Jump to content

De verste opplevelsene med Arsena


oyvindherman

Recommended Posts

Det fins noen negative og mange positive sportslige øyeblikk med Arsenal, så jeg har litt problemer med å velge ut noen... Man kommer vel ikke unna Paris 06, FA-cupfinalen mot Liverpool, UEFA-cupfinaletapet mot Galatasaray... Men at vi måtte forlate Highbury har jeg fortsatt ikke kommet over! Det vil jeg slite med ganske lenge tror jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Min värsta upplevelse på Highbury var 12 April 1982.

Det var mitt första North london derby.

Kommer in på North bank 1 timme innan kick off, bra stämmning och många goa sånger om "The scum".

20min kvar smäller det till, från den översta delen av North bank rusar det rakt ner mitt bland oss massor av "scum supporters".

Bråk, slagsmål, poliser.

Vi förlorar med 1-3.

Förlorar även "sång matchen"

KATASTROF

Link to comment
Share on other sites

Verst for meg er helt klart tapene mot Galatasaray, FA-cup finalen mot Pool, den svei så utrolig mye. Såklart Manu kampen som vi tapte 2-0 og som sørget for at vi ikke fikk 50 strake uten tap. Tja, det er vel de verste, men slenger meg på flere av forslagene her. Enig med at de fleste svei skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Verst for meg er helt klart tapene mot Galatasaray, FA-cup finalen mot Pool, den svei så utrolig mye. Såklart Manu kampen som vi tapte 2-0 og som sørget for at vi ikke fikk 50 strake uten tap. Tja, det er vel de verste, men slenger meg på flere av forslagene her. Enig med at de fleste svei skikkelig.

Den verste Arsanalopplevelsen er nok den at Viking har rykket ned i år. :(

Link to comment
Share on other sites

Verst for meg er helt klart tapene mot Galatasaray, FA-cup finalen mot Pool, den svei så utrolig mye. Såklart Manu kampen som vi tapte 2-0 og som sørget for at vi ikke fikk 50 strake uten tap. Tja, det er vel de verste, men slenger meg på flere av forslagene her. Enig med at de fleste svei skikkelig.

Den verste Arsanalopplevelsen er nok den at Viking har rykket ned i år. :P

 

denne skjønte jeg ikke Chaz. Jeg trodde din verste Arsenal-opplevelse var 0-5 for spurs i 83? :( ;)

Link to comment
Share on other sites

Verst for meg er helt klart tapene mot Galatasaray, FA-cup finalen mot Pool, den svei så utrolig mye. Såklart Manu kampen som vi tapte 2-0 og som sørget for at vi ikke fikk 50 strake uten tap. Tja, det er vel de verste, men slenger meg på flere av forslagene her. Enig med at de fleste svei skikkelig.

Den verste Arsanalopplevelsen er nok den at Viking har rykket ned i år. :P

 

denne skjønte jeg ikke Chaz. Jeg trodde din verste Arsenal-opplevelse var 0-5 for spurs i 83? :( ;)

Piscator, er du blitt helt Kjartan eller.......??

Viking som fotballag betyr vel mye mere for meg enn dette Arsanallaget.

Jeg er vel pinadø fra Stavanger og ikke fra Frankrike ;)

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å rangere, men husker eg var direkte dårlig etter semifinale tapet mot United i 99`. Bergkamp bommet straffe++. Nayim i 95 var også tung å svelge. Som nevnt tidligere var også tapet mot Liverpool i 02 finalen et ran av de sjeldne. Spurs semien i 91 var også horribel..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

5. Salget av Merse

4. Galatasaray 99

3. Leeds 99

2. Man Utd FA-cup semi 99 (mange skuffelser det året)

1. CL-finalen (kanskje fordi den sitter friskest i minnet)

 

 

Det skal også nevnes min eneste negative opplevelse på Highbury...var på dass under tribunen da Roma utligna på overtid i første omgang i mars 2003. Hørte at noe skjedde, men skjønte jo at det ikke var Arsenalmål...huff

 

Når det gjelder den FA-cupfinalen i 2001 kan jeg med hånda på hjertet si at jeg ikke husker en dritt av den, var rimelig beseilet at the time, og takk for det!!

Link to comment
Share on other sites

I spillet kan det svinge fra ufortjent triumf til ufortjent tap. Spesielt surt er tapene i viktige kamper, spesielt når de er ufortjente eller kommer på slutten eller når målet vi taper med kommer etter motstanderens første sjanse, mens vi har hatt tyve.

Spør du en manufan om tilsvarende spørsmål vil nok tapet deres mot oss i fa-finalen for et par år siden komme høyt på lista.

Men høyest på deres liste vil jeg tro flyulykken vil være-

Poenget mitt er at fotballspillet vil gi store nedturer og oppturer. For oss har det vært mye oppturer de senere årene. Men de største nedturene er ofte av utenomsportslig art.

Så jeg vurderer de økonomiske ulovlighetene som det den verste opplevelsen.

Skal jeg inn på en episode til må det være tapet mot zaragozza. Tapet mot Barcelona var for meg en slags seier. Seier av et sølv i chlig er jeg faktisk fornøyd med. det er bedre å være en tapende finalist enn ikke å være med i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Av det jeg husker best. Så må det verste minnet være tapet mot Chelsea i CL hmm..04/05...Og det er vell en selfølge at Barca tapet i CL finalen var ille.

Men i finalen mot Barca var vi vel forberdt på att det kunne gå ille....

men det var jo selfølgelig kjedelig når vi leda... <_<

Link to comment
Share on other sites

Av det jeg husker best. Så må det verste minnet være tapet mot Chelsea i CL hmm..04/05...Og det er vell en selfølge at Barca tapet i CL finalen var ille.

Det var i 03/04 :angry:

 

Husker det selv også. Var vel bare få dager etter tapet mot United i FA-cupen. Var så sikker da Reyes scoret, men så startet nedturen...

 

Men gutta rettet det opp med en herlig seier mot Pool litt senere

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det værste for meg er tapet i semifinalen mot United i 99. Berkamps straffemiss rett før slutt og Ryan Giggs solo raid i ekstra omgangen sitter som klisteret på netthinnen. Med marginenen på vår side kunne Uniteds treble vært sagablott

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...