Jump to content

Robert Pires


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Klassespiller, ikke den raskeste, men veide opp med det pga fotballsmarthet og teknikk, vi hadde trengt en som Pires i dagens lag..

 

Var da temmelig kvikk han Pires? Ikke blendende kvikk, men syntes han var temmelig rask. Samt at han hadde fantastisk teknikk som gjorde at han var tilnærmet like rask med ball som uten.

 

Pires er en av de spillerene jeg savner aller aller mest. Tror også Wenger føler nogenlunde det samme. RP7 har aldri blitt erstattet og det er jammen ikke rart. Et unikum av en spiller syntes jeg. Absolutt verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

 

Var da temmelig kvikk han Pires? Ikke blendende kvikk, men syntes han var temmelig rask. Samt at han hadde fantastisk teknikk som gjorde at han var tilnærmet like rask med ball som uten.

 

Pires er en av de spillerene jeg savner aller aller mest. Tror også Wenger føler nogenlunde det samme. RP7 har aldri blitt erstattet og det er jammen ikke rart. Et unikum av en spiller syntes jeg. Absolutt verdensklasse.

Han var kvikk selvfølgelig, men han hadde ikke farta som Ox, Gervinho og Walcott innehar, mer nivået til Benayoun for å ta en spiller vi hadde nylig. Fantastisk fotballhjerne på denne mannen, kjenner jeg savner han ordentlig. Gervinho må jobbe hardt dersom han skal klare å emulere denne mannen slik han sa han ønsket.

Link to comment
Share on other sites

Han var kvikk selvfølgelig, men han hadde ikke farta som Ox, Gervinho og Walcott innehar, mer nivået til Benayoun for å ta en spiller vi hadde nylig. Fantastisk fotballhjerne på denne mannen, kjenner jeg savner han ordentlig. Gervinho må jobbe hardt dersom han skal klare å emulere denne mannen slik han sa han ønsket.

 

Få som har farta til de tre, men han var langt raskere enn Benayoun. Benayoun er temmelig treg. Vil si at farta hans var mer som Rosicky. Ikke knallrask, men når han først kom seg forbi noen så var han veldig vanskelig å løpe opp. At jeg savner Pires ordentlig er sterkt underdrevet, men det hjelper fint lite å drømme om en spiller som Pires når ingen der ute er i nærheten av å ligne på franskmannen. Eneste jeg vet om som muligens kan minne litt om han er vel Younes Belhanda fra Montpellier, men i motsetning til Pires har han ikke den samme styrken eller elegansen syntes jeg.

 

At Gervinho må jobbe hardt er vel trygt sagt, men at han har kvalitetene i seg for å emulere Robert Pires sine statistikker er jeg veldig sikker på at han har. Spørsmålet er bare om han klarer å få det ut i Arsenal. Dessverre så virker det ikke slik så langt.. virker som en helt annerledes spiller for oss enn hva han fremstår som hos Elfenbenskysten og tidligere i Lille.

Link to comment
Share on other sites

 

Få som har farta til de tre, men han var langt raskere enn Benayoun. Benayoun er temmelig treg. Vil si at farta hans var mer som Rosicky. Ikke knallrask, men når han først kom seg forbi noen så var han veldig vanskelig å løpe opp. At jeg savner Pires ordentlig er sterkt underdrevet, men det hjelper fint lite å drømme om en spiller som Pires når ingen der ute er i nærheten av å ligne på franskmannen. Eneste jeg vet om som muligens kan minne litt om han er vel Younes Belhanda fra Montpellier, men i motsetning til Pires har han ikke den samme styrken eller elegansen syntes jeg.

 

At Gervinho må jobbe hardt er vel trygt sagt, men at han har kvalitetene i seg for å emulere Robert Pires sine statistikker er jeg veldig sikker på at han har. Spørsmålet er bare om han klarer å få det ut i Arsenal. Dessverre så virker det ikke slik så langt.. virker som en helt annerledes spiller for oss enn hva han fremstår som hos Elfenbenskysten og tidligere i Lille.

 

Gervinho har dog virket litt kvikkere og raskere hittil i sesongen i forhold til i fjor. Men ingen kan måle seg med Pirès!

Link to comment
Share on other sites

Pires var langt raskere enn man skulle tro. Og han var langt mer fysisk enn hva man skulle tro også. Kombinasjonen var unik. Stor fart blandet med glimrende teknikk og bra fysikk er ekstremt vanskelig å stoppe. Han var som Ronaldo på sitt beste; like rask med og uten ball. Kunne gå like godt begge veier og trengte ikke bremse opp før passninger eller avslutninger. Alt skjedde i full speed. Når han i tillegg hadde en unik fotballforståelse så er det nesten umulig å erstatte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Arsenal legend Robert Pires bags 7 assists as France journos beat Germany 8-2

 

 

Class is permanent! Bobby er og blir herlig. Nå var det ikke akkurat det høyeste nivået han spilte på her, men de pasningene han spiller er fortsatt noe man sjeldent ser. Hullet han forlot på venstrekanten er fortsatt gapende stort spør du meg. Tipper vi neppe kommer til å få oppleve en slik spiller igjen på mange mange år..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Jeg mener ja.

 

BE

Jeg hadde ikke fått med meg at Robert Pires faktisk trente med Arsenal, men det gjør han tydeligvis fortsatt.

Han har garantert mye å lære bort til ungguttene og også andre på laget. Han er ikke med i trenerteamet virker det som,

men positivt at han er på treningene! http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-pires-can-educate-youngsters

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

http://player.arsenal.com/player/6369-dressing-room-celebrations

 

Gøy å se Pires i garderoben i etterkant og mener at jeg så han på noen bilder på trening før finalen. En av mine absolutte favoritter opp igjennom, for en klassespiller!! noen som vet hvilken funksjon han har i klubben?

-----------

Pires er og blir er en av tidenes Arsenal-spillere. Klasse tvers i gjennom. Hans prestasjoner i 2001-02 sesongen frem til han ble skadet sent i sesongen (og Freddie kom inn og brakte verket til ende), må vel være en av de beste enkeltsesongene av noen Arsenal-spiller noensinne? Ovasjonene han fikk fra medspillerne etter utdelingen av ligapokalen fortalte egentlig alt! Henry var naturligvis enorm, men det blir kanskje glemt noen ganger hvor mye han fikk levert på sølvfat av Pires? Pires hadde et helt suverent blikk, en evne til å time pasningene, og en presisjon i avleveringene som få kunne måle seg med. Selvskreven i enhver Arsenal XI oppstilling, spør du meg! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...