Jump to content

Engelske overganger


Petter

Recommended Posts

Rart ikke Liverpool var på banen siden det engelske passet og det faktum at Johnson er flere hakk farligere enn Downing. Kanskje et for billig alternativ for dem...

Tja, jeg er en smule overrasket ikke vi var med på runden. Finfin erstatter for Walcott, men da regner jeg med samtalene snart er i mål

Link to comment
Share on other sites

Rart ikke Liverpool var på banen siden det engelske passet og det faktum at Johnson er flere hakk farligere enn Downing. Kanskje et for billig alternativ for dem...

Alt for billig. Pool` har nedre grense på 13 mill pund på autosøket sitt på den engelske versjonen www.finn.co.uk.

Link to comment
Share on other sites

Ellers tenkte jeg å rangere overgangene til de antatt 6 beste klubbene:

 

City: Forbausende stille, forventer at de kommer inn med en tung signering i løpet av uken. De er ikke styrket og ikke svekket. Problemet er selvfølgelig at kun 25 mann kan være i en tropp og dermed kan det være vanskelig for dem å hente annet enn toppspillere. Ingen halvgode eller talenter som er på vei opp som vil bli prioritert der. Rodwell virker å få sjansen, men dummet seg ut i første kamp. Så får vi se når Barry er tilbake.

Verken eller gir dårlig grunnlag for karaktersetting: 3

 

United: Må ha inn forsterkninger på midten. Det de hadde mot Everton var veldig svakt, veldig tregt og uten driv. Carrick frem vil hjelpe, men de tåler ingen skader slik det er nå. Litt det samme bakover. Jones, Evans og Smalling vil hjelpe, men de tåler ikke en ny skade på Vidic. Fremover er de ekstremt godt dekket. Så får vi se om stemningen er like god når de beste må rulleres på. vP har alltid vært en spiller som krever å spille mye selv i kamper som kanskje ikke betyr noe. Han er en spiller som kan gjøre det utrolige, men er også avhengig av link up spill da han ikke er mer enn middels hurtig. Skal han kunne bruke dette mest mulig effektivt så må han spille. Mot Everton var det helt merkelig å se vP og Kagawa kollidere, gå i samme rom, lukke de samme lukene og dermed låse spillet. vP gjorde flere bevegelser som ingen så og flere rykk som verken Rooney eller Kagawa fikk med seg. Sir Alex la også delvis skylden for tapet på at de ikke brukte vP.

Konklusjonen er at de får karakteren 4 med trekk for dårlig balanse i laget.

 

Arsenal: Ingen endringer bakover. Som alle vet så er vi i mine øyne betydelig svekket på midten og fremover. Sentrallinjen er tilnærmet borte og nykommerne fremme har totalt en halv treningskamp og noen minutter ligaspill hver. Cazorla virker som en god signering, men han er ikke Cesc og han er ikke Song. Han er en god spansk spiller som kler laget, men han må også gjøre en jobb bakover som han tidligere ikke har gjort. Spennende å se om han fortsetter den gode trenden.

Karakter 3. Svekket i viktigste posisjoner. Nykommere som nok har kvalitet, men som ikke har hatt tid eller mulighet til å spille seg inn.

 

Chelsea: Styrket midten. Ny sideback som jeg ikke har sett mye av. Veldig styrket fremover med Hazard, men mistet Drogba. Fortsatt er Torres en skygge av seg selv, og klarer ikke han å ta seg opp så har de ingen sikker målscorer. Uansett kanskje vinneren så langt.

Karakter 5

 

Spurs: Vertongen inn, Ade resignert, Modric ut og store spørsmåltegn om VdV. Mister de ham så er de veldig svekket totalt sett. Har også merkelig nok solgt Dowsen. En spiller som gjorde mindre tabber de siste årene og var fansens favoritt.

Sammenlignet med i fjor er de i mine øyne svekket og de får karakteren 2.

 

Liverpool: Mistet noe stallfyll og en waliser som i lange perioder var pools`beste sammen med Suarez. Hentet Joe Allen og Borini. Førstemann passer bra i Rodgers filosofi, sistnevnte har vært veldig dårlig i alle kamper til nå. Skal få litt tid på seg, men virker som en relativt dårlig investering når man ser på prisen.

Karakter 2

 

Så langt virker Cheslea å være vinneren, men alt kan snu hvis United, Arsenal eller City slår til. De andre har en for lang vei å gå.

Link to comment
Share on other sites

Nå har Sahin dratt til Liverpool på lån, så tror du kan presse den 2'ern din på Liverpool litt opp nå, RP7.

Ok, 2-3. Han må vise at han fungerer først. 1 år uten fotball, ny klubb og med min tiltro til pool' så er det lite sannsynlig at han slår til. Kan heller ikke klare å se hvordan Rodgers tenker å spille på midten. Har nå Lucas, Sahin og Allen som alle vil sentralt. Hvordan skal dette kombineres med Gerrard? Virker veldig ubalansert.

Link to comment
Share on other sites

Borini.

Har vist akkurat like mye kvalitet som jeg trodde vi ville få se av han til nå. Veddet en hundrings med en kompis om hvem som kommer til å få flest målpoeng av Borini og Gervinho. Føler meg selvsikker til tross for at Yao Kouassi nettopp leverte enda en kamp med dårlige valg for oss.

Link to comment
Share on other sites

Julio Cesar fra Inter Milan meldes klar for QPR på klubbens twittekonto. Solid forsterkning fra den keeperen de har startet sesongen med...

 

Nja ikke vær sikker på det du. Cesar har virkelig vært dårlig de siste 2 sesongene. Feit er han også.

Link to comment
Share on other sites

Deschamps sa i pressekonferansen sin i dag at de snakket om overgangen og at det nå var et valg i mellom Lyon og Tottenham. Hva de kom frem til ville han ikke si noe om.

 

Ellers meldes det at Jordan Rhodes er i ferd med å signere for Blackburn. Han scoret 40 mål (!!!!) for Huddersfield i League One i fjor, merkelig at ingen PL-klubber lukter på han. Som vanlig vegrer klubbene seg for å kjøpe fra lavere divisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...