Jump to content

Dårligste spiller for Asenal sesongen 06/07


Lars Henry

Recommended Posts

Tidligere har jeg laget liste over beste spillere så her kommer en spalte hvor jeg spør om dårligste spiller(e) ;)

 

Høyest på min liste er det helt klart Senderos-han gjør minst en feil per kamp og har problemer med tempoet. Men tross alt er han ung og lovende men han må vende seg på tempoet i England

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Er ikke overrasket over at Senderos har skuffet. Han er i utgangspunktet alt for treig. Og han har heller ikke altfor stor taktisk kløkt. Så det er nok Djourou som er framtida sammen med Toure.

 

Men on topic: Jeg syns at Henry har skuffet mest utifra forventningene jeg hadde til han. Men vis jeg skal svare på det topicen sier så er den dråligste i Arsenal, Song. Ver gang han har vært på banen så har han spilt elendig.

Link to comment
Share on other sites

Teit tittel synes jeg. Sesongen 06/07 er bare halvveis og "dårligste spiller" ville jeg formulert annerledes:

 

Hvem er Arsenal`s største skuffelse så langt denne sesongen?

 

Og da vil jeg svare Senderos. Sveitseren framstår også i år som en klønete nervebunt. Han virker grei nok i kamper der motstanderen heter Charlton Sheff Utd og West Brom. Det er når vi matches tøffere som mot Chelsea og de beste i Champ League eller nemesis Bolton at unge Senderos har nervene så tjukt utenpå drakta at det rett og slett er vondt og se på.

 

Hadde håpet at Senderos skulle vokse problemet av seg denne sesongen men som alle kan se så har han ikke maktet det. Jeg kan desverre ikke se at han kan etablere seg i start 11`eren i fremtiden heller.

Synd for jeg tror faktisk meste parten ligger på det mentale plan.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere har jeg laget liste over beste spillere så her kommer en spalte hvor jeg spør om dårligste spiller(e) ;)

 

Høyest på min liste er det helt klart Senderos-han gjør minst en feil per kamp og har problemer med tempoet. Men tross alt er han ung og lovende men han må vende seg på tempoet i England

Kan du si noen som ikke gjør ein feil i ein kamp? Alle gjør feil i ein kamp, ingen er heilt perfekte heller.

Så hvis du sier han er dårligst fordi han gjør ein feil i kvar kamp, da er nesten alle dårlige!

 

Jeg syntes Senderos ikke er den dårligste, men det er bare farten han mangler!:blink:

 

Edit: Song hadde jeg glemt han tror jeg er borti mot den dårligste!

Link to comment
Share on other sites

Den dårligste spilleren i Arsenal pr i dag må vel utvilsomt være Song Billong! Alt annet er tøv å påstå. Flamini og Aliadiere er vel også spillere som ikke har imponert stort, men vi har vel heller ikke hatt grunn til å tro det? Så et mer naturlig spørsmål er vel: Hvem har skuffet mest?

 

Senderos har ikke vært god, men han slet lenge med en skade, og først nå begynner vi å se noe av det vi har sett før. Han har et talent, men det tar litt tid for han å finne formen. Minner meg veldig om en viss eks-spurv :blink:

 

Henry har nok skuffet litt, men selv om han ikke har vært 100% mener jeg ikke han har vært så langt under pari.

 

Clichy synes jeg har skuffet. Greit, han har også slitt med skader en stund, men viser hver eneste kamp en mangel på spilleforståelse når han gang på gang selger seg TOTALT uten å ha sikring. Kvitter han seg med denne uvanen, og klarer å bli litt kaldere og litt mer kynisk, tror jeg han kan bli kanongod.

 

Lehmann er etter min mening den store skuffelsen. Han virker usikker i feltet, glipper skudd og konsentrerer seg vel litt for mye om motspillere til tider. Var det drømmen om VM som holdt han i nakkeskinnet i fjor? Håper virkelig vi får se en bedre og mer fokusert Lehmann resten av sesongen, hvis ikke spørs det om han forblir førstekeeper neste sesong..

 

Edit: At jeg kunne glemme Baptista! Han forventet jeg store ting av, noe han enda ikke har innfridd. Har slitt med skader og virker temmelig treg og sliten. Jeg lar tvilen komme han til gode, og håper på en skadefri vårsesong med tilhørende storspill!

Link to comment
Share on other sites

Song har så klart vært elendig. Ali har vært svak, selv om laget ikke har spilt så bra mens han har vært på banen. Men dette kan kanskje ha en sammenheng? Sett under ett har Henry vært en skuffelse. Men han er tilgitt siden han har hatt en skade som har ødelagt for han, og vi så sist kamp hvor god han er når han er 100%. Senderos synes jeg var veldig svak rett etter at han kom tilbake fra skaden. De siste kampene han har spilt synes jeg derimot han har vært sikker, med unntak av et par sleivspark og uro i spillet. Flamini har scoret hele 4 mål i år, men han sliter ofte med duellspillet. Baptista må også nevnes på denne lista, men han har vært mye skada og han har ikke blitt vant med tempoet enda, så jeg synes det er feil å dømme han allerede.

Link to comment
Share on other sites

Baptista. Eg forventer mer av denne spilleren. Han fikk en hel kamp mot SU og klarte ikke noe som helst. Han spilte dog i feil posisjon (venstrekant) og spilleren han dervidere kommer han til å returnere til Real Madrid til sommeren

Link to comment
Share on other sites

Baptista har vel ikke akkurat fått muligheten til å vise seg frem.. Så det er nok sesongens største skuffelse.. Rett og slett at Wenger ikke har bytta han inn tidligere i kamper og latt han starte flere..

 

Litt feil å si at Aliadiere er en skuffelse.. Det er vel utrolig lenge siden han har gått så lenge uten skade.. Skal han få det til trenger han mye mer tid enn det han har fått i Arsenal.. Kanskje han kunne fått det et annet sted.. Vanskelig for han når man har Adebayor, Henry, Van Persie foran seg..

 

Senderos har tapt seg føler jeg..Var ikke helt trygg på han før helller, men nå er han for usikker..

Link to comment
Share on other sites

Klart Julio Baptista, alle sier han har fått for lite spiletid. Men slik han spilte i kampen mot SU kan han bare reise tilbake til Real Madrid. Noen kommer sikkert med å svare at han ble plassert i feil posisjon, noe han udiskutabelt ble, men han skal jo kunne slå en femmeters innsidepasning likevel. Når vi byttet Reyes mot Baptista før sesongen trodde jeg han kunne bli en viktig spiller for Arsenal. At han ikke har fått mye spilletid tyder på at han ikke har briljert på trening, noe han må for å ta plassen til spillere som vanPersie,Henry og Adebayor(Ikke fantastisk men dog et hav foran Baptista).

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er for tidlig å vurdere dette allerede nå. Spesielt med alle spillerne som har vært skadet første halvdel av sesongen.

 

Min vurdering ville nok heller gå på hvem jeg syns er god nok eller ikke på dette Arsenal-laget.

 

Jeg har aldri lagt skjul på at jeg ikke har spesielt tro på Senderos, Flamini og Aliadiere, men spesielt de to førstnevnte spiller bra kamper av og til. Ali tror jeg er snart er ferdig i Arsenal.

 

Senderos er temposvak og har dårlig teknikk. Han er jo en slugger og en sterk og tøff spiller, men syns ikke han har nok kvaliteter til å skape et bunnsolid forsvar.

Dette er vel også noen av grunnen til at Gallas/Toure blir foretrukket foran han.

Syns og Djourou virker mer rolig med ballen enn Senderos og jeg rangerer han hakket foran selv om han er bare 19 år.

 

Flamini-kjøpet har jeg ikke forstått særlig mye på egentlig. Er en klassisk jordfreser og jobbet bra, men ballbehandling og pasningene hans står ikke i stil med måten Arsenal spiller på.

 

Song er jo også veldig ung og vi har jo knapt sett han på førstelaget, men imponert er jeg vel ikke.

 

Lehmann er en god keeper, men jeg blir litt irritert på han også. Er svak i feltet og diverse andre utrustninger og driver å krangler med motspiller i hver bidige kamp...uten grunn til det egentlig.

Men samtidig er han strålende på strek og viser til tider lederegenskaper.

Tror nok likevel dette bør bli han siste sesong i Arsenal. Kjøp Buffon!

 

Baptista tror jeg slår igjennom snart. Vi må bare gi han tid som med Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er for tidlig å vurdere dette allerede nå. Spesielt med alle spillerne som har vært skadet første halvdel av sesongen.

 

Min vurdering ville nok heller gå på hvem jeg syns er god nok eller ikke på dette Arsenal-laget.

 

Jeg har aldri lagt skjul på at jeg ikke har spesielt tro på Senderos, Flamini og Aliadiere, men spesielt de to førstnevnte spiller bra kamper av og til. Ali tror jeg er snart er ferdig i Arsenal.

 

Senderos er temposvak og har dårlig teknikk. Han er jo en slugger og en sterk og tøff spiller, men syns ikke han har nok kvaliteter til å skape et bunnsolid forsvar.

Dette er vel også noen av grunnen til at Gallas/Toure blir foretrukket foran han.

Syns og Djourou virker mer rolig med ballen enn Senderos og jeg rangerer han hakket foran selv om han er bare 19 år.

 

Flamini-kjøpet har jeg ikke forstått særlig mye på egentlig. Er en klassisk jordfreser og jobbet bra, men ballbehandling og pasningene hans står ikke i stil med måten Arsenal spiller på.

 

Song er jo også veldig ung og vi har jo knapt sett han på førstelaget, men imponert er jeg vel ikke.

 

Lehmann er en god keeper, men jeg blir litt irritert på han også. Er svak i feltet og diverse andre utrustninger og driver å krangler med motspiller i hver bidige kamp...uten grunn til det egentlig.

Men samtidig er han strålende på strek og viser til tider lederegenskaper.

Tror nok likevel dette bør bli han siste sesong i Arsenal. Kjøp Buffon!

 

Baptista tror jeg slår igjennom snart. Vi må bare gi han tid som med Adebayor.

 

 

 

Jeg deler mange av dine synspunkter men er litt irritert på alle som avskriver Flamini. Gutten er 22 år og innehar på mange måter Gilberto rollen på laget de gangene han slipper til. Kanskje vi skal prøve å tenke oss hvordan, nå lovpriste, Gilberto var som fotballspiller på den alderen?

 

Flamini er i dag i det minste en helt grei squad player. Denne spillertypen, ved siden av Gilberto, har vi ikke for mange av i dagens Arsenal-lag.

 

Gi gutten ett par år til, så får vi se. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Lehmann. Det er ingenting å diskutere.

 

 

Jo, det er noe å diskutere. Lehmann har hatt ikke vert vår dårligeste spiller! Så enkelt er det. Han har kanskje hatt noen rare utrustninger i løp av sesongen, men det er aggrisiviteten som gjør at han er god, og da må vi regne med en bærtur i ny og ne. Han har også hatt noen veldig gode kamper der han har reddet oss gang på gang med noen feberredninger og tidersprang. Særlig mot Man U.

 

Som nemt har Senderos vert middelmådig, Song og Ali har ingenting i en toppklubb å gjøre :blink: Ljungberg har til nå en sesong som virker som den han hadde i fjor, og det holder ikke! Alt for lite mål til han og være.

Link to comment
Share on other sites

Baptista har uten tvil skuffet meg mest. Har overhodet ikke prestert noen verdens ting, utenom å falle lett i de fleste dueller.

 

Rosicky synes jeg heller ikke har tatt oss med storm, men han har jeg mere troen på. Han har i det minste vist at han har noe i seg.

Link to comment
Share on other sites

I forhold til forventninger o.s.v. er mitt valg Ljungberg, desverre.

Kunne ønske meg et salg av ham og Ribery inn, han er samme type spiller.

 

er enig med deg :blink: svensken har tapt seg!! tror han hadde hatt godt av et klubbskifte

 

wenger har skuffet litt i år og synes jeg, gjort mye rart

Link to comment
Share on other sites

Flamini med 3 mål vil jeg si har overasket positivt egentlig.Har gjort jobben som en squadspiller skal.

 

Aladiere ser jeg ingen framtid for i Arsenal.

4 er det :D

 

Og Stompa, det er ittno å diksutere. Han har vært den dårligste av de som har spilt fast. Jeg mener det er for dumt å nevne Song, Ali osv da de kun har fått 2-3 kamper hver. Av de som har spilt mye mener jeg Jens har vært elendig. Utrygg i feltet, tilbakespillene går som regel langt opp på tribunen, bryr seg for mye om motspillere, og har ikke vært like matchvinnende som han til tider var i fjor. Var noen som skrev at han i fjor hadde en gulrot å jobbe seg frem til, det har han ikke nå.

Link to comment
Share on other sites

Flamini med 3 mål vil jeg si har overasket positivt egentlig.Har gjort jobben som en squadspiller skal.

 

Aladiere ser jeg ingen framtid for i Arsenal.

4 er det :D

 

Og Stompa, det er ittno å diksutere. Han har vært den dårligste av de som har spilt fast. Jeg mener det er for dumt å nevne Song, Ali osv da de kun har fått 2-3 kamper hver. Av de som har spilt mye mener jeg Jens har vært elendig. Utrygg i feltet, tilbakespillene går som regel langt opp på tribunen, bryr seg for mye om motspillere, og har ikke vært like matchvinnende som han til tider var i fjor. Var noen som skrev at han i fjor hadde en gulrot å jobbe seg frem til, det har han ikke nå.

 

 

Skal være enig at han ikke har vert liker god som han var ifjor, men da var han også en av verdens beste. Det er ikke lett og holde den standaren over lengre tid. Men han har ikke vert dårlig i år. Han har enda mange klasse reddninger når han er en mot en. Og han er enda en av de allerbeste keeperene i PL/verden.

Gret nok av vi må se oss om etter en erstatter, men det er fordi Jens er gammal og ikke fordi han er dårlig!

Link to comment
Share on other sites

Det valget må ligge mellom Senderos og Baptista.

Herregud for noen dårlige spillere.

 

Greit nok at Senderos er ung og kansje lovende. Men man MÅ prestere bedre en det han har gjort i denne sesongen. Jeg er sikker på at bestemora mi er raskere en han, han henger etter i aboslut alle dueller og duger ikke til noe. Tror kansje øyenbryna hans henger over øynene hans så han ikke får med seg alt som skjer :D

 

Men "The Beast" har så absolut ikke vist noe som kan minne meg om en god arsenalspiller. Skjønner at det er stor forandring fra La Liga til Premier League. Han er ikke den første med det problemt å venne seg til engelsk fotball. Men får håpe han kommer seg snart.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...