Jump to content

Robert Pires


bergkampje

Recommended Posts

Nettopp sett på noen klipp fra 01/02 sesong vhs'en min og tenker at vi jaggu kunne trengt han, han og Arshavin på hver sin side og RvP i midten hadde vært herlig nå, med Song, Cesc og Nasri på midten og Clichy Vermaelen Gallas og Sagna i forsvar og med en klassekeeper i mål :) Da hadde det blitt seriegull!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply
  • 7 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 4 2010, 03:03 PM) 207730[/snapback]

http://www.talksport.co.uk/sports-news/foo...old-boss-wenger

 

Håper han kan lære bort litt til våre yngre gutter!

 

Ikke bare de unge. Er vel ikke en spiller i verden som ikke kunne lært noe av geniet Bobby. Bedre fotballhoder enn Bobby og Dennis har det aldri vært i PL.

Link to comment
Share on other sites

Det var pga av Pires jeg ble Arsenal supporter

Da er vi to! (i tillegg til de nydelige draktene vi hadde i 01/02.) Må være en drøm for unge spillere å få trene med Pires, selv på dette tidspunktet. Hadde gitt mye bare for å SE Pires trene med ungutta. Legend!

 

Her er en fantastisk hyllest til Robert, skrevet av Tim Stillman: http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=517099

Link to comment
Share on other sites

Bobby Pires var og er en GUD! :P

 

Gammel begynner han å bli, men hvis lysten, motivasjonen og kvaliteten er der, ja så hvorfor ikke?

 

Dog usikker på om Pires ønsker en avtale selv, da han nok ikke blir en "regular" i lagoppstillinga. Men hvis han er villig til å være en squadplayer som kan komme innpå og bruke sin rutine, klokskap og ferdigheter, ja så hadde jo det vært GULL VERDT !

 

Bring him back! :D

Link to comment
Share on other sites

Signerer han for oss igjen er det en våt drøm som har gått i oppfylelse for meg. Å ha han som squadplayer fra jaunar og ut året hadde vært helt fantastisk!

 

Jeg hadde planer om å kjøpe drakta med bobby på året han reiste, så da ble det istedet RvP 11. Signerer han for oss så er dette drakta jeg kjøper når jeg reiser over rundt påsketider neste år.

 

Bobby come home!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at Bobby kunne foret Walcott med pass og fotballforståelse som ingen andre hadde vært i nærheten av. For en spiller han var. De fleste youtube videoer skryter av spillere, de som finnes av Bobby gir han ikke på langt nær den kred han fortjener; de viser kun bruddstykker av kunsten han bedrev på banen fra første til siste spark i løpet av en kamp.

 

En kamerat i Frankrike spiste middag med Pires og Wiltord etter en kamp mot Lazio i CL i 2002(?). De snakket litt om engelsk fotball generelt og hvorfor de franske var så mye bedre enn britene på den tiden. Pires sitt enkle svar var at franske fotballspillere spillte med hodet, britene med hjerte. Etter 70 min spill var det ikke en brite som hang med når ballen gikk fort, de hadde jaget seg tomme i løpet av kampen. Den andre grunnen var at britene ikke forsto viktigheten av mat, restitusjon og seriøs opptreden i forhold til sporten de bedrev.

Høres det kjent ut? Wenger endret holdningene blandt spillerene i Arsenal fra han kom i 1996. De andre klubbene kom sakte, men sikkert etter. Nå tror jeg ikke det er stor forskjell lengre og vi ser også at de britiske spillerene ikke like ofte er involvert i skandaler som de var på 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet.

Link to comment
Share on other sites

For en spiller han var. De fleste youtube videoer skryter av spillere, de som finnes av Bobby gir han ikke på langt nær den kred han fortjener; de viser kun bruddstykker av kunsten han bedrev på banen fra første til siste spark i løpet av en kamp.

 

Det er sant! Det er mange som kan fremstilles som guder på Youtube. Det er vel bare å ta frem Arsenal-DVDene som tar for seg de sesongene som Pires spilte for oss. Det er mange herlige øyeblikk.

 

Husker at jeg var sjokk den gangen han ble langtidsskadet i kampen mot Newcastle. Det var helt for jævlig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pires er nå som kjent klar for Aston Villa. Hadde håpet å få se han i USA sammen med Ljungberg og Henry, men PL er vel ikke så galt det heller! :) Pires kunne åpenbart ennå gjort en god jobb i Arsenal, men som Wenger sa; vi har nok av spillere i hans posisjon. Han er tydeligvis blitt eldre, men hva er oddsen for at han, 37 år gammel, gjør en VESENTLIG bedre jobb i Birmingham enn vår gode 'venn' Alex Hleb? Ikke veldig høy regner jeg med.

 

Hleb har vært i Birmingham siden slutten av August og han passer opplagt ikke inn i laget. En spiller som ikke tør å skyte, og som dribler og holder på ball, vil nok ikke hjelpe klubber som Birmingham nevneverdig. Eneste målet hans har kommet mot MK Dons i ligacupen.

 

Pires i Villa dog kan bli perfekt, ala Campbell i Arsenal. Houllier har nok planer om å la han få spille en god del. Spillere som Young og Agbonlahor kan dra nytte av en KLASSESPILLER som Pires og i motsetning til Hleb håper jeg han lykkes i PL.

 

27.november står i fare for å bli tårevått, da Villa entrer THOF, og vi husker vel alle forrige gang Le Bob entret Ashburton Grove: YOU'LL ALWAYS BE A GOONAH! Og Pires følte virkelig at han var kommet hjem. Varmer hjertet mitt bare å tenke på det. Spilleren var også den første spilleren jeg virkelig la merke til da jeg begynte å følge Arsenal. Det tok vel omtrent bare 10-15 minutter med Arsenal på TV før jeg var Arsenalfan og begynte å spille som "Pires" på løkka. Sesongen var 01/02 og det er vel sjelden vi har sett en så stor påvirkning på et Arsenallag som Pires hadde på den tiden. Skam at en skade skulle ødelegge noe som kunne endt på toppen av samtlige kåringer året 2002.

 

Men, en spiller som forlot klubben på verst tenkelige måte, dog ikke hans feil - jeg tenker ofte på hva som ville skjedd om Pires hadde blitt i Arsenal... En spiller vi sårt har savnet de siste åra.

 

Villa-fans husker nok spesielt dette målet: http://www.youtube.com/watch?v=1TlBaeUjO1g&feature=related

Pires lobber Schmeichel på mest spektakulære måte. Han var bare centimere i fra å gjøre det igjen på Villa-keeper Thomas Sørensen et par sesonger senere. Legend.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...