Jump to content

2007.01.31 Tottenham H


Imerslundinho

Recommended Posts

Tottenham skaper knapt nok en eneste målsjanse gjennom hele kampen, og klarer ALDRI etablere noe spill på midtbanen. Denilson var usannsynlig god i dag! Han kan se ut som et kupp! Diaby starter dårlig, men hever seg en del, men han har nok fortsatt en del å gå på. Traore spiller en utrolig god førsteomgang, men blir nok ganske så sliten etterhvert. Så ut som det var en mektig krampe han løp på seg til slutt.

 

Ellers er det så deilig å bevise for Tottene at vi rett og slett er bedre. Tror flere og flere begynner å innse det også, selv skylapp-Tottene begynner å våkne. I andre omgang, og i begge ekstraomgangene slipper vi de aldri til, med unntak av en ørliten periode rundt målet dems. Måten Fabregas på overtid i andre ekstraomgang stresser for å sette i gang spillet fort sier det meste. Tottenham måtte score mål, men vi var det eneste laget som ville spille fotball.

 

Ett ord kan beskrive det:

 

Klasseforskjell! :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

En herlig kveld med en herlig nerve er over. Vi er i Cardiff nok en gang, og har alle muligheter til å vinne et trofé Wenger ikke har vunnet.

 

Håper Wenger stiller med samme lag som i kveld, men med Henry på benken. Disse ungutta her fortjener denne finalen så til de grader. Det oser kvalitet av laget. Tenk når Diaby kommer i form. Det drivet den gutten har, minner om en viss annen franskmann. Og Denilson er jo stødig som et fjell. Brasilianere er sterke, og han viste at han har tilslag også.

 

Og så til Aliadiere;

Var så vanvittig deilig å se at det var han som satte inn det målet.

Det var nok veldig forløsende for han. Han kjemper, dribler, jobber, og mister sjelden ballen.

 

Vår dårligste idag var nok Walcott. Ikke klarte han å slå innlegg, hverken på frispark eller cornere. Men løpe, det kan han. Han trenger pasningstrening.

 

Men alt i alt, en vel gjenomført semifinale. Spurs var best de første 15 minuttene på WHL. Resten var oss.

 

Det sier sitt!

:D

Link to comment
Share on other sites

En liten brannfakkel:

Jeg er fullstendig klar over historien mellom Tottenham og oss; Mye krig.

Men faktum er at de, med sin sympatiske trener, sammen med Portsmouth og Liverpool, med sine sympatiske trenere, er de mest sympatiske lag vi møter. Er noen enig i det?

 

Haha, etter Jol sin oppførsel i fjor har ikke ordet sympatisk vært brukt om denne mannen i min munn. Både i ligakampen på Highbury og etter avsluttende kampen mot West Ham var han direkte ufin ovenfor Wenger og Arsenal. Historien forteller sannheten; Spurs er og blir lillebror.

 

Så til kampen. Med et mer rutinert lag i dag dominerer Arsenal det meste av kampen men små unntak. Utrolig imponert av Denilson som viser styrke, teknikk, OK hurtighet, pass og skudd av høy klasse. At han i tillegg jobber som en helt i samfulle 120 minutter gjør at han kanskje seiler opp som MoM for meg.

Aliadiere hadde en fantastisk kamp. I tillegg til målet viser han en utrolig nærteknikk og at han er lynhurtig med og uten ballen i bena. Avslutningsteknikken hans er strålende. Tror det kommer til å løsne for ham også i PL snart. Da blir han akkurat så god som vi har håpet på lenge.

Tilslutt må Gilberto nevnes. Mannen er helt enorm. Det han tilfører laget i dag kan nesten ikke beskrives. Bare hans tilstedeværelse gir en helt annen ro til forsvaret og også de andre unge midtbanespillerene. Gilberto gjør knapt en eneste feil i dag og fortsetter han slik vil han fremstå som Arsenals viktigste spiller denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Spillerbørs, sånn kjapt...

 

Almunia... flere gode men ikke utagbare redninger................................................................. 7

Hoyte.......blir bedre og bedre, solid........................................................................................7

Toure.......god men enkelte hikk ups.......................................................................................7

Senderos..trengte en kakk i hodet for å våkne, meget god kamp...............................................8

Traore......17 år?...kan ikke stemme... tar ansvar og solid.........................................................7

Diaby.......bedre og bedre etter avbrekket................................................................................6

Gilberto....sjefen på midtbanen og det er viktig for kampen........................................................8

Denilson...hey... er mannen som skal rule midtbanen de neste 10 åra.........................................8

Walcott.....opp og ned og mest ned... dårlige dødballer men god av og til....................................6

Aliadiere...gjør en god jobb men borte i perioder.......................................................................7

Adebayor..tøff og god men noe slurv........................................................................................7

 

Clichy.......blir en viktigere mann enn Cole... snart.....................................................................7

Fabregas...nesten best den korte tiden han fikk.........................................................................8

Rosicky.....skaper mye balluba for scum....................................................................................7

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde faktisk tro det eller ei fått det for meg at det var hjemme/borte opplegg som i champions league.. Så da etter 90 min + ekstra tid, slukket jeg pplive streamen og slo av kampen, fornøyd med at vi vant på bortemål regelen. Samboeren komenterte at de virket ikke så veldig fornøyde med "seieren", men tenkte ikke mer på det. Så jeg har da gått glipp av en rykende fin avslutting på en klassisk derby kamp :blink: Er det mulig spør jeg bare om?? Har aldri fulgt noe serlig med på ligacupen og tenkte ikke på at det er samme opplegg som i FA cupen. En ting er sikkert og det er at Diaby og Denilson + Aliadiere imponerer og at jeg kommer aldri til å gjøre denne feilen igjen!!!

God natt folkens.. :D

Link to comment
Share on other sites

Flott dette her.

Er bare litt redd for at hvis Wenger starter med ca. de samme,som han har hatt uttpå her,kan d bli litt tynt,for Chels*a kommer 99% til og bruke de beste?!

Og d hadde hvert gøy og vunnet d her.

Men da er muligens Gallas og Eboue tilbake eller?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje så mykje igjen å bli sagt her. Er einig med dei fleste, trur eg. Vil oppsummere det på følgande måte:

 

* Vi er Tottenham fullstendig overlegne, spesielt frå 2.omgang og utover

* Unødig og irriterande baklengs

* Denilson er ei openbaring. Rask, sterk, uthaldande og teknisk. Blir stor.

* Gilberto, Hoyte Toure, Senderos er spesielt gode

* Traore gjer ein fin figur

* Walcott får det ikkje til å stemme, men husk han er 17.

* Diaby er god når han får spelt sentralt, litt mindre ute på vingen

* Ade og Ali jobbar og slit, og blir belønna med velfortjente mål. Mykje gode bevegelsar.

* Almunia er god, men nokon merkelege utrusningar..

 

Bring on Chelsea! Og la for all del i hovudsak unggutane spele...

Link to comment
Share on other sites

Herlig kamp i går! Utruleg kva desse unggutane kan klare. Syns dei fortjener kjangsen i finalen og. Denilson speler ein kjempe kamp på midten, og det var utruleg godt å sjå Gilberto tilbake på banen. Den mannen betyr nok meir for laget enn me anar.

Klarar berre ikkje å vera kritisk til noko når me går til Carling Cup - finalen for første gong på 14 år, på bekostning av våre kjære naboar.

Men er litt bekymra for Walcott, veit ikkje heilt kvifor han spelar som han gjer om dagen. Eg saknar super - suben frå tidlegare i sesongen. Håpar han kjem tilbake til nivået han hadde då.

HERLIG SEIER!!

Link to comment
Share on other sites

Dette smakte helt nydelig!!

 

Er mektig imponert over hva som bor i dagens Arsenal-mannskap. Selv om vi stiller med et sterkt lag, så er det hele seks av spillerne som ikke er faste i laget.

 

Mange gode prestasjoner i går. Denilson imponerte kraftig, og viser hva vi har i vente. Walcott og litt Diaby var spillerne som sleit litt i går, men gir vi disse tid, så kommer nok varene fra den kanten også. Vi bli bedre og bedre etter hvert som kampen gikk. Ekstraomgangene var en nytelse å se. Spudz hang overhodet ikke med i svingene.

 

Etter slike triumfer er det ekstra deilig å se høydepunktene fra Arsenal TV gang på gang. Man kan lese kampreferater i det uendelige. Og ikke minst, man kan avlegge TV-forumet hyppige besøk!

 

Gratulerer!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje så mykje igjen å bli sagt her. Er einig med dei fleste, trur eg. Vil oppsummere det på følgande måte:

 

* Vi er Tottenham fullstendig overlegne, spesielt frå 2.omgang og utover

* Unødig og irriterande baklengs

* Denilson er ei openbaring. Rask, sterk, uthaldande og teknisk. Blir stor.

* Gilberto, Hoyte Toure, Senderos er spesielt gode

* Traore gjer ein fin figur

* Walcott får det ikkje til å stemme, men husk han er 17.

* Diaby er god når han får spelt sentralt, litt mindre ute på vingen

* Ade og Ali jobbar og slit, og blir belønna med velfortjente mål. Mykje gode bevegelsar.

* Almunia er god, men nokon merkelege utrusningar..

 

Bring on Chelsea! Og la for all del i hovudsak unggutane spele...

 

Bra oppsummering og Denilson har imponert kraftig.

Herlig dag.

Snart te lunsj med en Spudz supporter...

Link to comment
Share on other sites

Kva er det med nettavisen eigentleg?

 

De overgår stadig seg selv. Helt utrolig patetisk spør du meg. Hver eneste Arsenal-kamp legger de maksimal vekt på det som er negativt i forhold til Arsenal, fullstendig uten evne til å gi en balansert beskrivelse av de faktiske begivenheter. Men sånn sett føyer de seg bare pent inn i en lang norsk medietradisjon. For en ynkelig gjeng. De må være yids eller ManU supportere hele sportsredaksjonen...?

Link to comment
Share on other sites

Kva er det med nettavisen eigentleg?

 

De overgår stadig seg selv. Helt utrolig patetisk spør du meg. Hver eneste Arsenal-kamp legger de maksimal vekt på det som er negativt i forhold til Arsenal, fullstendig uten evne til å gi en balansert beskrivelse av de faktiske begivenheter. Men sånn sett føyer de seg bare pent inn i en lang norsk medietradisjon. For en ynkelig gjeng. De må være yids eller ManU supportere hele sportsredaksjonen...?

 

Helt på trynet!

 

Slik man tolker dette oppslaget, så virker det nærmest som om Spudz var det beste laget. Selvsagt hadde Mido muligheten, men hva med de to neste mulighetene som kom i ordinær tid?

 

Hentet fra Nettavisen Live:

 

+ 5 Store sjanser for Arsenal i kampens siste spilleminutt! Toure plukker opp en løs ball til venstre for mål og skyter, men Robinson redder. En Arsenal-spiller tar seg av returen og header mot mål, men Spurs får reddet på streken!

 

+ 4 Fabregas får god tid på seg og skuddet fra 20 meter er velplassert, men Robinson redder og slår ballen over mål.

 

Nei takke meg til sammendraget som finnes på Arsenal TV. Der viser man alle mulighetene, og jaggu er det ikke Arsenal som har det fleste (og farligste) mulighetene. En nytelse å høre på Andy Gray & co!

Link to comment
Share on other sites

Taklar ikkje nettavisen. Ingen der likar eller bryr seg om Arsenal. Kanskje me kunne henta ein kontraktslaus nordmann og latt han råtne på reservelaget. Me hadde sikkert fått meir oppmerksomheit då.

Syns også det er irriterande at vist ein ser på TV2 eller Nrk sporten, viser dei aldri Arsenal sine mål. Men kun Chelski, Liverpool og Manure sine. Og Blackburn sjølvsagt. Der spelar jo Gamst

Link to comment
Share on other sites

Nettavisen er ei tulleavis frå ende til annan..

 

Det er nok sikkert sant at Henry ikkje skal spele finalen, men eg lurer litt på kor dei har dette sitatet frå;

 

"- Thierry Henry? Han har ikke spilt, sier Wenger."

 

At Nettavisen tar store delar av fotballstoffet sitt frå The Sun seier vel sitt om reliabiliteten til internettblekka...

Link to comment
Share on other sites

 

Bring on Chelsea! Og la for all del i hovudsak unggutane spele...

 

Og sånn blir det nok.

Sheva mot Hoyte, Ballack mot Denilson. Jeg gir beng i hvordan finalen går, Arsenal har nok en gang vist hvordan et fotballag skal drives fram (med russiske rubler er feil svar!) og det skal vi være stolte av!

 

Angående nettavisen og andre norske medier:

Aftenposten har hver lørdag en liste med sportslige feilskjær fra norske medier. De hevder stadig vekk at nettavisen består av seksåringer, mulig de faktisk har rett.

Når Sheva scorer 2 mål mot storheten Wycombe får han en helside i VG. Når Jose gir samme mannen en KLEM får han nok en helside.

Når Arsenal, anført av en strålende Denilson (priset til en hundredel av sheva) rundspiller garvede PL stjerner får vi syv linjer..

Herrejemini.

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...