra under ledelsen til O'Neill. Gøy med Tettey i Norwich også. Har pratet med noen engelske Norwichfans som mener han er hentet for å spille fast, siden de var ute etter en forsterkning i den defensive midtbanen, så blir spennende!

Link to comment
Share on other sites

Har troen på Tettey i Norwich, og synes det var et veldig bra og viktig valg han gjorde siden han begynte å bli benkesliter i Rennes bak M'Vila og nysigneringen (som jeg selvfølgelig glemte navnet på). Får han en god start og spilt seg inn i de engelske fotballhjertene tror jeg også landslaget kan ha stor nytte av han i fremtiden. Ikke at det skal så mye til å ta fra Grindheim og Hauger plassen på midtbanen, da.

 

Et norsk offensiv bestående av disse spillerne tror jeg kan bli morro i fremtiden, i alle fall om Drillo forsvinner og en mer spillende filosofi kommer inn:

Tettey - Nordtveit - Eikrem

V. Berisha - H. Nielsen

Moa

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...