Jump to content

Hoggestabber, og svart/hvitt oppfattelse


Chaz

Recommended Posts

Det er tydelig at endel av den yngre Gooner-rasen, her skriver jeg på veldig generelt grunnlag, samt at det finnes nok en og annen litt eldre Gooner av samme legning, har en tendens til å se ting VELDIG svart/hvitt. Enten er man helt, eller så er det "selg, selg, selg", eller "heng, heng, heng"!!! På dette utmerkede forumet har det etter hvert blitt endel "hoggestabber". Den siste er utvilsomt Phillipe Senderos. I enkelte`s øyne kan han ikke gjøre NOE riktig! Jeg skal langt på vei være enig at han har hatt diverse tabber. Tabber som har kostet oss dyrt, men til dere som ser kampene, og som med usvikelig tro på egne fotballkunnskaper vurderer både kampene og enkeltspillere, evner dere ikke å se at mannen faktisk talt har noen sterke sider også? En god duellspiller samtidig som han er uovertruffen i luften. Teller ikke dette? Er det rett og slett nok at så lenge han er på banen så er han fritt vilt? Slaktingen kan liksom begynne fra første spark på ballen?

 

I min verden der prøver jeg å se det positive ved en spiller. Jeg har en en leveregel som sier at enhver Arsenal spiller fortjener MIN støtte. Enten han het Ray Kennedy, Jeff Blockley, Liam Brady, Gus Ceasar, Thierry Henry eller Phillipe Senderos. Akkurat dette mener jeg at er enhver Gooner`s simple plikt. Det å støtte lagets spillere, i såvel medgang som i motgang. Det er MANGE på dette forumet som ikke gjør det! De bør etter mitt vett se seg selv i speilet og stille et og annet selvransansakende spørsmål. Hvorfor? Jo, fordi spillerne blir neppe bedre av at vi hakker dem sønder og sammen på den lokale hoggstebben.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i det du skriver, bortsett fra at jeg ikke helt ser mønsteret du fremstiller når det gjelder hvem som er "selg, selg selg"- folk som du sier.

Men som sagt - det du skriver er jeg enig i. Arsenalspillerne skal få både ris og ros, men ingen fortjener å få så mye ris som Senderos har fått i det siste. Ingen andre Arsenalspillere har så god innstilling som han - han er den som gir mest i duellene, er uredd osv. Ok, han er treig og har dårlig teknikk, men han har som sagt mye positivt.

Det er bare en type Arsenal-spillere som fortjener mengder av ris, nemlig slike som Reyes, som sier han egentlig ikke vil spille for Arsenal osv. Annet eksempel er Cole.

Link to comment
Share on other sites

Et meget bra innlegg Chaz!

 

Synes denne tendensen blir mer og mer tydelig. Du nevner Senderos. Fra tidligere kan vi blant annet ta med Wiltord, Flamini, Baptista og Gilberto.

 

Senderos har til de grader vært årets hoggestabbe. Det som blir feil i mine øyne er at gutten ikke alene kan klandres all elendigheten som for eksempel Arsenal var vist i de siste cupkampene. Det er jo laget som har sviktet, og aller mest de offensive kreftene.

 

Alle som spiller i Arsenaldrakta fortjener støtte. Også i motgang. Om de ikke skulle holde mål, så må det være et valg som Wenger tar. Som Chaz sier, er det neppe noen som blir bedre av å få huden full.

 

Jeg tror at mange av Arsenalfansen er bortskjemte. Mange har ikke opplevd de helt store nedturene. Man forventer nærmest at Arsenal skal være uovervinnelige. Slik er ikke virkeligheten.

 

Ellers er det kort vei fra himmel til helvete. Husker den gangen Senderos slo igjennom. Den gangen var han Gud!

Link to comment
Share on other sites

Enig med dere når det gjelder måten Senderos har blitt slaktet på. Mot Chelsea var han en klippe i forsvaret. Han prøvde så godt han kunne, men det var ikke nok. Jeg mener fortsatt at det ikke var hans skyld da han "opphevet" offsiden. Vi kan bare tenke oss hvor vanskelig det må være å spille i det enormt høye tempoet og samtidig passe på at forsvarslinjen er rett hele tiden. Det andre målet til Drogba er heller ingen tabbe. Selv en 10 år yngre Maldini hadde ikke klart å stoppe Drogba. Han kommer i svært stor fart med hodet først og går rett på ballen, da er det utrolig vanskelig for en forsvarspiller.

 

Jeg husker godt slaktingen av Adebayor også da han kom til klubben. Det var mange som mente at han var helt ubrukelig og at han var treig og klønete. Plutselig ble han en helt da han scoret borte mot United. Det samme er i ferd med å skje med Julio Baptista. The Beast er en strålende fotballspiller med fantastisk teknikk og han kommer til å score mange mål i fremtiden, om det er for Arsenal eller ikke. Mange har nok glemt det men det var faktisk han som scoret 4 mål på Anfield.

 

Jeg innrømmer gjerne at jeg har vært meget misfornøyd med Senderos i enkelte situasjoner og ønsket han bort fra klubben, men dette er kun følelser man har i kampens hete og ikke i ettertid.

Link to comment
Share on other sites

Ventet faktisk på deg på denne Brekke;-)

Har irritert meg over dette i lang tid nå.

Vi har hatt perioder med Lauren,Gilberto,Cygan og Ljungen over lang tid.

Så kom Ade og Senderos inn i bildet.

Noen blir slaktet uansett hvordan en spiller og Senderos får vel skylda for tap bare han er på benken omtrent.

 

Er veldig svart/hvitt for tiden hos enkelte her inne og det er mange slengbemerkninger og kritikk uten noen nærmere forklaring.

 

Et lag kan ikke bestå av bare teknikere,men må ha en blanding av teknikk og noen grovarbeidere som Ljungen,Gilberto,Flamini og Senderos.

Og de gjør til tider en glimrende jobb for oss ,men de gjør også tabber som de fleste spillere gjør,men noen får unngjelde samme hva.

 

Keep up the good work Brekke;-)

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig i mye av det som blir skrevet her. Jeg har også vært en av de som har støttet gutter som Senderos, Baptista og Aliadiere hele sesongen. Men , det bør virkelig være lov og akseptert å få kritisere innsats og valg, spillere har gjort i løpet av en kamp. Det er jo en del av det å være fotballfan, og expert som vi alle her inne er. Stiller meg forøvrig sterkt i mot idiotiuttalelser som SELG SELG SELG, og " Han er ubrukelig" osv.. En lur ide vil være å tenke litt før man kaster inn slike innlegg i frustrasjon etter en kamp..

Link to comment
Share on other sites

Endelig et innlegg som kanskje (tviler) kan få hver enkelt til å tenke igjennom saker, før man poster et innlegg.

 

Dette forumet har nok til tider vært preget av slik som jeg ser det: useriøs kritikk, og skrik så høyt du kan mentalitet.

Alle spillere gjør feil, men at enkelte skal bli lagt ut som et mobbeoffer (Senderos), gir meg en flau smak i munnen. Ta et eksempel: Carragher er gud for de fleste Liverpool supportere, men har dere tenkt på at også denne spilleren har vært skyld i mange mål akkurat som Senderos? Likevel trykker Pool fansen en slik spiller inn i sitt hjerte- EN spiller som ofrer seg 100% i alle dueller og ofrer seg 100% for klubben, akkurat som Senderos.

En spiller som har ferdigheter på øverste hylle når det gjelder en midtstopper, akkurat som Senderos.

 

Senderos er ung, og har bevisst at han er en meget dyktig stopper til alderen å være. Det er mange stoppere som har blitt slått av Drogba i hodeduell, men det er vel kun Senderos som får all skyld i baklengsmålet.

 

Dette forumet har nok etter det jeg har oppfattet mange supportere som har opplevd gleden og suksessen den siste tiden i klubbens historie, men det virker som at de tror at en suksess MÅ være evigvarende. Det er jo ikke bare et innlegg her inne som har ment at Wenger ikke har mer å gi, er utaktisk, og at klubben trenger en ny mann til å lede klubben uten å komme med en konkret løsning på hva som hadde vært bedre for klubben.

 

Gilberto har jo vært et fint mobbeoffer i lang tid, men nå er han jo meget aktuell som leder for laget....tidene kan forandre seg, også her inne. Chaz: Kanskje om 2 sesonger skriker mange at Senderos burde bli ny kaptein?? Det skulle ikke forundre meg for å være ærlig-.

 

 

Vi er flinke til å kritisere, så flinke at det blir flaut. Jeg har i flere år ledd av supportere i enkelte andre klubber som har skreket på alt når de er i en liten dvale, og som ikke har opplevd noe annet enn trofeer........nå trenger jeg ikke å se på andre klubber for å finne et forum hvor så mye usaklig kan oppdrives på kort tid. Mer en nok underholdning, bare synd det er overdreven negativitet som får linje etter linje.

 

Det er lov å komme med konstruktiv kritikk, hvor man begrunner sine meninger. Må ikke tro at jeg ikke mener det ikke skal være lov til å si ifra, men man kan bruke hodet litt når man skriver innlegg. Det er ikke konstruktiv kritikk av spillere, eller manager som foregår på dette forumet, det tror jeg mange er enige med meg om.

Det finnes mange debatanter her inne som jeg virkelig lærer mye av med å lese innleggene til, men det er så mye her inne som er så usaklig (etter min mening) at jeg lar være å innvolvere meg noe særlig.

 

 

En annen ting:

Kanskje vi skal la spillere få tid til å spille seg inn, eller gi de tid til å prestere før vi avskriver hver eneste en? ( det fortjener alle mener nå jeg.....)

Hoyte hadde nok for mange vært solgt for flere måneder siden om de hadde fått valgt, men nå har han fått tillitt av Wenger og viser seg gang på gang at han holder et høyt nivå som høyre back, og KAN utvikle seg videre til å bli en meget stabil og dyktig høyre back på øverste hylle.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg må ærlig innrømme at responsen fra enkelte debatanter på dette forumet irriterer meg. Kraftig, enkelte ganger, faktisk! For det første er enkelte debatanter så til de grader blindet av suksessen vi har hatt de siste 10 årene, at de ikke ser skogen for bare trær. Og det resulterer som oftest i reaksjoner ala det vi ser når det gjelder Senderos. For det andre, etter en kamp hvor resultatene og spillet kanskje ikke har vært som forventet, tell til ti, og vent gjerne en dag med å skrive et innlegg. Det pleier å hjelpe. Endel av reaksjonene her inne minner etter hvert om TV forumet, og seriøst, vi bør da både være bedre, og ikke minst heve oss over den slags nivå?

 

Etter mitt skjønn så blir det færre og færre lesbare tråder på dette forumet, men som man reder, ligger man. Vi får det forumet vi fortjener. Enkelte bør gå rimelig solid inn i seg selv og se på verdien av det de bidrar med.

 

Jeg akspterer, og det tror jeg gjelder mange av oss, "slakt" av spillere på et eneste grunnlag; nemlig slakk innsats. En spiller som ikke gir det vedkommende kan, fortjener pes. Men herregud, den typen spillere har vi jaggu ikke mange av i London N7!!!

Link to comment
Share on other sites

Er så enig i mye av det som har blitt skrevet i denne tråden, man skal alltid finne en syndebukk hvis det går galt. For tiden nå er det Senderos. Han er en kjempe i midtforsvaret, vinner nesten alt av dueller, og rydder opp i mange feil som f.eks Toure gjør. Jeg kan ikke huske at Gilberto var en syndebukk før, men det var kanskje p.g.a. at jeg ikke var medlem da. Men en jeg husker veldig godt er Adebayor! Alle ropte selg! selg! Men nå har det fått en annen tone, det samme med Gilberto.

 

Det er greit at Senderos gjør noen feil, hvem er det som ikke gjør det! Men er det noen som har lagt merke til alle de gode tingene han gjør. F.eks mot Reading i forrige kamp- Reaging kunne kontre og Senderos så faren, og han gjorde det eneste rette, legge'n i bakken. Selvmålet av Fabregas var like mye Baptista sin skyld. Det var først og fremst han som skulle dekke han opp.

 

Dette forumet fikk veldig mange medlemmer etter at vi kom til finalen i CL, og det er bra, men flere av de nye bare kritiserer, og ikke finner noe positivt. De er bare vandt til sukseen i Cl fra i fjor, og når det er noe motgang støtter de ikke laget mer. Jeg sier ikke alle. Det er godt at vi har forskjellige meninger, men når man har en klubb i sitt hjerte, støtter man det mellom tynt og tykt.

 

 

I'm proud to be a GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i mye av det du skrive, Chaz, og skal gjerne innrømme at jeg ofte kritiserer og har kritisert spesielt spillere som Senderos, Flamini, Cygan, Stepanovs og kanskje noen andre også.

Men, jeg vil ikke si det å være kritisk nødvendigvis betyr det samme som slakt og hoggestabbestatus som du nevner.

 

Dette er et diskusjonsforum og jeg sier takk og lov for at vi i det hele tatt kan rose eller kritisere spillere her.

 

Folk må få lov til å mene at visse spillere ikke er god nok for Arsenal og si at vi/de vil ha noen som er bedre.

Det kan jeg også si, men det finnes en linje hvordan man formulerer seg her på forumet.

Jeg ser også det er mye useriøst, og forhåpentligvis blir ikke jeg ansett som useriøs selv om jeg enkelte eller gjentatte ganger kritiserer spillere.

 

Jeg synes også f.eks. Senderos har gode egenskaper på banen derav i duellspill og innsats, men i forhold til resten av laget syns jeg han henger litt etter...da tenker jeg på tempo og ikke minst teknisk.

Hvis det kalles hoggstabbing, blir jeg forundret. Dette er en ren oppfatning av hva jeg mener om enkelte spillere også syns ikke dette er så galt i det.

Selvfølgelig håper jeg disse spillerne blir bedre og at de kan etablere seg ordentlig på laget, men når jeg føler de ikke utvikler seg nok spillemessig og tabber skjer igjen og igjen er det lov å være betenkt.

 

Igjen...dette er MIN oppfatning og føler ikke jeg at jeg "disser" spillere og laget av den grunn.

Ok, kanskje ikke de jeg mener er best på laget stiller på banen til en hver tid, men likevel har de min fulle støtte når kampen er i gang.

 

Men igjen...jeg forstår din frustrasjon og hva du mener, Chaz. :)

Bare ikke glem at det må være lov å si hva man mener...også om enkeltspillere...

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er lov å være kritisk. Men, begrunn kritikken i det minste. Det er alt for mye "heng, heng, heng" holdninger her inne. Folk er jo så inn i helsikkes hissige at de ikke en gang evner å stave riktige! Enten så må folket roe seg ned, eller så har vi den største prosentuelle ansamlingen med dyslektikkere på et norsk fotballforum. Og det tror faktisk talt ikke jeg. Folk sitter med 190 i puls, skriker "kill, kill, kill" og skriver innlegg to sekunder senere. Er det rart forumet blir dårlig?

Link to comment
Share on other sites

Ganske enig når du seie at vi skal støtte Arsenal spelarane I medgang og motgang..

men i 05/06 sesongen spelte senderos en del.. da syns eg faktisk at han spelte Meget bra..da va han bedre enn Campbell til og med.. Men i år har Senderos skuffa meg veldig, feil etter feil..Han har tapt seg utrulig mykje (litt overdreve) etter mi meining..

 

no e han blitt en av dei spelarane eg rett og slett ikkje lika.. eg veit ikkje koffor , men sann har det bare blitt!

Link to comment
Share on other sites

Er ekstremt enig med det første innlegget ditt Chaz, men så husker jeg at du kritiserte Adebayor kraftig etter Pompey kampen borte forrige sesong, da mener jeg å huske at jeg leste ting som "Håper denne spilleren aldri kommer på banen for Arsenal igjen," osv.. Men samme det, alle har vel skrevet et innlegg i ren frustrasjon nå og da, men slik som Senderos har fått det her på forumet er skamfullt. Mange av kommentarene til Senderos har rett og slett vært stygge.

 

Greit, Senderos har kanskje ikke den løven i seg som Toure har. Han har kanskje ikke teknikken og fleksibiliteten til Djourou og ikke har han rutinen til Gallas. Styrken til Senderos er uten tvil duellstyrken. Han er vel egentlig en mere stopper av den gamle typen. Som står baki der og er villig til å ofre hele tannrekka for laget. Husker kampene fra forrige sesong, om man regner fra bortekampen mot Real Madrid og utover, da var han rett og slett en klippe. Gutten er ikke gammel, og har allerede spilt ball i hatt med spisser som Ronaldo, Raul, Robinho, Del Piero, Trezeguet og Zlatan. I VM var han blant Sveits beste spillere, og da han ble skadet, varte denne skaden lenge, kanskje litt for lenge? Uansett, etter VM var han utrolig populær her. Ble ropt opp som fremtidens kaptein også videre også videre.

 

Da han kom tilbake hadde allerede DJ storspilt i hans fravær og plutselig var ikke Senderos så god for de fleste forumistene lenger. Mot Chelsea i ligaen var det mange som gruet seg til at han skulle møte Drogba. Og Senderos slet. DE FØRSTE 10 MINUTTENE. Ellers spilte han en nærmest prikkfri kamp, og Drogba fikk ikke til all verden denne kampen. Likevel fikk han huden full som om han hadde vært ei kløne hele kampen. Selv om fakta var at han bare slet litt i de første minuttene av kampen.

 

Hvor mange har kritisert Fabregas for den bommen han hadde mot Reading? Den har jo nesten ikke blitt nevnt. Så det jeg ikke skjønner er at Senderos skal få huden full om han bommer på en klarering i blandt eller at han i uvant backposisjon blir fintet på ræva av en verdensklasses spiss. For egentlig spiller han gode kamper, og er god nok for Arsenal. Det er bare det at alle ser på Senderos med ugleøyne og bare venter på at han skal gjøre en feil, så de kan skynde seg inn på forumet og skrike "Selg Senderos!!!!"

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er lov å være kritisk. Men, begrunn kritikken i det minste. Det er alt for mye "heng, heng, heng" holdninger her inne. Folk er jo så inn i helsikkes hissige at de ikke en gang evner å stave riktige! Enten så må folket roe seg ned, eller så har vi den største prosentuelle ansamlingen med dyslektikkere på et norsk fotballforum. Og det tror faktisk talt ikke jeg. Folk sitter med 190 i puls, skriker "kill, kill, kill" og skriver innlegg to sekunder senere. Er det rart forumet blir dårlig?

 

Jepp, jeg er med på den og jeg kan begrunne kritikken også. Det vil de fleste se i mine innlegg, men jeg vil ikke si jeg er med på feilstaving og direkte useriøse beskrivelser. Er heller ikke en fyr som er særlig hissig..hehe.

 

ok, kanskje jeg mener at f.eks. Senderos ikke er god nok for Arsenal og syns han gjør for mye feil i kampene.

I forhold til f.eks. Kolo, Djourou, Gallas er han dårlig teknisk, treig og pasningssvak. Dette er de tre hovedgrunnene.

Jeg ser også verdien i hans styrker som hodedueller, taklingsdyktighet og han er sterk i kroppen.

Men, jeg mener disse egenskapene ikke kommer ofte nok til sin rett når han er for svak på de punktene jeg nevnte først.

Nå sier jeg ikke de tre andre stopperne ikke har svakheter, men jeg syns Senderos skiller seg ut som den svakeste.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det er for mange hoggestabber her inne. Ufatteleg lei at det einaste som blir diskutert i kamptrådane, er om Senderos er god eller ikkje. Mot Reading fekk han 8 minutt, var lite involvert, men fekk likevel skulda for baklengsmålet. UTRULEG!

 

Er ikkje lenge sidan Gilberto og Adebayor var i skuddlinja her inne. Begge måtte selgast med ein einaste gong. I eit innlegg her inne stod det til og med at Wenger måtte innrømme at han var full då han kjøpte Adebayor. Skal innrømme at den fekk meg til å le, men likevel ein håplaus kommentar.

 

No er Ade helt. Folk vil ha han på banen til ei kvar tid, og han blir sett på som beste makkeren til Henry. Gilberto derimot ønsker dei fleste seg som kaptein, og han er sjølvskreven på laget. Dette er to spelarar som for ikkje lenge sidan ikkje hadde noko å gjere i Arsenal, og var elendige.

 

Er ikkje det at spelarar blir kritisert her inne eg har problem med, det er måten dei blir kritisert på. 2 minutt etter ferdigspelt kamp med eit skuffande resultat, så er hylekoret i gong. Vent heller nokre timar med å skrive innlegg. Fortel kvifor ikkje Senderos er god nok i staden for å skrike: Selg, selg og heng, og brenn osv... Liknar på TV forumet og slik vil me ikkje ha det her inne.

 

Godt at du Chaz tar eit oppgjer med dette. Det byrjar å irritere meg

Link to comment
Share on other sites

Meget enig med deg Chaz, og dette var noe jeg selv ønsket å ta opp. Er lei av at så mange klager, og det spesielt på Senderos. Han får utrolig mye ufortjent kritikk. Håper mange kan vurdere det som Chaz har skrevet, og kanskje forandre litt på forumholdningene sine. Og jeg mener også at man skal få lov til å kritisere spillere, det er ikke noe galt i det, men kom ihvertfall med en begrunnelse.

 

P.S. Hvor ofte er du egentlig på TV forumet Chaz? Føler du veit utrolig mye om det:P

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt hvor enig dere er med Jørn.

 

Å kritisere spillere er ikke svart/hvitt, det er derimot nyanser!

 

Henry har vært dårlig denne sesongen. Skadet ja, men allikevel må man si at han har vært skral i forhold til det vi har vært vant med.

 

Senderos er en keit. Stiv i kroppen og treg. Livsfarlig som midtstopper.

 

Baptista er for dårlig! Alt for dårlig. Returvare med klagefrist!

 

Flamini; hver gang han kommer på banen faller kvaliteten på Arsenals spill.

 

 

Hurra for ytringsfriheten!!!!

Hvilket diskusjonsforum er dette da? Enig med Chaz og enig med Jørn.

 

Nei fyr på, slakt de som ikke duger, og blør for den drakta vi elsker!

Støtter dette innlegget 90%. Senderos er for dårlig, men derimot så er Baptista og Flamini dugelige. Men å kjøpe Julio på permanent basis håper jeg ikke skjer.

 

Og uansett om man liker det eller ikke; Det er faktisk lov å si sin mening om den enkelte spiller, uten at denne debatanten selv skal bli en "hoggestabbe".

Link to comment
Share on other sites

Imers skrev:

 

Og uansett om man liker det eller ikke; Det er faktisk lov å si sin mening om den enkelte spiller, uten at denne debatanten selv skal bli en "hoggestabbe".

 

Det er ikke snakk om at det ikke skal være lov til å gi sin mening, men vi må skille mellom konstruktiv form for hver enkelt sin mening, og rett og slett bare usaklig skrik/dritt.

Det er lov til å mene akkurat hva man vil, men argumenter det på en saklig måte så forumet kan holde et godt og saklig nivå for diskusjoner for den klubben som vi alle har i vårt hjerte.

 

Ser man på forumet her, så er det ALT FOR MANGE innlegg som blir skrevet i frustrasjon, sinne, eller rett og slett av personer som tror at pila ALLTID skal gå oppover uansett faktorer som skjer i klubben. Den ene dagen er situasjonen helt håpløs og hvor man nesten tror at enden er nær, mens neste kamp blir beskrevet som at ALT er perfekt og at ALT fungerer.

Man må sette seg litt inn i fotballen og den generelle historie. Ingen lag kan kun ha medgang, ingen lag kan kun vinne, alle lag går på et tap i ny og ne, ingen lag har spillere som kanskje ikke har dagen av og til, ingen lag spiller perfekt i alle kamper, ingen lag vil alltid gi oss 90minutter med fotballnytelse kamp etter kamp, osv osv.

 

Slik har fotballen alltid vært, og vil alltid være.

Så kan man begynne å analysere ut ifra hva som skjer i hver enkelt klubb, og hvilken forutsettninger de har for å lykkes oftere enn andre. Chelsea kjøper spillere fra øverste hylle og har brukt over £300 på å oppnå suksess de siste sesongene, dette er en faktor for at de for øyeblikket har flere klassespillere, flere stabile spillere på øverste hylle, og har større forutsettninger for å lykkes.

 

Vi veit at en slik kortsiktig prosess ikke er noe som skjer i Arsenal, og takk gud for det. Her kommer nemlig fotballfilosofien til Wenger inn, nemlig å bygge opp unge og sultne spillere til å bli etablerte toppspillere samtidig som man tenker fornuftig på det økonomiske planet. Nå har det foregått et generasjonskifte i klubben, men likevel har vi hatt fantastiske resultater både i fjor og dette året med tanke på den situasjonen. Vi ser at fruktene av det som er sådd viser seg å være meget spennende, og at vi også i fremtiden vil ha et slagkraftig lag for å være med helt i toppen.

 

Vi må akseptere at Arsenal ikke for øyeblikket er Englands beste lag, men vi er stabilt med i toppen og spiller glitrende fotball i store deler av tiden. Ingen lag har slikt spill, selv om de IKKE er i et generasjonskifte og det er noe som viser at Wenger følger sin filosofi på alle områder. Det skal underholdes, selv om gutta er 17, 18, eller 31 år gamle.

Arsenal er en klubb som fortsetter sin måte å føre klubben på en slik måte, at vi som supportere får bare større hjerte for klubben.

Livet går opp og ned, men det vi har opplevd med Arsenal siden Wenger ankom så finnes det ikke mye nedturer i denne epoken. Vi har alltid vært helt der oppe, og vunnet både det ene og det andre. Vi spiller fotball som selv de mest Arsenal-haterene må innrømme, at det er få lag som har en slik lekende og fin fotball.

 

Om Senderos glipper en markering mot noen av verdens beste spisser, så er ikke han den eneste av forsvarspilleren i PL eller CL som gjør akkurat det samme.

Om Baptista sliter med å tilvenne seg det raske tempoet i PL, så er ikke han den første som har gjort det i sin første sesong i PL.

Jeg hadde også større forventninger på Baptista fra start, men håper for guds skyld at vi beholder han også neste sesong, slik at han kan få være med på oppkjøringsfasen og få mer tid til å tilvenne seg spillestil, språket, livet utenfor banen, og at han kan lære seg å kjenne bedre sine medspillere. Dette vil kanskje gi oss en mye bedre utgave av en spiss som har et stort register, og som jeg tror vil være nyttig for Arsenal de neste sesongene........tiden vil vise.

 

Uansett, bruk hodet når neste innlegg blir skrevet. Er den spilleren som kler seg Arsenal drakt virkelig helt elendig, eller kan rett og slett motstanderen ha gjort en fantastisk prestasjon akkurat ved den situasjonen? Er den spilleren så elendig, men at kanskje verdens beste manager ikke innser dette?

Er den spilleren så dårlig, men enda er han en viktig squad player for et lag som år etter år er med i toppen? (vi hadde vel neppe vært der vi er, om det er så mange som ikke holder mål?)

 

 

Chelsea har oppnådd kortsiktig suksess med en faktor, nemlig penger. Hvor er sjela? Hvor var supporterene når de ikke var der de er nå?

 

 

Proud to be a gooner!!!

Link to comment
Share on other sites

Og uansett om man liker det eller ikke; Det er faktisk lov å si sin mening om den enkelte spiller, uten at denne debatanten selv skal bli en "hoggestabbe".

 

Jepp, si gjerne din mening. Men begrunn meningen, og ikke minst, bruk litt tid på å evaluere spilleren. Både positive og negative sider. Det er ALT FOR MANGE debatanter her inne som hverken tenker eller evaluerer før de hiver seg over tastaturet. Og resultatet er for alle å se; pre-pubertale innlegg totalt uten egenverdi. Og hvis noen skriver KUN for å få ut frustrasjonen der og da, gi oss andre en advarsel, så slipper vi å lese innlegget.

 

Henry har vært dårlig denne sesongen. Skadet ja, men allikevel må man si at han har vært skral i forhold til det vi har vært vant med.

 

Senderos er en keit. Stiv i kroppen og treg. Livsfarlig som midtstopper.

 

Baptista er for dårlig! Alt for dårlig. Returvare med klagefrist!

 

Flamini; hver gang han kommer på banen faller kvaliteten på Arsenals spill.

 

Enn så godt jeg liker Oskar, en trivelig kar med trivelige sønner, hvor alle har Arsenal på maten, DETTE er typen innlegg jeg ikke trives med. Her er det hverken evaluering eller argumentasjon. Gi oss en forklaring, Oskar. La meningene dine inneholde litt mer substans.

 

Les forøvrig innlegget til vieira04, det sier det meste.

Link to comment
Share on other sites

Eg er einig med dei flest i at det er ein alt for svart/kvitoppfatning av sakene her. Det er best eksemplifisert med dei som seier "Eg skal aldri tvile på Wenger igjen" - etter ein god periode, men som etter neste tap seier at Wenger har mista grepet. Verda er ikkje så enkel, sjøl om ein aldri er betre enn sin siste kamp.

 

Likevel er eg litt bekymra for at ein så fort ein er negativ til ein spelar blir markert som ein som ser svart/kvitt og som leitar etter hoggestabbar. Det treng ikkje vere sånn. Det kan faktisk vere at ein ærleg og oppriktig, etter nøye evaluering meiner at ein spelar rett og slett ikkje er så veldig god, eller i det minste så god som han var.

 

La meg understreke igjen at eg er einig i trådens bodskap, MEN at ein skal vokte seg for å setje nokon i bås i den forstand at dei ser svart/kvitt på ting. Det kan vere meir nyansert enn som så.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig i opphavet av denne tråden. Jeg syns en del er altfor kjappe til å slenge i vei kritikk uten å begrunne det ordentlig. Det er jo greit på en måte, fordi man har lov til å mene det man vil, men jeg syns det kan være greit å begrunne det man kommer med og komme med saklig kritikk. Jeg syns ikke at spillerne våre fortjener å få ubegrunnet kritikk etter seg.

 

Nå er dette tross alt bare et forum her i Norge og jeg tror ikke at spillerne sitter her og leser og blir såret av det vi skriver, men jeg syns uansett at det hører hjemme at man kommer med konstruktive ting. :(

 

Vi har hatt mange hoggestabber opp igjennom årene. De som er det høyest opp på lista nå er Senderos og Flamini. Jeg har så klart lagt merke til at Senderos gjør noen feil innimellom, men utifra hele kampen så er det ikke veldig mange feilene han gjør. Hvis man ser på helheten så gjør han omtrent bestandig en god kamp og innsatsen er det aldri noe å si på. Han er også i en utsatt posisjon - en bitteliten glipp og feil kan føre til baklengsmål ettersom han er forsvarer. Vi må huske på at gutten bare er 21 år og når man da velger å satse på unggutter så burde man også forstå at det kan gå litt opp og ned.

 

Vi må jo ikke glemme at Senderos var knallgod ifjor og var en del av vårt fantastisk forsvar i Champions League. Ifjor var han en helt, nå er han en hoggestabbe. Dessuten - det er ikke bestandig slik at det er våre spillere som er dårlige, det kan være at motstanderen sin spiller bare er veldig god.

 

Flaks og ikke flaks blir ofte diskutert om dagen med tanke på Chelsea og Man Utd. Når man ser på Drogba som snart har 30 mål totalt for Chelsea denne sesongen så skjønner han at dette er en spiller som er veldig god, har litt flaks og har lykken på sin side. Slik som f.eks i ligacup finalen. En spiller i knallform har ofte det lille ekstra. Det har vi sett med Henry en rekke ganger.

 

Flamini er en annen hoggestabbe om dagen. Har vi glemt hvor god han var ifjor på venstrebacken? Da var han guden over alle guder, men nå er han plutselig bare stallvrak og kan selges. Det går opp og ned og sånn er det. En ting spillere bør bli kritisert for i såfall er hvis de ikke gidder å jobbe for laget, men vi har ingen slike spillere. Når f.eks Flamini er på banen så jobber han og sliter 100% gjennom hele kampen - allikevel kan han fort få massiv kritikk for en liten blemme han gjør. Det blir jo litt feil, eller hva?

 

Skader kan jo også så klart være årsak til at spillere av og til ikke gjør det så bra. Det tar litt tid å komme seg ordentlig i form igjen.

 

En annen ting er nye kjøp som Wenger gjør. Her har vi ex-hoggestabbe Adebayor. Han fikk enormt med kritikk tidligere i år, men etter seiersmålet mot United så var han nesten høyere elsket enn Henry. Som Wenger sier - det tar ofte 6 mnd før en spiller viser sitt rette jeg. Spillere får nye lagkamerater, nytt sted, nytt språk - det er masse å forholde seg til. Ting tar tid.

 

Slik er det også med Baptista. Slet veldig i starten, men man begynner å se at han vokser seg inn i Arsenal-rollen. En del mål har det blitt og hvis han fortsatt er hos oss neste sesong så er jeg sikker på at han kommer til å utvikle seg utrolig masse.

 

Vi er alle ett og samme blod - rødt og hvitt. Vi skal støtte hverandre i medgang og i motgang. Er det en tid hvor spillerne virkelig trenger oss supportere så er det i motgang.

 

Dette var i hvertfall min mening, og jeg håper det ble forståelig. Var bare en del som måtte ut nå. :(

Link to comment
Share on other sites

Eg er einig med dei flest i at det er ein alt for svart/kvitoppfatning av sakene her. Det er best eksemplifisert med dei som seier "Eg skal aldri tvile på Wenger igjen" - etter ein god periode, men som etter neste tap seier at Wenger har mista grepet. Verda er ikkje så enkel, sjøl om ein aldri er betre enn sin siste kamp.

 

Likevel er eg litt bekymra for at ein så fort ein er negativ til ein spelar blir markert som ein som ser svart/kvitt og som leitar etter hoggestabbar. Det treng ikkje vere sånn. Det kan faktisk vere at ein ærleg og oppriktig, etter nøye evaluering meiner at ein spelar rett og slett ikkje er så veldig god, eller i det minste så god som han var.

 

La meg understreke igjen at eg er einig i trådens bodskap, MEN at ein skal vokte seg for å setje nokon i bås i den forstand at dei ser svart/kvitt på ting. Det kan vere meir nyansert enn som så.

 

Denne støttar eg fullt ut. Eg trur kanskje at noko av problemet ligg i at det finst mange måtar å forholde seg til Arsenal på. Nokon tek alt som har med klubben å gjere ytterst seriøst. Det gjeld særleg veteranar som har vore med ei stund, og som lever og åndar for klubben i mykje større grad enn ein fersk supportar vil kunne klare. Dei som utgjer dette forumet har såleis ulikt utgangspunkt, men eg vil likevel seie at alle som har teke seg bryet med å melde seg inn i Arsenal Norway, og særleg dei som deltek her på forumet har min respekt, sjølv om det av og til hender at kvaliteten på innlegga kan være så ymse. Og er eigentleg kvaliteten på dette forumet dårleg, i forhold til andre me kunne samanlikna oss med? Ut i frå den erfaringa eg har, er svaret nei. Eg slit litt med å forstå kvifor nokon irriterer seg over innlegg dei meiner ikkje held mål. Mitt utgangspunkt er at det å være Arsenal-supportar er sabla moro, og det skal veldig mykje til

før dårlege/useriøse innlegg skal klare å øydelegge den moroa.

 

Eg er veldig for at også dei ukurante, lite politisk korrekte meiningane skal få kome til uttrykk her. ( I så måte er det eit sakn at forumet vart stengt for utanforståande, men det får være ein annan diskusjon.)

Helst begrunna, fordi det gjev innlegga ei heilt anna tyngde. Til sjuande og sist må det imidlertid være opp til kvar einskild.

 

Det som eg ser som eit større problem er heller dei usaklege, og ofte også sårande, ytringane av typen "idiot, dust" etc. Oftast skrive i affekt, og gode dømer på at ein somme gonger bør telje til ti for ein postar innlegga. Det er definitivt ikkje med på å heve kvaliteten på forumet. Det gjeld same regel her som elles i livet: Vis andre den respekt du sjølv ynskjer å bli møtt med.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur kanskje at noko av problemet ligg i at det finst mange måtar å forholde seg til Arsenal på. Nokon tek alt som har med klubben å gjere ytterst seriøst. Det gjeld særleg veteranar som har vore med ei stund, og som lever og åndar for klubben i mykje større grad enn ein fersk supportar vil kunne klare. Dei som utgjer dette forumet har såleis ulikt utgangspunkt, men eg vil likevel seie at alle som har teke seg bryet med å melde seg inn i Arsenal Norway, og særleg dei som deltek her på forumet har min respekt, sjølv om det av og til hender at kvaliteten på innlegga kan være så ymse. Og er eigentleg kvaliteten på dette forumet dårleg, i forhold til andre me kunne samanlikna oss med? Ut i frå den erfaringa eg har, er svaret nei. Eg slit litt med å forstå kvifor nokon irriterer seg over innlegg dei meiner ikkje held mål. Mitt utgangspunkt er at det å være Arsenal-supportar er sabla moro, og det skal veldig mykje til

før dårlege/useriøse innlegg skal klare å øydelegge den moroa.

 

Det som eg ser som eit større problem er heller dei usaklege, og ofte også sårande, ytringane av typen "idiot, dust" etc. Oftast skrive i affekt, og gode dømer på at ein somme gonger bør telje til ti for ein postar innlegga. Det er definitivt ikkje med på å heve kvaliteten på forumet. Det gjeld same regel her som elles i livet: Vis andre den respekt du sjølv ynskjer å bli møtt med.

 

Ja, vi har alle vår personlige måte å forholde oss til Arsenal på, og et ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre. Men når du skriver at eldre supportere tar alt med klubben mer seriøst enn yngre, er det vel på sin plass med en viss nyansering. For uten å putte folk for mye i bås, så er det jo særlig yngre supportere som gir uttrykk for at de tar dette svært alvorlig; gjennom et mer aggressivt og tendensiøst språk, og sterkere følelsesutbrudd, både den ene og andre veien. Og som trådstarter jo påpeker, er slike utbrudd ofte ikke ledsaget av en argumentasjon; det er jo nettopp denne som etterlyses. Det er med andre ord verken engasjement eller det at man kritiserer som er problemet, men måten det skjer på, som også du er inne på Good old Arsenal. Og dette trenger ikke å ha noe med hvor alvorlig og seriøst man tar ting, selv om det kan virke sånn.

 

Mange av de eldre på sin side klarer i større grad å smile og slappe av, selv når ting går til helvete. Man har vært med så lenge at man vet at resultatene svinger, og man er mer tålmodig, og evner i større grad å se ting i et langsiktig perspektiv. Dette betyr ikke nødvendigvis at du tar feil i at de eldre er mer seriøse Good old Arsenal; de bare uttrykker seg på en annen måte. Under overflaten er de vel så seriøse som de yngre.

 

Som flere har vært inne på håper jeg ikke denne tråden fører til at folk slutter å komme med kritikk. Som Mee and Bertie var inne på vil jo forumet bli rimelig kjedelig dersom vi alle skulle være enige hele tiden. Jeg tror heller ikke det er intensjonen til Chaz. Men jeg også støtter at folk som skal komme med kritikk bør bli flinkere til å bruke internett som det det er ment å være, et skriftlig kommunikasjonsmedium, der man tenker seg om før man setter noe på trykk, istedenfor å hele tiden "skyte fra hofta". Kom gjerne med kritikk, men la den være konstruktiv, og begrunn dine oppfatninger. Så kan vi heller samle alle frustrerte oppgulp i den ene tråden "Klagemuren". For jeg har stor forståelse for at mange føler behov for å få ut sin frustrasjon i skuffelsens time.

 

For øvrig er jeg enig med deg Good old Arsenal at dette forumet ikke står noe tilbake for andre internettfora. Jeg mener bestemt at det hører hjemme på den øvre delen av tabellen i så henseende, og akkurat som ute på banen er vi flere lysår foran Tottenham! :)

Link to comment
Share on other sites

Håpet med denne tråden må uansett være at forumet blir

en smule bedre enn det har vært siste tiden.

Om det er kritikk eller ros så bør det være litt substans i det

en skriver slik at det kan være interessant å lese for Goonere her inne.

For det må jo være hovedmålet?

 

Selg selg...og ikke god nok for Arsenal blir en smule kjedelig og uinteressant å lese om den samme spilleren kamp etter kamp om han har spilt en kjempekamp el vært dårlig.

 

Men skal det være et skikkelig diskusjonsforum må det være litt

temperatur også.

Et enighetsforum som blir omtalt ovenfor er jo dønn kjedelig,men jeg føler det er ikke det som er problemet.

Faren er at jo mer useriøst forumet blir jo større sjanse er det for

at det blir så likegyldig for mange at de ikke gidder bruke tid på det.

Det må jo være kjipt for de fleste av oss her inne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...