Jump to content

Hoggestabber, og svart/hvitt oppfattelse


Chaz

Recommended Posts

Ein har sjølvsagt lov å vere ueinige, Mee and Bertie. Det er ikkje det som det går på. Meiningane må likevel vere funderte og ein må ha grunnar for å sei det ein sei, og helst litt meir nyansert enn berre at dei er dårlige, elendige, ikkje kan nokon til med ball eller liknande.

 

Eg ser likevel poenget til Oskar også. Ofte får eg inntrykket av at berre ein er negative, så blir ein sett på som ein som berre ser ting i svart/kvitt, eller leitar etter syndebukkar/"hoggestabber".

 

La oss ta mitt forhold til Fredrik Ljungberg. Det er ingen hemmeligheit at eg ikkje er ein særleg stor fan av Ljungberg. Det har eg grunngjeve fleire gongar, og meinar at eg har legitime grunnar for det. Eg aksepterar at folk ser annleis på det, men finn meg ikkje i at eg ikkje får lov til å sei meininga mi om han. Det har ikkje noko med å finne hoggestabbar å gjere, det har med kva som er det beste for Arsenal, og slik som Ljungberg har framstått dei seinare åra er eg ikkje overbevist om at det er at han spelar.

 

No skal eg ikkje lage dette til nokon Ljungberg-debatt. Den har vi hatt før. Poenget er at eg må få lov til å meine dette om Freddie, uten å bli stempla som ein som ser svart-kvitt på ting. Eg meinar eg har blitt stempla slik, og det er nesten eit større problem enn dei som faktisk ser svart/kvitt på ting.

 

Det er ingen tvil om at somme varierar for mykje alt etter Arsenal sin dagsform, men likevel; det er faktisk mogleg å vere kritisk/negativ utan at det er ei forenkla syn på livet.

Link to comment
Share on other sites

Poenget er at folk kan gjerne slakte Arsenalspillerne men med ARGUMENT!!!!

ikke sånt

 

"Herregud, Han Senderdos suger! SELG HAM!"

 

Sånt innlegg vil fleste av oss ikke ha i forumet, men et saklig, langt innlegg som gjør forumet mer spennende og mye å diskutere om

Link to comment
Share on other sites

Problemet ligger ikke i at spillere eller manager kritiseres. Gjør de ikke jobben sin, så skal det være lov å si sin mening om vedkommende, uavhengig av om vedkommende heter Henry, Wenger eller Senderos.

 

Det er to problemer slik jeg ser det. Det ene går på det at enkeltindivider i Arsenal skal være fredet for kritikk. Tenker da spesiellt på Wenger og Henry. Hvis noen våger å kritisere disse, så får man virkelig høre det. Da har man plutselig ikke peiling på fotball, man får virkelig høre at man ikke har opplevd 70-tallet osv. Jeg mener at så lenge kritikken er velbegrunnet og saklig, så bør man få en saklig respons tilbake.

 

Det andre problemet, er de som ikke evner å gi ros til en spiller når han faktisk gjør noe bra på banen. Enkelte debattanter her inne, har funnet seg en hoggestabbe, som de kritiserer uansett.

Link to comment
Share on other sites

....

 

Heia forumet!

Heia enighetsforumet.

 

Tusen takk for et flott innlegg. Har holdt meg unna den tråden her, men kan ike gjøre annet enn å støtte dette innlegget 100%.

 

Så klart skal man ikke henge ut spillere, men jeg må si at denne "svart/hvitt"-oppfattelsen som Chaz nevner er veldig overdrevet. Det er IKKE mange som roper SELG, SELG, SELG etter en dårlig kamp. At man rett og slett ikke mener en spiller er god nok for Arsenal FC er en ærlig sak, og det må man få lov til å si. I tillegg må man ha litt forståelse for at innlegg skrevet i frustrasjon rett etter en kamp muligens blir litt lite nyanserte.

 

Spør du meg er ikke problemet med forumet all kritikken mot trenere og enkeltspillere, heller mangelen på det. Det er knapt nok en eneste skikkelig diskusjon her inne lenger. Tillat andre å ha andre meninger, og heller kom med saklige motargumenter, enn å slakte debattanter. Det er debattantene som fort blir hoggestabbene på dette forumet...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...