Jump to content

Robert Pires


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

At dette er værre enn et år ute med skade er mer enn jeg kan begripe. Han ble oftret fordi hans løpskraft og defensive ferdigheter er dårligere enn alternativet (som han ikke vil nevne), spesielt med tanke på hvor lenge en skulle spille med 10 mann. Jeg forstår Wengers valg. Jeg forstår selvsagt også Pires' skuffelse, men det får da vere måte på.

 

Forøvrig: PIRES=LEGEND!!!

Link to comment
Share on other sites

At dette er værre enn et år ute med skade er mer enn jeg kan begripe. Han ble oftret fordi hans løpskraft og defensive ferdigheter er dårligere enn alternativet (som han ikke vil nevne), spesielt med tanke på hvor lenge en skulle spille med 10 mann. Jeg forstår Wengers valg. Jeg forstår selvsagt også Pires' skuffelse, men det får da vere måte på.

 

Pires meinar rettmessig at han er ein betre fotballspelar enn Ljungberg. Rimelig sikker på det er det han hintar til. Han ligg ikkje så langt tilbake for Ljungberg som folk vil ha det til i det defensive heller...

Link to comment
Share on other sites

Det er opplagt det han hinter til ja, og ærlig talt - det burde han holde seg for god til....., og jo Paddy - han gjør nok det. Pires har knapt hatt en defensiv trevl i sitt vesen, og de få han har er ikke videre effektive. Såpass ærlige må vi være selv om jeg også er enig i at Pires er en spiller fra absolutt øverste hylle og at Ljungberg ikke har vært i nærheten av det han var får mange år siden. Ikke at han noensinne har vært i Pires' klasse - som artist.

Link to comment
Share on other sites

Pires like god defensiv som Ljungberg? Ikke det at det betyr så alt for mye i seg selv, men Pires gjennomførte sin aller første sklitakling en måned før CL-finalen... Ljungberg er med sin mye høyere arbeidskapasitet langt bedre defensivt enn hva Pires er! Synes det er merkelig av Pires å gå så hardt ut nå i ettertid. Kan det tenkes at han er bitter pga at karrierren hans har dabbet av så raskt?

 

Forøvrig, som Sir John sier: Pires = legend!

Link to comment
Share on other sites

At dette er værre enn et år ute med skade er mer enn jeg kan begripe. Han ble oftret fordi hans løpskraft og defensive ferdigheter er dårligere enn alternativet (som han ikke vil nevne), spesielt med tanke på hvor lenge en skulle spille med 10 mann. Jeg forstår Wengers valg. Jeg forstår selvsagt også Pires' skuffelse, men det får da vere måte på.

 

Pires meinar rettmessig at han er ein betre fotballspelar enn Ljungberg. Rimelig sikker på det er det han hintar til. Han ligg ikkje så langt tilbake for Ljungberg som folk vil ha det til i det defensive heller...

 

Du fornekter deg ikke Sander. Du benytter en hver sjanse til å komme med negativ omtale om svensken. Å påstå at Pires i det hele tatt er i nærheten av Ljungberg når det gjelder arbeidskapasitet og deffensive ferdigheter, er total skivebom. Ljungberg jobbet som en helt under fjorårets Cl, og ikke minst i finalen.

Link to comment
Share on other sites

Han ligg ikkje så langt tilbake for Ljungberg som folk vil ha det til i det defensive heller...

 

He,he. Nå mister du mye troverdighet, Sander. Robert Pires er vel sansynligvis den spilleren under Wenger som har hatt absolutt minst defensive gener i kroppen. Nei, her dreit du salig på draget, gitt! Enten det, eller så ønsker du å dra opp en het søndagsdebatt! :P

Link to comment
Share on other sites

At dette er værre enn et år ute med skade er mer enn jeg kan begripe. Han ble oftret fordi hans løpskraft og defensive ferdigheter er dårligere enn alternativet (som han ikke vil nevne), spesielt med tanke på hvor lenge en skulle spille med 10 mann. Jeg forstår Wengers valg. Jeg forstår selvsagt også Pires' skuffelse, men det får da vere måte på.

 

Pires meinar rettmessig at han er ein betre fotballspelar enn Ljungberg. Rimelig sikker på det er det han hintar til. Han ligg ikkje så langt tilbake for Ljungberg som folk vil ha det til i det defensive heller...

Det eneste jeg kommer på av positive defensive opplevelser med Pires er tacklingen av Vieira som førte til Henry's scoring mot Juve. Det episoden står vel som en av de få tacklingene på Pires' cv. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kan dykk vær så snill lese kva eg skriv?? Eg skriv ikkje at Pires er like god som Ljungberg i det defensive. Eg skriv at han ikkje var så langt bak som folk vil ha det til - og det har eg langt på veg fått bekrefta her no. Makan til svartmaling av Pires...:rolleyes:

 

Kva har sklitaklingar med dette å gjere? Er Ljungberg ein god sklitaklar? Ljungberg spring og spring, og dekkar mykje rom med det. Det er håplaust å eksemplifisere no, ettersom svensken har vore skada meir enn han har vore på bana dei siste åra, men han var svak i hjelpa han skulle gi sin back. I alle fall dei seinare åra. Han var nok betre enn pires, men at Ljungberg er så fortreffeleg er eg ikkje utan vidare med på, sjølv om han "jobber som en helt". I finalen var han vel ikkje noko spesielt.

 

Ljungberg var god i enkeltkampar i CL i fjor. Når han spelt indreløpar. Det er mykje "enklare" å vere indreløpar enn ving, i alle fall når det kjem til defensive oppgåver. Ankermannen dekker mykje av det rommet ein sjølv skal dekke. Som ving var Pires omlag like god posisjonellt defensivt, enn Ljungberg, sjølv om han ikkje var like fysisk eller sprang like mykje. Ofte blir det mykje "tulling-springing" på Freddie, utan hensyn til mann...

Link to comment
Share on other sites

Setter vel ikke ut en back og inn en keeper når du er i CL-finalen?

Ihvertfall ikke nå stillingen er 0-0.

Bob er en legende, synd han virker litt snurt etter hvordan ting endte. Er også ganske med argumentasjonen til Paddy. Oppgavene defensivt til en inderløper er helt annet enn til en ving og Ljungberg har kondisjonen, men de defensive løpene hans er noen ganger mer vilje enn taktikk.. hvis dere skjønner hva jeg mener? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jeg helt uenig i. Ljungberg sine løp i bakrommet var absolutt ikke tilfeldig.De som har såpass hukommelse husker vel DB sine pasninger igjennom til Ljungen.

Idiotisk å svartmale Ljungen i denne saken av visse debattanter.

I CL var faktisk han den som var en av de beste og jobbet mest.

Da tar en ikke ut enslik spiller.

Pires var en fantastisk spiller offensivt men defensivt var han ikke bare et hakk men flere bak Ljungberg.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jeg helt uenig i. Ljungberg sine løp i bakrommet var absolutt ikke tilfeldig.De som har såpass hukommelse husker vel DB sine pasninger igjennom til Ljungen.

Idiotisk å svartmale Ljungen i denne saken av visse debattanter.

No var det vel dei defensive løpa som blei stilt spørsmålsteikn med, ikkje dei offensive, sjølv om det også der kan stillast spørsmål med om det var Ljungberg sine løp som var så fantastiske, eller om det var Bergkamp sine pasningar som var utrulige. Mest sannsynleg var det ein kombinasjon, men ikkje tilfeldig at Ljungberg om lag er blitt vaksinert mot å score etter DB10.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jeg helt uenig i. Ljungberg sine løp i bakrommet var absolutt ikke tilfeldig.De som har såpass hukommelse husker vel DB sine pasninger igjennom til Ljungen.

Idiotisk å svartmale Ljungen i denne saken av visse debattanter.

No var det vel dei defensive løpa som blei stilt spørsmålsteikn med, ikkje dei offensive, sjølv om det også der kan stillast spørsmål med om det var Ljungberg sine løp som var så fantastiske, eller om det var Bergkamp sine pasningar som var utrulige. Mest sannsynleg var det ein kombinasjon, men ikkje tilfeldig at Ljungberg om lag er blitt vaksinert mot å score etter DB10.

 

Der er jeg helt på høyde med deg.DB sin magi og >Ljungens løp.

Defensivt jobba også Ljungen bedre tilbake enn D'Artagnan,men Pires

var en Gud på banen offensivt.Glemmer ennå ikke hvordan han lurte Peter

den store..

Men at DB er vekke og Ljungen sin skadehistorikk så har det blitt

fælt lite mål av CC modellen...dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder denne saken her så synes jeg i det hele tatt det var litt rart at Pires fikk starte framfor Reyes. Mulig det hadde noe med at han hadde vært lenge i Arsenal og "fortjente" det. Men jeg mener da å huske at Reyes var i mye bedre form og Reyes mot en spansk lag kunne vært klokere. Uansett litt sent å si noe sånt nå B). Synes ikke noen skal rakke ned på Pires. Han var en stor spiller for oss. Veldig stor. Ikke mange midtbanespillere som scorte like mange mål som han

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Ljungberg er en skygge av seg selv, når det gjelder den offensive delen av spillet. Han og Bergkamp hadde ett samspill, som var helt utrolig. Bergkamp visste hvor Ljungberg skulle gå på løp, og Ljungberg visste at Bergkamp kom til å slå en pasning. Ljungberg har heller ikke noen ekstremferdigheter i form av eminent teknikk. Men han har fremdeles en høy arbeidskapasitet, noe man absolutt ikke bør undervurdere. Men han er ikke noe førstevalg lenger.

 

Men jeg står fast ved at Pires er milevis unna å ha de samme deffensive kvalitetene til Ljungberg. Som sagt, så skal man ikke kimse av høy arbeidskapasitet og løpskapasitet. Så etter min mening, var det byttet Wenger gjorde i CL-finalen det best byttet for laget. At Pires driver og sutrer over dette i ettertid, og driver å setter seg selv høyere enn andre spillere på laget, er smålig spør du meg.

 

Pires var helt brilliant fremover på banen, men han eide knapt ett eneste deffensivt fiber i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Med ein gang Lehmann fekk det røde kortet, følte eg meg ganske sikker på at det var Pires som skulle ut. Ljungberg har/hadde ein mykje større arbeidskapasitet enn Pires, og når ein skal spele med 10 mann såpass lenge, er det viktig at alle jobber ekstra hardt. Det er meir rom som skal dekkast.

 

Syns det er tåpeleg av Pires å gå ut slik i media så lenge etterpå. Wenger måtte ta ei vurdering, (rett etter mi meining) og han tenkte sjølvsagt på lagets beste. Synd for Pires, men slik måtte det bli

Link to comment
Share on other sites

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...7070151,00.html

 

Bobby har kjøpt seg leilighet på Highbury. Har aldri klart å svelge at vi slapp han pga. kontraktsuengighet!

 

Bobby is a true gooner legend!

Må da være den ultimate plassen å bo i London! (Selv om jeg helst skulle sett at det fortsatt var Bane med stor B der). Pires blir nok ikke mindre helt og legende av uttalelsene i forbindelse med dette kjøpet, og ikke minst selve kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Ljungberg har aldri vært i nærheten av så go Pires har vært for Arsenal, hva kan Ljungberg da? han kan ikke en dritt spør du meg. Ja han kan løpe men Pires kunne drilla hvem som helst inne i en telefonboks da han var på sitt beste. Folk må nok huske at Pires ble kåra til den beste spilleren i PL det første året han var i Arsenal, han har skoret flere av de fineste måla i PL også mange ganger. Ljungerg har vært go et år og det var det åre han hadde rødhanekam, ellers så var til å med Limpar en bedre spiller en Ljungberg også si det slik. At Ljungberg er i Arsenal enda er en gåte for meg, aldri har han hatt noe tekknik til og gjøre ting på egenhånd, at folk her inne kan prøve å sammeligne Pires og Ljungerg er en stor skam. Pires hadde ikke sin styrke som forsvar spiller, men på sitt beste var han en av de beste angreps spilleren i værden. Han skorte masse og utrolig mål, noen ganger trylla han fram noen mål også når vi trengte det som mest. Pires skorte også ofte mål mot de beste laga i CL og PL noe Ljungerg aldri gjore. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...