Jump to content

2007.07.25 Red Bull Salzburg B


Imerslundinho

Recommended Posts

Resultatet teller vel ikke så mye nå. Ble en slitekamp dette hvor vi styrer banespillet, men ikke skaper så mye.

Det har sikkert vært en hard treningsuke, og Salzburg er godt i gang med sesongen, men vi burde kanskje scoret likevel.

 

Jeg er sikker på fysikken og spillet sitter mye bedre etterhvert, men jeg savner variasjon i spillet vårt.

Begynner å bli lei av at alt foregår på samme måte hvor vi spiller trangt og balltrillingen på tvers kveler framdriften.

I forsvar har vi gode spillere, men plasseringevnen og kollektiv samhandling er noe fraværende.

Altså....akkurat det som felte oss forrige sesong.

 

Hleb var vår bestemann i dag syns jeg. Diaby også veldig solid.

Syns Eduardo var ok, men slet foran mål. Tror ikke vi skal forvente for mye av han første halvdel av sesongen. Eboue har ikke lagt av seg tullefaktene sine enda ser jeg. Skjerpings!

 

Er vel en grei gjennomkjøring dette tross tap og litt grinete spillere i dag. Tror de kjenner hardkjøret nå..

 

Cesc, Gilberto, Clichy, Walcott og Ade starter sikkert neste kamp og jeg tror vi får se mer trøkk på Emirates til helga! :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply
Guest kellex

Hvor lenge er det igjen nå? Har noen andre utmerket seg ellers? Noe info om rosicky? ut med skadE? alvorlig?

 

Han ble litt overrasket da han ble byttet ut, så jeg tviler på at det er noe alvorlig. Den eneste som har utmerket seg er Hleb. Eduardo har vært ok, men han gjør akkurat det samme om og om igjen. Blir alt for enkelt. Bendtner er en stor skuffelse og dette laget trenger en leder. En Fabregas eller Gilberto.

 

 

Eneste som utmerket seg? Synes nå at Diaby var banens beste uten tvil! Sagna var også god synes jeg. Hleb var veldig flink på vingen i dag, oppførte seg mer som ving i andre omgang men hadde en typisk svak Hleb omgang i første. Jeg tror heller ikke vi vil se så mye av Bendtner neste sesong så lenge Van Persie, Adebayor og Eduardo holder seg friske. Synes Eduardo virket frisk, og viste at han er flink til å dra ballen bredt og flink å finne rom da han hadde mulighet. Han er uansett rusten, på et nytt lag, manler foreløpig "selvtillit", det er pre-season, og vil trenge tid. Nå spilte ikke fabregas, Walcott eller Adebayor men dette er et senario som fort kan bli realistisk kommende sesong pga skader/suspensasjoner ol.

EBOUE: Helt tragisk, dårlige passninger, mister hodet sitt ved flere situasjoner, lite bevegelig til tider, sutrer, tydelig ukomfertabel på vingen.., skuespill! Huff of huff mr.Eboue, du bør vise bedre egenskaper/oppførsel skal du være utfordrer til fast plass på laget komende sesong!

Å tape mot Salzburg uten å skape noe spesielt er nok heller ikke bra for moralen, og imponerer ikke akurat fansen/media. Wenger har sikkert flere undskyldninger på lager; rustne etter sommer pausen, ikke viktig kamp, Fabregas, Adebayor, Walcottt spilte ikke osv. Men faktum er at man bør holde et litt mer grep på kampen, eller skape isåfall noe mer enn det de gjorde. Langt fra å være et helt topplag, men mye godt som ligger i laget og mye jobb som må gjøres. Spenende fortsettelse er sikkert!

Link to comment
Share on other sites

Så bare andre omgang, men det var skuffende prestasjoner av laget. Hadde håpet leken og fin fotball, men det ble det ikke noe av. En spiller som utmerket seg på en fin måte av det jeg så var Hleb, han spilte veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

Uff, kjedelig kamp. Eduardo klarte å komme til sjanser av og til. RvP var veldig grinete i dag og fikk ikke mye til. Gallas var kaptein av en eller annen grunn og det manglet en Cesc på banen som kunne sende i vei de utrolige pasningene.

 

Eduardo og Hleb var god i dag

Link to comment
Share on other sites

Uff, kjedelig kamp. Eduardo klarte å komme til sjanser av og til. RvP var veldig grinete i dag og fikk ikke mye til. Gallas var kaptein av en eller annen grunn og det manglet en Cesc på banen som kunne sende i vei de utrolige pasningene.

 

Eduardo og Hleb var god i dag

 

Eduardo god? Hm, vet ikke om jeg er helt enig. Vi trenger en spiss som skorer på den sjansen han får, og jeg håpte Ed var slik. Det var han ikke i dag!

Link to comment
Share on other sites

Egentlig ikke alt for uventet at det kommer en slik kamp i en tøff trenings periode som gutta er i nå.

Syns ikke dette var så alt for ille. positive idag var Diaby og Hleb. Synes Bendtner virket friskere og

Eduardo viste at han kommer til mål-sjanser. Vi mangler spillere som Adebayor og Cesc som kunne bidratt

til at vi produserer mer en hva vi gjør idag.

 

Gleder meg til Emirates cup og ikke minst PL start!

Link to comment
Share on other sites

Egentlig ikke alt for uventet at det kommer en slik kamp i en tøff trenings periode som gutta er i nå.

 

Vi må jo også huske på at Salzburg har starta serien for ein månad sidan, og dermed er i vesentleg betre form enn våre gutter. Når ein ser på dette i tillegg til hard førsesongs-treningsmengde, utprøving av spelarar osv. er det ikkje skammeleg å tape for eit lag som Salzburg..

Link to comment
Share on other sites

Hleb meget positiv i 2 omgang. utfordret på en helt annen måte utover i banen. Det blir for uforutsigbart når han alltid går innover, kanskje Wenger har fortalt han noen kloke ord i sommer!?

 

Eduardo synes jeg var ganske positiv, mye involvert og kommer til sjanser. Synes dog han var litt tregere enn jeg hadde håpet, virket som han hadde litt trøbbel med å k omme forran i de avgjørende situasjonene. Dette kan selvfølgelig skyldes debut og tung oppkjørings periode. Men som sagt positivt inntrykk, mye innvolvert og aktiv.

 

At Gallas er kaptein er vel kanskje for å beholde han også i klubben, det trekket har jo Wenger brukt med suksess før :angry:

Link to comment
Share on other sites

At Gallas er kaptein er vel kanskje for å beholde han også i klubben, det trekket har jo Wenger brukt med suksess før :angry:

 

Jeg trodde det var omvendt jeg. At de som blir valgt til kaptein av Wenger forsvinner fra klubben? Jeg nevner som eksempel Vieira og Henry... som vel er de eneste spillerne Wenger har valgt som kaptein etter avgangen til Adams. :D

Link to comment
Share on other sites

At Gallas er kaptein er vel kanskje for å beholde han også i klubben, det trekket har jo Wenger brukt med suksess før :angry:

 

Jeg trodde det var omvendt jeg. At de som blir valgt til kaptein av Wenger forsvinner fra klubben? Jeg nevner som eksempel Vieira og Henry... som vel er de eneste spillerne Wenger har valgt som kaptein etter avgangen til Adams. :D

Var vel ment litt ironisk på morgenen kanskje.....

Synes vel ikke Gallas har gjort noe som helst som tilsier ay han fortjener å være kaptein gitt.

Link to comment
Share on other sites

At Gallas er kaptein er vel kanskje for å beholde han også i klubben, det trekket har jo Wenger brukt med suksess før :angry:

 

Jeg trodde det var omvendt jeg. At de som blir valgt til kaptein av Wenger forsvinner fra klubben? Jeg nevner som eksempel Vieira og Henry... som vel er de eneste spillerne Wenger har valgt som kaptein etter avgangen til Adams. :D

 

og både Vieira og Henry begynte nedturen når de ble utnevnt til kaptein... vel, Vieira fungerte vel bra som kaptein, og der var det vel andre årsaker (skader) som gjorde at hans prestasjoner falt, men Henry kan ikke sies å ha vært noen stor kaptein selv om han er vår beste spiller noen gang, og selv om også skader var en del av årsaken til at også Henrys prestasjoner falt de siste par årene.

Link to comment
Share on other sites

At Gallas er kaptein er vel kanskje for å beholde han også i klubben, det trekket har jo Wenger brukt med suksess før :angry:

 

Jeg trodde det var omvendt jeg. At de som blir valgt til kaptein av Wenger forsvinner fra klubben? Jeg nevner som eksempel Vieira og Henry... som vel er de eneste spillerne Wenger har valgt som kaptein etter avgangen til Adams. :D

 

og både Vieira og Henry begynte nedturen når de ble utnevnt til kaptein... vel, Vieira fungerte vel bra som kaptein, og der var det vel andre årsaker (skader) som gjorde at hans prestasjoner falt, men Henry kan ikke sies å ha vært noen stor kaptein selv om han er vår beste spiller noen gang, og selv om også skader var en del av årsaken til at også Henrys prestasjoner falt de siste par årene.

Vi får for gudsskyld håpe dette ikke betyr at Gallas skal begynne nedturen, kan ikke helt huske at han har hatt noen topp for å si det sånn. Han har vært en gedigen skuffelse så langt i Arsenal drakten, og en nedtur på toppen av dette vil jo bety en fiasko.

Link to comment
Share on other sites

Uff, dette var en elendig kamp fra Arsenal. Wenger har en kjempejobb foran seg. Ikke noe som lignet offensivt mønster og samtlige spillere fra midten og frem virvlet hodeløst omkring. Virket ikke som andre en Hleb og Diaby hadde fått med seg at man faktisk må løpe litt samt bevege seg uten ball for å skape noe. Tempoet var det laveste jeg noen sinne har sett gutta spille i. Likefullt treffer noen få passninger riktig spiller. Gidder ikke gå gjennom spiller for spiller, men noen fortjener litt mer oppmerksomhet enn andre:

 

Dudu: virket handlingslammet foran mål og den etterhvert mye omtalte hurtigheten var det ikke mye å se til. For en selvutnevnt målscorer hadde jeg håpet på mer innenfor 16. Når han i tillegg helst vil vandre i bakover for å få ballen i bena blir det veldig lite trykk fremover.

RvP: vi vet han kan, i går var han milevis unna noe som lignet gammel form. Måtte han snart finne den.

Bendtner: Tung, treg, ufarlig i alle spillets faser. Kan ikke skjønne hva han skal kunne bidra med annet enn å krige litt i luften innenfor 16, men der var han jo så å si fraværende. Han har enormt mye å bevise..

Eboue: Farligst på overlap som back, foreløbig malplassert og utilpass som ving. Bidro lite, viste at vi fortsatt har en spiller med Laurentacklinger i registeret og bør vel strengt tatt være glad han fikk avslutte kampen.

Gallas: fortjener absolutt ikke å lede dette laget. Har sutret i pressen og bidro lite i spillet både bakover og fremover i går.'

Randall:......

 

Noe positivt? Tja, Diaby, Hleb, og Denilson viser glimt. Forøvrig kan jeg ikke peke på stort som gledet. Wenger smilte etterpå, lurer på om det var av glede eller vantro?

Link to comment
Share on other sites

kan noen si ka som skjedde?? er jo ikke akkurat et stor lag vi møter her då..

 

dette resultatet er jo ikke akkurat betrygende, jeg trodde vi skulle leke oss til seier her med eller uten tunge bein..

 

skuffende og lese dette resultatet, og er glad jeg ikke fikk sett kampen i går

Link to comment
Share on other sites

Eg trur ikkje ein skal stirre seg blind på Eduardo's manglande scoringar så langt. Det vert feil å svinge øksa etter ein og ein halv treningskamp innimellom eit hardt treningsprogram. Eg tykkjer han har vist gode tendensar både når det gjeld teknikk, arbeidsmoral, vilje til å gå på løp, innlegg, og ikkje minst evna til å være på rett plass til rett tid. Og har ein eit naturleg målscorar-innstinkt skal det ikkje være så mykje vanskelegare å putte ein sjanse i engelsk liga enn det er i den kroatiske.

Dette er ingen ny Jeffers, for dei som måtte være redd for det. Eg er ikkje i tvil om at dette vil vise seg å være eit av Wenger's betre kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Diaby var klasse, Hleb var god. Eboue storspilte på backen, var helt håpløs på vingen.... betenkelig...

 

Eduardo går til venstre i 99/100 tilfeller, utrolig enkel å finne ut av!! Ser også ut til å ha en steindød høyrefot. Viste likevel et godt rykk, svært gode løp (hadde han blitt brukt på 2 av dem hadde han vært alene med keeper i begge tilfeller) og han er kjapp til å avslutte.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett denne kampen, men jeg tror ikke man skal se seg blind på resultatet og spillet i en slik kamp midt i en hard oppkjøringsperiode. Vi har da sett lag som har slitt i oppkjøringen for så å slå ut i full blomst når alvoret starter. Likevel KAN slike kamper naturligvis gi en viss pekepinn på hva vi har i vente. Og uansett hva resultatet her ble eller kunne blitt, så har Wenger en stor jobb å gjøre før sesongstart. Derfor er det bedre at eventuelle feil og svakheter oppdages nå, og rettes på, enn at de oppdages etter at alvoret er i gang... Liker naturligvis ikke at laget tapte og at spillet var dårlig, men det skal vel litt mer til før vi og laget lar oss psyke ut, eller hva...? ;)

 

hilsen en som har sett Arsenal tape 0-1 for Lyn i sesongoppkjøring....! ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...