Jump to content

Beskriv en spiller!!


T.Rosicky

Recommended Posts

En ikke så kjent spiller, men kanskje en av verdens mest undervurderte? Spiller i en av de største ligaene i Europa, og har kun spilt for to klubber i denne ligaen. Startet proffkarrieren i en av de mindre klubbene i denne ligaen i 2004, i 2007 gikk han til en større klubb, som har vunnet en av de to store cupene i Europa de siste årene. Han spilte fulle 90 min pluss "extra-time" i finalen. Var forrige sesong på utlån til sin første klubb.

 

Han har vært med på å slå Barcelona, Fulham og Inter Milan.

 

Edit: Midtbanespiller

 

Det er vel ikke baskeren Raul Garcia du vil frem til?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.1k
  • Created
  • Last Reply

Korrekt :)

God spiller, har ikke sett så mange kamper av han, husker bare han ble sinnsykt god på en gammel utgave av FM når han spilte i Osasuna!

 

Okei, her kommer en kanskje litt for enkel:

 

Frispark/langskudd- spesialist som herjet for et lag i en av de store ligaene for noen år siden. Dette laget var på et ganske høyt nivå da han spilte der, kanskje som Athletic Bilbao nå om dagen.

Denne klubben har etter han forlot rykket litt opp og ned i ligaen, men er i ferd med å slå seg i ro i den øverste divisjonen.

Denne spilleren har også spilt i Saudi-Arabia etter denne klubben, og spiller for øyeblikket i toppdivisjonen i hjemlandet sitt. Begynner å dra på årene, har landskamper.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, han er iraner og spiller fortsatt i spania.

Spilleren jeg skal frem til er søramerikaner, spilte dog i spania i glansdagene han også.

Feil, han spiller i Iran, men siden du skal fram til en Sør-Amerikaner sikter du kanskje til Assuncao eller noe slikt.. (Usikker på om han var i Osasuna dog..)

Link to comment
Share on other sites

Feil, han spiller i Iran, men siden du skal fram til en Sør-Amerikaner sikter du kanskje til Assuncao eller noe slikt.. (Usikker på om han var i Osasuna dog..)

 

Det har jeg ikke fått med meg!

Men det var godeste Marcos Assuncao jeg sku frem til, spilte i Betis i spania!

your'e up!

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...

 

Er midt i elgjakta, så jeg tar en enkel en (sitter med mobil - stress og skrive)

 

 

Offensiv midtbane

Spilt kun i sin hjemlige liga (så vidt jeg vet...)

Lagt opp

Bommet på avgjørende straffe i finalen i sitt 2. Verdensmesterskap

Har snitt på 1 mål pr 2 kamper for landslaget

Vunnet gullballen

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...

 

Er midt i elgjakta, så jeg tar en enkel en (sitter med mobil - stress og skrive)

 

 

Offensiv midtbane

Spilt kun i sin hjemlige liga (så vidt jeg vet...)

Lagt opp

Bommet på avgjørende straffe i finalen i sitt 2. Verdensmesterskap

Har snitt på 1 mål pr 2 kamper for landslaget

Vunnet gullballen

 

Kan det være så langt tilbake som i 1994 der godeste Roberto Baggio dundret den over tverliggern?

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på "hestehalen" jeg også, men Baggio var vel spiss...?

Vi må nok lengre bak i tid vil jeg tro, men kommer ikke på noen.

 

Njaa.. Baggio var vel offensiv midtbane i sine eldre dager, lik Totti i spillerollen han hadde i Brescia.

Men vi får se hva orakelet sier!

Link to comment
Share on other sites

Det er så absolutt korrekt.

 

For en fotballspiller! Han alene ga italienerne håp om seier i VM, men ble syndebukk... Han var nok en av mine første favoritter på fotballbanen.

 

Han var en offensiv midtbane, men ble ofte dyttet frem, eller gitt totalt frie tøyler - noe som gjorde at han nok kunne oppfattes som spiss.

 

Neste!

Link to comment
Share on other sites

Pensjonert playmaker som er blitt kalt "den beste som aldri har fått landskamper" i sitt hjemland, et hjemland han også spilte hele sin karriere.

Dødball, langpasninger og langskudd- spesialist som slo igjennom i en av de nevnte klubbene til Baggio.

Var en av favorittspillerne mine på CM 03/04 hvor han var kaptein på et lag som rykket opp og enda spiller i toppdivisjonen.

Har spilt i Juventus også, men var på sitt beste i den nevnte perioden for et annet lag.

La opp i 2009, er manager for et lag i øverste divisjon nå.

Link to comment
Share on other sites

Ble så nysgjerrig på hvem dette var at jeg måtte "wikepedere" litt.

Fant han, men hadde aldri klart den uten hjelpemidler.

Ukjent herremann for meg! ..desverre

Innser nå at den kanskje var i vanskeligste laget, så du kan jo bare si hvem du kom fram til så kan vi gå videre!

Link to comment
Share on other sites

Det finnes nok sikkert de som hadde tatt den her på forumet, men i og med det ikke har kommet så mange svar.....

 

Eugenio Corini (?)

Det er riktig!

 

Wojciech53: Det er kanskje for spesielt interesserte, eller måten jeg har lært ting på er mye gjennom FM, jeg har av en eller annen grunn en tendens til å huske ethvert navn jeg hører innen fotballen.

Link to comment
Share on other sites

  • Var med i ett VM i løpet av en lang karriere
  • Spilt for to rivaliserende klubber fra samme by i England
  • Også vært i ytterligere 3 klubber i samme land. To av disse ligger også nokså nærme hverandre, men er på langt nær like rivaliserende som de to i hint nr 2.
  • Glad i kvinns !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...