Jump to content

Beskriv en spiller!!


T.Rosicky

Recommended Posts

  • Replies 3.1k
  • Created
  • Last Reply

Ståle Salvatore.. Helt riktig! Kom til kamma i 1989 fra Grue. Etter sesongen i 1989 (hvor vi sendte RBK ut av cupen i kvarten når vi slo dem på Briskeby) hadde han tilbud fra Vålerenga, men avslo for å skrive ny kontrakt med kamma.

 

Resten er historie... Legende.. Kamma!

 

Din tur

kamma i <3 mitt!

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at det er flere fornuftige hedmarkinger her inne! "Slik løper Ståle, og Ståle løper sånn!" :)

OK, neste blir enkel også;

 

Debuterte mot Nigeria internasjonalt.

Også spilt hockey.

Startet og "avsluttet" karrieren i samme klubb.

Kan ingenting om hockey, men har fått med meg at Erik Hagen har gått tilbake til moderklubben sin der han skal avslutte karrieren, er det i nærheten?

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at det er flere fornuftige hedmarkinger her inne! "Slik løper Ståle, og Ståle løper sånn!" :)

OK, neste blir enkel også;

 

Debuterte mot Nigeria internasjonalt.

Også spilt hockey.

Startet og "avsluttet" karrieren i samme klubb.

Var vel ikke så veldig enkel.

 

Forsøker meg på Frode Hansen.

Debuterte mot Nigeria i 81 og startet/avsluttet vel i FFK. Om han også spilte Hockey kjenner jeg ikke til.

Link to comment
Share on other sites

Prøver en enkel som jeg har ventet på å bruke en gang. Tre generasjoner landslagsspillere fra samme familie, yngstemann og eldstemann har ikke representert samme landslag(I hvertfall tror jeg de ikke har det), mens midterste har representert landslaget til sin far og landslaget til sin sønn.

 

Edit: Trenger bare et av navnene, selv om det på mange måter går for det samme.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke være Ayew?

Som da er sønn til Abedi Pele

Er tre generasjoner det dreier seg om og naturligvis er det et land i østeuropa. Yngstemann er aktiv den dag i dag og har faren som sjef. Faren spilte for to forskjellige landslag. Den eldste av de tre rakk igjen å få med seg tre landskamper for et annet land enn det sønnen representerer. Alle har samme navn..

Link to comment
Share on other sites

 

Er tre generasjoner det dreier seg om og naturligvis er det et land i østeuropa. Yngstemann er aktiv den dag i dag og har faren som sjef. Faren spilte for to forskjellige landslag. Den eldste av de tre rakk igjen å få med seg tre landskamper for et annet land enn det sønnen representerer. Alle har samme navn..

Det landet som farfar og far spilte i eksisterer ikke lenger.

 

BE

 

Link to comment
Share on other sites

Må være Weiss-familien, der yngstemann Vladimir Weiss enda spiller, og jeg husker et eller annet om at faren var slovakiatrener under VM.

Edit: Vet ikke noe om bestefar Weiss, men hvis faren til Vladimir var landslagspiller og sikkert er i 40- årene nå så kan jeg tenkte meg at han spilte for tsjekkoslovakia når det eksisterte.

Link to comment
Share on other sites

Må være Weiss-familien, der yngstemann Vladimir Weiss enda spiller, og jeg husker et eller annet om at faren var slovakiatrener under VM.

Edit: Vet ikke noe om bestefar Weiss, men hvis faren til Vladimir var landslagspiller og sikkert er i 40- årene nå så kan jeg tenkte meg at han spilte for tsjekkoslovakia når det eksisterte.

Stemmer, din tur.

Link to comment
Share on other sites

Pensjonert midtbaneelegant som startet karrieren i en talentfabrikk med mange store navn på samvittigheten.

Avsluttet karrieren i en klubb han gikk til etter denne farmerklubben. i mellomtiden spilte han sine beste år i en klubb utenlands hvor han var en av nøkkelspillerne da de vant ligaen på midten av 2000-tallet. Klubben han avsluttet karrieren i vant ligaen sesongen etter han la opp, deres sjette ligatittel.

Link to comment
Share on other sites

En ikke så kjent spiller, men kanskje en av verdens mest undervurderte? Spiller i en av de største ligaene i Europa, og har kun spilt for to klubber i denne ligaen. Startet proffkarrieren i en av de mindre klubbene i denne ligaen i 2004, i 2007 gikk han til en større klubb, som har vunnet en av de to store cupene i Europa de siste årene. Han spilte fulle 90 min pluss "extra-time" i finalen. Var forrige sesong på utlån til sin første klubb.

 

Han har vært med på å slå Barcelona, Fulham og Inter Milan.

 

Edit: Midtbanespiller

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...